Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
PrePush 500 Editie 2013 - Pagina 4 EmptyVandaag om 16:28 van sokratikos

» November 2024
PrePush 500 Editie 2013 - Pagina 4 EmptyVandaag om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
PrePush 500 Editie 2013 - Pagina 4 EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
PrePush 500 Editie 2013 - Pagina 4 Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
PrePush 500 Editie 2013 - Pagina 4 Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
PrePush 500 Editie 2013 - Pagina 4 Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
PrePush 500 Editie 2013 - Pagina 4 Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
PrePush 500 Editie 2013 - Pagina 4 Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
PrePush 500 Editie 2013 - Pagina 4 Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
PrePush 500 Editie 2013 - Pagina 4 Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
PrePush 500 Editie 2013 - Pagina 4 Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
PrePush 500 Editie 2013 - Pagina 4 Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
PrePush 500 Editie 2013 - Pagina 4 Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
PrePush 500 Editie 2013 - Pagina 4 Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
PrePush 500 Editie 2013 - Pagina 4 Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
PrePush 500 Editie 2013 - Pagina 4 Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
PrePush 500 Editie 2013 - Pagina 4 Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
PrePush 500 Editie 2013 - Pagina 4 Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
PrePush 500 Editie 2013 - Pagina 4 Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
PrePush 500 Editie 2013 - Pagina 4 Empty31.10.24 21:00 van Timmus

PrePush 500 Editie 2013

+17
Kasper
Grafmat
Erwin
Jorg
Kaj
Roche
Vleertje
Ron_
Sjoerd
Ries
Joostvdaa
sowhat
Chevy
Berend
MrJohn
Mirrr
Dave Evans
21 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

PrePush 500 Editie 2013 - Pagina 4 Empty Re: PrePush 500 Editie 2013

Bericht  Dave Evans 02.10.13 19:16

Haha Sowhat, nee we doen maar geen Stop or Go item op deze avond, misschien volgend jaar Wink

We houden het gewoon op 20.00 uur, kan iedereen eerst even rustig eten Smile
Wordt trouwens als vanouds weer een geweldige en gevarieerde lijst. Heb net alles in een mooie volgorde gezet en nee we gaan niet zeggen hoe laat en op welke avond welke plaat komt. Dat iedereen het maar alvast weet Laughing

Vorig jaar kwamen er ook wat mooie ontdekkingen uit voort, dus ik verwacht er weer veel van!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  carpi 02.10.13 19:26

Ik heb slechts 18 minuten opgestuurd. Beetje tijdsbesparing dus Smile 

carpi
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 158
Registratiedatum : 11-11-12
Leeftijd : 47

Bericht  Chevy 02.10.13 19:38

sowhat schreef:Andere optie is om slechte tips als STOP or GO te draaien
Dan vrees ik dat je jezelf in je vingers zal snijden. Razz
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 31

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Bericht  carpi 02.10.13 23:17

Een vraagje alvast over de volledige lijsten die ingestuurd gaan worden. Ik heb vorig jaar begrepen dat ook klassieke 'nummers' op de lijst mogen staan (niet dat het dan heel waarschijnlijk is dat ze echt in de V500 komen, maar goed). Maar hoe moeten die dan in de lijsten staan? Artiest = componist of orkest/dirigent/Nigel Kennedy etc? Liedje = naam symfonie/aria/opusnummer etc? En is een symfonie dan 1 liedje of 4 (= 4 delen)?

carpi
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 158
Registratiedatum : 11-11-12
Leeftijd : 47

Bericht  Dave Evans 04.10.13 17:18

Even wat eten en dan naar Studio Harkstede! Nog minder dan 3 uur en dan wordt er een stortvloed aan Tips over jullie uitgestort ..................

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Joostvdaa 04.10.13 17:32

Ik luister vanavond alleen in het begin mee, morgen waarschijnlijk wat meer uurtjes! Ben erg benieuwd naar alle tips, vorig jaar inderdaad veel leuke platen ontdekt in deze uitzendingen Very Happy
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  Dave Evans 05.10.13 5:01

Playlist Prepush500 Vrijdag avond 4 Oktober 2013

1.The XX – Intro [Mirjam Steenbergen] 2.08
Van deze band moet je meerdere nummers horen voordat je het waardeert, vandaar dat er nog meer nummers van hen voorbij zullen komen. Deze band is toch wel mijn ontdekking geweest het afgelopen jaar. Het concert van hen op Glastonbury was awesome! Ze waren de afsluiters op zondag. Kippenvelmuziek zo mooi. Heel minimalistisch.

2.Rhytmn del Mundo – Clocks [Sjoerd] 5.10
Heerlijk zomerse uitvoering van de grijsgedraaide Coldplay hit. Ik vind het een fantastische uitvoering die zo in de V500 mag! Lekker loom & relaxed.

3.Placebo – Nancy Boy [Dutchzaphod] 3.45

4.Talk Talk – Renée [Marsha] 6.23

5.Skik – Jelle Skai & Eppe D [Timmus] 1.21
Uit de begindagen van de band van Daniel Lohues, Skik. Geweldige titel en een lekker minuutje rock-n-rollen.

6.Tears for Fears – The working hour [Forza Ivo] 6.32
Tot mijn grote verbazing staat deze van Tears For Fears niet eens in de V500!! Duizend keer mooier dan ‘Shout’, ‘Sowing The Seeds Of Love’ en ‘Everybody Wants To Rule The World’ bij elkaar (hoewel van dat drietal ook maar alleen de liefdeszaadjes terug te vinden zijn in de lijst!!) The Working Hour vind ik nog het mooist als je m keihard opzet. En dan als er niemand in de buurt is “FIND OUT WHAT THIS FEAR IS ABOUT” meeblèren. Een aanklacht die wel op een bijzonder muzikale en fraaie wijze tot uiting wordt gebracht.

7.Jimi Hendrix – Freedom [Gaga] 3.28

8.JJ Cale – Blonde headed woman [Frodo] 2.11
De 16 officiële albums van J.J. Cale omvatten bij lange na niet zijn gehele oeuvre. Regelmatig verschenen en verschijnen obscure uitgaven met niet eerder uitgebrachte juweeltjes. Zo kwam er in 1991 een EP uit met onder andere deze ruwe diamant, één van de allerbeste nummers van J.J. Cale. Met recht een verborgen schat: Blonde Headed Woman.

9.Boxer Rebellion – Diamonds [Colijn] 4.03

10.Lloyd Cole & the Commotions – Perfect skin [Kaj] 3.17
Het nummer Rattlesnakes kennen we denk ik allemaal wel, ik weet uit m'n hoofd niet zeker of die ooit in de V500 heeft gestaan, maar dat zou in ieder geval wel heel terecht zijn. Het nummer dat ik wil tippen is afkomstig van hetzelfde album, dat het waarschijnlijk alleen aan brute pech te danken heeft dat het nooit een 80s-klassieker is geworden. Het rammelende gitaartje van Cole doet het in Rattlesnakes al zo lekker, maar in Perfect Skin komt het nog net wat fijner tot uiting. Als ik dit liedje hoor, word ik altijd vrolijk!

11.Gorillaz – Clint Eastwood [Lukas van der Storm] 5.40
Na herhaalde oproepen zal ik me aan een paar tips wagen. Mijn grootste favorieten laat ik daarbij links liggen voor een hoger doel. In het kader van de diversiteit zouden er best een paar hiphopnummers in die lijst mogen, want ik kan er in de vorige editie geen enkele vinden. Daarom hier de eerste van vier (redelijk rockvriendelijke) hiphoptips die binnen 20 minuten passen. Met name deze tip zou de eindlijst toch moeten kunnen halen...

12.The National – About today [Carpi] 4.11
Uiteraard een nummer van The National. Op zich staat 'England' wel hoger in mijn lijst, maar 'About today' is nog niet bekend genoeg en moet gepushd worden! Waanzinnig mooi.

13.Breeders – Fortunately gone [Sokra] 1.46

14.Biffy Clyro – Black Chandelier [Grafmat] 4.05
Eigenlijk mag bijna elk nummer van de nieuwe plaat van Biffy Clyro -
getiteld Opposites - wat mij betreft in de Verrukkelijke500 komen. Vanaf
het enorm dynamische beginnummer Different People, via ijzersterke catchy
nummers als The Joke's on Us, A Girl and His Cat, tot anthemic achtig
songs als Stinging belle, en ik kan nog wel even doorgaan. Voor Pushplaat
kom ik toch uit op het bekendste nummer op dit moment, en daqt is de
single Black Chandelier. Het begint al met een ijzersterke vondst, en
bouwt op naar een weergaloze climax. Stem dat ding de V500 in!

15. 16 Horsepower – Haw [Chevy] 3.29
Het lukte niet met hun grote klassieker: Black Soul Choir. Wellicht met deze.
Een band die echt een plek in de V500 verdient.

16.Sugercubes – Cat [Sowhat] 3.01
Ik ben helemaal dol op Björk. Ze is heel erg veelzijdig. Ze kan met een heel lief stemmetje hele lieve liedjes zingen en met een heel andere stem krachtige energieke songs zoals dit. Ik heb dit liedje genomen omdat Sugarcubes veel meer is dan Björk alleen en dat hoor je in dit liedje erg goed. Zoals j hoort wordt in IJsland Cat uitgesproken als Kut, dus het had ook zo in de Geile lijst gekund.

17.Forguette Mi Note – Ne sida pas [Fon] 2.01
Forguette mi note is een Franse punk-rock band. In het uitgekozen nummer zingt een madammeke. Vooral de de tussenstukjes tijdens haar zingen zijn opmerkelijk te noemen. De gebruikte viool (waarbij vermeld dat de viool binnen muziek een van mijn lievelingsinstrumenten is) wordt op een enigszins punkachtige manier gebruikt. Ook het gitaarspel, de drum en de later gesproken, uitgeschreeuwde tekst van het madammeke zijn punkachtig en experimenteel.

18. Blackfield – 1.000 People [Berend] 4.45
Van het album Blackfield II uit 2007. Steven Wilson van Porcupine Tree zet zichzelf hier heel kwetsbaar neer. Iedereen staat te juichen voor hem, maar hij durft eigenlijk het podium niet op. Niet verwonderlijk, want hij staat bekend als iemand die liever in de studio werkt. Heerlijk meerstemmig.

19.Boards of Canada – Roygbiv [Joost] 2.31
Een 'band' met een volstrekt uniek geluid. Muziek met veel lagen, vage geluiden, onorthodoxe structuren en altijd een soort warme jaren 70 televisie sound. Electronica op z'n best. Dit nummer vind ik één van hun uitschieters. Ik ben erg benieuwd wie dit weet te waarderen. De niet-liefhebbers kunnen gerust zijn: ik heb een kort nummer uitgekozen. Vraag me trouwens niet hoe je de titel uitspreekt of wat die in godsnaam betekent.

20.Earth Wind and Fire – Fantasy [Richie] 4.39
Nog een niet tot nauwelijks vertegenwoordigd genre, en deze klassieker verdiend gewoon om tussen al die andere klassiekers voorbij te komen in het V500 weekend.

21.Interpol – Leif Erikson [Co Jackso van MuMe] 4.00
Ik vind het altijd onbegrijpelijk als Interpol vergeleken wordt met
andere bands. Je hoeft maar te luisteren naar Leif Erikson, en het
wordt duidelijk dat we hier te maken hebben met een band met een eigen
geluid die bovendien bereid is om risico’s te nemen. Schitterende en
zorgvuldig geplande tempowisselingen en de diepe stem van zanger Paul
Banks maken van dit nummer een absolute parel en het hoogtepunt op het
meesterwerk Turn on the Bright Lights uit 2002.

22.Bob Seger & the Silver Bullet Band – Mainstreet [Maurice] 3.43
Platen hebben soms even nodig om op gang te komen, maar deze plaat grijpt vanaf de eerste gitaarklanken naar de keel en laat niet meer lost. Mooi gezongen, goede tekst, maar vooral het gitaarspel tilt deze plaat van Seger een niveau hoger.

23.Andreas Johnson – Glorious [Marco Lagerwerf] 3.28
Eén van mijn favoriete plaatjes ooit, maar helaas erg ondergewaardeerd. Dit nummer heb ik pas drie jaar geleden ontdekt via het alternatieve radiostation Kink FM. Ik wist even niet wat ik hoorde, eigenlijk een heel simpel popliedje, maar het ging bij mij door merg en been, zó mooi. De eerste 3 melodielijnen van Glorious komen trouwens overeen met "Two Minute Warning" van Depeche Mode, alleen deze plaat is zoveel mooier.

24.Royksopp – Sparks [Mark R] 5.23

25.Songs: Ohia – Lioness [Vleertje] 6.37
Net buiten top 10 vorig jaar op nummer 11. Dit jaar op zeker top 10 voor dit schitterende nummer.
Dit nummer word vaak op Orinoco Radio gedraaid en ja daar ben ik persoonlijk schuldig aan. Eigenlijk vind iedereen het nummer dan ook meteen instant mooi, maar kennelijk vergeet men dit ingetogen, oprecht uit het hart gezongen, schitterende breekbare lied vervolgens in hun topzoveel op te nemen. Afgelopen jaar overleed singer/songwriter Jason Molina (de man achter Songs:Ohia) aan de gevolgen van jarenlang alcoholmisbruik. De wereld leek voor hem te zwaar hij werd slechts 39 jaar oud en het is ongelooflijk jammer dat hij niet meer muziek heeft kunnen maken. (6.37)

26.Placebo – Special K [Dutchzaphod] 3.50

27.Vargpakten – Dr Wilystage [Timmus] 1.56
Beter dan dit kan bitpop niet worden

28.Marc Almond – The stars we are (12 inch) [Roadrunner] 6.02
Hoorde dit nummer van Marc Almond op Orinoco Radio en was meteen verkocht. Tuurlijk waren zijn nummers met Soft Cell al top en ook Tears run rings goed bekend. Maar dit is nog even iets anders. Een meer dan geweldige sfeer zit in deze plaat wat al begint met hem mooie en lange intro. De stem van Almond past er perfect bij. Ja wat mij betreft is er een nieuwe klassieker geboren!

29.The Temperance Movement – Lovers and fighting [Journeyman] 4.37
Een vrij nieuwe band met een “oude sound” en een geweldige zanger die erg aan o.a. Frankie Miller doet denken voor de liefhebbers van old school rock!!

30.Vista Chino – Dragona Dragona [Roche] 4.56
Gewoon lekker rammen!

31.Anneke van Giersbergen – Come wander [Muis] 3.31

32.Black Keys – Little black submarines [MrJohn] 4.11
Zelden hoorde men zo' n fraai schisma in een moderne muziekcompositie. De sereniteit in het begin wordt ingeruild voor een stampend en energiek einde. Pure kwaliteit van de eerste tot de laatste seconde.

33.Madrugada – Vocal [Mirrr] 6.27

34.Florence & the Machine – Breath of life [Kiwiana] 3.11

35.Kensington – Home again [Mark Spinazie] 3.14

36.Anathema – Untouchable part 2 [Dave Evans] 5.33
Dreaming Light was al een juweeltje dat ooit door het duo Grafmat/Marsha bij mij geintroduceerd werd. Ik was meteen verliefd op dat nummer en wilde meer over de band te weten komen.
Na eerst wat heavier muziek te hebben gemaakt, legt Anathema zicht de laatste jaren toe op prachtige melodische muzieklijnen. En dat is iets wat Dave graag hoort 
Het laatste album Weather Systems was dan ook een kolfje naar de hand van mij. Er staan een aantal prachtige songs op waarvan het tweeluik Untouchable part 1 & 2 er boven uit springt. Ik had ze graag beiden laten horen maar beperk me vanwege de tijd tot part 2. Ga achterover zitten…..nip nog even aan je glaasje wijn……en sluit dan je ogen…….ja je mag nu wegdromen!

37.Evan Luri – Intro [Fon] 1.38
Dit nummer is van Evan Luri, die ook in de Lounge Lizards speelt (komen later nog langs) is melodieuze tango te noemen. Deze tweede solo album van hem waar het nummer dat ik gekozen heb van afkomstig is, pieces for bandeneon, waar de naam van het album verwijst naar het instrument de bandeneon -een soort harmonium-, is gebruikt in een Japanse film (Chôchin, 1987).

38.Stone Roses – I am the resurrection [Katje] 8.14
4 Minuten plaatje met allerlei Beatles invloeden en daarna gaat het helemaal los in een soort van jamsessie waar de energie en plezier in muziek vanaf spat.

39.Tom Waits – Martha [Jorg] 4.28
Maar liefst 33 verschillende nummers van Tom Waits werden vorig jaar door één of meerdere stemmers in hun lijstje voor de Verukkelijke 500 opgenomen. Aangezien de fans het er maar niet over eens konden worden wat het mooiste nummer van de man met de schuurpapieren stem is, kwam er helemaal niets van hem in de lijst! En dat is een ware schande. Waits leverde al op 24-jarige leeftijd een pareltje af met zijn debuutalbum Closing Time dat eigenlijk alleen al integraal in de V500 zou mogen staan. Echter: als er één nummer moet zijn waarop iedereen moet stemmen, dan is het wel het prachtige Martha. Het vreemde aan dit nummer is dat het geschreven is vanuit het perspectief van een oude man, 50, 60 jaar oud misschien terwijl Waits pas 24 was toen hij dit nummer daadwerkelijk opnam. Hoezo kan iemand zo jong zo reflecterend terugkijken op een relatie? Is het autobiografisch? Dat moet haast wel gezien de intensiteit waarmee Waits het zingt. Je hoopt het tenminste als luisteraar, anders zou ik me behoorlijk in de maling genomen voelen door de oprechtheid waarmee Waits zijn hemeltergende woorden op ons neerstrooit. The days of poetry and prose..nee dat moet wel echt zijn..toch?
Jongens, Tom Waits verdient een plek in de V500. Laat ik een suggestie doen, een gemene deler waarin we ons allen - als bewonderaars zijnde – in kunnen vinden: stem allen op Martha. Heb je nog wat ruimte over op je lijstje en is de duizend nog lang niet in zicht, denk dan eens aan Martha. I love this song, can't you see.

40.Chemical Brothers – Fuck up beats [Timmus] 1.25
Chemical Brothers staan toch wel op eenzame hoogte wat betreft het perfectioneren van de big beat. Van het album Exit Planet Dust, toen de broertjes zich voorgoed losmaakten van hun verleden als Dust Brothers.

41.Lily Allen – The Fear [Sowhat] 3.27
Een V500 zonder Lily is als een bh zonder borsten, dat ga ik niet eens uitleggen. In het eerste jaar van de V500 kreeg ik Alfie er in mijn eentje in. De tijden zijn veranderd, je hebt nu wel tien stemmen nodig. Daarom kies ik voor een liedje wat ik wat kansrijker acht, maar zeker ook meer dan prachtig vind. Verder ga ik niet alle lovende woorden die ik al over Lily heb gezegd herhalen, dan hadden jullie maar moeten luisteren.

42.Asaf Avidan & the Mojos – Devil’s dance [Chevy] 3.32
Een uniek stem heeft deze man uit Israël. Een artiest die helemaal Orinoco-proof is, zeker op zijn debuut, waar dit nummer ook op staat.
Ik had ook kunnen kiezen voor het origineel van One Day / Reckoning Song (je weet wel.. die Wankelmut remix), maar deze is zoveel malen mooier.

43.Eminem – Sing for the moment [Kasper] 5.39
De V500 is een samenkomen van de beste muziek allertijden. Daartoe behoren alle stijlen, waaronder ook de hiphop. Ik weet dat hiphop op Orinoco Radio niet het meest vooraanstaande genre is, bij mij staat het ook niet overdreven vaak in de lijst, maar het mag niet helemaal afwezig zijn. Vandaar dat ik het in mijn optiek beste rapnummer ooit tip. Een nummer met goed tempo, goede opbouw, naar verhouding weinig onnodige scheldwoorden en een meer dan uitstekende tekst. Ja, die met dat gestolen refreintje.

44.The XX – Heart skipped a beat [Mirjam Steenbergen] 4.03

45.Keane – Atlantic [Joost] 6.01
Dit vind ik echt een onderschat nummer. Vanaf de eerste keer dat ik dit nummer hoorde en de bijbehorende duistere zwart-wit videoclip zag greep het me. De singleversie van 6 minuten vind ik overigens een stuk mooier dan de albumversie. Een heel mooi en duister nummer, beetje een vreemde eend in de bijt in hun oeuvre vind ik. De outro is ook briljant. Aanrader om dit nummer op te zetten als je 's nachts over totaal verlaten wegen rijdt.

46.Morrissey – Tomorrow [Mark R] 4.06

47.Queens of the Stone Age – My God is the sun [Marco Lagerwerf] 3.55
Als laatste tip wil ik de hele toffe comeback single van Queens Of The Stone Age aandragen, het van het nieuwe album afkomstige ´My God is The Sun´. Op dit moment vind ik deze single het beste wat er in 2013 uitgekomen is, heerlijke keiharde gitaren zoals we van Queens Of The Stone Age gewend zijn. Voor iedereen die al fan van ze was ten tijde van No One Knows: `They are back´!!

48.JJ Cale – New Orleans [Sjoerd] 2.28
Afgelopen jaar is helaas weer een muzikale grootheid van ons heengegaan. JJ Cale bleef altijd op de achtergrond, maar was een belangrijke inspiratie/invloed voor o.a. Eric Clapton en Mark Knopfler. De door hem uitgevonden laid-back Tulsa Sound doet het erg goed in huize Sjoerd. 'New Orleans' vind ik een briljant nummer. Vanaf de eerste noten is er meteen de jazzy sfeer waar de stad zo bekend om is. Heerlijk muzikaal meesterwerkje met een fantastische mix van piano, gitaar, violen en blazers! DJ's: svp niet door de intro en outro heen praten!

49.Electric Light Orchestra – Calling America [Colijn] 3.27

50.Arcade Fire – Sprawl II [Maurice] 5.28
Ik had vorig jaar al langer de cd Suburbs in huis, maar pas vorig jaar bij de tip uitzending (nog dank daarvoor, Berend) is dit nummer echt boven komen drijven. Ik heb de laatste maanden diverse live concerten van Arcade Fire in zijn geheel bekeken en dit nummer was vaak een spetterende finale van een concert, meestal als laatste of een na laatste plaat van de toegift.

51.Dream Theater – The count of Tuscany [Ron] 19.16
Mijn pre push zodat niemand hem vergeet......

52.Del Amitri – Be my downfall [Carpi] 3.29
In het kader van 'te wenig bekende bands pushen', eentje van Del Amitri, een band uit Schotland die al jaren niets meer gedaan heeft maar recent een tour aankondigde. Veel mooie nummers om van te kiezen, maar dit is een goude oude. Er zijn niet veel mooie liedjes over vreemdgaan, maar dit is er een van.

53.Kong – Stockhouse [Gaga] 4.14

54.John Grant & Midlake – (I wanna go to) Marz [Kaj] 3.58
Ik voel me moreel wel een beetje verplicht om dit tergend mooie nummer van John Grant te tippen voor de Verrukkelijke 500 van dit jaar. Wat is namelijk het geval? Vorig jaar strandde Marz op plek 506 en dus nét buiten de lijst. Maar ondergetekende was glad vergeten Marz in z'n (verder Magistrale) top-1000 op te nemen, en zo liep John Grant een oververdiende plek in de Verrukkelijke 500 mis.
Laat ik dan, niet gehinderd door enige technische kennis, eens proberen uit te leggen waarom Marz het dit jaar wél moet halen. De rustige en warme manier waarop Grant zijn tekst brengt, vergezeld van de ietwat ingetogen instrumentatie door de bandleden van Midlake, maakt dat dit nummer een bijna perfecte sfeer heeft. Weinigen bezitten de gave om liedjes zowel droevig als opbeurend te laten klinken, maar John Grant presteerde het op zijn solodebuut Queen of Denmark zelfs meerdere keren. Dit Marz is daarvan misschien wel het mooiste nummer, en zou een plek in de lijst absoluut verdienen.

55.Placebo – Too many friends [Roche & Grafmat] 3.34
Roche: Kwaliteitsmuziek met een heerlijk bizarre tekst , vooral de eerste regel is briljant...
Grafmat: Alleen al de 3 openingszinnen van dit nummer zijn eigenlijk genoeg voor
een plaats in de Verrukkelijke500. Gelukkig is het nummer dat verder ook,
anders zou ik het niet pluggen... Wellicht dat Placebo met deze
overduidelijk NIET hippe boodschap tegen cell phones en verdigitalisering
van het sociale leven definitef in het ouww-lullengilde mag worden
opgenomen, maar ik vrees dat Brian Molko iets teveel het gelijk aan zijn
zijde heeft. Dus: leg de komende 3 minuut 34 je cell phone weg, gooi je pc
NIET weg, want anders kun je niet verder luisteren, maar stop de chat, en
praat na dit nummer minimaal 5 minuten met de persoon die op dit moment
het dichtst bij je is...

56.Creed – Who’s got my back now? [Marsha] 8.27

57.Aesop Rock – No regrets [Lukas van der Storm] 4.31

58.Blue October – Sway [Berend] 4.45
Ik liep per ongeluk tegen deze band aan; eigenlijk wilde ik een ander album downloaden, maar ik klikte ernaast. En als je zo'n album dan toch binnen hebt luister je 'm ook even af.
Blue October bestaat al vanaf 1995 en heeft 7 albums gemaakt, die in Europa niets hebben gedaan. Dit nummer komt van hun gelijknamige album uit 2013. Lekker laidback nummer met een U2-gitaartje. Luistert heerlijk weg
.
59.Stooges – I wanna be your dog [Sokra] 3.11

60.Ellen ten Damme – Durf jij? [Kasper] 3.42
Bij de vorige V500 kregen we min of meer twee boodschappen mee vanuit Studio Harkstede. Méér Nederlandstalige producties en méér vrouwen. Hoewel ik in een van mijn andere tips al een vrouwenstem heb gestopt, heb ik besloten beide factoren nog eens samen te voegen in deze aanrader. Mijn enige notering van Ellen ten Damme.

61.Bon Iver – Perth [Forza Ivo] 4.22
Bon Iver is wat mij betreft één van de beste (misschien wel dé beste) artiest van deze eeuw. ‘Perth’ is een nummer waarin de muzikaliteit en veelzijdigheid prachtig naar voren komt. Het begint uiterst ingetogen om uiteindelijk te ontbranden in één bak bombast (in de positieve zin van het woord). Prachtige opbouw, Justin Vernon’s stem is magisch en dus mag deze niet ontbreken.

62.Mala Vita – La Mala Vita Disorganizzata [Timmus] 1.02
Wat een geweld, en dan te bedenken dat ze gewoon uit Nederland komen!

63.Porcupine Tree – Sentimental [Roadrunner] 5.27
Tot voor 2 jaar terug ik nog nooit van Porcupine Tree of frontman Steven Wilson gehoord. Maar dankzij mijn lijsterbeurten naar Orinoco Radio raakte ik er bekend mee. Dit nummer hoorde ik een aantal keren voorbij komen en het raakte me. En nee niet om sentimentele redenen Wink Tuurlijk staat Porcupine Tree al een keer of 4 in de Verrukkelijke500 maar kom aan ze maken zulke mooie muziek dat een 5e er ook nog wel bij kan

64.Jimi Hendrix – Purple Haze [Richie] 2.50
Natuurlijk al in de lijst vorig jaar maar het kan nooit geen kwaad deze gitaarklassieker onder de aandacht te brengen! Via dit nummer ooit in een grijs verleden kennis gemaakt met Jimi en hij heeft me nooit meer met rust gelaten!

65.Gerry Rafferty – The right moment [Journeyman] 3.11
Gerry heb ik gekozen omdat ik vind dat deze schotse bard nooit mag worden vergeten vanwege sommige prachtige nummers zoals deze een meer dan prima voorbeeld van is.

66.Stiltskin – Inside [Frodo] 4.39
Bijna vanuit het niets kwam er in de nadagen van de Grunge-muziek opeens een bijdrage vanuit Schotland. Met hun fantastische debuutsingle Inside veroverden ze meteen de eerste plaats in de britse hitlijsten. Helaas wisten ze het succes niet te consolideren maar dit ene nummer is een absolute topper die in geen enkele lijst mag ontbreken.

67.Ten Years After – Faro [Fon] 1.11
Ten years after dan. Die ook bij de meesten wel bekend is van -voornamelijk bij de meesten denk ik het nummer 'im gong home' van het legendarische woodstock festival. De album stonedhenge uit 1968, waar dit nummer van afkomstig is, is hun meest experimentele album geweest. Het uitgekozen nummer is een pracht van en bas solo, die begeleid wordt door vreemde mysterieus aandoende geluiden.

68.Editors – In this light and on this evening [MrJohn] 4.20
Aanhoudende dreigende en sombere sfeer zorgt voor unieke muziek met ongetwijfeld ook een reminiscentie aan Ian Curtis, maar de Editors geven het zonder meer een eigen kleur
.
69.Jose Gonzalez – Heartbeats [Chevy] 2.46
Een cover zo bleek later. Deze Zweed heeft het origineel volledig naar zijn hand weten te zetten.

70.Sigur Ros – Untitled (Vaka) [Co Jackso van MuMe] 6.38
Zo subtiel en zo verschrikkelijk. De hemelse opener van het
ongetitelde album van de Ijslandse giganten Sigur Rós. Genieten met
een hoofdletter G.

71.The Sound – Winning [Vleertje] 4.18
Volgens mij het nummer wat de meeste kans maakt dit jaar de V500 ook daadwerkelijk te gaan behalen. Breed omarmt door velen op Orinoco Radio. Maar wat maakt dit nummer nou zo gaaf. Het ritme, de tekst eigenlijk beiden. Voor een band als the sound een positief geluid. I was going to drown,
Then I started swimming
I was going down,
Then I started winning
Dave, Mirrr, Frodo, Sokra ik gok op jullie steun wie helpt er nog meer mee dit nummer in de V500 te doen belanden? (4.18)

72.School is Cool – Dawn and a newly hatched damselfly [Timmus] 1.31
Als leerkracht kan ik natuurlijk niks anders prediken...

73.Boudewijn de Groot – Eva [Kaj] 3.27
Er is - als je deze tenminste niet helemaal aan het begin van de prépush draait - al veel gezegd over de enorme terugval van het Nederlandse lied in de V500 van vorig jaar. Daar moet dus wat aan gedaan worden. Zo verdween vorig jaar deze absolute parel van de flower power uit de Verrukkelijke 500, om plaats te maken voor inferieure bagger van the Velvet Underground en andere dergelijke ethervervuilers. Dit jaar is het tijd voor de grote comeback van het Nederlandse lied, en dan hoort deze door Lennaert Nijgh en zijn aanbevolen dagelijkse hoeveelheid LSD gepoëtiseerde weergave van het beroemde Laatste Oordeel-schilderij van Jeroen Bosch er zeker bij!

74.Coparck – The world of tomorrow [Marco Lagerwerf] 3.38
Een liedje uit een kaascommercial, dat was `The world of tomorrow´. Op TV kwam het liedje dagelijks voorbij als de commercial weer eens langskwam, maar de radiostations lieten het massaal links liggen. Ik vind het een onwaarscheinlijk mooi liedje, pas later kwam ik erachter dat dit bandje uit Nederland kwam, uit Amsterdam op precies te zijn. Het zou mooi zijn als ik dit liedje op deze manier weer een beetje onder de aandacht kan krijgen, door het te pushen voor de V500.

75.Propaganda – P Machinery [Grafmat] 3.50
Ik kon het niet laten om deze ook al in het Pushtopic van de Vrienden van
de Top2000 te gooien, maar oh my god wat heeft dit nummer zich dit jaar in
mijn brein genesteld als een van de allerbeste en allerlekkerste
synthesizertracks aller tijden. Het liefst zou ik stemmen op de lange
versie, maar gezien de tijdsbeperking die Dhr. Evans ons heeft opgelegd,
moet ik het bij de single laten. Maak u klaar voor het vetste
synthesizerthema aller tijden... Dit Propaganda met P Machinery....!

76.Dylan Leblanc – 5th Avenue Bar [Jorg] 3.41
Sinds begin dit jaar ben ik verhuisd en woon ik in de stad waar ik ook studeer. Tijdens mijn studie heb ik een jongen leren kennen met een voorliefde voor alles wat uit Nashville komt of daar maar naar neigt. Via hem heb ik kennisgemaakt met de zanger Dylan Leblanc, die overigens in niets lijkt op zijn bekende naamgever. Leblanc is pas 23 en stond al in de voorprogramma’s van onder meer Bruce Springsteen, First Aid Kit, Calexico en Laura Marling. Geniet van Fifth Avenue Bar.

77.Thirteen Senses – Into the fire [Dave Evans] 3.36

78. The Postal Service – The district sleeps alone tonight ][Mark Spinazie] 4.44

79.Joni Mitchell – All i want [Sowhat] 3.34
Het zal ook MrJohn behagen dat ik Joni Mitchell, een zangeres met een even krachtige als fluwelen stem, heb opgenomen. Dit vind ik haar mooiste, zo bloedjemooi dit, kippenvel. Dit stond al in de longlist maar heeft nooit in de SW1000 gestaan. De reden is simpel: ik dacht altijd dat dit een cover was van het saaie All I want van Offspring. Ik weet un beter en dit gaat direct door naar mijn top50.

80.Kyo – Contact [Kasper] 3.39
Nog zo’n FIFA-klassieker die ik al een tijdje terug heb opgepikt. Franstalig ditmaal en al een paar keer door mij gepusht daar waar het kon. Maar nu nog eens onder volle aandacht. De stevige gitaren en het opzwepende ritme zorgen voor een heerlijk rockplaatje.

81.Wilson Pickett – It’s too late [Frodo] 3.10
Tussen het ruige rockgeweld moet er ook ruimte zijn voor een met gevoel gezongen soul-classic. Dit jaar precies een halve eeuw geleden maakte de grote Wilson Pickett zijn eerste album met daarop de gelijknamige single It's Too Late. Klinkt na al die tijd nog steeds niet gedateerd en dat zegt alles over de kwaliteit.

82.Elliot Smith – Between the bars [Chevy] 2.21
Een nummer met vele interpretaties. Een lieflijk troostnummer of een gitzwart nummer?
Zelf vind ik de mooiste dat dit zou gaan over de rooskleurige uitgang die zelfmoord kan bieden.
People you've been before that you
Don't want around anymore

Maar welke interpretatie je ook kiest, Elliott Smith heeft een van de mooiste stemmen in de muziekgeschiedenis.
Wie hier niet de pracht van in ziet, tja..

83.Silversun Pickups – Lazy eye [Sokratikos] 5.54

84.Het Brandt – Dit is hoe een land ontstond [Fon] 4.30
De band ‘t Brandt maakt naar eigen zeggen ‘zwaar deprimerende folk met een bluesrandje’. Ze zijn afkomstig uit Nijmegen. Hetzelfde als de kift heeft de zanger een een heel uitgesproken stem. Evenals de kift is de zang vertellend. Dit nummer is oorspronkelijk gemaakt als begeleiding voor een film en verhaalt hoe een imaginair stukje land ontstaan is.

85.The XX – Shelter [Mirjam Steenbergen] 4.31

86.Placebo – Meds [Dutchzaphod] 2.55
Waarom alleen maar Placebo-songs? Nou, het is al moeilijk genoeg een
keuze te maken uit alle Placebosongs. Wanneer ik ook nog andere groepen
in aanmerking zou moeten laten komen dan zou ik knettergek worden. Mijn
top 1000 lijkt een rangschikking te hebben. Maar dat is helemaal niet
zo. Eigenlijk heb ik zo'n 500 songs op nummer 1 staan, maar voor de
buitenwereld heb ik ze van 1 tot 500 benoemd... Ik heb de facto een heel
breed ereschavot met aan beide zijden twee wat minder hoge plekken voor
nummers 2 en 3... :-)

87.Yann Tiersen - J’y suis jamais alle [Timmus] 1.34
Amélie is wel het schoolvoorbeeld van een aardige film met een meer dan geweldige soundtrack. Een nummer voor een zondagavond, wanneer je vanuit je coupé de betraande ogen van je lief langzaam ziet verdwijnen, maar de glinstering in je gedachten blijft rondzweven.

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Gast 05.10.13 9:56

Prachtige tips; ik ga alles wat ik nog niet had toevoegen Very Happy 

Gast
Gast

Bericht  Joostvdaa 05.10.13 10:51

Was een leuke uitzending! Ik heb toch een stuk of zes nieuwe ontdekkingen die me bevielen kunnen bijschrijven. Ben wel benieuwd of iemand Boards of Canada goed vond eigenlijk.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  Dave Evans 05.10.13 13:39

Ik vond het leuk om ook eens iets van Boards of Canada te horen Joost, best een aardig plaatje. Maar ook weer niet goed genoeg om in mijn lijst te komen. Maar ja daar zijn de plaatsjes duur hoor Wink
Verder heb ik meerdere leuke ontdekkingen gedaan, hoop daar op terug te komen als we ook de tips van vanavond hebben gehoord Smile
Was i.i.g. leuk om de uitzending van gisteravond te doen met Timmus en Grafmat. En gezellig dat ook Roche nog aanschoof! Mooi dat velen tot het einde bleven want ik besef dat het een beste zit was
Smile

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Chevy 05.10.13 15:18

Zo te zien veel moois gemist. Waarbij deze nummers onverminderd steun verdienen vanaf mijn kant!
Dave Evans schreef:1.The XX – Intro [Mirjam Steenbergen] 2.08
4.Talk Talk – Renée [Marsha] 6.23
8.JJ Cale – Blonde headed woman [Frodo] 2.11
9.Boxer Rebellion – Diamonds [Colijn] 4.03
10.Lloyd Cole & the Commotions – Perfect skin [Kaj] 3.17
11.Gorillaz – Clint Eastwood [Lukas van der Storm] 5.40
12.The National – About today [Carpi] 4.11
15. 16 Horsepower – Haw [Chevy] 3.29
20.Earth Wind and Fire – Fantasy [Richie] 4.39
21.Interpol – Leif Erikson [Co Jackso van MuMe] 4.00
25.Songs: Ohia – Lioness [Vleertje] 6.37
33.Madrugada – Vocal [Mirrr] 6.27
36.Anathema – Untouchable part 2 [Dave Evans] 5.33
38.Stone Roses – I am the resurrection [Katje] 8.14
39.Tom Waits – Martha [Jorg] 4.28
42.Asaf Avidan & the Mojos – Devil’s dance [Chevy]  3.32
45.Keane – Atlantic [Joost] 6.01
50.Arcade Fire – Sprawl II [Maurice] 5.28
54.John Grant & Midlake – (I wanna go to) Marz [Kaj] 3.58
61.Bon Iver – Perth [Forza Ivo] 4.22
63.Porcupine Tree – Sentimental [Roadrunner] 5.27
69.Jose Gonzalez – Heartbeats [Chevy] 2.46
70.Sigur Ros – Untitled (Vaka) [Co Jackso van MuMe] 6.38
71.The Sound – Winning [Vleertje] 4.18
82.Elliot Smith – Between the bars [Chevy] 2.21
Hopelijk komen mijn 3 overige tips (jaja, ik had er 7 Cool) een beetje vroeg op de avond. Ik kan nu juist het twee deel niet volgen.
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Bericht  Kaj 05.10.13 17:17

Wel goed dat je je eigen tips ook steunt Very Happy 

Maarre, verder komt dat wel redelijk overeen met mijn lijstje favoriete tips van gisteravond! Leuke uitzending weer, heren in Harkstede! Smile
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3999
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36

Bericht  Chevy 05.10.13 19:53

Dat is allemaal tactiek! Smile
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Bericht  Roadrunner 05.10.13 23:04

Ja sorry kan niet chatten, maar luister wel!
Ja heerlijk Moby!!!!!!

Roadrunner
Music-specialist
Music-specialist

Aantal berichten : 808
Registratiedatum : 16-01-12

Bericht  Marsha 06.10.13 0:15

Elbow kan niet vaak genoeg in de V500 staan... Volgend jaar maart komt er en nieuw album... en daar kijk ik naar uit.

http://kickingthehabit.nl/2013-09-30/nieuw-elbow-album-uit-in-maart-2014-ook-een-live-dubbelaardvd-op

Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 3562
Registratiedatum : 12-04-09

PrePush 500 Editie 2013 - Pagina 4 Empty Playlist Zaterdag 5 Oktober

Bericht  Dave Evans 06.10.13 3:12

Gaga
    Funkadelic - Maggot Brain 10:24
    Beach Boys - Drive in 1:44

Tja ik doe maar de nummers die al vaak gedraaid zijn op mijn aanvraag en eentje om het op te vullen... Maggot Brain moet er echt in, de rest maakt me niet zo veel uit... Stockhouse is wellicht wat te raar voor de luisteraars. Ik wou eigenlijk Judas Priest - Sinner, maar dat is ook weer 7:25 minuten. Nu blijf ik mooi binnen de 20 minuten, meer hoeft ook niet.

Ivo

Parlor Mob – Hard Times 3.37

Ik ga er niet omheen draaien: The Parlor Mob MOET in de V500. Een liefhebber van rockmuziek kan in mijn ogen niet aankomen met een lijst waarin deze band ontbreekt. Met And You Were A Crow hebben ze een meesterwerk afgeleverd, die ik persoonlijk beschouw als één van de beste albums ooit gemaakt. In Nederland hebben ze een uiterst schamel 3FM-hitje gehad met ‘Can’t Keep No Good Boy Down’, maar dat nummer doet bij lange na geen recht aan de veelzijdigheid van de band. Het lang uitgesponnen bluesnummer ‘Tide Of Tears’ heb ik al een op Orinoco aangevraagd en is ook een *RTH* geweest. Daarvan hoop ik al dat meerdere mensen hem in de lijst gaan zetten. ‘Hard Times’ is weer een andere kant van The Parlor Mob, een heerlijk harde sound met scheurende gitaren en bijzondere zang. De Led Zeppelin van vandaag de dag krijgt in Nederland bepaald geen attentie, maar onder de groep Orinoco-luisteraars zal het, vanwege hun goede smaak, mogelijk moeten zijn om een gevestigde naam van de band te maken.

Sungrazer – Common Believer 5.24

Natuurlijk moet er ook een band van eigen bodem worden gepromoot. Toevalligerwijs een keer tegengekomen in het voorprogramma van Dead Meadow en het was één van die keren dat het voorprogramma veel meer indruk op mij maakte dan de hoofdact. Snoeiharde stonerrock, maar o zo lekker.

Roche

Fat Freddy's Drop     Wandering Eye       9.49                                Lang , maar zo'n verdomd lekker tja , zwoel . soulful , warm , broeierig etc etc...

MrJohn
Beatles - I Want You (She's so heavy).
Tja denkt iedereen, MrJohn en daar heb je hem weer met zijn Beatles. Luister nou eens onbevooroordeeld naar dit in compositorisch opzicht prachtige nummer van het weergaloze album Abbey Road. Een van hun beste, volgens onze ZC zelfs de allerbeste. De samenhang van dit album is weergaloos en dit nummer bereikt in dat kader de ultieme perfectie. De lengte behoort niet af te schrikken, het doet ons met nadruk de diepgang en de kwaliteit van deze creatieve muziek beseffen.

Euzen - Judged By
Zeer opvallende muziek met een intrigerende female vocals. Het vaste ritme met de aanhoudende druk zorgt voor intense klanken. Een van mijn ontdekkingen in 2012 en dat is dan weer veroorzaakt door een festivalbezoek van Vleer en Sokra.

Joost
The Stone Roses - Bye bye badman (4:06)
Volgens mij heb ik vorig jaar I am the resurrection aangevraagd, dit jaar kies ik voor Bye bye badman van hetzelfde legendarsiche debuutalbum van The Stone Roses. Ik denk dat dit mijn favoriete album allertijden is. Ook dit nummer vind ik onbeschrijfelijk goed met die kenmerkende heerlijke gitaarloopjes en pakkende melodie. Ook de drums zijn erg goed en voegen echt iets toe aan het nummer. Vooral na de eerste minuut puur genieten!

The Verve - Lucky man (4:52)
Eén van die spaarzame nummers die ik vanaf de allereerste luisterbeurt briljant vond. Ik weet eigenlijk nog steeds niet waarom ik dit zo'n bijzonder nummer vind. Ik denk toch om de doodeenvoudige reden dat ik de melodie geweldig vind en dit helemaal mijn muziek is. Geen poespas, maar gewoon een prachtige plaat.

Sowhat

Muffs – Agony (2m27)
De Muffs heb ik enkele jaren geleden op youtube ontdekt en in mijn hart gesloten: korte energieke punkachtige songs met in Kim Shattuck een nachtegaaltje van een zangeres met de stem van een brulboei, echte sowhatmuziek. Het deed me dan ook veel verdriet dat deze Kim bij de verjaardagsranking van Oh Nina, mijn nummer 2, helemaal werd afgekraakt. Gelukkig weten vakgenoten haar wel te waarderen, zoals de Breeders waar zij die andere Kim mag vervangen. In zijn genre is Muffs de beste, ze moeten dus echt in de V500, hier eens wat anders dan Oh Nina.

PJ Harvey – Dress (3m18)
PJ Harvey staat drie keer in mijn top10 met drie totaal verschillende songs en dat geeft haar veelzijdigheid aan. Dit liedje heb ik ook voor de Geile lijst ingediend: dit is een heerlijk kort rok-nummer en dat heeft ze op de clip ook aan. PJ is helemaal geweldig en moet echt in de V500, wat mij betreft in de plaats voor dat andere PJ.

Soko – I'll kill her (3m58)
Ik heb Soko helemaal in mijn hart gesloten, ja, ook het vv-lid, maar ik heb het hier over de gelijknamige zangeres. Ik hoorde haar voor het eerst bij een testbeeld en was meteen verkocht. Ze heeft een hele aparte manier van zingen, beetje Suzanne Vega maar dan 100 keer beter, helemaal sowhat, en er zit ook nog een wat Frans accent in, logisch, want ze is Française. Ik hoop dat ze ook op vv op veel bijval mag rekenen.

Chevy

Nils Frahm – Over There, It’s Raining
Kort, maar krachtig. Ik vind vooral die flow zo machtig mooi. Blijft maar stijgen in mijn lijst.
Modern klassiek noemen ze het.

Porcupine Tree – How Is Your Life Today
Porcupine Tree is op Orinoco vanaf In Absentia. Hoewel hun beste periode zich wat mij betreft daarvoor bevindt.
Nummers als Russia On Ice, Don’t Hate Me en Fadeaway zijn te lang (20 minuten maar..), dus vandaar dit lieflijke liedje van hun beste album: Lightbulb Sun.

Songs: Ohia – Tigress
De verkorte versie van Lioness. Ook hier geldt weer dat ik geen langere nummers kon/wilde kiezen.
It is the eye that catches me a man protesting his worth
It is the year that catches you putting the shake on your words

Berend

Daft Punk - Georgio by Moroder (9.02 min)
Het Opus Magnum van het album "Random Access Memories" uit 2013. Deze cd zat in de speler toen ik op zomervakantie was en het viel mijn kinderen op dat dit nummer steeds aanstond als zij in de auto zaten...

Kasper
Ik koop het videospelletje FIFA tegenwoordig niet alleen meer om voetbal te spelen, maar ook vanwege de zeer uiteenlopende soundtrack. Graffiti6, The Black Keys, Kasabian, Ceasar Palace, The Hives, The Naked & Famous, wat heb ik de afgelopen jaren niet ontdekt dankzij het voetbalspelletje? De editie van 2013 kent wat mij betreft de beste soundtrack tot dusver met ontdekkingen als Reverend & Makers, Madeon, Bastille én Metric. De Canadese band schijnt al sinds 1998 muziek te maken, maar ze kwamen mij pas een klein jaar geleden voor het eerst ten oren met hun klapper Speed the Collapse. 3:43

Waar Muse en Editors de V500 doorgaans overstelpen, blijft mijn andere favoriete band achter. Slechts één schamele notering valt hen ten deel. Daar mag van mij wel wat verandering in komen. Tijd voor een goede Arctic Monkeys-push. Vorig jaar (of het jaar daarvoor) lukte het niet met Do Me A Favour, daarom probeer ik het nu met The Fake Tales of San Francisco. 2:58

Nico Zwarthoed   (aka Co Jackso @ Musicmeter)

The Sound - New Dark Age   5:54min
Wat kun je beter draaien in tijden van crisis dan deze plaat van The
Sound. Het beste stuk is het einde, waarin het tempo constant verhoogd
wordt en zanger Adrian Borland op een iconische wijze het einde van de
wereld aankondigt.

Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.   3:10min
Een ijzingwekkend mooi nummer bezongen door één van de beste
tekstschrijvers van de wereld. Tevens het nummer met een zeer
controversieel einde waarin Sufjan zichzelf vergelijkt met de beruchte
seriemoordenaar. Een nummer dat je raakt door merg en been dat steeds
beter wordt bij iedere draaibeurt.

Richie39:

Don’t Go – Yazoo

Weet eigenlijk niet of dit ooit in de v500 heeft gestaan maar het is 1 van mijn favoriete 80’s nummers! Vooral de stem van Moyet doet het hem voor mij, heerlijk ietwat jazzy stemgeluid! Gewoon een lekker feel good no worries nummer!

All I Want – Kodaline

Omdat er natuurlijk ook vernieuwd mag en misschien wel moet worden hierbij een nummer uit 2012 dat op zeker een plaatsje verdiend in de V500! Kodaline brak hiermee door en het nummer greep me vanaf het eerste moment!

Marsha:

* Great Lake Swimmers - Your Rocky Spine

Roadrunner:
Moby – Everlong [3.27]

Het nummer begint rustig met wat geneurie erbij maar komt daarna pas echt lekker los. Moby kent twee kanten wat mij betreft, soms komt hij met plaatjes aan waar ik het gevoel totaal niet bij krijg en soms zijn het geniale hersenspinsels. Zoals ook deze chillplaat!

Naked & Famous – The sun [3.56]
Dit bandje uit Nieuw Zeeland had al 2 dikke hits in 2011 met Punching in a dream en Young Blood. Dit trackje komt van hetzelfde album ‘Passive me, Agressive you’ en mag er ook zijn!

Mark[Raver]:
Terry Callier – Ordinary Joe 4.14
Beta Band – Dry the rain 6.06

Sjoerd:

Edwyn Collins - (never met) A Girl Like You (0:03:55)
Een heerlijk retro-achtig plaatje uit midden jaren '90. In Nederland niet hoger gekomen dan nummer 16 in de Top 40, maar ik vind het een heerlijk nummer!

George Thorogood - I drink alone (0:04:32)
George Thorogood is in Nederland volgens mij weinig bekend. Misschien zullen sommigen het nummer 'Bad to the Bone' kennen van de Comedyserie 'Married with Children'. Dit nummer is een lekkere blues plaat met een fantastisch saxofoontje er in!

JJ Cale - Lady Luck (0:02:36)
Als eerbetoon een tweede tip voor JJ Cale. Het heerlijke laid-back nummer 'Lady Luck'. Lekker gitaarspel en relaxed gezongen. Voor mij is dit nummer kenmerkend voor de hele stijl van JJ Cale.

Marco Lagerwerf:
Zombination - Kernkraft 400:[3.26]
Ik vind dat er veel te weinig dance platen voorkomen in de hele verrukkelijke 500, daarom vind ik het zeker de moeite om deze plaat te pushen; Kernkraft 400 is wat mij betreft één van de beste danceplaten ooit gemaakt, een echte "floorfiller".

Black Keys - Lonely Boy:[3.13]
El Camino van de Black Keys was wat mij betreft het beste album van 2011 en misschien ook wel het beste album van de afgelopen jaren. Van dat album is "Lonely Boy" de beste single, het is een plaatje dat vrolijk maakt en lekker in je hoofd blijft hangen, maar verveelt daarentegen nooit. Ondanks dat er tegenwoordig veel "troep" uit Amerika komt (muzikaal gezien) zijn de Black Keys een uitzondering op de regel. Prima alternative rock, hopelijk kunnen we deze de V500 van dit jaar in krijgen.

Johan - Tumble and Fall:[3.28]
Johan, band rondom zanger Jacob de Greeuw uit Hoorn. Dit is waarscheinlijk de meest ondergewaardeerde band van Nederlandse bodem, waar iedereen Golden Earring kent, zijn er maar enkele muziekliefhebber die daadwerkelijk de muziek van Johan kennen. Toch heeft hij met albums als "Johan" en vooral "Pergola" onwaarscheinlijk goede werken uitgebracht. "Tumble and Fall" is het prijsnummer (waarscheinlijk ook het bekendste nummer)  van de plaat Pergola, daarom hoop ik dat we deze plaat een stuk hoger in de lijst kunnen laten eindigen in tegenstelling tot vorig jaar (483).

Jorg:
Josh Ritter – The temptation of Adam – duur: 4:12
Wie de naam Josh Ritter hoort, zal of zijn schouders ophalen, of zich wellicht ergens ver weg het nummer The Curse herinneren. Verder dan dat komt de gemiddelde muziekliefhebber niet bij Josh Ritter. Hij heeft echter veel aanstekelijk en bij tijden ook wel grappig materiaal gemaakt. Ritter betoont zich een woordkunstenaar als het gaat om songwriting. Ook live heeft de zanger een erg goede reputatie en die
heb ik dit jaar mogen ervaren. In een klein zaaltje in Nijmegen speelde Ritter met humor twee uur lang een America/singer-songwriterstijl. Een van de leukste nummer vind ik The Temptation of Adam met misschien wel een van de mooiste openingszinnen: If this was the Cold War, we could keep eachother warm.

Maarten van Roozendaal – Mooi  
De afgelopen jaren is het Nederlandstalige aandeel in de V500 flink teruggelopen. Vorig jaar stonden er nog maar tien platen van Nederlandse makelij in de Verukkelijke 500. Dat kan ik als liefhebber van het betere Nederlandse lied natuurlijk niet over mijn kant laten gaan. Maarten van Roozendaal is een kleinkunstenaar die zichzelf letterlijk dood heeft gerookt en gezopen. Gelukkig heeft hij ons een aantal prachtige liedjes nagelaten, waaronder ‘Mooi’. De versie die je gaat horen is een live-uitvoering uit zijn programma Barmhart met op gitaar onder meer Marcel de Groot, zoon van. Aangezien vorig jaar is aangetoond dat artiesten die overleden zijn hoger scoren in de editie van het jaar van overlijden. Daarmee hoop ik dus op de dode artiesten bonus voor Maarten van Roozendaal.

Nick Drake – Day is done – duur: 2:28
En dan zocht ik nog een plaatje dat precies lang genoeg was om aan de twintig minuten te komen. Ik vond er een tussen mijn tips van drie jaar terug. Nog even los van het feit dat dit opvulling is, is het wel een tip waar ik volledig achter sta natuurlijk. Nick Drake verdient natuurlijk een plaats in de V500. Een door het grote publiek zowel tijdens zijn leven als na zijn dood vergeten zanger. Ooit kwam hij met het album Five Leaves Left bij zijn platenmaatschappij, gooide het op het bureau van een secretaresse en voegde er de woorden aan toe: ,,Zie maar wat je er mee doet”. Het zegt alles over het geloof dat Drake had in zijn eigen kunnen. Onterecht, want de plaat staat vol met pareltje waaronder Day is Done.

Mirrr:
Faith No More met Stripsearch (4.28)
Die staan er alleen in met Epic, schandalig!  

Staind - Outside (4.52) (Frodo heeft eveneens Staind en met motivatie!)

Frodo:
Staind - Outside (4:51) [van album: Break The Cycle (2001)]
Staind is een zeer grote band in Amerika die met 4 opeenvolgende albums platina scoorde. Om onverklaarbare redenen zijn ze in Europa nauwelijks doorgebroken. Totaal onterecht natuurlijk en daarom hoort in ieder geval het beste nummer -Outside dus- in de V500.

Timmus:
Jaap Fischer - Samba 2 april
Hij stond vaak in de schaduw van de veel bekendere Boudewijn de Groot, maar als troubadour doet hij toch zeker niet voor hem onder. Zeer cynische kerel, maar wat een geweldige teksten heeft hij voortgebracht.

Agnes Obel - Falling, Catching
Wat kun je toch een hoop moois maken in anderhalve minuut...

Air - Décollage
Air deed een geslaagde poging een stokoude film nieuw leven in te blazen...een aanloop van een minuut en een hoogtepunt van 25 seconden, maar dat mag de pret niet drukken; het is per slot van rekening niet de Hete Lijst.

White Stripes - Hypnotize
In 2001 zag ik White Stripes als tamelijk onbekend bandje schitteren op Rock Werchter, de rest is geschiedenis. Dit nummer toont ons toch wel het beste de invloed van Nirvana op de band van Jack White.

Mikromjuk - We Are Mikromjuk (And We Cum In Peas)
Title says it all.

José González - Broken Arrows
Van het album Veneer, vol breekbare, bloedmooie nummers.

Coldplay - Parachutes
Als Coldplay was gestopt op het hoogtepunt, was het bij het debuutalbum, met het 46 seconden durende Parachutes als letterlijk en figuurlijk hoogtepuntje.

Frodo:
J.J. Cale - Thirteen Days (2:50) [van album: V (1979)]
De PrePush staat natuurlijk in het teken van de dit jaar ons ontvallen grootheid J.J. Cale. De man die zovele artiesten wist te beïnvloeden is natuurlijk al bekend van After Midnight en Cocaine. Maar van de vele juweeltjes die hij daarnaast nog maakte heb ik er twee als begin en einde van deze 20 minuten genomen. Thirteen Days laat de onovertroffen laidback sounds van J.J. Cale horen, zowel muzikaal als tekstueel.

Cockney Rejects - Badman (2:36) [van album: greatest hits vol. 1 (1980)]
In de grote punkgolf van de late jaren zeventig waren the Sex Pistols de grote blikvangers. Helaas kregen diverse andere bands onterecht minder exposure. Met deze vermelding in de PrePush wordt dat leed enigszins verzacht. Luister en hoor dat Cockney Rejects dezelfde brok rauwe energie door de boxen wisten te persen als de Pistols.

Maurice:

HOLLIES – BUS STOP. (2:54)
Kort en krachtig, pakkend sixties nummer en wat mij betreft de mooiste die deze groep heeft voortgebracht.
FLORENCE AND THE MACHINE – SHAKE IT OUT (4:38)
Ik heb het album Ceremonials via Youtube vaak in zijn geheel beluisterd en hoewel de plaat met What the water gave me en Spectrum onder andere nog meer goede platen heeft voortgebracht, is dit degene die er voor mij bovenuit steekt. Wat een geweldige stem heeft zangeres Florence Welch, en wat komt dat in deze plaat het best tot uiting.
BOUDEWIJN DE GROOT – TESTAMENT (3:15)
Nederlandstalige muziek deed het vorig jaar slecht in de Verrukkelijke 500 en helaas was deze plaat erop geen uitzondering. Testament verdween vorig jaar uit de Verrukkelijke 500 en ik wil deze plaat er graag weer terug in hebben. Deze klassieker is tijdloos.
Journeyman:

Sia – My Love 5.12
Deze dame is een australische zangeres die zeer veelzijdig is en beschikt over een formidabele stem en een geweldige keuze voor de “ballads”

Walter Trout – Love So Deep 5.10
Trout is een Amerikaanse gitarist afkomstig uit de John Mayall school en een bluesman pur sang maar bovenal een zeer getalenteerde songwriter en meer dan excellente gitarist.

Kiwiana:
Placebo - Loud Like Love (4:48)
Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here (12:03)

Vleertje:
The Waterboys - Don't bang the drum
Hele dikke shame on me maar vorig jaar vergeten op te nemen in mijn lijst. Dus dit jaar een hele hoge nieuwe binnenkomer in mijn lijst.
Het vangt aan met een toetertje uit de verte wat zich opdringt en begint te krijsen in je oren. Aanzwellend nummer totdat bijna alles uit zijn voegen lijkt te gaan barsten. Welk een schoonheid wat een geluid. Dit is lijstwaardig en vele malen beter dan Whole of the moon hoewel die ook mooi is. (6.42)

Pixies - Tame  
Vorig jaar op nummer 246 in Vleers vuige 1000 en dikke kans om dit jaar hoger uit te komen.
Het kortste nummer wat ik ga pushen bevat slechts 1.55 aan muziek maar wat een energie komt er in 1.55 op je af. Wat is er zo gaaf aan dit nummer? Eigenlijk dat wat gaaf is in elk Pixies nummer de tempo wisselingen dat je zo vaak van tempo kan wisselen in zo'n kort nummer. Kim die lieflijk ahahahaht op de achter grond terwijl Frank Black zijn ingewanden naar buiten schreeuwt het is gewoon de beauty and the beast binnen 2 minuten. (1.55)

Sokratikos:
joy division - she´s lost control (4:55)
the organ - brother (4:01)

Lukas van der Storm:
Na herhaalde oproepen zal ik me aan een paar tips wagen. Mijn grootste favorieten laat ik daarbij links liggen voor een hoger doel. In het kader van de diversiteit zouden er best een paar hiphopnummers in die lijst mogen, want ik kan er in de vorige editie geen enkele vinden. Daarom vier (redelijk rockvriendelijke) hiphoptips die binnen 20 minuten passen. Met name Clint Eastwood zou de eindlijst toch moeten kunnen halen...

The Roots & Erykah Badu - You Got Me (4:19)
Geto Boys - Mind Playing Tricks on Me (5:11)

Carpi

Elbow - Mirrorball (5:50)
Meteen een lange nummer, maar simpelweg het mooiste liedje ooit. Kippenvel.

Of Monsters and Men - King and Lionheart (4:33)
Deze Ijslanders heb ik dit jaar ontdekt. Hun album 'My head is an animal' is een aanrader - Nootje en ik hebben het grijsgedraaid op vakantie in Ijsland. In het begin lijken ze op Mumford and Sons, maar luister wat vaker en aandachtiger, en ze zijn van een eigen genre. De oude Ijslandse traditie van verhalen vertellen. 'Little talks' is bekender, maar niet hun allebeste nummer. Dit is een supermooie optimistische nummer.

Colijn
Keane - Black rain (3:46)
Robert Francis - Junebug (3:59)
Chris Rea - The road to hell (4:33)

Dutchzaphod:
Ashtray Heart 3.32
Pure Morning 3.45

Begeleidende tekst.

Waarom alleen maar Placebo-songs? Nou, het is al moeilijk genoeg een
keuze te maken uit alle Placebosongs. Wanneer ik ook nog andere groepen
in aanmerking zou moeten laten komen dan zou ik knettergek worden.

Fon:
de kift - de dakgoot 2:32, album krankenhaus (1993)
De eerste band in bovenstaande lijst, de Nederlandse band de kift, is -naast de band ten years after waarvan ik ook een nummer bijgevoegd heb- het meest bekend bij de meesten denk ik. Het uitgekozen nummer is een typisch kift nummer, waar de koperblazersklank een hoofdrol in hun muziek speelt veelal. Zo ook met dit nummer. Ook de stem, half zingend en half pratend met een typische Hollandse tongval en absurde teksten is dat. Het geheel wordt tussendoor omlijst met een haast kaal snaarinstrument. Muzikaal is de kift niet echt in een hokje te stoppen, het is een combinatie van circus-fanfare-punk en folk muziek.

het zesde metaal - ier bie oes 5:42, album ploegsteert (2012))
Het zesde metaal is een band afkomstig uit West-Vlaanderen (België) en zingt in het West Vlaams dialect. Wannes Cappelle, het brein -de frontman, de zanger, de songwriter- achter het zesde metaal, is ook nog muzikaal actief bij (uit Nederland afkomstige band) roosbeef geweest. Waar hij de gitaar, piano en backing vocals verzorgd heeft op roosbeef haar album 'omdat ik dat wil'. De muziek van het zesde metaal kan kleinkunst genoemd worden.

the lounge lizards - harlem nocturne 2:07, album lounge lizards (1981)
The lounge lizards is een punk-rockachtige jazzband uit de USA. In het gekozen nummer, wat ingezet wordt met een swingende bas die voortdurend op de achtergrond aanwezig blijft, speelt een scheurende saxofoon de hoofdrol. Die een beklijvend deuntje weet weg te zetten wat blijft hangen. Het nummer is eigenlijk dusdanig gevarieerd dat het haast lijkt of het uit meerdere nummers bestaat. Zonder echter -eventueel- nodeloos complex te worden. 

Dave Evans:

Hooverphonic – Club Montepulciano [3.41]
Jullie zullen wel denken: daar komt Dave weer aan met zijn Hooverphonic. Ja mensen kan ik het helpen dat deze Vlaamse gasten zulke mooie muziek maken? Wink
Bij de eerste editie van de V500 maakte ik van Nirvana Blue mijn persoonlijke missie. Toen met ongeveer 37 stemlijstjes was het een stuk makkelijker om een plaat de V500 in te pushen. Nu is het de taak om echt mensen te overtuigen. Gelukkig verloochent kwaliteit zich niet!  Hooverphonic is ondertussen toe aan zijn 5e zangeres! Daarvan hield Geike Arnaert het langste stand, namelijk 10 jaar.
Ook op dit nummer van Hooverphonic’s 2e album Blue Wonder Power Milk hoor je haar. Alhoewel het is soms goed opletten want er bestaan twee versies van dit nummer. Ook eentje met de voorgangster van Geike namelijk Liesje Sadonius. En de stemmen lijken erg veel op elkaar.
Ik had ook met nog bekendere nummers van Hooverphonic aan kunnen komen, maar ja het mooiste van muziek is toch om te ontdekken. Nou ontdek dit mooie nummer dan maar!

Goldfrapp – Utopia [4.18]
Toen ik in 1989 mijn droomvakantie door de USA maakte, trok ik veel op met een Engels meisje uit Bath. Ze vertelde me toen meteen welke beroemde band uit Bath kwam: Tears for Fears.
Dankzij het Steunfonds kwam ik dit jaar in aanraking met nog een bandje uit Bath. Een bandje dat bestaat uit het duo Will Gregory en Alison Goldfrapp. Ik had er nog nooit van gehoord maar ze bestaan al sinds 1999. Ze maken electronische popmuziek, dus niet zo gek dat juist Timmus het bandje aan ons openbaarde. Het nummer Drew won dit jaar al een aflevring van het Steunfonds en sindsdien ging ik op zoek naar meer werk van Goldfrapp. Ik kwam erachter dat ze in 2001 een piepklein hitje hadden gehad in Nederland met dit nummer dat ik nu promoot.
Utopia, want zo heet het nummer is mooi opgebouwd en klinkt wat dromerig. Nu ga ik dromen dat dit nummer de V500 haalt Wink

I am Kloot – From your favorite sky [2.49]

Kaj:

Midlake - Head Home (5:42)
Vorig jaar mocht de Verrukkelijke 500 al een nummer van Midlake verwelkomen, en natuurlijk hoop ik dat Roscoe de lijst ook dit jaar weer haalt. Met wat geluk haalt ook John Grant dit jaar de lijst, en dat zou toch ook een beetje op het conto van de heren van Midlake komen te staan - zij zijn daar immers de begeleidingsband. Wat mij alleen nóg blijer zou maken - jongens toch, ik lijk Churandy Martina wel - is een entree in de lijst van Head Home, het absolute meesterwerk van Midlake. Vanaf de eerste seconde word ik telkens meegezogen in de sprookjeswereld die Midlake op hun hele album The Trials Of Van Occupanther neerzet, en de eerste keer dat ik Head Home hoorde was ik gelijk verkocht.

The Shins - Pink Bullets (3:54)
Ik zou mezelf niet zijn als ik niet iets van The Shins zou proberen te pluggen. New Slang was een voor de hand liggende keuze, en ik was ook heel erg blij dat dat nummer - een van de allermooiste liedjes ooit - vorig jaar zo mooi gestegen is in de Verrukkelijke 500. Maar de ware fan in mij wil natuurlijk méér Shins in de lijst. Ik ben realistisch genoeg om de redelijke onwaarschijnlijkheid daarvan in te zien, maar proberen kan altijd, nietwaar? Allereerst dus de oproep om allemaal New Slang héél erg hoog in je lijstje te zetten, en daarnaast ook eens goed te luisteren naar dit prachtige liedje van hun tweede album. Ik weet niet waar de tekst over gaat, die is zoals we van James Mercer gewend zijn weer multi-interpretabel. Maar ik vind de zin "since then it's been a book you read in reverse, so you understand less as the pages turn" wel heel erg prachtig. Wilde ik even gezegd hebben. Pink Bullets van The Shins. Mooi he?

Muis:
Within Temptation/Anneke v Giersbergen - Somewhere [Black Symphony]

Katje:
Procol harum – A salty dog
Een larmoyant schrille productie volgens MrJohn, maar die heeft er natuurlijk ook geen verstand van :-) Dit is emorie, arrangement en muziek in de basis zoals het zou moeten zijn

Massive attack – Angel 5:25
Al vertegenwoordigd met twee platen in de V500, maar dit pareltje van Mezzzanine mag eigenlijk niet ontbreken. Massive attack op z’n best

Grafmat

De Dijk - Niemand in de stad (De Dijk Live) (4:48)

Vorig jaar was de aanwezigheid van het Nederlandstalige lied in de
Verrukkelijke500 gedecimeerd. Nou ben ik over het algemeen niet de meest
warme pleitbezorger van nederlandstalig, velen van jullie kunnen zelfs
denken dat ik een hekel heb aan Nederlandstalige muziek. Welnu; dat is een
misvatting. Ik heb een hekel aan SLECHTE nederlandstalige muziek, en
helaas is dat ongeveer 99,5% van alles wat in onze eigen taal wordt
uitgebracht... en in de Top2000 komt daarvan dan ook nog eens een selectie
van het allerslechtste langs, dus vandaar mijn regelmatige uitbarstingen
in de top2000-chat bij weer zo'n enorme verkrachting van muziek in het
algemeen, en van de nederlandsche taal in het bijzonder... ;-)

Daarom een voorbeeld van een prachtig Nederlandstalig nummer, dat ook nog
eens niet ver buiten de Verrukkelijke500 van 2012 stond (nummertje 583).
Niemand in de Stad is een prachtig nummer, met een prachtige tekst, rake
observaties die de verbeelding stimuleren in tegenstelling tot
hoogdraverij Van bv. Peter Slager of John Ewbank, die de verbeelding graag
tot verbijsterens toe doodslaan.
En niet te vergeten.... Dat heeeeeeeerlijke orgeltje van Pim Kops...

Iron Maiden - Can I Play with Madness (3:32)

Ok, ok, dit is NIET de beste track van Iron Maiden, zéker niet, maar de
beste track moet zich dit jaar helemaal zelf een weg de V500 in vechten.
Rime of the Ancient Mariner, mensen: stem op Rime of the Ancient
Mariner!!! Helaas was dat nummer wat te lang om binnen het 20 minuten
format te proppen. Wat dit numnmer wél is, is de beste single die Iron
Maiden ooit heeft uitgebracht. Voor mijzelf betekende Can I Play with
Madness de definitieve liefdesbezegeling met hardrockmuziek. En nog steeds
heb ik een warme plek in mijn hart voor de 80's metal van deze inmiddels
zichzelf oeverloos herhalende oude mannen... Het thema van deze V500 is
666, the number of the Beast. Dus: Zoals de fans zeggen: Up the Irons!

Mark Spinazie
Alt-J - Breezeblocks (3:47)
Ryan Bingham - Rising of the Ghetto (8:07)

Mirjam Steenbergen:
Empire of the Sun - Alive    3.25 Een instant mood opkrikker, van dit nummer word ik altijd zo blij.

The XX - VCR 2.57
Deze band moet je meerdere nummers horen voordat je het waardeert, vandaar dat de rest van mijn lijstje van hen is. Deze band is toch wel mijn ontdekking geweest het afgelopen jaar. Het concert van hen op Glastonbury was awesome! Ze waren de afsluiters op zondag. Kippenvelmuziek zo mooi. Heel minimalistisch

The XX - Islands 2.41

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Ries 06.10.13 14:11

Ontzettend weinig geluisterd moet ik zeggen, vrijdagavond druk druk en gisteravond gewoon geen puf meer. 1 tip die ik wel meekreeg heeft wat mij betreft zin gehad en dat was een tip van Spinazie, namelijk Kensington - Home Again, heerlijk nummer en direct opgenomen in mijn inleverlijst waar ik nu op 433 zit, dus ik heb nog een kleine 67 nummers in te vullen!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  MrJohn 06.10.13 14:35

Ik wil Dave, Grafmat, Timmus, Roche, Vleer, Sokra en Jorg nog bedanken voor een mooi muzikaal weekend met bijzonder gevarieerde tips Very Happy 
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74

Bericht  Gast 06.10.13 14:45

MrJohn schreef:Ik wil Dave, Grafmat, Timmus, Roche, Vleer, Sokra en Jorg nog bedanken voor een mooi muzikaal weekend met bijzonder gevarieerde tips Very Happy 
Hier sluit ik me van harte bij aan. Heb geweldige platen voorbij horen komen en ik vond het erg gezellig.

Gast
Gast

Bericht  Mirrr 06.10.13 15:49

katje39 schreef:
MrJohn schreef:Ik wil Dave, Grafmat, Timmus, Roche, Vleer, Sokra en Jorg nog bedanken voor een mooi muzikaal weekend met bijzonder gevarieerde tips Very Happy 
Hier sluit ik me van harte bij aan. Heb geweldige platen voorbij horen komen en ik vond het erg gezellig.
Ook ik sluit me hierbij aan en heb ook een aantal platen ontdekt die dus mijn lijst inkomen dit jaar Very Happy 
(ik zie dat nog niet alle tips met motivatie geplaatst zijn?)
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  sowhat 06.10.13 16:14

Ik sluit me er ook van harte bij aan. Het was leuk.

@Mirrrr: Leuk dat je de Muffs gaat opnemen

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Leeftijd : 67

Bericht  Berend 06.10.13 16:21

Ik ben - geloof ik - twee minuten in de chat geweest, maar heb twee avonden gezellig zitten luisteren.
Mooie tips ! Complimenten voor iedereen !
DJ's, nogmaals dank voor de uitzendingen.
Berend
Berend
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1927
Registratiedatum : 30-04-12

Bericht  Chevy 06.10.13 19:21

Heb in totaal geloof ik iets van 40% gehoord. Eerste avond was, kijkend naar het resterende deel van de vorige avond wel wat beter dan de eerste. Niettemin ook de tweede avond een aantal mooie platen die evengoed op mijn steun kunnen rekenen.

Ook ik ben, zoals in de chat geopperd werd, benieuwd naar de statistieken van de "Push-platen".
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Bericht  Dave Evans 06.10.13 19:40

@Mirjam: alles staat er wel hoor, maar voor de eerste avond moet je iets verder terug kijken.

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Frodo 06.10.13 19:55

Ook ik heb een flink aantal mooie ontdekkingen gedaan dankzij de tips van mijn geachte forumgenoten. Zaterdagavond heb ik bar weinig kunnen luisteren. Oftewel: indien er iemand is die dat in de herhaling gooit, zal ik niet klagen ;-)
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud