Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Wo 15-05 Sokra zaagt door
*RTH* Tindersticks - Another Night In  EmptyGisteren om 15:38 van sokratikos

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty14.05.24 20:03 van Timmus

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty14.05.24 10:38 van Roadrunner

» *RTH* Queen Latifah - U.N.I.T.Y.
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty14.05.24 0:26 van sokratikos

» *RTH* Future Islands - Seasons (Waiting On You)
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty14.05.24 0:15 van sokratikos

» *RTH* Peter Skellern - You're A Lady
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty14.05.24 0:03 van sokratikos

» Mei 2024
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty14.05.24 0:00 van Marsha

» Marsha's jukebox (13 mei)
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty13.05.24 23:58 van Marsha

» *RTH* Liza Minnelli - Losing My Mind
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty13.05.24 23:56 van sokratikos

» *RTH* Emeli Sandé - Clown
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty13.05.24 23:47 van sokratikos

» *RTH* Agua de Annique - Beautiful One
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty13.05.24 23:40 van sokratikos

» *RTH* The Supremes - Someday We'll Be Together
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty13.05.24 23:33 van sokratikos

» *RTH* Andy Kim – Baby I love you
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty13.05.24 23:25 van sokratikos

» *RTH* Jimmy Helms – Gonna make you an offer you can't refuse
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty13.05.24 23:15 van sokratikos

» *RTH* Studio killers – Ode tot the bouncer
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty13.05.24 23:09 van sokratikos

» *RTH* Redbone – Come and get your love
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty13.05.24 23:03 van sokratikos

» *RTH* T-Spoon – Sex on the beach
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty13.05.24 22:59 van sokratikos

» *RTH* Anya – Moscow nights
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty13.05.24 22:53 van sokratikos

» *RTH* Pete Seeger - We Shall Overcome (live)
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty13.05.24 22:37 van sokratikos

» *RTH* Suede - Animal Nitrate
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty13.05.24 22:05 van sokratikos


*RTH* Tindersticks - Another Night In

+8
Led-Zep
MrJohn
Jan...
Frodo
Jorg
Dave Evans
sowhat
Dutchzaphod
12 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Tindersticks"?

*RTH* Tindersticks - Another Night In  Vote_lcap5%*RTH* Tindersticks - Another Night In  Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Vote_lcap0%*RTH* Tindersticks - Another Night In  Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Vote_lcap11%*RTH* Tindersticks - Another Night In  Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Vote_lcap5%*RTH* Tindersticks - Another Night In  Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Vote_lcap0%*RTH* Tindersticks - Another Night In  Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Vote_lcap16%*RTH* Tindersticks - Another Night In  Vote_rcap 16% 
[ 3 ]
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Vote_lcap26%*RTH* Tindersticks - Another Night In  Vote_rcap 26% 
[ 5 ]
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Vote_lcap21%*RTH* Tindersticks - Another Night In  Vote_rcap 21% 
[ 4 ]
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Vote_lcap16%*RTH* Tindersticks - Another Night In  Vote_rcap 16% 
[ 3 ]
*RTH* Tindersticks - Another Night In  Vote_lcap0%*RTH* Tindersticks - Another Night In  Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 19
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty *RTH* Tindersticks - Another Night In

Bericht  Gast 18.03.12 10:30

(Zondag 19-3-2012)

Tindersticks is een Britse popgroep, die in 1992 werd opgericht. Kenmerkend voor de muziek van de band zijn de literaire, vaak mompelend voorgedragen teksten en de melancholische muzikale omlijsting. Het merendeel van de nummers is geschreven in een driekwartsmaat.
Op albums van de band doet telkens een groot aantal muzikanten mee, maar de kern van de groep bestaat momenteel uit Stuart Staples (zang), keyboardspeler David Boulter, en gitarist Neil Fraser. De vaste gastmuzikanten zijn bassist Mark Colwill en drummer Al Macaulay.
Het eerste, titelloze, album uit 1993 werd met zeer positieve recensies ontvangen en uiteindelijk door het muziekblad Melody Maker verkozen tot album van het jaar. Voor het tweede album werd onder andere samengewerkt met Carla Torgerson van de Walkabouts. Net als de voorganger kreeg het album geen titel mee, en net als de voorganger waren de recensies weer laaiend enthousiast. Menig muziekjournalist nam het album mee in zijn eindejaarslijstje.
In 1996 verzorgde de band de muziek bij Claire Denis' film Nenette et Boni. De soundtrack bestond uit oud en nieuw materiaal. Ook bracht de band de single A Marriage Made In Heaven uit, een duet met actrice Isabella Rossellini.
Critici die de band verweten inwisselbare platen af te leveren werden de mond gesnoerd met Simple Pleasures (1999). De opvolger van Curtains liet een drastische muzikale koerswijziging zien. De stemmige strijkers maakten plaats voor een toegankelijker soulgeluid. Deze warmere muzikale omlijsting is ook op platen als Can Our Love... (2001) en Waiting For The Moon (2003) terug te vinden.
In 2005 werd onder de naam Working For The Man een verzamelalbum uitgebracht. Van zanger Staples verscheen eveneens in 2005 het soloalbum Lucky Dog Recordings 03-04. Een jaar later volgde Leaving Songs.
In april 2007 werd de BBC Sessions-cd van de band uitgebracht, waarop live-versies zijn verzameld die door de jaren heen in de radiostudio's van de BBC zijn opgenomen.
Op 28 april 2008 verscheen het album The Hungry Saw, waarop onder andere drummer Thomas Belhom als gastmuzikant is te horen. Tindersticks bestaat nu nog uit drie leden: Staples, Boulter en Fraser.
Begin 2010 werd het album Falling down a mountain uitgebracht en in 2012 verscheen The something rain.

Deze song komt van Curtains (1997) en is de openingstrack.

Audio

https://youtu.be/cuEbjjq29Ko
Live

https://youtu.be/d4suPwHigSo

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty Re: *RTH* Tindersticks - Another Night In

Bericht  Dutchzaphod 18.03.12 11:25

Ik ben toevallig van de week door hun nieuwste album The Something Rain (2012) gezapt en ik moet zeggen ze zijn nog geen millimeter opgeschoven sinds 1997. Loungemuziek van de bovenste plank, maar voor mij mag het op die bovenste plank blijven liggen zodat niemand, in mijn omgeving althans, er bij kan. Wat een slaapverwekkend geheel. Vanwege het vakmanschap krijgt het van mij een 4 en verder hoop ik verschoond te blijven van deze muziek in dit topic.
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty Re: *RTH* Tindersticks - Another Night In

Bericht  sowhat 18.03.12 13:17

Prima loungemuziek. Vooral een mooie stem. 7

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18713
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty Re: *RTH* Tindersticks - Another Night In

Bericht  Dave Evans 18.03.12 14:26

Gek genoeg heb ik van Thindersticks genoeg trackjes op mijn harde schijf staan maar luister ik er zelden tot nooit naar. Misschien moet ik dat toch maar vaker gaan doen want dit plaatje valt me helemaal niet tegen! Lekkere rustige muziek met inderdaad een prima stem! Ik waardeer dit dan ook met een 7!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty Re: *RTH* Tindersticks - Another Night In

Bericht  Jorg 18.03.12 14:33

Een 9 voor een prima nummer van de Tindersticks. Ligt in de lijn van Burried Bones, dying slowly etc. en dat zijn prima platen. Ik kan deze dan ook niet anders waarderen dan met een hoog cijfers.

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty Re: *RTH* Tindersticks - Another Night In

Bericht  Frodo 18.03.12 14:43

Mooie plaat met goede stem en lome melodie, maar ook een beetje saai.

Een 7.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7278
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty Re: *RTH* Tindersticks - Another Night In

Bericht  Jan... 18.03.12 14:43

Nee heh, the Thindersticks. Ooit op Lowlands gezien en toen werd ik al erg peux de veux door de wat beverige zo bang als een wezel stem. Ik kan deze stem voor geen mogelijkheid mooi vinden. En de muziek is het genre: Azijnzuur/ Kaneelstok/ Methadonpop. Ik moet nog het weekend doorkomen en dat wens ik jullie ook. Gauw afzetten dit, een 1.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty Re: *RTH* Tindersticks - Another Night In

Bericht  MrJohn 18.03.12 15:49

Mooie, landerige muziek, verkwikking voor het oor en het hart op deze natte en koude zondag: een 8
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty Re: *RTH* Tindersticks - Another Night In

Bericht  Led-Zep 18.03.12 16:27

Lekkere luistermuziek, prima muziek om lekker loom op de bank met een goed glas wijn naar te luisteren.

Een 8
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty Re: *RTH* Tindersticks - Another Night In

Bericht  Mirrr 18.03.12 19:36

Hm ja hier moet je echt voor in de stemming zijn, ik hou het op een 6....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12061
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty Re: *RTH* Tindersticks - Another Night In

Bericht  Gast 19.03.12 12:22

Methadonpop lol!

Mooie donkere plaat; een 8.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty Re: *RTH* Tindersticks - Another Night In

Bericht  sokratikos 19.03.12 17:29

De eerste keer dat ik iets van deze band hoorde was een live-optreden in een knusse stampvolle tent op Werchter. De hele groep, waarmee ik op dat festival was, was enthousiast, behalve ik. De muziek vind ik best ok, hoewel vaak wat saaiig, maar de stem vind ik echt vre-se-lijk! - vanaf toen live tot nu. Daarom een 3


Laatst aangepast door sokratikos op 20.03.12 20:06; in totaal 1 keer bewerkt
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9979
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty Re: *RTH* Tindersticks - Another Night In

Bericht  Gast 19.03.12 18:17

Prima muziekje, gezongen door een heerlijke stem idd!! Lekker voor lome avonden als je toch aan het mijmeren bent over dingen die zijn en die waren, een 9.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty Re: *RTH* Tindersticks - Another Night In

Bericht  Gast 20.03.12 10:52

Saai muziekje, gezongen door een verschrikkelijk irritante stem idd!!! Heb ze nooit live mogen bewonderen en zal ik zeker ook niet gaan doen. Je moet me hier echt bij wakker houden, want het is wel heel erg gaaaaaap. Een 3.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty Re: *RTH* Tindersticks - Another Night In

Bericht  Gast 20.03.12 22:18

Normaal ben ik niet zo van deze toch ietswat deprimerende 'donkere songs'... Uit de info van Raver bij deze plaat haal ik de volgende zin:
'Kenmerkend voor de muziek van de band zijn de literaire, vaak mompelend voorgedragen teksten en de melancholische muzikale omlijsting.'

Eigenlijk vind ik dat gemompel in dit nummer best wel meevallen... Voor een tijdje terug stond Leonard Cohen in het steunfonds, met het nummer: Darkness... Dat vond ik nou echt een typisch voorbeeld van een mompelend voorgedragen nummer met literaire teksten.. Het nummer 'Darkness', trok ik dan ook voor geen meter... Bij dit nummer daarentegen vind ik die 'donkere' kant wel mooi! De stem is ook gewoon fijn om naar te luisteren. De plaat weet een 'bepaald sfeertje' neer te zetten... Zoals Led Zepp het mooi verwoord: 'Lekkere luistermuziek, prima muziek om lekker loom op de bank met een goed glas wijn naar te luisteren' of in een strandtentje onder het genot van een warme chocolademelk, als je in de regen in de winter een heel stuk over het strand hebt gelopen! Ik geen een 7 voor dit nummer.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty Re: *RTH* Tindersticks - Another Night In

Bericht  Vleertje 21.03.12 20:14

En hier zit dan een tweede afwijking tussen mij en sokra daar waar hij niets met Radiohead heeft en ik wel gaat dat hier ook op. Ik hou wel van dat zeurderige. Hele fijne sfeervolle muziek. Een 8.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty Re: *RTH* Tindersticks - Another Night In

Bericht  Timmus 23.03.12 19:42

Tindersticks: echt een band die ik vaker zou moeten luisteren. Want wat maken deze gasten een geweldige, harmonische, licht melancholische, uiterst stemmige muziek.

Een 9.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16642
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tindersticks - Another Night In  Empty Re: *RTH* Tindersticks - Another Night In

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum