Verrukkelijke 500 - Editie 2013
+37
kiske
koekkie
sokratikos
Ron_
PPProfessor
muis
Ries
Nien
Dutchzaphod
Pascal
Colijn1984
Chrisje
sokocat
Marsha
snoopy
Mauricedegier
Timmus
forzautregivo
Joyce
LarryMullen
Keano
carpi
Sjoerd
Joostvdaa
Berend
Jorg
Kasper
Onweerwolf
Vleertje
Chevy
sowhat
Dave Evans
Roche
MrJohn
Mirrr
Kaj
Grafmat
41 plaatsers
Pagina 4 van 21
Pagina 4 van 21 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 21
Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2013
Gisteren mijn lijst afgemaakt. Even iTunes doorlopen om te kijken wat er écht nog in moest. Bleek dat ik bijna op 1100 kwam dus daarna nog 80-90 nummers moeten schrappen (kill your darlings ). Heb er nu precies 1000, 'alleen' een kwestie van op volgorde zetten dus.
Wilde overigens geen consessies doen aan het aantal per artiest. Als een nummer erin hoort, hoort die erin. En niet geschrapt te worden, omdat de artiest nog beter heeft.
Wilde overigens geen consessies doen aan het aantal per artiest. Als een nummer erin hoort, hoort die erin. En niet geschrapt te worden, omdat de artiest nog beter heeft.
Can't wait, Chevy!
Overigens denk ik wat betreft het aantal nummers per band wel ongeveer net zo over. Hadden die andere bands maar betere muziek moeten maken, denk ik dan...
Overigens denk ik wat betreft het aantal nummers per band wel ongeveer net zo over. Hadden die andere bands maar betere muziek moeten maken, denk ik dan...
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Jaja, het begint te lopen...!
Vandaag alleen al 4 lijsten binnen en we lopen weer uit op vorig jaar! 27 om 32 nu.
Van de VV kunnen we al afvinken:
DaveEvans, Kasper, Mauricedegier, Marsha, Sowhat, Berend, ErickNJ (die ik toch gewoon nog steeds als een VV-er beschouw), Noes, Rico, Smiley, JoostvdAA, Roadrunner, MrJohn, Keano en MarcoV.
Dus... Waar blijven de lijstjes van:
19mirjam63, Alex, carpi, Chevy, Chrisje, Dutchzaphod, fon1960, forzautregivo, Frodo, Grafmat, Jaap2000, jan1966, Joger, Jorg, Journeyman, Joyce, Kaj, koekkie, Led-Zep, Mark(raver), Miennnn, muis, Nien, Paul, Ro, Roche, Sjoerd, snoopy, sokratikos, Timmus, Vleertje, carloss, Ratje, LisaMango0, kiske, Mies, Dries, Doemela, Colijn, Nikiforenko, Mark(Spinazie), poolwolvinsuus, Erwin, Willemradio, Renata1984, Duck_DJ, tante sjaan, MarcoLagerwerf, Rman, Rooie666, Onweerwolf, RobertB, LarryMullen, Caroline, Fuego, Boebstie, karoo, Linneke, eevee, Paapke, PPProffesor, Christian, remon, de_witte, Garuda, sokocat, cleverdoggie, Marleen, marang, Petert, Gaffel, Meli,bennie, toontje, robbie50, spartanijsuperfan, Sigi, jrl74, aliciakeysfan, Poldermuts, diaan, laxus, Boontje, Gijs, Oeffie, Cowboy, Dromertje, enz enz enz...
Vandaag alleen al 4 lijsten binnen en we lopen weer uit op vorig jaar! 27 om 32 nu.
DaveEvans, Kasper, Mauricedegier, Marsha, Sowhat, Berend, ErickNJ (die ik toch gewoon nog steeds als een VV-er beschouw), Noes, Rico, Smiley, JoostvdAA, Roadrunner, MrJohn, Keano en MarcoV.
19mirjam63, Alex, carpi, Chevy, Chrisje, Dutchzaphod, fon1960, forzautregivo, Frodo, Grafmat, Jaap2000, jan1966, Joger, Jorg, Journeyman, Joyce, Kaj, koekkie, Led-Zep, Mark(raver), Miennnn, muis, Nien, Paul, Ro, Roche, Sjoerd, snoopy, sokratikos, Timmus, Vleertje, carloss, Ratje, LisaMango0, kiske, Mies, Dries, Doemela, Colijn, Nikiforenko, Mark(Spinazie), poolwolvinsuus, Erwin, Willemradio, Renata1984, Duck_DJ, tante sjaan, MarcoLagerwerf, Rman, Rooie666, Onweerwolf, RobertB, LarryMullen, Caroline, Fuego, Boebstie, karoo, Linneke, eevee, Paapke, PPProffesor, Christian, remon, de_witte, Garuda, sokocat, cleverdoggie, Marleen, marang, Petert, Gaffel, Meli,bennie, toontje, robbie50, spartanijsuperfan, Sigi, jrl74, aliciakeysfan, Poldermuts, diaan, laxus, Boontje, Gijs, Oeffie, Cowboy, Dromertje, enz enz enz...
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Laat ik het dan nog maar een keer zeggen..Grafmat schreef:Jaja, het begint te lopen...!
Jarenlang heb ik lijstjes gemaakt voor van alles en nog wat...
Maar ik doe er niet meer aan mee, maak er zelfs niet eentje meer voor
de Top2000, ( maar blijf de Top2000 wel volgen natuurlijk)
Ben tot de conclusie gekomen, dat lijstjes geen enkele meerwaarde meer
hebben ( voor mij dan )
Tuurlijk zijn er voorkeuren voor bepaalde muziek, maar zo'n lijstje is een moment
van de dag.....morgen luister ik weer naar heel andere muziek dan vandaag.
Het maakt mij dus niet uit wat er op 1 staat of op nr. 100..
Maar ik wens iedereen veel plezier met het maken van de lijsten en veel
luisterplezier tijdens de uitzending....
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Joyce ben het wel met je eens dat het maken van een lijst op volgorde haast onmogelijk is.
Elke dag kan de volgorde varieren naar gelang me stemming, ik probeer dan ook de top 30/50 enigszins op volgorde te hebben...
Heb nu 300 platen die in me lijst mogen, dat is vast een begin
Heb er wel 100 uitgedaan want wil beetje overzicht houden.
Nu nog zien of ik in ieder geval de top 30/50 beetje op volgorde krijg, maar dat is voor de komende dagen
Elke dag kan de volgorde varieren naar gelang me stemming, ik probeer dan ook de top 30/50 enigszins op volgorde te hebben...
Heb nu 300 platen die in me lijst mogen, dat is vast een begin
Heb er wel 100 uitgedaan want wil beetje overzicht houden.
Nu nog zien of ik in ieder geval de top 30/50 beetje op volgorde krijg, maar dat is voor de komende dagen
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Hoort Black ook bij diegenen die je eruit haalt?
Het valt me de laatste tijd op, dat er een hetze tegen Black van Pearl Jam plaats vindt. Het blijft m.i. een prachtnummer.
Het is natuurlijk altijd ieders eigen smaak, maar het zou mensen meer sieren, als ze hun favo songs pushen in plaats van andere af te kraken of op zijn minst omlaag te praten.
Dit is per slot van rekening wezenlijk anders dan een RTH, waarbij iedereen een oordeel moet geven over een bepaalde song.
Het is natuurlijk altijd ieders eigen smaak, maar het zou mensen meer sieren, als ze hun favo songs pushen in plaats van andere af te kraken of op zijn minst omlaag te praten.
Dit is per slot van rekening wezenlijk anders dan een RTH, waarbij iedereen een oordeel moet geven over een bepaalde song.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Ik wil best, net zoals ooit bij de Top 2000, stemmen voor de top 3, maar die zou toch exact hetzelfde beeld geven als nu.
Ben benieuwd welke plaat überhaupt in staat is top 3-materiaal te worden. Wellicht The Beatles? Of toch een keer Muse?
Ben benieuwd welke plaat überhaupt in staat is top 3-materiaal te worden. Wellicht The Beatles? Of toch een keer Muse?
Grootste 'potentie' hebben denk ik:Chevy schreef:Ik wil best, net zoals ooit bij de Top 2000, stemmen voor de top 3, maar die zou toch exact hetzelfde beeld geven als nu.
Beatles met A Day In The Life
Muse met Knights of Cyndonia (volgens de geruchten wandelgangen gaat Bliss dit jaar klappen vangen tot en met)
Dire Straits met Telegraph Road
Porcupine Tree met Arriving Somewhere But Not Here (gezien de immense sprong van afgelopen jaar)
Cure met A Forest
Radiohead met Paranoid Android
Kasper- Music-director
- Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Interessante vraag, die alleen beantwoord kan worden als we weten in welke richting ons V500 publiek gaat groeien, en dan is het nóg maar de vraag of die top3 nog 'aan te pakken' is... Helaas mag ik niks gaan zeggen over de verdere ontwikkelingen, want ik heb natuurlijk al meer dan 30 lijstjes gezien en kan dus eventueel wel iets zeggen over de richting die het op zou gaan. Aan de andere kant... Vorige jaren heb ik er qua voorgevoel na het scannen van de lijsten ook meerdere keren flink naast gezeten met intern uitgesproken verwachtingen, haha. Wat wel grappig is bv. de traditionele eindspurt van Stairway to Heaven, die in beginsel altijd ver lijkt achter te blijven bij de andere traditionele toppers en dan uiteindelijk toch gewoon weer in die top5 terecht komt...
Anyway: De genoemde nummers mogen van mij zéker zo diep de top10 in... Als is de weg van pakweg nummer 50 naar de top10 wel een enorme berg om te beklimmen hoor.. Bliss leek ooit met een paar enorme sprongen in de lijst op weg die top3 te bestormen maar bleef steken op nummer 5 en is weer teruggezakt. Vorig jaar 17, en hoewel verder nergens op gestoeld behalve een voorgevoel: ik denk dat 'ie nog wat verder weg gaat zakken.
Laatste opmerking richting MrJohn: Er staat me iets bij dat jij niet geheel en al fan bent van Bohemian Rhapsody en daar ook vaak genoeg uitspraken over hebt gedaan als het ging om de nummer 1 posititie in de top2000. Ik vind het dus een beetje getuigen van een 'double standard' om nu te gaan ageren tegen mensen die toe zijn aan vernieuwing van 'onze eigen' top3, en vooral van daaruit oproepen tot 'revolutie'. Het hoort bij het spelletje, denk ik. En het maakt het in ieder geval levendig... Ikzelf hoor bij degenen die toe zijn aan vernieuwing, al is het alleen maar zodat we als DJ tijdens het laatste uur van de V500 eindelijk weer eens iets nieuws kunnen melden
En ik heb 2 nummers van die top3 sowieso nooit hoog in mijn lijst gehad, dus ik ageer tegen de hele top3: Weg ermee!! .
Anyway: De genoemde nummers mogen van mij zéker zo diep de top10 in... Als is de weg van pakweg nummer 50 naar de top10 wel een enorme berg om te beklimmen hoor.. Bliss leek ooit met een paar enorme sprongen in de lijst op weg die top3 te bestormen maar bleef steken op nummer 5 en is weer teruggezakt. Vorig jaar 17, en hoewel verder nergens op gestoeld behalve een voorgevoel: ik denk dat 'ie nog wat verder weg gaat zakken.
Laatste opmerking richting MrJohn: Er staat me iets bij dat jij niet geheel en al fan bent van Bohemian Rhapsody en daar ook vaak genoeg uitspraken over hebt gedaan als het ging om de nummer 1 posititie in de top2000. Ik vind het dus een beetje getuigen van een 'double standard' om nu te gaan ageren tegen mensen die toe zijn aan vernieuwing van 'onze eigen' top3, en vooral van daaruit oproepen tot 'revolutie'. Het hoort bij het spelletje, denk ik. En het maakt het in ieder geval levendig... Ikzelf hoor bij degenen die toe zijn aan vernieuwing, al is het alleen maar zodat we als DJ tijdens het laatste uur van de V500 eindelijk weer eens iets nieuws kunnen melden
En ik heb 2 nummers van die top3 sowieso nooit hoog in mijn lijst gehad, dus ik ageer tegen de hele top3: Weg ermee!! .
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Mirrr, ik denk nadat je de prima post van Grafmat hebt gelezen van wel
Het leuke van "ageren" in dit geval tegen "black" is "reageren" in dit geval pro "black" zo denk ik erover om deze maar eens bovenin te gaan plaatsen als nummer uno al is het alleen maar omdat dat kan.
Gast- Gast
@Grafmat: ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken, dat Bohemian Rhapsody helemaal niet mijn ding is en ik het dus betreur, dat het al jarenlang op 1 staat in de T2000. Ik heb anderen echter nooit aangespoord om het nummer massaal te laten vallen.
Er is dus geen sprake van een double standard
Er is dus geen sprake van een double standard
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
lol -> Altijd al geweten dat je reactionair bent, en niet revolutionair, Journey...Journeyman schreef:
Het leuke van "ageren" in dit geval tegen "black" is "reageren" in dit geval pro "black" zo denk ik erover om deze maar eens bovenin te gaan plaatsen als nummer uno al is het alleen maar omdat dat kan.
Dat heet in sommige kringen "evolutie" Graf!!!
Gast- Gast
Hup Black! Hup Street Spirit! Hup Comfortably Numb!
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Gezien jouw lijst - van de voorbije jaren althans - had ik toch support verwacht voor de nummer 4.Kaj schreef:Hup Black! Hup Street Spirit! Hup Comfortably Numb!
Kasper- Music-director
- Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Het een sluit het ander niet uit Ik ben alleen wat conservatief aangelegd, en vind een soort van 'traditionele top3' vaak wel mooi. Bijna alle zichzelf respecterende allertijdenlijsten hebben ook wel een vast kransje platen dat altijd bovenaan staat, ik zie niet zo wat daar mis mee is. Maar goed, ik kan ook leven met een nieuwe top-3 hoor, we zullen het wel zien
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Richt je op de platen die je wél in de lijst wilt hebben, niet op de platen die je niet in de lijst wilt hebben. De V500 kent een vaste, maar prachtige en terechte top drie!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
't is vandaag trouwens wel een prachtige dag om met je lijstje aan de gang te gaan
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
CheckDave Evans schreef:'t is vandaag trouwens wel een prachtige dag om met je lijstje aan de gang te gaan
Ben ermee bezig
carpi- Music-freak
- Aantal berichten : 158
Registratiedatum : 11-11-12
Leeftijd : 47
Pagina 4 van 21 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 21
Soortgelijke onderwerpen
» Verrukkelijke 500 Editie 2013
» Verrukkelijke 500 Editie 2015
» Verrukkelijke 500 Editie 2014
» Verrukkelijke 500 (editie 2009!)
» Verrukkelijke 500 - Editie 2009