*RTH* Archive - Bullets
+7
MrJohn
Mirrr
Led-Zep
Chrisje
sowhat
Dutchzaphod
sokratikos
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Archive - Bullets" ?
*RTH* Archive - Bullets
[04-04-2013]
Verzoekje
Archive is een in Londen gevestigde band waarvan de muziek zich uitstrekt over electro, trip-hop, avant-garde, post-rock en progrock. Sinds de oprichting in 1994 heeft Archive 9 studioalbums uitgebracht en door heel Europa succes gehad, terwijl ze weinig bekendheid genieten in hun thuisland Engeland.
Meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Archive_(band)
We ranken van Archive de single, "Bullets", afkomstig van hun zesde album Controlling Crowds (2009). Dit is tot op heden hun succesvolste single, die doordrong tot de hitlijsten van Griekenland, Polen, Zwitserland, Frankrijk en Duitsland. Het nummer is ook gebruikt in de teaser trailer voor het in 2012 aangekondigde role-playing-videospel Cyberpunk 2077 op de Playstation 4.
Verzoekje
Archive is een in Londen gevestigde band waarvan de muziek zich uitstrekt over electro, trip-hop, avant-garde, post-rock en progrock. Sinds de oprichting in 1994 heeft Archive 9 studioalbums uitgebracht en door heel Europa succes gehad, terwijl ze weinig bekendheid genieten in hun thuisland Engeland.
Meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Archive_(band)
We ranken van Archive de single, "Bullets", afkomstig van hun zesde album Controlling Crowds (2009). Dit is tot op heden hun succesvolste single, die doordrong tot de hitlijsten van Griekenland, Polen, Zwitserland, Frankrijk en Duitsland. Het nummer is ook gebruikt in de teaser trailer voor het in 2012 aangekondigde role-playing-videospel Cyberpunk 2077 op de Playstation 4.
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Archive - Bullets
Erg mooi. Ik kende het niet maar werd meteen gepakt door de 'sfeer'. Waarschijnlijk wel de moeite waard om verder te onderzoeken! Een slag om de arm: de uitspraak 'tot op heden hun succesvolste single' maakt me altijd wat huiverig wat betreft de rest, maar goed, we ranken nu dit nummer en dat krijgt van mij een 8.
Het riedeltje en de zang zijn wel aardig. Maar je krijgt beslist geen goed liedje als je iets steeds herhaalt en alleen maar steeds harder speelt. 5
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik vond de sfeer idd lekker, maar Chevy draaide vorige week iets mooiers van Archive, wat het ook weer was, tja, daar ben ik niet van...
En Sowhat heeft natuurlijk gelijk, drie keer dezelfde tekst met daarin ook nog eens herhalende regels, hmmm...
Toch een naar boven afgeronde 6.5 wordt dus een 7.
En Sowhat heeft natuurlijk gelijk, drie keer dezelfde tekst met daarin ook nog eens herhalende regels, hmmm...
Toch een naar boven afgeronde 6.5 wordt dus een 7.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64
Dit nummer kan mijn aandacht niet vasthouden.
Een 5
Een 5
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Kende het niet maar het raakt me ook niet zo hoewel het niet slecht is, een 6.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Fraai escalerend ritme op een naar verhouding toch voortdurend ingetogen niveau.
Kortom een subliem muziekje.
Een 9.
Kortom een subliem muziekje.
Een 9.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Zeer sfeervolle muziek inderdaad. In het begin was ik bang voor teveel herhaling, maar dat bleek al snel mee te vallen. Aan de herhalingen in de tekst stoor ik me niet. Verder blijft het nummer steeds een mooie balans tussen ingetogenheid hardere stukken houden. Een mooie ontdekking die ik na tweemaal luisteren met een 8 waardeer.
Van mij mogen ze iedere tekst tig keer herhalen zo lang als dat zulke fraaie muziek oplevert kan dat feit me werkelijk geen reet schelen een 9.
Gast- Gast
Een geweldig nummer. Zou goed kunnen dat ik deze een keer aangevraagd had.
Archive is een geweldige band die heel veelzijdig is. Dit is dan weer een wat meer dansbaar nummer, maar op hetzelfde album ook hiphop, rock of wat meer ambient electronic (triphop).
Het album kan ik eenieder aanraden: Archive - Controlling Crowds (2009)
Voor wie nog niet overtuigd is, een bericht van iemand op MuMe:
En wie nog niet overtuigd is:
Oh ja, ik heb een 9 gegeven.
Archive is een geweldige band die heel veelzijdig is. Dit is dan weer een wat meer dansbaar nummer, maar op hetzelfde album ook hiphop, rock of wat meer ambient electronic (triphop).
Het album kan ik eenieder aanraden: Archive - Controlling Crowds (2009)
Voor wie nog niet overtuigd is, een bericht van iemand op MuMe:
Zoals hier meer wordt gezegd doet deze plaat aan Massive Attack, Pink Floyd en Radiohead/Coldplay denken. Je hebt de heerlijke triphop-beats van Massive Attack, de mix van electronica en rock van Radiohead en de tripperigheid (is dat een woord?) van Pink Floyd. Dat is ook de kracht van dit album. Zó ontzettend gevarieerd dat het geen enkel moment verveeld. Sterker nog, ik draai deze vaak twee keer achter elkaar, wat ik normaal gesproken nooit doe, omdat er nooit een moment komt dat je er genoeg van hebt.
En wie nog niet overtuigd is:
Dat was het epische Lights.Chrisje schreef:Ik vond de sfeer idd lekker, maar Chevy draaide vorige week iets mooiers van Archive, wat het ook weer was, tja, daar ben ik niet van...
Oh ja, ik heb een 9 gegeven.
Lights komt in het najaar zeker in de 2013-editie van mijn Hemelse 500
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
MrJohn schreef:Lights komt in het najaar zeker in de 2013-editie van mijn Hemelse 500
Ik heb hem in de wachtkamer gezet van de 2013 editie van Zaphod's Zillion (maar die begint wel behoorlijk vol te lopen; ze zitten daar met honderden en honderden. Hoe moet dat nu, ik heb maar plaats voor 1000 plaatjes...)
Ja, heb het uit jouw ingestuurde lijstje met RTH-verzoekjesChevy schreef:Een geweldig nummer. Zou goed kunnen dat ik deze een keer aangevraagd had.
Een mooie aanvraag! Kende de band ook niet. De herhalingen in de tekst stoorden me bij de eerste keer luisteren maar dat ebde al snel weg. Het past simpelweg in dit nummer. De ´sfeer´ pakte wel meteen. De opbouw gebeurt geleidelijk en gelijkt door de herhalingen op die minimale muziek kenmerkt, waar ´het´ gebeurt in minimale veranderingen in het herhaalde. De spanningsboog is zo zonder pieken of dalen als een voortdurend licht-stijgende lijn, als het opgaan van een kunstmatig aangelegde heuvel met een nauwkeurig constant stijgingspercentage, waarbij het nummer eindigt op de heuveltop. Een ietwat naar boven afgeronde 8
Oja, en Lights is nog mooier
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Frodo schreef:Extreem saai nummer waar werkelijk helemaal niets in gebeurt.
Ik vraag me oprecht af hoe jij luistert, want dit nummer is een gebeurtenis op zich in mijn beleving. Saai is wel het laatste wat in me opkomt om dit uiterst zorgvuldig opgebouwde nummer te beschrijven.
Een 9.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ik luister meestal met mijn oren, en vervolgens schrijf ik op wat ik er van vind.Timmus schreef:Ik vraag me oprecht af hoe jij luistert, want dit nummer is een gebeurtenis op zich in mijn beleving. Saai is wel het laatste wat in me opkomt om dit uiterst zorgvuldig opgebouwde nummer te beschrijven.Frodo schreef:Extreem saai nummer waar werkelijk helemaal niets in gebeurt.
Heb hem nog een keer beluisterd en kreeg weer hetzelfde gevoel. Een lang uitgesponnen intro (dat kan nog), en dan zit je te wachten op het echte begin. Bij 0:45 eerste teleurstelling: in plaats van nou eindelijk eens beginnen nóg een herhaling. Bij 1:08 een tweede en nog grotere teleurstelling: er komt helemaal geen echt begin, het intro-riedeltje gaat gewoon eindeloos herhaalt worden. De 'afwisseling' zit 'm in wat harder en wat zachter spelen, een octaafje omhoog en een octaafje omlaag, of het zelfde riedeltje met een ander instrument spelen, enz. Na 2:30 ben ik het al helemaal zat en wil ik 'm het liefst afzetten.
Het doet me allemaal terugdenken toen ik nog wel eens wat klooide op een synthesizer: ritme-boxje aanzetten, een accoordje vinden en dan varieren met toon en instument. Logisch dat mijn huisgenoten destijds vroegen of ik ook eens wat variatie aan kon brengen. Ze hadden groot gelijk. Datzelfde denk ik bij dit plaatje.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: