*RTH* Dio - One night in the city
+11
Vleertje
Timmus
Miennnn
Frodo
Joostvdaa
Chrisje
PPProfessor
Mirrr
MrJohn
sowhat
Dave Evans
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'One night in the city'
*RTH* Dio - One night in the city
[21-06-2014]
Ronnie James Dio (pseudoniem van Ronald James Padavona, Portsmouth (New Hampshire), 10 juli 1942 - Houston (Texas), 16 mei 2010) was een Amerikaans metalzanger.
Op jonge leeftijd speelde hij aanvankelijk trompet en hoorn en nam hij met verschillende rockabillybands enkele singles op. In zijn middelbareschooltijd trad hij toe tot de band The Vegas Kings (later Ronnie & The Rumblers en daarna Ronnie & The Red Caps geheten), waarin hij basgitaar speelde en waarvan hij uiteindelijk de zanger werd. Hun eerste 7-inchsingle verscheen in 1958 bij Reb Records onder de titel Ronnie & The Red Caps.
Ronnie James Dio trok de aandacht van Deep Purple-gitarist Ritchie Blackmore toen Dio's band Elf in het voorprogramma stond. Blackmore, niet gelukkig met de koers van Deep Purple, stapte op en vormde met de leden van Elf, de gitarist uitgezonderd, een nieuwe band: Rainbow. Na een aantal succesvolle albums (waaronder Rainbow Rising en Long Live Rock and Roll) vertrok Dio om vervolgens bij Black Sabbath de plaats van Ozzy Osbourne over te nemen. Na een tweetal albums (Heaven and Hell en The Mob Rules) vertrok Dio om zijn eigen band Dio op te richten. Het debuut van Dio 'Holy Diver' wordt als een klassieker gezien in het heavy metal genre.
Dio was ook degene die de Roger Glover-hit Love Is All inzong. Naast zijn krachtige performance en stem, staat hij bekend als heruitvinder van het bekende metal-handsymbool dat niet weg te denken is in de metalcultuur, maar ook tot ver daarbuiten gekend is.
In 2006 had hij een rolletje als zichzelf in Tenacious D: The Pick of Destiny.
Op 25 november 2009 maakte zijn echtgenote en manager bekend dat bij Dio de diagnose maagkanker gesteld was. De ziekte zou in een beginstadium verkeren en nog goed te behandelen zijn. Na geruchten dat hij al op 15 mei was overleden, overleed Dio op 16 mei 2010 aan maagkanker.
Live in London 2005
Pinkpop 1984
Ronnie James Dio (pseudoniem van Ronald James Padavona, Portsmouth (New Hampshire), 10 juli 1942 - Houston (Texas), 16 mei 2010) was een Amerikaans metalzanger.
Op jonge leeftijd speelde hij aanvankelijk trompet en hoorn en nam hij met verschillende rockabillybands enkele singles op. In zijn middelbareschooltijd trad hij toe tot de band The Vegas Kings (later Ronnie & The Rumblers en daarna Ronnie & The Red Caps geheten), waarin hij basgitaar speelde en waarvan hij uiteindelijk de zanger werd. Hun eerste 7-inchsingle verscheen in 1958 bij Reb Records onder de titel Ronnie & The Red Caps.
Ronnie James Dio trok de aandacht van Deep Purple-gitarist Ritchie Blackmore toen Dio's band Elf in het voorprogramma stond. Blackmore, niet gelukkig met de koers van Deep Purple, stapte op en vormde met de leden van Elf, de gitarist uitgezonderd, een nieuwe band: Rainbow. Na een aantal succesvolle albums (waaronder Rainbow Rising en Long Live Rock and Roll) vertrok Dio om vervolgens bij Black Sabbath de plaats van Ozzy Osbourne over te nemen. Na een tweetal albums (Heaven and Hell en The Mob Rules) vertrok Dio om zijn eigen band Dio op te richten. Het debuut van Dio 'Holy Diver' wordt als een klassieker gezien in het heavy metal genre.
Dio was ook degene die de Roger Glover-hit Love Is All inzong. Naast zijn krachtige performance en stem, staat hij bekend als heruitvinder van het bekende metal-handsymbool dat niet weg te denken is in de metalcultuur, maar ook tot ver daarbuiten gekend is.
In 2006 had hij een rolletje als zichzelf in Tenacious D: The Pick of Destiny.
Op 25 november 2009 maakte zijn echtgenote en manager bekend dat bij Dio de diagnose maagkanker gesteld was. De ziekte zou in een beginstadium verkeren en nog goed te behandelen zijn. Na geruchten dat hij al op 15 mei was overleden, overleed Dio op 16 mei 2010 aan maagkanker.
Live in London 2005
Pinkpop 1984
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Dio - One night in the city
Hoera eindelijk weer eens muziek, en wel van die kleine hele grote man met die stem als een overspannen misthoorn die overal herkenbaar bovenuit gierde.
Verdomde jammer alleen dat het nu juist dit nummer moet zijn uit een periode waarin hij niet bepaald zijn beste werk afleverde, maar goed over de dooien niks dan goeds en dus toveren we de eigenlijke 6 maar om naar een 9 uit respect voor die kleine en zijn muzikale erfenis.
Gast- Gast
Poedel. 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Niet het allerbeste wat deze held ons heeft nagelaten, maar wel voldoende daadkrachtig en pulserend om dit even wegdromend te ranken met een ruime 7, for the sake of music afgerond naar een 8.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Staat voor mij toch net iets boven de poedelrock, een 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Nee dit is echt niks. Echt zo'n nummer van: we rammen op wat instrumenten, we zingen er heel overdreven bij, en dan wordt het vanzelf goed. Het feit dat de zanger Love is All heeft ingezongen, maakt het er alleen maar erger op. Een 2 voor dit wanproduct.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Langdradig! Ik houd van Dio ook al is hij dood, maar dan liever dit:
https://www.youtube.com/watch?v=rjCBV6o_DSE
Ik geef een 6-je!
https://www.youtube.com/watch?v=rjCBV6o_DSE
Ik geef een 6-je!
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Niet slecht, maar tamelijk standaard, niet mijn favoriete periode uit de rockgeschiedenis en wat te lang. Alles bij elkaar een 5-je.
Het begon wel lekker, maar dan opeens komt die zanger
Een 3
Een 3
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Dit nutteloze geschreeuw en standaardgitaarspel komt niet verder dan een 5.
Deze Dio vind ik veel leuker:
Deze Dio vind ik veel leuker:
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Hier heb ik niets mee verschrikkelijke poedel een 2
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Hier ben ik na een paar minuten al bij afgehaakt. Enorm voorspelbaar nummer met een enorm kitscherige saus eroverheen geschonken. Waardeloos gedoe zeg. Een 2
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Op een of ander hardrock/metal-festival kreeg ik ooit Dio bij het totaalpakket bijgeleverd (Monsters of Rock?), maar bekoren kan de band me live noch op plaat. Erg voorspelbare hardrock, veelal te glad, en daaroverheen precies de soort hardrock-opera-stem waar ik niet van hou. Omdat ik een klein gedeelte dacht, dat ik naar Sabbath aan het luisteren was, toch nog een 4
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Wat dit met Poedel te maken heeft begrijp ik niet maar wel dat het een heerlijk nummer is.
een 8.
een 8.
Soortgelijke onderwerpen
» Album Jukebox
» *RTH* Tol Hansse - Big City
» *RTH* ABBA - Summernight City
» *RTH* Billy Idol - Hot in the City
» *RTH* MC 900 Ft Jesus - The City Sleeps
» *RTH* Tol Hansse - Big City
» *RTH* ABBA - Summernight City
» *RTH* Billy Idol - Hot in the City
» *RTH* MC 900 Ft Jesus - The City Sleeps