Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» November 2024
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night EmptyGisteren om 7:40 van Ries

» PreParty 13.00-16.00
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Empty22.11.24 16:09 van Ries

» V500 2024 - De Lijst
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Empty21.11.24 23:05 van MrJohn

» Mijn Muzikale Horizon
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Empty21.11.24 19:55 van Timmus

» Wo 20-11 Sokra zaagt door
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Empty21.11.24 19:28 van sokratikos

» Di. 19 nov. Roche draait verder.
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Empty19.11.24 13:29 van Roche

» *RTH* Grace Slick & Paul Kantner - Silver Spoon
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Empty18.11.24 17:13 van sokratikos

» *RTH* Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game of Love
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Empty18.11.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Natalie Merchant - Carnival
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Empty18.11.24 16:45 van sokratikos

» *RTH* Fredrika Stahl - Oh Sunny Sunny Day
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Empty18.11.24 16:25 van sokratikos

» !8 nov. Top 40
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Empty18.11.24 11:30 van Roche

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Empty16.11.24 23:23 van Mirrr

» *RTH* Michael Bublé – Santa Claus is coming to town
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Empty16.11.24 23:22 van Mirrr

» Za. 16 november: Orinoco Weekendsjooww
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Empty16.11.24 20:03 van Grafmat

» *RTH* Spirit of St Louis – Down by the radio
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Empty16.11.24 14:53 van Mirrr

» *RTH* Pussy Riot – Make America great again
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Empty16.11.24 14:52 van Mirrr

» *RTH* Temptations – Law of the land
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Ennio Morricone – Once upon a time in the West
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Damned – In dulco decorum
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

» *RTH* Paula Abdul – Straight up
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night

+8
Vleertje
Mirrr
Frodo
Dutchzaphod
Jan...
MrJohn
sowhat
Dave Evans
12 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'In the middle of the night'

*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Vote_lcap6%*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Vote_lcap6%*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Vote_lcap13%*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Vote_lcap31%*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Vote_rcap 31% 
[ 5 ]
[ 1 ]
[ 1 ]
[ 1 ]
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Vote_lcap13%*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
[ 2 ]
*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Vote_lcap0%*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Vote_rcap 0% 
[ 0 ]

Totaal aantal stemmen : 16

Enquête gesloten

*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Empty *RTH* I've got the bullets - In the middle of the night

Bericht  Dave Evans 15.02.12 15:36

[15-02-2012]
*verzoekje*verzoekje*verzoekje*verzoekje*verzoekje*verzoekje*verzoekje*verzoekje*verzoekje*verzoekje*verzoekje*verzoekje*verzoekje

https://www.youtube.com/watch?v=DefYJscZ2s0&feature=related

In het jongerencentrum heeft Frederique Spigt veel contact met muzikanten en tijdens een jamsessie in 1985 maakt ze indruk op gitarist Peter van Gameren. Hij stelt haar voor een band te beginnen met haar als leadzangeres. De band krijgt de naam ‘I've Got The Bullets’, verwijzend naar de laatste woorden van James Dean in de film Rebel Without A Cause uit 1955. Ze hebben moeite om de vaste bezetting te bepalen en het is een komen en gaan van bandleden. Vooral voor de achtergrondzang blijkt het moeilijk de juiste mensen te vinden en te houden. Uiteindelijk ontstond een band met negen leden die Amerikaans georiënteerde rock en soul ten gehore bracht. Al in het eerste jaar van haar bestaan deed I've Got The Bullets mee aan de Grote Prijs van Nederland en werd derde. Er werd een album met dezelfde naam opgenomen en de band had een hit met de single In The Middle Of The Night (1986).

I've Got The Bullets was een veelgeboekte live act en Spigt was een waar rockidool. Ze was baanbrekend, want een vrouw als leider van een rockband was, zeker in Nederland, zeldzaam. Haar androgyne verschijning, krachtige rauwe stemgeluid en openheid over haar biseksualiteit maakten bovendien dat ze in feministische kring gezien werd als een soort boegbeeld.

Nadat het tweede album Wounded 1988 geen succes wordt, wordt de formatie ontbonden.

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Empty Re: *RTH* I've got the bullets - In the middle of the night

Bericht  sowhat 15.02.12 15:53

Ik vind Frederique Spigt een leuke persoonlijkheid, maar als zangeres 3x niets, het liedje ook niet: 4

Chief
Chief

Aantal berichten : 19068
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

*RTH* I've got the bullets - In the middle of the night Empty Re: *RTH* I've got the bullets - In the middle of the night

Bericht  MrJohn 15.02.12 16:20

Ik vind Frederique Spigt erg de moeite waard. Heb haar enkele jaren geleden nog gezien bij een optreden in het Vondelpark, ook live doorstaat ze elke toets moeiteloos.

Dit nummer uit een eerder stadium van haar glanzende carriere bewijst dat ze al gelijk niveau had.

Imponerende verschijning, sterke persoonlijkheid, krachtige stem.

Een 9.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74

Bericht  Gast 15.02.12 16:37

Het is o zo jammer dat dit plaatje zo "doods" en zonder "ruimte" klinkt, het mist bovendien ook het gevoel wat deze band live juist wel wist over te brengen.
Want "live" herinner ik mij nog zeer terdege wist deze band wel de juiste energie en juiste snaar snoeihard te raken en het was gewoon wat dat betreft een retestrakke band die op het podium hoorde en hun ware thuis vond.
Ja en ergens heb ik altijd wel een plekkie gehad voor de oer-rotterdamse Mevrouw Spigt vond haar altijd wel stoer zeg maar en meer one of the boys dan een lekker wijf hahaha.
Ook en vooral eigenlijk haar solowerk hebben nooit die erkenning in dit land gehad of gekregen die het wel verdiende maar wat dat betreft staat ze niet alleen jammer genoeg.
Wat dat aangaat kun je niet vaak genoeg constateren dat het gebrek aan muzikale smaak in dit land bijna stuitend is te noemen.
Overigens een van de allerleukste dingetjes vind ik dan nog dat haar vaste mede componist, begeleider en guitarplayer extra ordinaire ene Jan van de Mey is, een naam die de meeste hier wellicht nog kennen uit de meest succesvolle periode van de ook al zo kneuterige Nederlandsche Rockband "Vitesse" om daarna de band "Powerplay" op te richten, het is een heel verschil tussen "Love can break your heart" of "Mijn hart kan dit niet aan" zoals uit bijgaande clips moge blijken:

Maar oke we dwalen af, voor deze jeugdzonde van Tante Fredje heb ik een ruimhartige 9 wel over.

Gast
Gast

Bericht  MrJohn 15.02.12 16:44

Dan moet je die 9 ook daadwerkelijk wel even ranken Journey Razz
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Jan... 15.02.12 16:50

Als Frederiqueje wat doet gaan alle intelligentia in katzwijm bij elkaar te vertoeven onder het genot van een glaasje witte wijn, maar we zitten hier een nummer te ranken.

Een nummer dat zowiezo verpest door die rottige 80s sounds en een nummer dat zo uit de culturele achterbuurthuisjes is gehaald.

Gauw vergeten, deze bedroevende ellende, een 1.

Ik heb ontzettende heimwee naar Vanessa!
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  Gast 15.02.12 17:01

Jan, "at your service"!!

Ik zou zeggen "eat your heart out"

Gast
Gast

Bericht  Dutchzaphod 15.02.12 17:04

Er worden in de V.S in dit genre elke maand tientallen zo niet honderd van deze nummers uitgebracht (luister bijvoorbeeld eens naar http://idobi.com/radio/player/ ) en ik moet zeggen dan slaat dit nummer absoluut geen slecht figuur. De stem van Frederique kwam en komt, bij mij althans, een beetje te gemaakt over, maar als geheel geef ik hier toch wel een 8 voor.
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68

http://www.txt2txt.nl

Bericht  Jan... 15.02.12 17:23

Zo die laatste clip is geweldig!!!!

Vooral die bespierde met zn zonnebril en zn fluitje, ontroerend fout.

Journey bedankt

Hebben we toch elk wat wils in deze groep.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  Frodo 15.02.12 19:25

Het deed me destijds helemaal niets, en nu ik dit na vele jaren weer eens hoor snap ik meteen waarom: het is gewoon een zeer zwak liedje waarin niets opwindends/opzwepends/verrassends gebeurt.

Een 3.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Mirrr 15.02.12 21:46

Doet mijn hart ook niet sneller kloppen dit maar heel slecht is het nou ook niet, een 5...
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Gast 17.02.12 0:16

Mijn god, de eerste accoorden van het nummer; ja hoor een 80s plaat.
Nee sorry dit trek ik echt niet. Ja, Jan heeft gelijk. De intelectuelen worden helemaal gek bij dit nummer terwijl ik rauwe pure oermuziek wil horen. Nou dat hoor ik bij dit nummer voor geen meter. Een echte 2 voor dit nummer.

Gast
Gast

Bericht  MrJohn 17.02.12 0:42

Intellectuelen of niet-intellectuelen. Sinds wanneer is dat een onderscheidende muzikale doelgroep ?

Ik mag Frederique Spigt erg graag, maar ik hou ook van rauwe oermuziek.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Gast 17.02.12 2:42

En ik maar denken dat je slechts leuke en minder leuke muziek hebt, ongeveer net als je aardige en onaardige mensen hebt.
Nooit geweten dat de hoogte van het IQ ook bepalend voor je smaak kan zijn, het verklaart wel natuurlijk ineens waarom ik ook alweer zo een waanzinnig goede en meer dan uitstekende muzikale smaak bezit.

Gast
Gast

Bericht  Vleertje 17.02.12 8:58

Ik vind Frederique een leuke en stoere pot maar haar muziek vind ik persoonlijk geen drol aan. Ook dit nummer kan mij niet echt bekoren en dat terwijl ik natuurlijk een IQ heb om een puntje aan te zuigen. Dus nee de intellectualiteit/muziek vergelijking gaat hier niet volledig op hahahahaha.

O ja ik moest een cijfer voor dit nummer geven. Een 4 dan maar omdat ik haar wel leuk en stoer vind.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  Jan... 17.02.12 12:52

MrJohn schreef:[color=blue]Intellectuelen of niet-intellectuelen. Sinds wanneer is dat een onderscheidende muzikale doelgroep ?
color]

Het is wat mij betreft een muzikale doelgroep. Veel mensen gaan altijd heel interessant en gewichtig bij dit soort muzak doen, waar hele kratten witte wijn en rose worden weg gespoeld. Frederique is daar een perfect voorbeeld van. Volgens mij wordt Frederqiue meer gekoesterd door haar stoere imago.

Ik heb daar persoonlijk een scheithekel aan en Alex deelt blijkbaar nog steeds die mening na al die jaren.

Persoonlijk vind ik "Er staat een paard in de gang" meer rock n roll dan Frederique-je en dat meen ik serieus. Maar ja, meningen verschillen.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  sokratikos 17.02.12 16:13

Ik heb Frederique Spigt nooit live gezien en me nooit met haar bezig gehouden. Dus haar imago van stoerheid neem ik maar aan ter kennisgave door anderen. Voor mij heeft dat imago echter geen jeugdsentimentele waarde (hoewel 80ies) en dan ook geen invloed op het ranken van dit nummer. De RTH klinkt inderdaad gestoeld op Amerikaanse rock, een soort ingetogen Ellen Foley, waar ik noch warm van wordt noch rose of witte wijn van ga drinken en al zeker geen kratten waardoor ik er in katzwijm voor zou vallen. Het nr is een american light rockballad, niet slecht (als een 1 of 2) en niet bijzonder (behalve dan dat het uit NL komt) en niet aan mij besteed. Een 4

Leuke discussie over muziek voor de intellectuele doelgroep die is onderscheiden van muziek voor de niet-intellectuele doelgroep. Die laatste muzikale doelgroep is in dit stereotypische onderscheid mi beter: de anti-intellectuele doelgroep, de lageropgeleide volkse mensen die prat gaan op platte muzak onder eenvoudig genot van een lange serie blikken bier - de wilderiaanse doelgroep van ´Henk en Ingrid´. Ben benieuwd wat het perfecte voorbeeld is van de iig Nederlandstalige en iig ongecompliceerde muziek voor deze anti-intellectuele doelgroep... Razz Neutral silent
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Gast 17.02.12 18:19

"de anti-intellectuele doelgroep, de lageropgeleide volkse mensen die prat gaan op platte muzak

Ben benieuwd wat het perfecte voorbeeld is van de iig Nederlandstalige en iig ongecompliceerde muziek voor deze anti-intellectuele doelgroep..."

De werkelijk enige figuur op dit forum die deze prangende vraag zou kunnen moeten beantwoorden vooral wegens zijn al vaak geetaleerde wansmaak aangaande echte muziek in al zijn schone vormen zou de kenner "par excellence" de enig echte Heer Sowhat moeten zijn.

Zijn kennis van de platte muzak smaak zoals gekoesterd door de plebejers dezer maatschappij is behoudens uitermate verontrustend ook echt bijna banaal fenomenaal te noemen.

Waarmede overigens niets ten nadele is bedoeld aangaande Heer Sowhat zijn wel of niet of in zeer beperkte mate van aanwezigheid ener IQ.

Gast
Gast

Bericht  Led-Zep 17.02.12 18:43

Typische eighties meuk.

Een 3.
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

Bericht  Grafmat 17.02.12 19:32

Kostelijke onzindiscussie over het 'scheit(?)gehalte' van al dan niet intellectualistische muziek, helemaal als je dit doodnormale eighties AOR-nummer er bij beluistert.
Als je deze discussie opent bij - pak 'm beet - Allan Holdsworth, Yes, jazzmuziek of Zappa, dan kan ik me er nog "iets" bij voorstellen, hoewel ik van mening ben dat je aan muziek niet kunt horen of het al dan niet een intellectuele inslag heeft. Je zou gerust kunnen beargumenteren dat bepaalde punkacts in de keuze van vorm, geluid en teksten zeker een intellectuele/filosofische inslag hadden. Verder is het werkelijk een pak onzin van de bovenste plank om 'interessant en gewichtig doen' kennelijk per definitie toe te schrijven aan (al dan niet wannabe)intellectuelen, zoals jan hier al meerdere keren op het forum lijkt te betogen.

Maar goed, deze discussie voeren bij dit nummer van I've got the Bullets is bijna te vergelijken met de totale onzinanalyses van ene Patrick Bateman over de 80's-muziek van Whitney Houston, Genesis en Huey Lewis & The News... Cool

Oh ja, een cijfer: 6.

Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4336
Leeftijd : 52

http://www.orinocoradio.nl

Bericht  Timmus 17.02.12 20:06

Weer zo'n nummer waarin niets gebeurt, op het vervelende af. Een 4.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Jan... 17.02.12 20:32

Lieve Grafmat,

Je hebt wel een beetje gelijk, die intelligentia/inslag slaat absoluut niet op dit waanzinnig foute 80snummer, het ging meer over het totale oeuvre van Frederique, waarvan ik altijd het gevoel hebt dat als mevrouw een scheet fabriceert een bepaalde doelgroep nog gewichtig en interessant gaat zitten doen.

Dit is het enige punt waarop jij gelijk hebt, want voor de rest klopt het helemaal wat ik zeg. Maar bedankt voor het rechtzetten van een klein detail in deze toch zeer belangrijk en wereld omvattende discussie.

Nog een fijn toto-weekend
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  Gast 09.03.12 20:18

Nee sorry, ik kan ook niet meer dan een 5 geven aan deze 80-ies plaat die zo glad als een aal klinkt... Frederique Spigt zingt een beetje te geforceerd als je het mij vraagt... Het komt allemaal wat 'gemaakt' op mij over... Ik vind het vlees noch vis...

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: