*RTH* Alannah Myles - Song instead of a kiss
+8
Frodo
Jan...
sokratikos
Mirrr
Timmus
MrJohn
sowhat
Dave Evans
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Song instead of a kiss'
*RTH* Alannah Myles - Song instead of a kiss
[08-03-2013]
Internationale vrouwendag..........ja dan moet er natuurlijk een vrouw in the spotlight!
Alléén biedt ze ons géén kus maar wel een......song!
https://www.youtube.com/watch?v=HCJqfrg5a1k
Alannah Myles is de dochter van de Canadese radiopionier William Douglas Byles. Op haar 9e begon ze reeds met het schrijven van muziek. Op haar 12e trad ze op in een zanggroep op het Kiwanis Music Festival in Toronto. In haar tienertijd ging ze solo optreden in Southern Ontario. Ze leerde uiteindelijk singer-songwriter Christopher Ward kennen, die haar hielp haar eigen band te vormen. Hiermee nam ze covers op van Aretha Franklin, T. Rex, AC/DC, Bob Seger, Anne Peebles, de Rolling Stones, en The Pretenders. Ook werkte ze samen met Ward en David Tyson aan haar album Alannah Myles.
In 1984 speelde Myles in de serie The Kids Of Degrassi Street een bijrol als aanstormend zangtalent en single moeder. Ook had ze gastrollen in andere tv-programma’s en films alvorens zich geheel op een zangcarrière te storten. In mei 1989 bracht Warner Music haar debuutalbum uit in Canada. Het album bracht vier Top 40-hits voort, waaronder "Love Is", "Lover Of Mine", en "Still Got This Thing". Ook haar nummer 1-hit "Black Velvet" stond op dit album. Dit lied bereikte de 3e plaats in de Nederlandse hitlijst, en de eerste plaats in de Amerikaanse hitlijst. In 1989 en 1990 was "Black Velvet" het meest gedraaide nummer op de radio. In 2000 leverde het nummer Myles een ASCAP Millionaire Award op voor 5 miljoen radio-uitzendingen. Voor "Black Velvet" won Myles ook een Grammy Award en drie Juno Awards.
In 1992 volgde een tweede album, Rockinghorse, met daarop onder andere de hit "Song Instead Of A Kiss", geschreven door Alannah Myles, Nancy Simmonds en de Canadese dichter Robert Priest, Myles werd voor dit album genomineerd voor een Grammy Award.
Internationale vrouwendag..........ja dan moet er natuurlijk een vrouw in the spotlight!
Alléén biedt ze ons géén kus maar wel een......song!
https://www.youtube.com/watch?v=HCJqfrg5a1k
Alannah Myles is de dochter van de Canadese radiopionier William Douglas Byles. Op haar 9e begon ze reeds met het schrijven van muziek. Op haar 12e trad ze op in een zanggroep op het Kiwanis Music Festival in Toronto. In haar tienertijd ging ze solo optreden in Southern Ontario. Ze leerde uiteindelijk singer-songwriter Christopher Ward kennen, die haar hielp haar eigen band te vormen. Hiermee nam ze covers op van Aretha Franklin, T. Rex, AC/DC, Bob Seger, Anne Peebles, de Rolling Stones, en The Pretenders. Ook werkte ze samen met Ward en David Tyson aan haar album Alannah Myles.
In 1984 speelde Myles in de serie The Kids Of Degrassi Street een bijrol als aanstormend zangtalent en single moeder. Ook had ze gastrollen in andere tv-programma’s en films alvorens zich geheel op een zangcarrière te storten. In mei 1989 bracht Warner Music haar debuutalbum uit in Canada. Het album bracht vier Top 40-hits voort, waaronder "Love Is", "Lover Of Mine", en "Still Got This Thing". Ook haar nummer 1-hit "Black Velvet" stond op dit album. Dit lied bereikte de 3e plaats in de Nederlandse hitlijst, en de eerste plaats in de Amerikaanse hitlijst. In 1989 en 1990 was "Black Velvet" het meest gedraaide nummer op de radio. In 2000 leverde het nummer Myles een ASCAP Millionaire Award op voor 5 miljoen radio-uitzendingen. Voor "Black Velvet" won Myles ook een Grammy Award en drie Juno Awards.
In 1992 volgde een tweede album, Rockinghorse, met daarop onder andere de hit "Song Instead Of A Kiss", geschreven door Alannah Myles, Nancy Simmonds en de Canadese dichter Robert Priest, Myles werd voor dit album genomineerd voor een Grammy Award.
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Alannah Myles - Song instead of a kiss
Erg vlak allemaal. Het spelen met het volume van de achtergrondmuziek helpt niet erg. 4
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Mooi, uitgesponnen stemgeluid van deze zangeres. Fabelachtig mooi als een sprookje uit het rijk der fabelen.
Boordevol kwaliteit, dat moge wel duidelijk zijn.
Kortom een terechte RTH-keuze op de Internationale Vrouwendag. Chapeau Dave
Een 9.
Boordevol kwaliteit, dat moge wel duidelijk zijn.
Kortom een terechte RTH-keuze op de Internationale Vrouwendag. Chapeau Dave
Een 9.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Heel mooie keuze voor Vrouwendag!!
Een 9.
Een 9.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
sowhat schreef:Erg vlak allemaal. Het spelen met het volume van de achtergrondmuziek helpt niet erg. 4
En ik altijd maar denken dat je kenner was van mooie vrouwenmuziek Sowhat?
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Dave, je kunt ook blij zijn dat ik niet voorspelbaar ben.
Er zijn zelfs vrouwen die een onvoldoende van me kunnen krijgen
Trouwens, mooi is het zeker, maar het doet me dus helemaal niets.
Er zijn zelfs vrouwen die een onvoldoende van me kunnen krijgen
Trouwens, mooi is het zeker, maar het doet me dus helemaal niets.
Leeftijd : 67
Klinkt wel mooi maar het raakt me niet, een 6......
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Fraaie compositie, fraaie uitvoering, fraaie stem en een fraaie dame is volgens het Zuid-Libanese/Riga rekenmodel een fraaie 10.
Gast- Gast
Ze kan zeker zingen maar het stemgeluid doet me weinig, zeker niet sprookjesachtig. Voor mij een voorbeeld van het soort zangeressen waarvan slechts enkele nummers raak zijn, zoals destijds Black Velvet. De RTH hoort niet bij die nummers, maar krijgt wel een voldoende: 6je
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
ik moet poepen van dit soort muziek, een 1
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Black Velvet was al een regelrechte drakenplaat, maar deze is ook horror. Niet door te komen. Vlak, geen mooi stemgeluid, niet mooi gearrangeerd. Een sprookje wat, wat mij betreft, meteen in duigen mag vallen. Ga ik nu naar het toilet. Dikke lange 1 dit.
Gast- Gast
Liedje met potentie, dat volledig onderuit gehaald wordt door extreem slechte producer en/of mixer.
De krachtige stem van Myles zou de boventoon moeten voeren ipv ondergeschikt gemaakt worden aan de muziek. Die muziek is weliswaar geen klassieker maar er zit wel degelijk wat in. Denk je de laatste minuut eens in met een veel zachtere synthesizer en een veel hardere rest van de band en daar bovenuit tornend de strot van Allanah. Dat zou een prachtige finale zijn geweest.
Helaas moeten we het met deze uitvoering doen die niet meer krijgt dan een 4.
De krachtige stem van Myles zou de boventoon moeten voeren ipv ondergeschikt gemaakt worden aan de muziek. Die muziek is weliswaar geen klassieker maar er zit wel degelijk wat in. Denk je de laatste minuut eens in met een veel zachtere synthesizer en een veel hardere rest van de band en daar bovenuit tornend de strot van Allanah. Dat zou een prachtige finale zijn geweest.
Helaas moeten we het met deze uitvoering doen die niet meer krijgt dan een 4.
19mirjam63 schreef:Klinkt wel mooi maar het raakt me niet, een 6......
Hier kan ik me helemaal in vinden. Mooi gezongen, maar niet mijn muziek en het doet me niet zoveel. Ook een 6 van mij.
Lang niet meer gehoord dit, maar klinkt nog steeds wel lekker.
Een 8
Een 8
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Zeurplaat!
Een 3
Een 3
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Zeurderige stem. Het raakt me totaal niet. Arrangement is nog het beste onderdeel; dat krikt het op naar een 5.
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Brotherhood of man – Kiss me, kiss your baby
» *RTH* Kiss - Sure know something
» *RTH* New Order - The Perfect Kiss
» *RTH* Exile - Kiss you all over
» *RTH* Lil' Louis - French Kiss
» *RTH* Kiss - Sure know something
» *RTH* New Order - The Perfect Kiss
» *RTH* Exile - Kiss you all over
» *RTH* Lil' Louis - French Kiss
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: