*RTH* Muse - Map of the Problematique (live)
+15
Mirrr
Paul
LarryMullen
sokratikos
Keano
PPProfessor
Miennnn
MrJohn
Vleertje
sowhat
Kasper
Grafmat
Jan...
Dutchzaphod
Dave Evans
19 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Jouw cijfer voor 'Map of the problematique'
*RTH* Muse - Map of the Problematique (live)
[02-05-2012]
Sinds 2009 géén Muse meer in de RTH???? Vreemd maar waar, het mag dus weer
Wel eentje die niet zo vaak gedraaid wordt op Orinoco
https://www.youtube.com/watch?v=q2DOZCz_fGM
Muse is een Britse rockband uit Teignmouth, opgericht in 1994. De groep bestaat uit frontman Matthew Bellamy, bassist Christopher Wolstenholme en drummer Dominic Howard.
De band debuteerde in 1999 met het album Showbiz, dat onder andere de singles "Muscle Museum" en "Sunburn" bevatte. Het album leverde Muse vooral vergelijkingen met Radiohead op. Een groter succes was het vervolg Origin of Symmetry uit 2001, dat in het Verenigd Koninkrijk de derde plaats in de hitlijst haalde en de platinum-status verkreeg. De singles "Plug In Baby" en "New Born" bereikten tevens de top 20 in de UK Singles Chart.
Twee jaar later verscheen Absolution, dat de eerste nummer één hit van Muse in het Verenigd Koninkrijk werd. De songteksten behandelen complottheorieën en politieke en wetenschappelijke overtuigingen. In 2006 ging Muse hiermee door met het Mercury Prize-genomineerde Black Holes and Revelations. Het album heeft "Supermassive Black Hole" als leadsingle. In 2009 verscheen het vijfde album The Resistance dat nummer één werd in Nederlandse en Belgische hitlijsten.
De muziek van Muse wordt beschreven als progressieve rock, new prog of spacerock. Muses muziek is een mix van (hard)rock met klassieke invloeden, in later werk soms aangevuld met elektronische muziek. Een ander kenmerk is het bombastische en pretentieuze in de muziek, dat ook terugkomt in de optredens van de band. Zanger Matt Bellamy gebruikt vaak zijn falsetstem en schrijft over onderwerpen zoals liefde, complottheorieën, het buitenaardse en politieke kwesties.
Sinds 2009 géén Muse meer in de RTH???? Vreemd maar waar, het mag dus weer
Wel eentje die niet zo vaak gedraaid wordt op Orinoco
https://www.youtube.com/watch?v=q2DOZCz_fGM
Muse is een Britse rockband uit Teignmouth, opgericht in 1994. De groep bestaat uit frontman Matthew Bellamy, bassist Christopher Wolstenholme en drummer Dominic Howard.
De band debuteerde in 1999 met het album Showbiz, dat onder andere de singles "Muscle Museum" en "Sunburn" bevatte. Het album leverde Muse vooral vergelijkingen met Radiohead op. Een groter succes was het vervolg Origin of Symmetry uit 2001, dat in het Verenigd Koninkrijk de derde plaats in de hitlijst haalde en de platinum-status verkreeg. De singles "Plug In Baby" en "New Born" bereikten tevens de top 20 in de UK Singles Chart.
Twee jaar later verscheen Absolution, dat de eerste nummer één hit van Muse in het Verenigd Koninkrijk werd. De songteksten behandelen complottheorieën en politieke en wetenschappelijke overtuigingen. In 2006 ging Muse hiermee door met het Mercury Prize-genomineerde Black Holes and Revelations. Het album heeft "Supermassive Black Hole" als leadsingle. In 2009 verscheen het vijfde album The Resistance dat nummer één werd in Nederlandse en Belgische hitlijsten.
De muziek van Muse wordt beschreven als progressieve rock, new prog of spacerock. Muses muziek is een mix van (hard)rock met klassieke invloeden, in later werk soms aangevuld met elektronische muziek. Een ander kenmerk is het bombastische en pretentieuze in de muziek, dat ook terugkomt in de optredens van de band. Zanger Matt Bellamy gebruikt vaak zijn falsetstem en schrijft over onderwerpen zoals liefde, complottheorieën, het buitenaardse en politieke kwesties.
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Muse - Map of the Problematique (live)
Ach nee heh, daar gaan we weer, die rotzooi met een sound geleend van de alpenzusjes. Meest overschatte band ooit en zeker op deze site. Een 1
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Dit nummer ... ja en nee... Zang valt matig mee, muziek matig okay. Een 5 (vijf)
Gast- Gast
Laat ik nu inderdaad maar even niet meedoen met de overschatting en dit nummer gewoon het cijfer geven dat het verdient. Overigens ben ik niet helemaal kapot van de geluidsproductie van HAARP (zo heet die dvd waar deze clip af is gehaald). In Hamburg, waar ik Muse voor het eerst live zag, klonk dit nummer majestueus en had een 10 gekregen (uiteraard ook vanwege de lijfelijke aanwezigheid). Op de cd en deze dvd blijft 'ie hangen op een 9.
Kasper- Music-director
- Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Muse heeft mooie nummers, maar daar hoort dit saaie afgeraffelde deuntje beslist niet bij: 4
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik ga voor een zes ik vind bij lange na niet alles van muse geweldig (of eigenlijk weinig wat ik echt geweldig vind) maar ik vind het ook niet afschuwelijk.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Een ingenieuze compositie en een pracht live-uitvoering. Wat wil men nog meer ?
Onverbiddelijk oordeel is dus een 10.
Onverbiddelijk oordeel is dus een 10.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Ik heb een maandje geleden Haarp gekocht voor € 7,50 (CD en DVD) en misschien dat het geluid nog beter had gekund, maar Muse geeft hiet toch weer een puik optreden weg hoor! Daarom koos ik nu ook voor de live versie omdat hij gewoon laat zien en horen hoe goed Muse live is
Dit nummer was bij mij nog redelijk onderbelicht maar ik ga hem beter en beter vinden. Daarom scoort hij op dit moment een 9!
Dit nummer was bij mij nog redelijk onderbelicht maar ik ga hem beter en beter vinden. Daarom scoort hij op dit moment een 9!
Het is altijd weer prettig om te luisteren naar een echte muziekkenner
MrJohn- Chief
MrJohn schreef:Het is altijd weer prettig om te luisteren naar een echte muziekkenner
Hear, hear.
O O O, wat is de Muse sekte weer op dreef
Ik vind ze live nog slechter, en ik kan er ook niet aan wennen.
En ik zal er nooit aan wennen.
Dat zegt toch voldoende!
Het zeurt en het zaagt en gaat maar door.
Oja die 1 is van mij!
Dat zegt toch voldoende!
Oja die 1 is van mij!
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Miennnn schreef:O O O, wat is de Muse sekte weer op dreef
Dat zegt toch voldoende!
Oja die 1 is van mij!
Hear hear hear! Een echte kenner, ze bestaan nog!
Jan...- Music-Master
Wat zeg je nou toch Miennn, een groep die nog nooit in de Top40 heeft gestaan? Dan zouden ze bij Wiki leugenaars zijn
Bliss [2001] - 20-10-2001 - nr 40 - 2 weken
Time is running out [2003] - 20-09-2003 - 27 - 2
Sing for absolution [2004] - 05-06-2004 - 12 - 9
Uprising [2009] - 22-08-2009 - 22 - 6
En gecheckt in het Hitdossier!
Bliss [2001] - 20-10-2001 - nr 40 - 2 weken
Time is running out [2003] - 20-09-2003 - 27 - 2
Sing for absolution [2004] - 05-06-2004 - 12 - 9
Uprising [2009] - 22-08-2009 - 22 - 6
En gecheckt in het Hitdossier!
Laatst aangepast door Dave Evans op 03.05.12 17:12; in totaal 1 keer bewerkt
Hier kan je het ook lezen! Er is 1 uitzondering: Sing for absolution, hoogste notering 12
http://www.top40.nl/search.aspx?keyword=muse&jaar=2012&maand=4&week=17
http://www.top40.nl/search.aspx?keyword=muse&jaar=2012&maand=4&week=17
Laatst aangepast door Miennnn op 03.05.12 17:18; in totaal 1 keer bewerkt
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Niet zo erg want de meeste kwaliteit staat nou niet bepaald in de Top 40 (al dacht ik daar vroeger ook anders over, nu weet ik beter )
enne bedankt Mienn dat je je postings gaat aanpassen, nou klopt mijn antwoord ook niet meer!
Voor de duidelijkheid, Mienn beweerde eerst dat Muse nooit in de Top40 had gestaan. Ik zal wel weer quoten in het vervolg
enne bedankt Mienn dat je je postings gaat aanpassen, nou klopt mijn antwoord ook niet meer!
Voor de duidelijkheid, Mienn beweerde eerst dat Muse nooit in de Top40 had gestaan. Ik zal wel weer quoten in het vervolg
Laatst aangepast door Dave Evans op 03.05.12 17:40; in totaal 2 keer bewerkt
ik luister liever naar de top 40 dan dat ik dat achterlijke brandhout moet aanhoren.
Jan...- Music-Master
Ik niet meer Jan, ik ben muzikaal geëvolueerd
Ben ik effe blij dat die evolutie mij ontgaan is. Ik luister nog liever dan een hinkend paard met vijf poten.
Jan...- Music-Master
Tja Muse.. Een band die ik al wel kende voordat ik lid was van dit forum, vooral dankzij het nummer Bliss, maar echt een fan van deze band was ik niet echt... Door alle 'Muse-addicten' hier op het forum en dan bedoel ik met name: Grafmat, mr. John en Marsha, eigenlijk 'dood-gegooid' (of noem het 'muzikaal-opgevoed')met de muziek van Muse op Orinoco... Zodoende heb ik mezelf verdiept in de muziek van Muse... Inmiddels heb ik zelf ook een aantal albums van ze in mn cd-kast staan.. Zo histerisch als de hier boven genoemde 3 forumleden van deze band worden, zal ik waarschijnlijk nooit worden. Ook wil ik mezelf nu niet opeens een 'groot fan', 'Muse-addict' en 'Muse-kenner' noemen (want dat ben ik natuurlijk bij lange na niet), maar ik kan wel zeggen dat ik deze band meer en meer ben gaan waarderen....! Geen verticale teksten met 'Muse' in de chat van mij (daar hoeven jullie niet bang voor te zijn ), maar nogmaals... Een goede band vind ik het inmiddels zeer zeker wel! Voor een half jaar geleden nog een keer een live optreden van Muse gezien op de BBC en dat vond ik echt in 1 woord geweldig! Maar goed even terug naar het te ranken nummer... Inderdaad voor mij een minder bekend nummer van ze, maar goed klinkt het zeer zeker! Een dikke 8 van mij, waar ik een 9 van ga maken!
Gast- Gast
Dank je Renata voor dit interessante verhaal.
Ik had op de HAVO ook een muziekleraar die ons muzikaal opvoedde met Beethoven, Bach enzo. Ik was toen al eigenwijs en wou mijn eigen muziek ontdekken. Daarom had Jantje allemaal lage cijfers voor muziek en daar begrepen mijn ouders helemaal niksvan, want Jantje kon de hele top 40 uit zijn hoofd. Nu begrijp ik ook meteen waarom ik geen 3 CD's van Muse in mijn kast heb zitten.
Over top 40 gesproken, ik had ook lage cijfers voor biologie. Daar begrepen mijn ouders ook helemaal niks van, want Jantje moest altijd naar de dierentuin en kon alle dieren uit zijn hoofd. Echter, ik begreep geen reet van de evolutie-theorie en nu begrijp ik eindelijk waarom.
Ik was wel goed in geschiedenisles. Daar leerden we onder andere dat in Cambodja Pol Pot de mensen heropvoedde in speciale kampen. Dat vond ik wel interessant en nu begrijp ik eindelijk waarom.
Bedankt allemaal.
Ik had op de HAVO ook een muziekleraar die ons muzikaal opvoedde met Beethoven, Bach enzo. Ik was toen al eigenwijs en wou mijn eigen muziek ontdekken. Daarom had Jantje allemaal lage cijfers voor muziek en daar begrepen mijn ouders helemaal niksvan, want Jantje kon de hele top 40 uit zijn hoofd. Nu begrijp ik ook meteen waarom ik geen 3 CD's van Muse in mijn kast heb zitten.
Over top 40 gesproken, ik had ook lage cijfers voor biologie. Daar begrepen mijn ouders ook helemaal niks van, want Jantje moest altijd naar de dierentuin en kon alle dieren uit zijn hoofd. Echter, ik begreep geen reet van de evolutie-theorie en nu begrijp ik eindelijk waarom.
Ik was wel goed in geschiedenisles. Daar leerden we onder andere dat in Cambodja Pol Pot de mensen heropvoedde in speciale kampen. Dat vond ik wel interessant en nu begrijp ik eindelijk waarom.
Bedankt allemaal.
Jan...- Music-Master
Ik hoor ook bij het sceptische kamp, maar ik heb m drie keer helemaal beluisterd en gekeken en ik moet gewoon bekennen dat ik het een ijzersterk nummer vind. Het lijkt ongetwijfeld op U2 en andere bands, maar dat is nou eenmaal het risico met die prachtige popmuziekgeschiedenis. Een 8 gaat het worden. Undisclosed desires vind ik nog mooier.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Leeftijd : 67
Kijk Prof, jij kunt met een open mind naar muziek luisteren en ontdekt dan musische invalshoeken
MrJohn- Chief
Ik ging er prat op dat dit een forum was met een brede muzieksmaak. Maar er zijn grenzen. Beach Boys zijn pathetisch, Muse is (ik parafraseer) iets waar je niet met je schoenen in wil trappen. Ik twijfelde aan de verstandelijke muzikale vermogens van deze en genen, maar die twijfel is nu weggenomen. Er loopt een stel volslagen morons rond in deze contreien. Ik weet niet hoe lang ik dit nog vol hou (de "goeden" niet te na gesproken). In de onsterfelijke woorden van een andere flapdrol, maar in dit verband toch ter zake doend, doe eens normaal man!
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Muse - Sober
» *RTH* Muse - Sunburn
» *RTH* Muse - New Born
» *RTH* Muse - Sing for Absolution
» *RTH* Live - Run to the water
» *RTH* Muse - Sunburn
» *RTH* Muse - New Born
» *RTH* Muse - Sing for Absolution
» *RTH* Live - Run to the water
Pagina 1 van 3