*RTH* Bow Wow Wow - Louis Quartorze
+7
Joostvdaa
Jan...
Frodo
sowhat
Mauricedegier
MrJohn
sokratikos
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Bow Wow Wow - Louis Quartorze" ?
*RTH* Bow Wow Wow - Louis Quartorze
[10-05-2013]
Bow Wow Wow was een Britse popband die begin jaren 80 erg populair was in het Verenigd Koninkrijk. Boegbeeld van de groep was Annabella Lwin (pseudoniem van Myant-Myant Aye Dunn-Lwin), ook simpelweg Lwin genoemd. Zij werd door Malcolm McLaren ontdekt in een stomerij toen ze slechts 14 jaar oud was.
Hun debuutsingle was C30 C60 C90 go!, een ode aan het cassettebandje; de single werd dan ook uitsluitend op zo'n cassettebandje uitgebracht. Ze brachten nog ander materiaal op cassette uit, waaronder Louis Quatorze. De debuut-LP had de opvallende titel See Jungle! See Jungle! Go Join Your Gang Yeah! City All Over, Go Ape Crazy en kwam rond 1981 uit. De muziekstijl was: veel drums en een hoog tempo, net als de band Adam and the Ants, die in dezelfde tijd ook erg populair was en al eerder onder de hoede van McLaren was gekomen (en inmiddels met hem had gebroken, waarna een deel van de groep de basis vormde van Bow Wow Wow).
Annabella kreeg enorm veel publiciteit toen ze op een LP-hoes werd afgebeeld als de naakte vrouw op het schilderij Déjeuner sur l'Herbe van Édouard Manet. Verschillende Britse platenverkopers weigerden daarom deze LP te verkopen. De ophef zorgde ervoor dat de LP hoge verkoopcijfers haalde. Voordien hadden ze al voor ophef gezorgd met hun nummer Sexy Eiffel Tower (eveneens uitgebracht op cassette).
Ze hadden een grote hit met I want Candy (met de bekende Bo Diddley-riff), van de tweede LP Last of the Mohicans. Rond 1983 scoorden ze ook in Nederland hits met het Man Mountain en Do you wanna hold me.
Rond 1986 maakte Annabella enkele solonummers. In 1995 stierf gitarist Matthew Ashman aan diabetes.
Eind jaren 90 kwam de band weer bij elkaar voor reünieconcerten in onder andere de Verenigde Staten.
We ranken Louis Quartorze van Bow Wow Wow´s debuut Your Cassette Pet (1980), dat enkel op cassettebandje verscheen.
muziekvideo (slecht geluid)
live 2012 (geluid ook minder)
Bow Wow Wow was een Britse popband die begin jaren 80 erg populair was in het Verenigd Koninkrijk. Boegbeeld van de groep was Annabella Lwin (pseudoniem van Myant-Myant Aye Dunn-Lwin), ook simpelweg Lwin genoemd. Zij werd door Malcolm McLaren ontdekt in een stomerij toen ze slechts 14 jaar oud was.
Hun debuutsingle was C30 C60 C90 go!, een ode aan het cassettebandje; de single werd dan ook uitsluitend op zo'n cassettebandje uitgebracht. Ze brachten nog ander materiaal op cassette uit, waaronder Louis Quatorze. De debuut-LP had de opvallende titel See Jungle! See Jungle! Go Join Your Gang Yeah! City All Over, Go Ape Crazy en kwam rond 1981 uit. De muziekstijl was: veel drums en een hoog tempo, net als de band Adam and the Ants, die in dezelfde tijd ook erg populair was en al eerder onder de hoede van McLaren was gekomen (en inmiddels met hem had gebroken, waarna een deel van de groep de basis vormde van Bow Wow Wow).
Annabella kreeg enorm veel publiciteit toen ze op een LP-hoes werd afgebeeld als de naakte vrouw op het schilderij Déjeuner sur l'Herbe van Édouard Manet. Verschillende Britse platenverkopers weigerden daarom deze LP te verkopen. De ophef zorgde ervoor dat de LP hoge verkoopcijfers haalde. Voordien hadden ze al voor ophef gezorgd met hun nummer Sexy Eiffel Tower (eveneens uitgebracht op cassette).
Ze hadden een grote hit met I want Candy (met de bekende Bo Diddley-riff), van de tweede LP Last of the Mohicans. Rond 1983 scoorden ze ook in Nederland hits met het Man Mountain en Do you wanna hold me.
Rond 1986 maakte Annabella enkele solonummers. In 1995 stierf gitarist Matthew Ashman aan diabetes.
Eind jaren 90 kwam de band weer bij elkaar voor reünieconcerten in onder andere de Verenigde Staten.
We ranken Louis Quartorze van Bow Wow Wow´s debuut Your Cassette Pet (1980), dat enkel op cassettebandje verscheen.
muziekvideo (slecht geluid)
live 2012 (geluid ook minder)
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Bow Wow Wow - Louis Quartorze
Volkomen ongeinspireerde en nietszeggende muziek. Zonde van de tijd en de moeite.
Een 1.
Een 1.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Niet de beste plaat van Bow wow wow, wel gezellg.
Ik geef er een 6 voor.
Ik geef er een 6 voor.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
Nummer 64 in de nieuwe SW1000, niet eens de hoogste Bow Wow Wow!
Gewoon ontzettend leuk dit, kan zo in de vrolijke lijst!
10!
EDIT: Is trouwens geen tip van mij
Nummer 64 in de nieuwe SW1000, niet eens de hoogste Bow Wow Wow!
Gewoon ontzettend leuk dit, kan zo in de vrolijke lijst!
10!
EDIT: Is trouwens geen tip van mij
Leeftijd : 67
Volgens mij zijn er veel betere gimmicks dan Bow Wow Wow want dit stelt natuurlijk helemaal niets voor.
Een 3.
Een 3.
een onvervalste Sw-classic. Het niveau is niet hoog, maar ik vind em leuk
7
7
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Dit soort 'zang' doet me denken aan Wordy Rappinghood van de ex-Talking Heads leden (Tina en...?).
Dat nummer is aanstekelijk, deze doet me echt helemaal niks.
Dat nummer is aanstekelijk, deze doet me echt helemaal niks.
Nee, maar de RTH-mods is wel gevraagd zo nu en dan doorheen het jaar iets uit de Sowhat-lijst te plukken...sowhat schreef:Is trouwens geen tip van mij
Gezellige olijke chaospop met erg leuk basloopje, kleine 7
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Dank je Sokra
Leeftijd : 67
is toch lekker dit. Niks zeggend? Nou ik ga hier lekker van springen, hoor. Of is dat al ongepast voor den koning? Ik geef het gewoon een 7
Gast- Gast
sokratikos schreef:Nee, maar de RTH-mods is wel gevraagd zo nu en dan doorheen het jaar iets uit de Sowhat-lijst te plukken...
Toe maar, any reason ?
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Ze hebben leukere nummers dan deze, een 5.....(sorry Sowhat, maar je bent inmiddels wel gewend aan het feit dat we vaak overhoop liggen qua muzieksmaak )
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ik ken veel slechtere platen, dus een 1 wordt het niet. Maar dit is toch echt een plaatje waar de kwaliteit ver te zoeken is. Een 3.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Vanwege het basloopje rond ik de 1,5 naar boven af. Derhalve een 2.
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Lil' Louis - French Kiss
» *RTH* Louis Armstrong – Hello Dolly
» *RTH* Louis Prima & Keely Smith - Just A Gigolo/I Ain't Got Nobody
» *RTH* Louis Armstrong – Hello Dolly
» *RTH* Louis Prima & Keely Smith - Just A Gigolo/I Ain't Got Nobody
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: