Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You EmptyVandaag om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You EmptyVandaag om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Minnie Ripperton - Loving You

+12
Ries
Chevy
Frodo
Led-Zep
Dave Evans
snoopy
Jan...
Dutchzaphod
Miennnn
MrJohn
PPProfessor
sowhat
16 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Minnie"?

*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Vote_lcap8%*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Vote_rcap 8% 
[ 2 ]
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Vote_lcap13%*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Vote_rcap 13% 
[ 3 ]
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Vote_lcap17%*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Vote_rcap 17% 
[ 4 ]
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Vote_lcap13%*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Vote_rcap 13% 
[ 3 ]
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Vote_lcap4%*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Vote_lcap0%*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Vote_lcap17%*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Vote_rcap 17% 
[ 4 ]
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Vote_lcap4%*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Vote_lcap24%*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Vote_rcap 24% 
[ 6 ]
*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Vote_lcap0%*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Vote_rcap 0% 
[ 0 ]

Totaal aantal stemmen : 24

Enquête gesloten

*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Empty *RTH* Minnie Ripperton - Loving You

Bericht  Gast 26.02.12 20:57

Minnie Julia Riperton (Chicago (Illinois), 8 november 1947 - Los Angeles (Californië), 12 juli 1979) was een Amerikaanse soulzangeres. Ze werd legendarisch door haar stembereik van 5 octaven dat haar onder andere in staat stelde vogels en muziekinstrumenten perfect te imiteren. Haar bekendste hit is Lovin' You uit 1974, opgedragen aan haar toen tweejarig dochtertje Maya.
In 1976 werd bij Minnie Riperton borstkanker geconstateerd. Er volgde een borstamputatie. In de jaren daarna bleef zij optreden, maar ze zette zich ook in voor de Amerikaanse Kankerstichting (American Cancer Society). Hiervoor heeft zij van de Amerikaanse president Jimmy Carter de Society Courage Award ontvangen. Op 12 juli 1979 stierf Minnie op 31-jarige leeftijd in de armen van haar echtgenoot, in het ziekenhuis waar zij haar laatste dagen doorbracht. Haar familie liet een legendarische tekst op haar grafsteen graveren: "Lovin' you is easy cause you're beautiful", afkomstig uit haar grootste hit.

https://youtu.be/kE0pwJ5PMDg

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Empty Re: *RTH* Minnie Ripperton - Loving You

Bericht  Gast 26.02.12 21:05

Dit lied doet me helemaal niks. Van zo een stem hou je of niet. Een vier voor haar 5 octaven die op zich wel helder en zuiver klinken.

Gast
Gast

*RTH* Minnie Ripperton - Loving You Empty Re: *RTH* Minnie Ripperton - Loving You

Bericht  sowhat 26.02.12 21:18

Oké, zuiver. Maar een vreselijk irritante stem en dito liedje. Zit al jaren in mijn afvoerputje. Dat Sharon Kips dit destijds in zo'n talentenjacht coverde, heeft mijn beleving aan dit liedje ook geen goed gedaan. 1

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Gast 26.02.12 22:02

Leuk liedje; naar boven afgeronde 7.
De hoge score geef ik omdat ik het een erg origineel nummer vind.

Gast
Gast

Bericht  PPProfessor 26.02.12 22:38

Een 9. Dit is een klassieker in het wat gepolijstere soulgenre. Minnie's bereik was echt ongeevenaard. Haar vroegtijdige inruil van het tijdelijke voor het eeuwige was verschrikkelijk maar heeft geen invloed op mijn cijfer. Dit is hogeschoolzang van een vleesgeworden nachtegaal.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08

Bericht  MrJohn 26.02.12 22:52

Het zal muzikaal-technisch wel apart zijn, maar ik krijg er rillingen van. Negatieve dan wel te verstaan: een 2
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74

Bericht  Miennnn 26.02.12 23:34

Ik ga met Prof mee, een 9
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68

Bericht  Gast 27.02.12 0:28

Een fraaie compositie, werkelijk overtuigend en hartverscheurend mooi gezongen en nog net niet echt "over the top" ja een ruime negen wel waard.

Gast
Gast

Bericht  Dutchzaphod 27.02.12 1:01

Een echte klassieker. Dikke 9
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68

http://www.txt2txt.nl

Bericht  Jan... 27.02.12 9:22

Totaal mijn genre niet. Maar waar de Celine´s, Whitney´s, Mariah´s en al die talentendozen meteen zich verliezen in tsunami krachtpatserij, houdt zij het heel intiem. Al die uithalen liggen me niet, maar de sfeer is erg goed en rustig, zo kan het dus ook, brulboeien! Een 7.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Leeftijd : 58

Bericht  snoopy 27.02.12 11:05

Verschrikkelijk.....ben een echte radio-luisteraar met een hele brede smaak maar hier zap ik voor weg.....letterlijk!!! een 1
snoopy
snoopy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64

Bericht  Gast 27.02.12 14:11

Een vier heb ik gegeven. Enkel en alleen in de wetenschap dat deelnemers aan TVOH en gelijkwaardige kluchten waaronder het songfestival beduidend slechter zijn. Verder vind ik het liedje niks, te zoetsappig en irritatie opwekkend. Aan de andere kant lijkt het me een goede zangeres. Daarom een vier.

Gast
Gast

Bericht  Dave Evans 27.02.12 18:39

PPProfessor schreef:Dit is een klassieker in het wat gepolijstere soulgenre. Minnie's bereik was echt ongeevenaard. Haar vroegtijdige inruil van het tijdelijke voor het eeuwige was verschrikkelijk maar heeft geen invloed op mijn cijfer. Dit is hogeschoolzang van een vleesgeworden nachtegaal.

Ik ben het helemaal met je eens PPProf, probleem is alleen dat het mij voor geen meter pakt. Toen al niet en nu nog steeds niet! Ik blijf dus op een 3 hangen......

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Led-Zep 27.02.12 19:22

MrJohn schreef:Het zal muzikaal-technisch wel apart zijn, maar ik krijg er rillingen van. Negatieve dan wel te verstaan: een 2

Ik kan het hier volledig mee eens zijn.
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

Bericht  Frodo 27.02.12 20:44

Het is wel ontzettend knap om die zeer hoge tonen te halen, maar mijn oren vinden het domweg niet mooi. Destijds al niet en nu nog steeds niet.

Een 3.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  PPProfessor 27.02.12 21:41

Dit wordt weer zo'n nummer met een standaardafwijking waar de honden geen brood van lusten Laughing

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842

Bericht  Gast 27.02.12 22:06

Ben het met Jan eens en geef ook een 7 voor dit nummer. Ik vind het ook totaal niet zoetsappig, beetje ingetogen zelfs. Dat de talentendraken dit nummer gaan verknallen kan zij niks aan doen.

Gast
Gast

Bericht  Chevy 27.02.12 22:14

Ik had beloofd mee te stemmen, dus dat doe ik dan ook. Klinkt als een vrouwelijke Michael Jackson. Overbekend nummer dat inmiddels bijna cliché is geworden als het gaat om simpele klassiekers. Geniaal door zijn eenvoud? Nah, een grappig nummer waarbij het toch vooral de minimale begeleiding op de gitaar is die mij pakt. Haar stem is weinig bijzonders.

Oh ja, heb een 5 gestemd.

Laatst aangepast door Chevy op 27.02.12 22:15; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Cijfer.)
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 31

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Bericht  Ries 28.02.12 10:35

De zang in het nummer is goed genoeg om glazen te doen breken maar het breekt bij mij geen potten, wat een draak van een chanson, een 2!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  sokratikos 28.02.12 15:16

jan1966 schreef:Totaal mijn genre niet. Maar waar de Celine´s, Whitney´s, Mariah´s en al die talentendozen meteen zich verliezen in tsunami krachtpatserij, houdt zij het heel intiem. Al die uithalen liggen me niet, maar de sfeer is erg goed en rustig, zo kan het dus ook, brulboeien! Een 7.
Zoals Prof zei, een klassieker in het soulgenre. Een bereik van 5 octaven is zeldzaam, iets wat ik verder slechts weet van de Peruviaanse zangeres Yma Sumac. Dan ben ik nog benieuwd hoe Minnie Ripperton klinkt als ze op haar laagst zong, want zulke nrs ken ik nog niet van haar. Verder ben ik het van harte eens met wat Jan schreef over de intimiteit van deze song en ook andere nrs van Minnie: kwetsbare intimiteit met een dergelijke pijnlijke eerlijkheid wordt hoogst zelden vertoond. Een 8 plus een compensatiebonuspunt (voor veel te lage rankings) wordt een 9
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Vleertje 28.02.12 22:39

Eens waar het betreft dat dit een heel puur en intiem liefdesliedje is. Het is niet geheel mijn smaak maar ik word er wel week van hahaha daarom krijgt het een 7.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  Mirrr 01.03.12 19:13

Jakkes dit vond ik toen al vreselijk en is niet veranderd, sorry mensen maar van mij een 3......
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Timmus 09.03.12 19:22

Lalalalala...ja hoor, zing maar lekker door. Origineel ok, maar je kunt er best meer van maken. Een 4.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Gast 14.03.12 0:55

PPProfessor schreef:Een 9. Dit is een klassieker in het wat gepolijstere soulgenre. Minnie's bereik was echt ongeevenaard. Haar vroegtijdige inruil van het tijdelijke voor het eeuwige was verschrikkelijk maar heeft geen invloed op mijn cijfer. Dit is hogeschoolzang van een vleesgeworden nachtegaal.

Wat heb je het mooi omschreven PPProf! Ik kan het alleen maar met je eens zijn! Prachtig liedje, gezongen door een vrouw met een prachtige zoete gepolijste stem... Donderdag (15 maart) wordt het op sommige plaatsen in ons land 18(!) graden! Ik vind dit denk ik wel het lente liedje bij uitstek! De lente is teer in al zijn schoonheid! Bloemetjes komen weer op, de liefde bloeit op, de lammetje gaan weer naar buiten enz. Kortom... De 'feelgood' periode komt er weer aan, en dat doet dit liedje ook altijd met mij! Een heerlijk liedje om in het lente zonnetje even bij weg te dromen! Ook een 9 van mij!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: