Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You EmptyVandaag om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You EmptyVandaag om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You

+2
Frodo
sokratikos
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "REO Speedwagon - Keep On Loving You"?

*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Vote_lcap0%*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Vote_lcap0%*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
[ 0 ]
[ 0 ]
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Vote_lcap20%*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Vote_rcap 20% 
[ 2 ]
[ 0 ]
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Vote_lcap20%*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Vote_rcap 20% 
[ 2 ]
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Vote_lcap30%*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Vote_rcap 30% 
[ 3 ]
[ 2 ]
*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Vote_lcap10%*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Vote_rcap 10% 
[ 1 ]

Totaal aantal stemmen : 10

Enquête gesloten

*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Empty *RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You

Bericht  sokratikos 24.10.22 15:51

[18-10-2022]

Gary Richrath (Peoria (Illinois), 18 oktober 1949 – East Peoria (Illinois), 13 september 2015)[1] was een Amerikaans gitarist, zanger en tekstschrijver.

In 1970 vervoegde Richrath zich als leadgitarist bij REO Speedwagon. Hij schreef onder meer de liedjes Ridin' the Storm Out (1973) en Take It On The Run (1981) voor die groep. Ook zong hij een aantal liedjes in zoals Find My Fortune uit 1973. Een van de hits van REO Speedwagon was
- het nu te ranken - "Keep On Loving You" (1981) - altijd terug te vinden in de NPO Radio 2 Top 2000 van NPO Radio 2. In 1989 verliet Richrath REO Speedwagon om solo verder te gaan. Het resultaat was het album Only The Strong Survive uit 1992.

In 2013 keerde Richrath eenmalig terug bij REO Speedwagon voor een benefietconcert samen met onder meer Styx en Richard Marx.

Richrath overleed in 2015 op 65-jarige leeftijd.

"Keep On Loving You" is een nummer van de Amerikaanse band REO Speedwagon. Het nummer verscheen op hun album Hi Infidelity uit 1980. Op 4 november van dat jaar werd het nummer uitgebracht als de eerste single van het album.

"Keep On Loving You" is geschreven door zanger Kevin Cronin. Over het nummer vertelde hij dat hij het nummer als een meer traditionele liefdesballad schreef, en dat de band het vervolgens ontwikkelde naar het powerballadarrangement. Hij zei: "Ik liep de repetitieruimte binnen en ging achter de piano zitten, wat ik nauwelijks doe omdat ik gitaar speel, en ik begon "Keep On Loving You" te spelen. En de andere jongens uit de band keken naar mij alsof ik van een andere planeet kwam. Zij zeiden, 'Wat ben jij...?' omdat we allemaal nummers meebrachten die wij gingen maken en ze keken naar mij alsof ik gek was. En ik zei, 'Joh, dit nummer betekent veel voor mij'. [En zei zeiden] 'Dus, joh, dat is geen nummer van REO Speedwagon'. En ik zei, 'Weet je wat? Ik ben de belangrijkste schrijver binnen REO Speedwagon, dus als ik iets schrijf, is het een nummer van REO Speedwagon. Het is de taak van de band om het een nummer van REO Speedwagon te maken'. Ik was erg gepassioneerd over dit nummer. Iedereen snapte het en vrij snel kwam Gary [Richrath], die zijn gitaar inplugde en akkoorden speelde rond dit liefdesliedje dat ik had geschreven. Voordat we het wisten, was het een nummer 1-hit en iedereen noemde het een powerballad en deden alsof wij de strategie voor succes hadden, terwijl het gewoon een ongeluk was."

"Keep On Loving You" was het eerste nummer van REO Speedwagon dat in hun thuisland de Verenigde Staten de bovenste helft van de Billboard Hot 100 haalde. In maart 1981 stond het voor een week op de #1-positie in deze lijst. Het piekte verder op #22 in Nieuw-Zeeland, #17 in Vlaams Belgie, #15 in West-Duitsland, #13 in 8 weken NLse Top 40, #7 in de UK, #6 in Ierland, #4 in Luxemburg en Zwitserland, #3 in Australie en Zuid-Afrika en #2 in Canada.

In de videoclip van "Keep On Loving You" praat Kevin Cronin met een vrouwelijke psychiater over de problemen in zijn relatie, terwijl tussendoor beelden te zien zijn van de band die het nummer live speelt. De clip bevat een scène waarin een vrouw een telefoon opneemt waarvan de draad is verbonden met de gitaar van Gary Richrath, een referentie naar de liveversie van het nummer "157 Riverside Avenue", dat in 1971 werd opgenomen voor het debuutalbum van de band. Op 1 augustus 1981 was het de zeventiende videoclip die in de Verenigde Staten en Canada werd vertoond op de eerste uitzenddag van MTV. In Nederland werd de videoclip destijds op televisie uitgezonden in de popprogramma's AVRO's Toppop en Countdown van Veronica.

Sinds de eerste editie in december 1999, staat de plaat steevast genoteerd in jaarlijkse NPO Radio 2 Top 2000 van de Nederlandse publieke radiozender NPO Radio 2. De hoogste notering blijft #383 in 1999. Geleidelijk aan zakt de plaat steeds wat verder weg; sinds 2015 staat het niet meer in de bovenste helft, met uitzondering van de #1000-notering in 2020.

Laatst aangepast door sokratikos op 13.01.23 12:52; in totaal 2 keer bewerkt

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Empty Re: *RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You

Bericht  Frodo 24.10.22 16:31

Goed nummer.

8
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

*RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You Empty Re: *RTH* REO Speedwagon - Keep On Loving You

Bericht  Mirrr 26.10.22 20:24

Ja dit is nog steeds fijn nummer 8
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Dave Evans 26.10.22 22:01

Ik maak er zelfs een 9 van!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Timmus 13.11.22 20:50

Gelikt, maar effectief, ik ga voor de 7.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  sowhat 26.11.22 13:54

Hoog glazuurgehalte. 5

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  sokratikos 13.01.23 12:52

Timmus schreef:Gelikt, maar effectief, ik ga voor de 7.

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: