Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Zat. 28-09: Dave's Platenkast
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart EmptyGisteren om 20:01 van MrJohn

» September 2024
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart EmptyGisteren om 19:57 van Dave Evans

» Vrijdag 27 september: Catch22!
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty27.09.24 19:54 van Timmus

» Prepush 500: jouw tips voor de V500
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty27.09.24 13:34 van Mirrr

» Wo 25-09 Sokra zaagt door
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty26.09.24 17:21 van sokratikos

» *RTH* Tame Impala - Elephant
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty24.09.24 23:32 van sokratikos

» *RTH* Emilie Simon – Paris j’ai pris perpète
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty24.09.24 23:26 van sokratikos

» *RTH* Twice as much – Sitting om a fence
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty24.09.24 23:20 van sokratikos

» Psssssttttt Di. 24 sept.
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty24.09.24 21:13 van Roche

» Marsha's jukebox (23 september)
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty24.09.24 0:00 van Marsha

» Introquiz September staat klaar
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty23.09.24 17:32 van Mies

» *RTH* The Notting Hillbillies - Your Own Sweet Way
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty22.09.24 20:59 van Timmus

» *RTH* Dire Straits - Brothers in Arms
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty22.09.24 20:12 van Timmus

» *RTH – Mark Knopfler & James Taylor – Sailing to Philadelphia
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty22.09.24 20:10 van Timmus

» *RTH* Bayand Barrios - Malayo Man, Malapit Din
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty22.09.24 17:10 van sokratikos

» *RTH* Smashing Pumpkins - 1979
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty22.09.24 17:07 van sokratikos

» *RTH* Frank & Nancy Sinatra - Something Stupid
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty22.09.24 17:04 van sokratikos

» *RTH* Gary U.S. Bonds - Quarter To Three
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty22.09.24 17:03 van sokratikos

» *RTH* Cliff Bennett & Rebel Rousers - Got To Get You Into My Life
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty22.09.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Keane - Everybody's Changing
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty22.09.24 16:56 van sokratikos


*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart

+6
sowhat
Jan...
Mirrr
Kasper
Chrisje
Dave Evans
10 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer oor 'Each word's a beat of my heart'

*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Vote_lcap0%*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Vote_lcap17%*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Vote_rcap 17% 
[ 2 ]
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Vote_lcap0%*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Vote_lcap0%*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Vote_lcap25%*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Vote_rcap 25% 
[ 3 ]
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Vote_lcap33%*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Vote_rcap 33% 
[ 4 ]
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Vote_lcap25%*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Vote_rcap 25% 
[ 3 ]
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Vote_lcap0%*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Vote_lcap0%*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Vote_lcap0%*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 12
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty *RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart

Bericht  Dave Evans 25.05.12 21:22

[25-05-2012]
Weer een greep uit de historie van Pinkpop. Zit net op Cultura te kijken naar Pinkpop'82 en zie daar zowaar Mink Deville voorbij komen. Daarom dit bijna vergeten hitje van Willy & co.

audio

https://www.youtube.com/watch?v=xLevI6gCJqw

Willy DeVille, pseudoniem van William Borsey (Stamford (Connecticut), 25 augustus 1950 – New York, 6 augustus 2009), was een Amerikaans zanger en liedjesschrijver. Hij maakte aanvankelijk naam als zanger en voorman van de band Mink DeVille en scoorde met deze band in 1978 de internationale hit Spanish Stroll.

video

https://www.youtube.com/watch?v=XNbE6ZUDsYg

Als tiener speelde Willy in een band, Billy and the Kids genaamd. Hij verhuisde naar Londen waar hij een band wilde beginnen, maar slaagde er niet in muzikanten met eenzelfde visie te vinden. Uiteindelijk belandde hij in San Francisco, waar hij een band oprichtte samen met Ruben Siguenza en drummer Tom "Manfred" Allen. De band trad op onder de namen Billy DeSade & the Marquis en de Lazy Eights voordat ze de naam Mink DeVille aannamen. De band verhuisde naar New York, waar ze een rol speelde als een van de pioniers van de punk. Ze was een van de oorspronkelijke huisbands van CBGB, de New Yorkse nachtclub die een grote rol heeft gespeeld in het ontstaan van punkmuziek, midden jaren 70.

Composities van DeVille zijn vaak gevuld met romantische overtuiging en hunkering. Latin, bluesriffs en invloeden van country zijn te herkennen. Spanish Stroll was een internationale hit in 1978. Storybook Love (genomineerd voor een Academy Award in 1987) is gebruikt in de film The Princess Bride. DeVilles Just to Walk that Little Girl Home (geschreven met Doc Pomus) in de film The Pope of Greenwich Village en It's So Easy in de film Cruising.

Storybook love staat op het door Mark Knofpler (Dire Straits) geproduceerde album "Miracle" (Polydor). Eigenlijk zijn allereerste solo album nadat de band Mink DeVille failliet is verklaard.

DeVille was van 1980-2000 verslaafd aan heroine, wat zijn carrière beïnvloed heeft. Onder muzikanten en liedjesschrijvers was hij zeer gerespecteerd.

Hij was drie maal getrouwd, eerst met Susan 'Toots' Berle. Met haar had hij een zoon, Sean. Zijn tweede vrouw was Lisa Leggett (welke in 2001 zelfmoord pleegde) en zijn derde vrouw was Nina Lagerwall. Op 15 juni 2009 maakte zij bekend dat DeVille alvleesklierkanker had. Op 6 augustus 2009 overleed DeVille aan de gevolgen van deze ziekte in een ziekenhuis in New York City



live

https://www.youtube.com/watch?v=FpUwp3BlROg

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25375
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty Re: *RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart

Bericht  Gast 25.05.12 22:17

Een hitje dat ik idd niet ken... Veel vind ik er ook niet aan,dus heel erg vind ik dat ook niet... Ik moet wel zeggen dat ik de 'live' registratie van dit nummer vele malen beter vind klinken dan het 'audio' en 'video' filmpje! Vooral de stem van Mink klinkt hierin vele malen beter! Afgaand op het filmpje van een live optreden van deze Willie DeVille geef ik wel een voldoende! Een 6.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty Re: *RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart

Bericht  Chrisje 25.05.12 22:25

Mooi liedje: 6

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3359
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty Re: *RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart

Bericht  Kasper 25.05.12 22:52

Ik mag zijn stem niet erg, het klinkt alsof hij tijdens het zingen nog een kast de trap aan op het duwen is. Een vier
Kasper
Kasper
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty Re: *RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart

Bericht  Mirrr 25.05.12 23:01

Kken het niet en vind het ook niet echt wat aan, een mager 5-je.....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12227
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty Re: *RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart

Bericht  Jan... 26.05.12 12:44

Kleurloos drama, geen zak aan. Een 2
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty Re: *RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart

Bericht  sowhat 26.05.12 13:08

19mirjam63 schreef:Kken het niet en vind het ook niet echt wat aan, een mager 5-je.....

Eens!

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18966
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty Re: *RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart

Bericht  Frodo 26.05.12 13:16

Ja, leuk: Willy DeVille uit zijn Mink DeVille tijd. Ik heb nog nooit iemand zoveel sigaretten zien roken tijdens een optreden als hij. Naast dat hij letterlijk de ene sigaret met de andere aanstak, nam hij tussen elke regel een trekkie. Ik neem aan dat dit zo zijn invloed heeft gehad op zijn stembanden.

Over zijn muziek ben ik tweeslachtig. De r&r is oké, een beetje gelijkend op de Bruce Springsteen van vóór zijn doorbraak. Maar daar staat dan dat drama-sentimentele tegenover, wat je in dit plaatje ook goed hoort: over the top. Echt slecht is het niet, daarom een 6.

Wil je weten waar ik wel een 10 voor over heb (voor de ongedurigen onder ons, de song begint op 1.36)==>

Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7322
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty Re: *RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart

Bericht  Vleertje 05.06.12 1:09

Laat ik beginnen met zeggen dat het ontzettend jammer is dat we dit nummer ranken van Mink DeVille/Willy DeVille. Hij kan namelijk zeker heel veel beter. Dit is geen afzet of wegloop nummer maar het is zeker ook geen nummer om zelf op te zetten.

Eigenlijk vind ik dit een hele krappe voldoende (5,5 ofzo) maar wegens sympathiebonuspunten voor de man die ik als aardigste artiest ooit ontmoet moet betitelen kan ik eigenlijk niet anders dan een 7 geven. Een man zonder poeha en sterallures die zich bijna verontschuldigend backstage beweegt en medewerkers van een popzaal steevast met zijn goudblinkenden tanden glimlach verblind.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty Re: *RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart

Bericht  sokratikos 05.06.12 19:14

Love and Emotion vind ik erg mooi van Mink DeVille. Deze RTH was me nog nooit zo opgevallen en de studioversie maakt duidelijk waarom, want erg vlak, maar live raakt het me wel. Daarom een 7
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10239
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty Re: *RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart

Bericht  Timmus 15.06.12 18:14

Muziek doet me een beetje denken aan The Police. Daarmee zit het dus wel OK. De zang vind ik echter niets. En zo kom ik uit op een 5.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16785
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart Empty Re: *RTH* Mink Deville - Each word's a beat of my heart

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum