*RTH* Lil' Louis - French Kiss
+7
Frodo
Joostvdaa
Chevy
Jan...
MrJohn
sowhat
Dave Evans
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'French kiss'
*RTH* Lil' Louis - French Kiss
[19-04-2013]
verzoekje!!!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=551y8goAs3A
Lil Louis (echte naam Louis Burns) (1962 - ) is een Amerikaanse house-muzikant die eind 1989 een internationale hit scoorde met het nummer French Kiss. Ondanks (of misschien wel dankzij) een boycot door onder meer de BBC -het gekreun door een vrouw aan het einde van het nummer werd te obsceen bevonden- bereikte het nummer in onder meer Groot-Brittannië de 2e plaats en in Nederland zelfs nummer 1. In Amerika kreeg een diskjockey een boete toen hij het nummer in een nightclub draaide.
Al halverwege de jaren zeventig doet Louis Burns ervaring op met het draaien en mixen van platen. In deze periode krijgt hij zijn bijnaam Lil Louis, die hij later als artiestennaam aanneemt. In de jaren '80 is hij een van de pioniers van de opkomende house-muziek in Chicago. Na het nummer French Kiss scoorde hij geen hits meer, hoewel het nummer Blackout en Video Clash in de dancescene de naam Lil Louis nog eenmaal op de kaart zette. In 1992, hij was inmiddels verhuisd naar New York, probeerde hij terug te komen in de muziek met de door hem opgerichte groepen The Club Lonely en Saved My Life, waarin hij meer opschoof naar de jazz.
Later stopte hij met het opnemen van muziek en begon hij zijn eigen club in New York.
https://www.youtube.com/watch?v=sx_lBt-O2gE
verzoekje!!!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=551y8goAs3A
Lil Louis (echte naam Louis Burns) (1962 - ) is een Amerikaanse house-muzikant die eind 1989 een internationale hit scoorde met het nummer French Kiss. Ondanks (of misschien wel dankzij) een boycot door onder meer de BBC -het gekreun door een vrouw aan het einde van het nummer werd te obsceen bevonden- bereikte het nummer in onder meer Groot-Brittannië de 2e plaats en in Nederland zelfs nummer 1. In Amerika kreeg een diskjockey een boete toen hij het nummer in een nightclub draaide.
Al halverwege de jaren zeventig doet Louis Burns ervaring op met het draaien en mixen van platen. In deze periode krijgt hij zijn bijnaam Lil Louis, die hij later als artiestennaam aanneemt. In de jaren '80 is hij een van de pioniers van de opkomende house-muziek in Chicago. Na het nummer French Kiss scoorde hij geen hits meer, hoewel het nummer Blackout en Video Clash in de dancescene de naam Lil Louis nog eenmaal op de kaart zette. In 1992, hij was inmiddels verhuisd naar New York, probeerde hij terug te komen in de muziek met de door hem opgerichte groepen The Club Lonely en Saved My Life, waarin hij meer opschoof naar de jazz.
Later stopte hij met het opnemen van muziek en begon hij zijn eigen club in New York.
https://www.youtube.com/watch?v=sx_lBt-O2gE
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Lil' Louis - French Kiss
Het muzikale riedeltje is circulairemuziek: niets aan dus. Desondanks heeft het liedje eenmaal in de sowhat1000 gestaan en dat is dankzij de zangeres. Maar het is bij een keer gebleven, want haar bijdrage is te pover voor opname in de lijst der lijsten. 2 (muziek) en 10 (dame) gedeeld door 2 maakt een 6.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Voor de zuchtmeid van sowhat een 2 (hoor ze liever in bed dan op mijn koptelefoon), voor de muziek een 5.
Gemiddeld een 3,5 afgerond naar beneden.
Gemiddeld een 3,5 afgerond naar beneden.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
What the fuck is this vroeg ik me af als 15 jarige electronicamusic lover (mixen ben liebrand) cq puber , een lage lome beat,dark synths en een lieve kreunende mevrouw in het miden van de plaat.... Damn, wist allang dat de disco/house reeds hiphop te gekke "afzetplaten" tegen alles wat maar populair was in mijn Drentse opgroei dorp t.o.s.v. bekende riedels zoals U2 en Bryan Adams... cooool en wat een plaat hoor dan toch was opeens geboren... een 10 voor deze monstertrack.
Nog steeds baanbrekend en in de scene of old school dance/house een ware classic, geen clicheriedel en retegoed.
En dan nu ook maar de lange 12"inch (lekkah hoor):
Nog steeds baanbrekend en in de scene of old school dance/house een ware classic, geen clicheriedel en retegoed.
En dan nu ook maar de lange 12"inch (lekkah hoor):
Gast- Gast
Liefhebbers zijn hier dol op en zeer waarschijnlijk terecht ook, ik ben echter geen liefhebber een 1
Gast- Gast
Typisch zo'n nummer waar ik helemaal niks mee had toen het uitkwam, maar die ik nu geweldig vind. Er gebeuren ook wel wat opvallende dingen in de chanson zoals het gekreun van die gezellige dame en de nogal lompe vertraging. Maar het mooiste moment is voor mij 1:08 met die plotseling verlaging van noot. Het is behoorlijk subtiel ingebracht, want je hebt pas door wat voor hypnotiserend effect dit hebt na veel draaibeurten. Echt super gedaan.
Als die mevrouw klaar is, kabbelt het wel wat weg maar de periode is daarvoor zoveel idioots gebeurd, dat dit toch een klassieker is geworden. Essentieel voor de dans scene, een 9.
Als die mevrouw klaar is, kabbelt het wel wat weg maar de periode is daarvoor zoveel idioots gebeurd, dat dit toch een klassieker is geworden. Essentieel voor de dans scene, een 9.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ik had er nog nooit van gehoord en ik weet ook niet welke versie ik nou moest beluisteren, maar ik heb de bovenste maar aangeklikt.
Soms krijg je wel eens een spreekwoordelijke harde plasser van muziek, maar op deze manier wordt zoiets wel erg letterlijk. Ik zit nu op mijn stage en gelukkig viel de stekker van mijn koptelefoon er niet uit.
De muziek zelf is wel aardig, wel gedateerd. Een 6 voor de leuke beat.
Soms krijg je wel eens een spreekwoordelijke harde plasser van muziek, maar op deze manier wordt zoiets wel erg letterlijk. Ik zit nu op mijn stage en gelukkig viel de stekker van mijn koptelefoon er niet uit.
De muziek zelf is wel aardig, wel gedateerd. Een 6 voor de leuke beat.
Nee dit is aan mij niet besteed, hoewel het begin nog wel vet is. Dat gekreun, tja van mij hoeft het niet. Een 3.
Ik geloof dat ik weinig mensen verras met mijn cijfer voor dit stukje ritme.
Een 1.
Een 1.
Jeugdherinnering, echter, ik herinner me vooral dat ik destijds bijna ´electro-hater´ was maar dat gekreun wel gewaagd en ´lachen´ vond. Het is een klassieker geworden. Ook mijn herinnering draaide positief bij toen ik geleidelijk electro wel ging waarderen. De plotse toon lager waar Jan het over heeft en de tempoveranderingen zijn opvallend en knap gedaan. Een 7
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Als dat irritante gekreun eruit was gebleven had ik het nog een 8 gegeven maar nu een 6......
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Zoals Raver zegt, baanbrekend dit. Een 9.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Bij het verschijnen vond ik dit al verschrikkellijk en das er nie beter op geworden een 1!!!!! Dit is een tuner off voor mij
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Brotherhood of man – Kiss me, kiss your baby
» *RTH* Bow Wow Wow - Louis Quartorze
» *RTH* Louis Armstrong – Hello Dolly
» *RTH* New Order - The Perfect Kiss
» *RTH* Kiss - Sure know something
» *RTH* Bow Wow Wow - Louis Quartorze
» *RTH* Louis Armstrong – Hello Dolly