Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Eminem ft Dido - Stan EmptyVandaag om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Eminem ft Dido - Stan EmptyVandaag om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Eminem ft Dido - Stan EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Eminem ft Dido - Stan Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Eminem ft Dido - Stan Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Eminem ft Dido - Stan Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Eminem ft Dido - Stan Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Eminem ft Dido - Stan Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Eminem ft Dido - Stan Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Eminem ft Dido - Stan Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Eminem ft Dido - Stan Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Eminem ft Dido - Stan Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Eminem ft Dido - Stan Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Eminem ft Dido - Stan Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Eminem ft Dido - Stan Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Eminem ft Dido - Stan Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Eminem ft Dido - Stan Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Eminem ft Dido - Stan Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Eminem ft Dido - Stan Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Eminem ft Dido - Stan Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Eminem ft Dido - Stan

+16
Mies
Jan...
forzautregivo
snoopy
Frodo
Berend
Chevy
carpi
MrJohn
Kaj
Ries
Joostvdaa
Led-Zep
sowhat
Kasper
Dave Evans
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Stan'

*RTH* Eminem ft Dido - Stan Vote_lcap15%*RTH* Eminem ft Dido - Stan Vote_rcap 15% 
[ 4 ]
*RTH* Eminem ft Dido - Stan Vote_lcap0%*RTH* Eminem ft Dido - Stan Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
[ 0 ]
*RTH* Eminem ft Dido - Stan Vote_lcap4%*RTH* Eminem ft Dido - Stan Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
*RTH* Eminem ft Dido - Stan Vote_lcap4%*RTH* Eminem ft Dido - Stan Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
*RTH* Eminem ft Dido - Stan Vote_lcap19%*RTH* Eminem ft Dido - Stan Vote_rcap 19% 
[ 5 ]
*RTH* Eminem ft Dido - Stan Vote_lcap12%*RTH* Eminem ft Dido - Stan Vote_rcap 12% 
[ 3 ]
*RTH* Eminem ft Dido - Stan Vote_lcap31%*RTH* Eminem ft Dido - Stan Vote_rcap 31% 
[ 8 ]
*RTH* Eminem ft Dido - Stan Vote_lcap15%*RTH* Eminem ft Dido - Stan Vote_rcap 15% 
[ 4 ]
[ 0 ]

Totaal aantal stemmen : 26

Enquête gesloten

*RTH* Eminem ft Dido - Stan Empty *RTH* Eminem ft Dido - Stan

Bericht  Dave Evans 02.03.13 8:32

[02-03-2013]
Van de pallet afgehaald! Een hiphopklassieker vermengd met Thank you van Dido.

https://www.youtube.com/watch?v=pOtn7_WxYmk

Eminem, artiestennaam van Marshall Bruce Mathers III, ook wel Slim Shady genoemd, (St. Joseph (Missouri), 17 oktober 1972) is een Amerikaans rapper, producer en occasioneel acteur.

De vader van Mathers ging kort na de geboorte van zijn zoon het huis uit. Mathers en zijn moeder verhuisden regelmatig en Mathers wisselde vaak van school.[bron?]

Mathers wilde toen hij zeven was graag een stripfiguur worden. Hij tekende zelf ook en ondertekende zijn tekeningen altijd met m&m. Die "m&m" kwam van zijn echte naam, Marshall Mathers. Hij wilde een stripheld worden omdat hij dan alles aankon en niet meer bang hoefde te zijn.

Een oom van Mathers, Ronnie, gaf hem een cassette-single met rapmuziek. Dit was een cassette van de single "Reckless" van Ice-T. Hij werd geïnspireerd door onder andere LL Cool J en de Beastie Boys. Deze oom pleegde later zelfmoord. Dit was een enorme tegenslag voor de jonge Mathers. Mathers refereert later in zijn nummer Cleanin' Out My Closet aan deze gebeurtenis. Tevens maakt Mathers in het nummer "Stan" een verwijzing naar zijn overleden oom.

Toen Marshall nog op school zat, las hij in zijn vrije tijd woordenboeken om zijn woordenschat te verbeteren. Hij schreef ook woorden onder en naast elkaar en noemde het 'stocking ammo' ('munitie verzamelen'). Deze woorden bewaart hij nogsteeds in een doos, wat hij liet zien in een 60 Minutesinterview

Zijn eerste debuut, Soul Intent, waar maar 500 kopieën op de wereld van zijn, werd alleen op cassette uitgegeven en werd alleen gratis uitgedeeld op zijn eerste concert. Zijn moeder heeft later de laatste cassettes naar een benzinepomp gebracht om ze daar te verkopen. Zijn eerste soloalbum (oorspronkelijk uitgegeven op vinyl en cassette, daarna alleen nieuwe uitgegeven bootlegs), Infinite (1996), werd kort daarna uitgebracht. Maar "Infinite" werd een flop en had weinig succes. Hij herschreef enkele songs, waarna zijn succes begon. Met zijn tweede album kreeg hij meer bekendheid. Hij werd mede bekend in het ondergrondse hiphop-milieu om zijn tekenfilmachtige stijl en het feit dat hij blank is (wat niet veel voorkomt in de wereld van de rap, die op dat moment toch gedomineerd werd door de Afro-American hiphoppers). Nadat Dr. Dre één van zijn demo's hoorde, werd hem een platencontract aangeboden.

https://www.youtube.com/watch?v=aSLZFdqwh7E

Zijn tweede (eerste echte mainstream) album, The Slim Shady LP, werd drie keer platina en hij kreeg met dit album wereldwijde bekendheid. Er stonden twee hits op dit album: "My Name Is" en "Guilty Conscience". Het album was erg controversieel om de teksten die hij gebruikte. Het nummer "Guilty Conscience" zorgde voor de nodige commotie door de controversiële boodschappen die het nummer bevatte. In het nummer werden personen in fictieve situaties door Eminem aangespoord om onder andere seks te hebben met een minderjarig meisje (wat kan wijzen op de tienerzwangerschap van zijn moeder). In 2000 werd de The Marshall Mathers LP uitgebracht. Twee nummers van dit album kregen veel aandacht in de media: "The Real Slim Shady" en "Stan". "Stan" - waarop Eminem een sample van Dido's "Thank You" gebruikte - vertelt een fictief verhaal van een fan die is geobsedeerd door Eminem. Het einde van het lied vertelt hoe hij zichzelf en zijn zwangere vriendin om het leven brengt omdat zijn idool niet snel genoeg reageert op zijn fanmail. Een aantal van zijn nummers maakt ook grappen over jongensgroepen en andere artiesten zoals onder anderen *NSYNC, Christina Aguilera en Britney Spears.

In 2002 bracht Mathers de film 8 Mile uit, over een jongen in een getto van de VS. Het hoofdpersonage werd gespeeld door Mathers: B-Rabbit (bunny-rabbit). Deze jongen probeert door rap-battles een naam te verwerven in het hiphopleven dat de getto's van Detroit domineert. Een hoger doel is om uiteindelijk studiotijd te krijgen en zo een album op te nemen. De film is halfautobiografisch. De songtrack Lose Yourself van Eminem werd vervolgens behoorlijk populair. Het lied kreeg een Oscar voor beste soundtrack in 2002.

Niet veel later werd de Shady LTD-kledinglijn op de markt gebracht. Mede ontworpen door Eminem heeft de kledinglijn een ruig karakter waarbij veel wordt gelet op de prints op de shirts etc. De Shady LTD-lijn verkoopt goed in veel Amerikaanse winkels en ook in Nederland is deze kledinglijn te koop.

Omstreeks dezelfde tijd bracht hij The Eminem Show uit met hits als "Without Me", "Sing For The Moment", "Cleanin' Out My Closet" en "Business".

In 2004 verscheen zijn album Encore, met onder andere de singles "Just Lose It", "Like Toy Soldiers", "Mockingbird" en "Ass Like That". Op de track "Mosh" riep hij de Amerikaanse bevolking op om tegen Bush te stemmen. De tweede single van het album was "Like Toy Soldiers". Daarop rapte hij dat er te veel geweld is in de rapwereld en relativeerde hij de ruzies die hij de laatste jaren had (met onder anderen Ja Rule en Benzino). De laatste single "Ass Like That" borduurde voort op de gehanteerde Mexicaanse flow van het D-12 nummer "My Band", waarin diverse bekendheden op de schop werden genomen.

Video: the long version

https://www.youtube.com/watch?v=gOMhN-hfMtY

In 2006 kwam Eminems hitcompilatie Curtain Call: The Hits uit, waarvan met name de single "When I'm Gone" een hit werd. Dit nummer gaat over het feit dat zijn dochter Hailie niet wil dat hij rapt, omdat hij te weinig tijd vrij maakt voor haar. Op het einde van het lied wordt Eminem wakker van een droom; hij ziet Hailie schommelen samen met haar zusje Laney en Kim is er ook bij. Hij is weer gelukkig bij hen. Op 14 januari 2006 is Eminem voor de tweede keer getrouwd met Kim, waarna hij binnen 3 maanden opnieuw scheidt. Ook wordt zijn beste vriend Proof doodgeschoten en hij belandt in een dip. Daarnaast plant hij een pauze in zijn carrière. Er wordt gezegd dat Eminem (muzikaal) een andere weg in zou slaan.

Eminem werkte in 2006 samen met Akon, met het nummer "Smack That". Het haalde nummer 6 in Nederland. In 2009 is het nummer "Crack A Bottle" uitgekomen, dat hij samen met Dr. Dre en 50 Cent uitbracht. In 2010 is de single "Not Afraid" uitgekomen, die in de Nederlandse Single Top 100 niet hoger kwam dan de 32e plaats, maar in landen zoals de Verenigde Staten een succes werd en de nummer 1 in de Billboard top 100 behaalde. In de TMF Superchart bereikte het nummer de eerste plaats. Op 4 juni 2010 bracht hij het nummer "Love the Way You Lie" samen met Rihanna uit. Eind 2010 bracht hij samen met Nicki Minaj het nummer "Roman's Revenge" uit.

In 2011 bracht hij samen met Dr. Dre en Skylar Grey het nummer "I need a Doctor" uit. Later in 2011 kwam ook "Space Bound" uit.

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Eminem ft Dido - Stan Empty Re: *RTH* Eminem ft Dido - Stan

Bericht  Kasper 02.03.13 8:51

Voor mij is dit puur jeugdsentiment. Daarnaast ben ik denk ik sowieso al de grootste Eminem-liefhebber op dit forum.
Een 8,5. Naar boven afgerond.
Kasper
Kasper
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34

Bericht  sowhat 02.03.13 12:37

Wat een ellende: 1

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Dave Evans 02.03.13 12:40

Met zulke korte motivaties kom je niet erg aan bod in een RTH Top 100 uitzending Sowhat Wink

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Gast 02.03.13 12:56

Altijd leuk, maar een extended version van bagger blijft nog altijd bagger zoals er dus zelden meer pure bagger is geweest of nog zal zijn, zo zie en lees ik ook een bijna oneindig lang verhaal, net alsof bagger ineens veranderd in mooie bagger als je er maar meer woorden voor gebruikt, welnu dat is duidelijk niet zo, hoeveel woorden er ook aan gewijd zijn en ooit zullen worden het is en blijft pure bagger.

Nou kan natuurlijk zelfs extreem lelijke en niet aan te horen bagger soms door die lelijkheid zo verschrikkelijk zijn dat het daardoor weer bijna te genieten valt, welnu ook dat is hier niet het geval, dit is overduidelijk pure bagger wat altijd en for ever bagger blijft extended of niet.

Is er dan helemaal niks positief hierover te zeggen??

Ja dat is er heus wel, en wel het gelukzalige feit dat we minimaal een jaar van deze wanhopige hoop ellendige bagger verschoond blijven en dat stemt huize Journey weer tevree.

Mogen we nu weer alstublieft echte muziek gaan beoordelen h.h. moderators?? dank U !!!

Gast
Gast

Bericht  Dave Evans 02.03.13 13:05

Haha, tja dat ligt erg vaak aan jullie zelf Laughing
[Okay trucker Henk was een tussendoortje van mezelf Wink ]

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Led-Zep 02.03.13 13:47

Vergeleken met dit is Henk Wijngaard een genot om naar te luisteren. Ik heb spijt dat ik het aangeklikt heb :-( wat een bagger.

Een dik verdiende 1
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

Bericht  Joostvdaa 02.03.13 14:38

Ik ben in de verste verte geen liefhebber van het genre en van Eminem evenmin. Dit vind ik echter een positieve uitzondering. Vanaf de eerste keer dat ik dit nummer in de kantine van de middelbare school door een krakende geluidsinstallatie hoorde vond ik het geweldig en dat vind ik nog steeds. Goede tekst, combinatie van de rap van Eminem (een verademing om rap ook eens 'normaal' en niet overdreven te horen, beter kan ik het niet omschrijven) en zang van Dido werkt, het steekt gewoon goed in elkaar. Verder doet de baslijn het 'm toch ook wel in dit nummer. Een 8.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  Ries 02.03.13 16:29

In zijn segment top! Een 8!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Kaj 02.03.13 23:53

Tuurlijk vliegen de enen weer in het rond. Want ja, hiphop, ieuw, eng, vervelend, naar, stel je toch eens voor... Ach, ik heb er geen last van. Geweldig nummer, terecht een klassieker, ik geef een hele dikke 8 Smile
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36

Bericht  MrJohn 03.03.13 3:50

Mooi en indrukwekkend in het genre

Een 8.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74

Bericht  carpi 03.03.13 11:06

Ik ben op zich geen Eminem fan (ik schrijf hem ook geen brieven of zo Laughing ), maar ik vond dit echt goed bedacht en een goed verhaal. Ik was ook meteen onder de indruk van Dido (dit was geloof ik haar doorbraak), en ook leuk dat ze zelf te zien is in de videoclip. Ik moet toegeven de parodie ook goed bedacht te vinden - Jelle van Slimme Schemer en Tido.

En nu een cijfer: 7 (net geen 8 ), in ieder geval op basis van de standaardversie.

carpi

Laatst aangepast door carpi op 03.03.13 20:51; in totaal 1 keer bewerkt

carpi
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 158
Registratiedatum : 11-11-12
Leeftijd : 47

Bericht  Chevy 03.03.13 14:53

Hiphop, zo kortzichtig is men dan weer wel. De grootste hiphopfan ben ik zeker niet en zal ik ook niet worden, maar dit nummer is wel één van de beste hiphopnummers ooit gemaakt (als je 't mij vraagt). De verstrengeling van het steeds scherper verwoorde verhaal van Stan en de lieflijke melodie van Dido is echt fenomenaal.

Een minifilm, dat is wat dit nummer is. Zelden gaan ritme en zang zo nauw met elkaar samen.

Een dikke 9. Smile

Mogen we nu weer alstublieft echte muziek gaan beoordelen h.h. moderators?? dank U !!!
Zoals dat emotieloze 'hier kan je je schoonmoeder van 80 nog geen kwaad mee doen' 80s-bandje? Razz
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 31

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Bericht  Berend 03.03.13 20:42

Ik ben geen volger van Eminem, heb zelfs een hekel aan zijn irritante stemmetje, maar dit nummer is een positieve uitzondering. En dat komt natuurlijk vooral door de stem van Dido.
Zevenpunter van mij.
Berend
Berend
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1927
Registratiedatum : 30-04-12

Bericht  Gast 03.03.13 22:36

Ach Chevy, eerlijk gezegd zal het mij een paardenworst wezen wat jij of wie dan ook van mijn muzikale smaak en mening vind en dat zal mij dan ook niet weerhouden om desnoods onbehouwen en bot iets wat ik gewoon niet te pruimen vind af te branden tot voorbij de enkels.

Er is daarvoor slechts 1 advies en dat is het niet te lezen dan hoef je je daar namelijk ook niet aan te storen zo eenvoudig kan het allemaal zijn.

En dan mag Enimen de hiphop god van het ganse universum zijn dat laat onverlet dat ik zijn muziek nog steeds niet te pruimen vind, rijmelarij op het nivo van zesdehandskindersinterklaasverhaaltjes(15x woordwaarde)en met muziek die in mijn oren met van alles te maken heeft (voornamelijk gejat werk van andere wel originele artiesten) maar niet met muziek.

Ik zou zeggen geniet van deze muzikale ramp op twee benen en doe dat vooral met veel plezier, het is je echt van harte gegund, maar laat mij svp die beurt mogen overslaan.

Gast
Gast

Bericht  Frodo 03.03.13 23:16

Wellicht sta ik er om bekend dat ik een scepticus ben als het gaat om hiphopmuziek.
Maar wellicht is het ook bekend dat ik graag alle muziek beoordeel op z'n merites.
Ik kan dus niet anders dan zeggen dat dit liedje heel aardig in elkaar steekt.
Er zijn twee nummers door elkaar verwerkt die samen een mooi geheel maken, de stem van Dido is aangenaam. Eminem leest weliswaar de tekst voor (dat vind ik in het algemeen een minpunt van hiphop) maar de tekst gaat eindelijk eens een flink stuk verder dan een veredeld sinterklaas-rijmpje.

Al met al een mooie 8.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  snoopy 05.03.13 11:55

wat een droefenis....een 1
snoopy
snoopy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64

Bericht  forzautregivo 05.03.13 12:35

Ben by far geen groot Hiphop-liefhebber, maar Eminem heeft een enkel nummer dat wel te pruimen is (Lose Yourself, Like Toy Soldiers, Without Me). Deze valt een beetje in de tussencategorie. Wel aardig, maar vooral vanwege de combinatie met Dido. Het rapgedeelte vind ik niet heel sterk. Een 6
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Bericht  Gast 05.03.13 15:54

Ik ben niet zo onder de indruk. Public Enemy, NWA, Ice T, Beasty Boys, Schooly D, Chill Rob G. Noem ze maar op. Oja Stetsasonic en Next Plateau Record label waren erg goed. Wu Tang Clan, Jurrasic 5, M.I.A., Kayne West, Santigold. enz enz. Rauw, Warm en ook waar in gezongen wordt als rap zijnde.

Eminem kwam bij mij altijd over als iemand die gewoon niet kan rappen, en meer een verhaal opleest. Produktie klinkt bij mij ook een beetje vlakjes.

Ik geef het een 4.

Gast
Gast

Bericht  Jan... 05.03.13 19:28

jawel, Eminemmetje. Even het begaafste jochie uit de klas, daarna ging het flink achteruit en nu is hij weer terug, alleen is het meer cashen dan artistiek.

Zijn glorietijd is absoluut niet verkeerd. De CD heb ik zelfs gekocht en dit nummer pakte me meteen bij de strot vanwege de tekst. Die is meer dan briljant. Toen de clip kwam, was het compleet. Nu vind ik het wat gedateerd klinken en afgezaagd en Eminem ging me ook tegen staan door alle rotzooi die hij daarna maakte. Maar een 7 is het zeker wel.

Zijn leukste is voor mij nog steeds dat maffe nummertje met de zin: will the real slim shady please stand up. Briljante onzin.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  Mies 06.03.13 13:48

Nooit wat met Eminem of hiphop gehad. Ik heb de parodie hoger gerankt. Kan dit geen kunst noemen, vind het een irritant nummer.
Een 6 voor de moeite.
Mies
Mies
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4072
Leeftijd : 58

Bericht  sokratikos 06.03.13 18:07

Hip hop is niet mijn genre, kan daar mijn aandacht moeilijk bijhouden om eventuele toppers te ontwaren. Meestal door de simpele rijmelarij en onaantrekkelijke opdreunzangstijl over muziek heen die me ook weinig doet. Ieder zn heug en meug. De RTH houdt mn aandacht wel vast door de stem van Dido en door het vertelde verhaal. Dat zijn sterke punten. Muzikaal stelt het nr verder weinig voor. Al met al het voor dit genre hoge cijfer van een 6
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Dave Evans 06.03.13 18:10

Ik wilde ook nog een motivatie plaatsen, maar eigenlijk heeft zojuist Sokratikos al alles voor mij verwoord Smile
Het is ook bij mij dat de mooie stem van Dido dit liedje redt! Ook een 6 dus!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Timmus 08.03.13 19:51

Klassieker. Een 9 voor dit mini-epos.
Timmus
Timmus