Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Police - Don't stand so close to me EmptyGisteren om 20:03 van Timmus

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Police - Don't stand so close to me EmptyGisteren om 10:38 van Roadrunner

» *RTH* Queen Latifah - U.N.I.T.Y.
*RTH* Police - Don't stand so close to me EmptyGisteren om 0:26 van sokratikos

» *RTH* Future Islands - Seasons (Waiting On You)
*RTH* Police - Don't stand so close to me EmptyGisteren om 0:15 van sokratikos

» *RTH* Peter Skellern - You're A Lady
*RTH* Police - Don't stand so close to me EmptyGisteren om 0:03 van sokratikos

» Mei 2024
*RTH* Police - Don't stand so close to me EmptyGisteren om 0:00 van Marsha

» Marsha's jukebox (13 mei)
*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty13.05.24 23:58 van Marsha

» *RTH* Liza Minnelli - Losing My Mind
*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty13.05.24 23:56 van sokratikos

» *RTH* Emeli Sandé - Clown
*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty13.05.24 23:47 van sokratikos

» *RTH* Agua de Annique - Beautiful One
*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty13.05.24 23:40 van sokratikos

» *RTH* The Supremes - Someday We'll Be Together
*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty13.05.24 23:33 van sokratikos

» *RTH* Andy Kim – Baby I love you
*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty13.05.24 23:25 van sokratikos

» *RTH* Jimmy Helms – Gonna make you an offer you can't refuse
*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty13.05.24 23:15 van sokratikos

» *RTH* Studio killers – Ode tot the bouncer
*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty13.05.24 23:09 van sokratikos

» *RTH* Redbone – Come and get your love
*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty13.05.24 23:03 van sokratikos

» *RTH* T-Spoon – Sex on the beach
*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty13.05.24 22:59 van sokratikos

» *RTH* Anya – Moscow nights
*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty13.05.24 22:53 van sokratikos

» *RTH* Pete Seeger - We Shall Overcome (live)
*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty13.05.24 22:37 van sokratikos

» *RTH* Suede - Animal Nitrate
*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty13.05.24 22:05 van sokratikos

» *RTH* Tommy James & The Shondells - Hanky Panky
*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty13.05.24 21:38 van sokratikos


*RTH* Police - Don't stand so close to me

+10
Dutchzaphod
Mirrr
Ries
snoopy
MrJohn
Frodo
Chevy
sowhat
Jan...
Dave Evans
14 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor'Don't stand so close to me'

*RTH* Police - Don't stand so close to me Vote_lcap0%*RTH* Police - Don't stand so close to me Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Police - Don't stand so close to me Vote_lcap5%*RTH* Police - Don't stand so close to me Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Police - Don't stand so close to me Vote_lcap10%*RTH* Police - Don't stand so close to me Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
*RTH* Police - Don't stand so close to me Vote_lcap0%*RTH* Police - Don't stand so close to me Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Police - Don't stand so close to me Vote_lcap10%*RTH* Police - Don't stand so close to me Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
*RTH* Police - Don't stand so close to me Vote_lcap14%*RTH* Police - Don't stand so close to me Vote_rcap 14% 
[ 3 ]
*RTH* Police - Don't stand so close to me Vote_lcap19%*RTH* Police - Don't stand so close to me Vote_rcap 19% 
[ 4 ]
*RTH* Police - Don't stand so close to me Vote_lcap33%*RTH* Police - Don't stand so close to me Vote_rcap 33% 
[ 7 ]
*RTH* Police - Don't stand so close to me Vote_lcap9%*RTH* Police - Don't stand so close to me Vote_rcap 9% 
[ 2 ]
*RTH* Police - Don't stand so close to me Vote_lcap0%*RTH* Police - Don't stand so close to me Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 21
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty *RTH* Police - Don't stand so close to me

Bericht  Dave Evans 07.05.13 21:54

[07-05-2013]
Voor de 2e maal in Ranking the Hits: The Police


https://www.youtube.com/watch?v=KNIZofPB8ZM

The Police was een Engelse rockband gevormd in Londen in 1977. Voor het overgrote deel van hun geschiedenis bestond de band uit Sting (leadzanger, bas), Andy Summers (gitaar) en Stewart Copeland (drums). The Police werd wereldwijd populair in de late jaren zeventig en wordt algemeen beschouwd als een van de eerste new-wavegroepen die bij het gewone publiek succes hadden.

De groep werd ontbonden in 1984, maar herenigd in het eerste kwartaal van 2007 voor een eenmalige wereldtournee die duurde tot augustus 2008. The Police verkocht wereldwijd meer dan 50 miljoen albums.



'live'

https://www.youtube.com/watch?v=KS1t6wHfalY

Stewart Copeland wilde een nieuwe groep oprichten en had daarvoor al een naam: The Police. Hij had Sting reeds aan het werk gezien en dacht aan hem om in zijn nieuwe groep te spelen. De derde persoon werd Henri Padovani, een 24-jarige Corsicaan. Samen brachten ze op 12 februari 1977 de eerste single van The Police uit: 'Fall Out'. Hun carrière kwam echter niet van de grond. Toen producer en tevens bassist Mike Howlett Sting uitnodigde om in zijn nieuwe groep Strontium 90 mee te spelen, zag het ernaar uit, dat dit het einde van The Police zou betekenen. Maar toen Howletts drummer op het laatste moment afhaakte, nam Stewart zijn plaats in. Bij een repetitie werden ze voorgesteld aan Andy Summers, destijds de leadgitarist bij Mike Howlett. Zowel Stewart als Sting wilden Andy bij de groep, maar Andy wilde dat ze eerst Henri ontsloegen. Na enkele optredens met hun vieren werd de knoop doorgehakt en Henri werd ontslagen. Hun livedebuut was op 18 augustus 1977 in de Rebecca's club in Birmingham. In 1979 staat de band op Pinkpop tijdens hun zomertournee langs diverse festivals. De bandleden beschouwen dit optreden als bepalend voor de rest van hun carrière.

Daarna kwam hun groep echt van de grond met klassiekers als So lonely, Roxanne, Can't stand losing you, Message in a bottle, Walking on the moon, Don't stand so close to me, De Do Do Do De Da Da Da, Every little thing she does is magic, Spirits in the material world, Every breath you take, King of pain en vele andere. In 1985 viel de groep uiteen na ruzies. Officieel is de groep nooit uit elkaar gegaan, maar was er sprake van een ingelaste pauze voor solo-projecten van de bandleden.





Bij het ranken gaat het om de originele versie uit 1980, maar in 1986 brachten ze het nummer nogmaals uit. Hier de remix!


https://www.youtube.com/watch?v=v1hVOz_NwXI


_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty Re: *RTH* Police - Don't stand so close to me

Bericht  Jan... 07.05.13 23:44

Er zijn van die bands die weinig fout bij me kunnen doen en the Police is daar 1 van. Jawel de J-tijd daar ontkomt je niet aan! Dit nummer is niet hun beste maar altijd nog goed voor een acht. Het beste stuk is het groezelig klinkende intro, dat is fenomenabel. Daarna kabbelt het wat weg maar het niveau is nog steeds goed.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty Re: *RTH* Police - Don't stand so close to me

Bericht  sowhat 07.05.13 23:52

Ik had vroeger ook lp's van de Police, al heb ik ze eigenlijk nooit meer dan Wel aardig gevonden. Nu vind ik er niet zo veel meer aan. En dan vind ik dit nummer ook nog een van hun mindere. 5

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18713
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty Re: *RTH* Police - Don't stand so close to me

Bericht  Chevy 08.05.13 15:43

Pas sinds kort weet ik dat The Police meer was dan een singles-band, maar dit soort nummers vind je niet tussen de albumtracks. Het is sowieso een van de schaarse hoogtepunten op dit verder matige album.

Wacht... het gaat over dit nummer, he.. Geweldig nummer! 8! Laughing
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 30

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty Re: *RTH* Police - Don't stand so close to me

Bericht  Gast 08.05.13 16:47

Een klassieker en m.i een van hun beste platen niet in de laatste plaats om de tekst losjes gebaseerd op Lolita.

Een 9.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty Re: *RTH* Police - Don't stand so close to me

Bericht  Frodo 08.05.13 16:52

Was destijds behoorlijk fan van the Police, maar na hun eerste twee albums was de glans er wel een beetje vanaf. Dit te ranken liedje is wel aardig maar beslist niet meer dan dat. Het steekt iig flets af naast bijv So Lonely.

Een zeven(tje)
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7278
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty Re: *RTH* Police - Don't stand so close to me

Bericht  Gast 08.05.13 19:11


Sinds ik ooit een concert van de alom geprezen Meneer Sting heb mogen meemaken waarin het onvolprezen io, ioioiooo,io etc.etc. bijna tot cult werd verheven, en dit samen met enige onsamenhangende geluiden die een bandlid produceerde op ik meen de klarinet die daarmee meende de wereld een groot plezier te doen plus dat daar enige liedjes van de Police op schrikbarende wijze nog slechter werden gebracht dan ze al waren, vanaf dat moment ben ik de zelfverkozen Voorzitter, Partijsecretaris en enige (Politburo) lid van de anti-Sting club in Nederland

Ik kan me werkelijk maar 1 fatsoenlijk liedje voor de geest halen en dat is Bring on the Night, de rest van deze voornamelijk door Meneer Sting van zijn vocalen voorziene productie van dit bandje heb ik eerlijk gezegd nog nooit veel aan gevonden, dit te ranken gebeuren is daarop dan ook geen enkele uitzondering en veel verder dan een 3 kom ik dan ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty Re: *RTH* Police - Don't stand so close to me

Bericht  MrJohn 08.05.13 20:19

De stem van Sting heeft me altijd al mateloos geirriteerd, het wekt huiver bij me op.

Een 2
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty Re: *RTH* Police - Don't stand so close to me

Bericht  Gast 08.05.13 20:40



Bij deze ontvangt Mr. John het eeuwig durende erelidmaatschap der verenigde Anti- S. fans, uitgereikt door de Voorzitter van de Anti-S. club Nederland met als speciaal ereteken de goudkleurige io.io.io ioyoyo epauletten met als achtergrond de loden klarinet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty Re: *RTH* Police - Don't stand so close to me

Bericht  Frodo 08.05.13 20:44

De hoge zangstem van Sting irriteert mij niet en is iig zuiver. Daarentegen is hij een matige bassist. Heb me altijd afgevraagd waarom hij niet gewoon alleen ging zingen en dat ze geen echte bassist zochten?
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7278
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty Re: *RTH* Police - Don't stand so close to me

Bericht  Chevy 08.05.13 22:11

Sting een matige bassist? Een uiterst vakkundige en 'in dienst van het nummer' bassist, me dunkt. Net zoals Roger Waters dat was voor Pink Floyd.
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 30

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty Re: *RTH* Police - Don't stand so close to me

Bericht  snoopy 09.05.13 9:44

Ook hier staan nog wel LP's van The Police op zolder maar ook voor mij is de glans er wel een beetje van af, "wel aardig" is door Sowhat treffend omschreven...een 6je van mij
snoopy
snoopy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : Assen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty Re: *RTH* Police - Don't stand so close to me

Bericht  Ries 09.05.13 10:32

Van toen Sing nog echte muziek maakte Very Happy Mooie tekst, muziek iets te gezapig ben meer liefhebber van de ietwat dampendere Police maar ruim goed genoeg voor een 8
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7078
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty Re: *RTH* Police - Don't stand so close to me

Bericht  Mirrr 09.05.13 13:35

Een leuke Police die gelukkig ook niet totaal kapot gedraaid is, een 7 Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12061
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty Re: *RTH* Police - Don't stand so close to me

Bericht  Dutchzaphod 09.05.13 17:15

7
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty Re: *RTH* Police - Don't stand so close to me

Bericht  sokratikos 09.05.13 18:31

The Police is 1 van die bands waarvan iedere muziekontdekker wel een keer een Greatest Hits van tegenkomt, waar de RTH ook altijd tussen staat. Doe mij daarvan dan maar Message in Bottle, Roxanne, Every Breath You Take en vooral So Lonely. Uit de voorbije tijd dat ik nog naar deze band luisterde herinner ik me nog dat ik de albums Reggatta De Blanc en Outlandos D´Amour goed vond. De glans blijft voor mij nog aanwezig bij de genoemde nummers als ik ze zo nu en dan eens hoor, maar meer hoeft niet meer. Voor de RTH een 6+
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9978
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty Re: *RTH* Police - Don't stand so close to me

Bericht  PPProfessor 09.05.13 20:27

Een van hun mindere. Sterker nog: eigenlijk geen moer aan. Het krijgt nog een 5 omdat ik Stewart Copeland zo'n onwijs lekkere gozer vond destijds. Drums Drums Drums Drums Drums Drums Drums

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty Re: *RTH* Police - Don't stand so close to me

Bericht  Gast 10.05.13 3:14

gaaaap. kom op man, been there done that. cijfer? dikke 3

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty Re: *RTH* Police - Don't stand so close to me

Bericht  Joostvdaa 10.05.13 10:53

Ik vind dit ook één van hun mindere singles. Ook veel albumtracks vind ik niet zo goed, maar natuurlijk heeft de band een aantal geweldige platen gemaakt. Deze is het dus net niet, beetje te gezapig. Zesje.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty Re: *RTH* Police - Don't stand so close to me

Bericht  Timmus 20.05.13 19:06

Het komt tijdens RTH niet heel vaak voor (in mijn geval dan althans) dat je een nummer rankt wat je al heel vaak gehoord hebt. Dan kún je het ranken zonder het er direct voor te luisteren. Doe ik niet, uiteraard. En dan blijkt maar weer dat The Police gewoon een goede band was en dit nummer, met geheimzinnig intro, gewoon goed is.

Een 8.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16642
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Police - Don't stand so close to me Empty Re: *RTH* Police - Don't stand so close to me

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum