*RTH* The Motions - Wasted words
+12
Joyce
Ries
Led-Zep
Frodo
Mirrr
PPProfessor
Jan...
MrJohn
sokratikos
sowhat
Dutchzaphod
Dave Evans
16 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Wasted words'
*RTH* The Motions - Wasted words
[24-02-2012]
The Motions, Haagse Nederbiet band, in 1964 opgericht door Henk Smitskamp (basgitaar), Robbie van Leeuwen (gitaar), Rudy Bennett (zang) en Sieb Warner (drums).
https://www.youtube.com/watch?v=CwjEW66V-RM&feature=related
The Motions komen eind 1964 voort uit Ritchie & the Ricochets, waarin Bennett en van Leeuwen speelden. Deze groep speelde op 8 augustus 1964 in het voorprogramma van de Stones in het Kurhaus. De eerste single van The Motions is in december 1964 It's Gone (geschreven door Van Leeuwen). De single wordt zonder dat de verkoopcijfers daar aanleiding toe geven door Joost den Draaijer en consorten begin 1965 één week in de Veronica Top 40 op nummer 39 geplaatst. Daarmee zijn The Motions de eerste Nederlandse beatgroep die in de hitparade belandt. De eerste lp Introduction to The Motions wordt tot op de dag van vandaag beschouwd als een klassieker in de Nederbiet. Met het nummer Wasted Words (geïnspireerd door de rage rond de protestsong) heeft de band de eerste grote hit in 1965. Het blad Muziek Expres reikt aan Van Leeuwen een zilveren award uit voor de verkoop van 25.000 verkochte exemplaren. Daarna volgen de hits elkaar in 1966 in hoog tempo op: Why don't you take it, Every step I take en It's the same old song.
The Motions, Haagse Nederbiet band, in 1964 opgericht door Henk Smitskamp (basgitaar), Robbie van Leeuwen (gitaar), Rudy Bennett (zang) en Sieb Warner (drums).
https://www.youtube.com/watch?v=CwjEW66V-RM&feature=related
The Motions komen eind 1964 voort uit Ritchie & the Ricochets, waarin Bennett en van Leeuwen speelden. Deze groep speelde op 8 augustus 1964 in het voorprogramma van de Stones in het Kurhaus. De eerste single van The Motions is in december 1964 It's Gone (geschreven door Van Leeuwen). De single wordt zonder dat de verkoopcijfers daar aanleiding toe geven door Joost den Draaijer en consorten begin 1965 één week in de Veronica Top 40 op nummer 39 geplaatst. Daarmee zijn The Motions de eerste Nederlandse beatgroep die in de hitparade belandt. De eerste lp Introduction to The Motions wordt tot op de dag van vandaag beschouwd als een klassieker in de Nederbiet. Met het nummer Wasted Words (geïnspireerd door de rage rond de protestsong) heeft de band de eerste grote hit in 1965. Het blad Muziek Expres reikt aan Van Leeuwen een zilveren award uit voor de verkoop van 25.000 verkochte exemplaren. Daarna volgen de hits elkaar in 1966 in hoog tempo op: Why don't you take it, Every step I take en It's the same old song.
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* The Motions - Wasted words
Een van betere nederpopbands met een kneiterklassieker. Ik twijfel tussen een 9 en een 10. Doe toch maar een 9
Off Topic
Ik zie dat dit post 9984 van "onze" Dave is. Met het rankingweekend voor de boeg vrees ik dat ik de tienduizendste ga missen en pas na mijn internetloos weekend het slagveld zal kunnen overzien. Ik neem aan dat er diverse feestelijkheden zullen losbarsten als het zover is en ik wens eenieder veel plezier daarbij.
Ik zie dat dit post 9984 van "onze" Dave is. Met het rankingweekend voor de boeg vrees ik dat ik de tienduizendste ga missen en pas na mijn internetloos weekend het slagveld zal kunnen overzien. Ik neem aan dat er diverse feestelijkheden zullen losbarsten als het zover is en ik wens eenieder veel plezier daarbij.
Tempoloos, futloos nummer, zoals er in de beginjaren 60 naast de vele goede muziek helaas teveel van zijn gemaakt: 4
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik zal het eens navragen bij mijn vader, die vanuit de zuidoost-Brabant op z´n brommertje naar het Kurhaus was gereden en na het openingsnr van de Stones, It´s all over now, dat tevens het laatste nr was, weer terug kon snorren...The Motions komen eind 1964 voort uit Ritchie & the Ricochets, waarin Bennett en van Leeuwen speelden. Deze groep speelde op 8 augustus 1964 in het voorprogramma van de Stones in het Kurhaus.
Typisch nr uit de brave 1e helft van de 1960ies. Vind het geen onaardige brave Nederbiet, heeft iets weg van de rustige nrs van de latere Nits. Een naar boven afgeronde 6.5
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Mooie, in de stijl van die tijd gezongen lied met inhoud. Een klassieker, die een 8 verdient.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Ik sta toch echt bekend als 60s fan, maar met dit nummer heb ik nooit zoveel gehad. Beetje kleurloos, allemaal. Typisch zo'n nummer die je leuk vind door sentimenten. Vooruit, doe maar een heel krap 6je.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Mr. John, dank voor het foutloos overtypen van mijn tekst!!
Gast- Gast
Ik ga helemaal mee in de argumentatie van Jan en had de 6 al gegeven.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Nog altijd een dikke 7 waard dit mooie lied
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Het past ongetwijfeld in hun tijd, maar het doet me nu vrij weinig: te langzaam, te braaf, te weinig opwindend. Het is overigens duidelijk dat de Fatal Flowers hier heel goed naar geluisterd hebben.
Een 4.
Een 4.
ik heb dit altijd al een prachtig nummer gevonden.
Een 8
Een 8
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Een goede bui + een aardig nummer = 8!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Eén van de mooiste protestsongs van Nederlandse bodem ( ná "Welterusten meneer de president" van Boudewijn de Groot )
8
8
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Ik ga mee in de parade van 8-en, het blijft een heerlijk nummer!!!
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Kort, maar krachtig. Typisch 60s-product, maar bij vlagen erg vergelijkbaar met die andere 60s-giganten die ik uiteraard niet bij naam hoef te noemen. Een 7.
Fijn nostalgisch tikkie braaf maar mooi gezongen en gebracht. Ik ga met de zevens mee.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Ze waren hun tijd behoorlijk vooruit. Wat een kwaliteit zetten zij al neer in de jaren '60. Een dikke 8.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Timmus schreef:Ze waren hun tijd behoorlijk vooruit. Wat een kwaliteit zetten zij al neer in de jaren '60. Een dikke 8.
Hier ben ik het helemaal mee eens! Ik kende zowel de band als dit nummer niet eens, ondanks dat het een klassieker schijnt te zijn... Het is natuurlijk wel heel erg van voor mijn tijd, maar wat en prachtig nummer van Nederlandse bodem is dit! Ook van mij een dikke 8!
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: