*RTH* Marvin Gaye - What's going on?
+14
Jan...
PPProfessor
Mauricedegier
Miennnn
sokratikos
Kaj
sowhat
snoopy
Frodo
MrJohn
LarryMullen
ErickNJ
Ries
Dave Evans
18 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Jouw cijfer voor 'What's going on?'
*RTH* Marvin Gaye - What's going on?
[23-11-2011]
Kies je eigen favoriete opname
live in Amsterdam
https://www.youtube.com/watch?v=jzPA-FrVu3I
'live'
https://www.youtube.com/watch?v=Ev2yO-OHc58&feature=related
Original single version
https://www.youtube.com/watch?v=Reit-KlyyUk&feature=related
Kies je eigen favoriete opname
live in Amsterdam
https://www.youtube.com/watch?v=jzPA-FrVu3I
'live'
https://www.youtube.com/watch?v=Ev2yO-OHc58&feature=related
Original single version
https://www.youtube.com/watch?v=Reit-KlyyUk&feature=related
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?
De eeuwige strijd, wie is er nu de beste soulzanger ooit, Marvin of toch Otis, Sam of Wilson??????? Ik heb niet het antwoord hoewel ik een grote liefhebber ben, en dus een lichte voorkeur heb, van Sam Cooke. Marvin is natuurlijk een onbetwiste grootheid en weinigen kunnen zo gloedvol zingen als de jammerlijk door paps doodgeschoten domineezoon. Ik vind dit dan ook nog z'n mooiste nummer en het scoort dan ook altijd hoog in mijn aller tijden lijst. Ik geef hier een meer dan verdiende 9!!!!!!!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Ik hou wel van andere Marvin Gaye nummers, maar deze vind ik niet zo bijzonder. Een 6.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
deze hoef ik niet te beluisteren. 9.
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Deze moet ik wel beluisteren. Klassieker.
Marvin wilde een maatschappij-kritische nummer opnemen, maar Motown gaf hem daar geen toestemming voor.
Marvin sloeg met de vuist op tafel en dreigde op te stappen bij het label. Hij zocht contact met andere labels om dit nummer uit te brengen. Toen Barry Gordy dit hoorde bracht hij het nummer alsnog uit. Het werd Motowns snelst verkopende single tot dan toe.
Daarom mocht hij daarna een heel album maken. Politieke liedjes waren zeer ongebruikelijk in de soul, maar dit album werd zijn beste werk ooit, volgens de kenners.
Lijkt me overbodig om te zeggen, maar dit nummer krijgt van mij 10 punten.
(waarmee ik niet wil beweren een kenner te zijn, overigens )
Marvin wilde een maatschappij-kritische nummer opnemen, maar Motown gaf hem daar geen toestemming voor.
Marvin sloeg met de vuist op tafel en dreigde op te stappen bij het label. Hij zocht contact met andere labels om dit nummer uit te brengen. Toen Barry Gordy dit hoorde bracht hij het nummer alsnog uit. Het werd Motowns snelst verkopende single tot dan toe.
Daarom mocht hij daarna een heel album maken. Politieke liedjes waren zeer ongebruikelijk in de soul, maar dit album werd zijn beste werk ooit, volgens de kenners.
Lijkt me overbodig om te zeggen, maar dit nummer krijgt van mij 10 punten.
(waarmee ik niet wil beweren een kenner te zijn, overigens )
Gast- Gast
Het is bekend, dat ik ook wel gecharmeerd kan zijn van een politieke/maatschappelijke boodschap, verpakt in een song, maar dan moet de muziek me wel raken. Per slot van rekening ranken we hier muziek.
Deze muziek raakt me totaal niet, een saaie uitvoering, het kruipt allerminst onder de huid, hetgeen toch een wezenskenmerk van soul schijnt te zijn.
Er zijn overigens wel andere van Marvain Gaye, die ik meer kan waarderen
Dit is een 2
Deze muziek raakt me totaal niet, een saaie uitvoering, het kruipt allerminst onder de huid, hetgeen toch een wezenskenmerk van soul schijnt te zijn.
Er zijn overigens wel andere van Marvain Gaye, die ik meer kan waarderen
Dit is een 2
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16703
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Ik vind de muziek saai en gespeend van iedere spanning of verwachting. Zo'n beetje iedere wannabe-deelnemer aan de Voice Of Holland zingt op net zulke ongeïnspireerde manier dit suffe liedje.
Een 3.
Een 3.
Klassieker of niet/ soulheld of niet.....ik heb gewoon niks met deze muziek!
Kan er niet meer van maken dan een 3
Kan er niet meer van maken dan een 3
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Dit slappe liedje is heel erg overgewaardeerd omdat het het pushplaatje van Matthijs vN voor de t2000 is en dan moet het wel goed zijn, maar nee hoor: 3
Leeftijd : 67
Terwijl ik dan juist weer zelden gegrepen word door soulmuziek, heeft dit liedje het wél. Ik geef een 8, en veel hoger dan dat zal soul in mijn beleving nooit scoren. Dat zegt denk ik genoeg.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36
Geweldige soulstem en fijne sfeer, ook geschikt voor warme kamers in een koude winter.
Blijft toch jammer als mensen zeggen dat ze betere nrs van een muzikant kennen zonder de titels ervan te noemen, want gissen is meestal missen. Ik vind het volgende nr mooier en heb dat op 916 in mijn lijst gezet
What´s going on krijgt een 8
Blijft toch jammer als mensen zeggen dat ze betere nrs van een muzikant kennen zonder de titels ervan te noemen, want gissen is meestal missen. Ik vind het volgende nr mooier en heb dat op 916 in mijn lijst gezet
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
sokratikos schreef:Geweldige soulstem en fijne sfeer, ook geschikt voor warme kamers in een koude winter.
Je bent wel streng sokra
Ik doelde op I Heard It Through The Grapevine. Was misschien wel een mager zesje waard geweest
MrJohn- Chief
Moet er wel aan toevoegen, dat soul meestal in gestrekte draf mijn deur passeert met als grote uitzondering dé soul/jazz lady of our time: Amy Winehouse.
MrJohn- Chief
Wanneer de soul om de hoek komt kijken doe ik mee!
Een 10 van mij.
Een 10 van mij.
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Ik ben niet zo zeer een soulfreak, maar dit nummer is nagenoeg perfect. Prachtige stem heeft Marvin Gaye ook, ik zat met ontzettend veel plezier naar de Nacht van de Popmuziek te kijken, waar oa Gaye werd behandeld.
What's going on heb ik in alle 3 jaren dat ik een lijstje maak voor de V500 in mijn top 100 staan. Derhalve is er maar 1 cijfer mogelijk:
10.
What's going on heb ik in alle 3 jaren dat ik een lijstje maak voor de V500 in mijn top 100 staan. Derhalve is er maar 1 cijfer mogelijk:
10.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6616
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
What's going on krijgt een 9 van mij, maar dat is wel wat ruim bemeten. Ik vind het een juweel, maar Marvin heeft veel fraaiere nummers. Een echt juweel is het album I want you. Alleen voor de hoes koop je die al. Het nummer Come live with me angel is hallucinerend mooi en zat een jaar of 5 geleden nog als basisbeat onder een redelijk geslaagde R&B song (al weet ik niet meer welke). Anyway, 1 april 1984 blijft altijd een dag van diepe droevenis in huize PPProfessor. Strijd om mooie soulstem top 3 moet hij aan met Al Green en Smokey Robinson.
https://www.youtube.com/watch?v=zQkF0g6WMEY
Vanaf 3.25 word je meegenomen in een orgie van instrumenten, Marvin die alleen maar hoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee roept. Als er vatbaar voor bent zoals ik, dan is dit helemaal hartstikke kippenvel. Ook voor de niet-soulliefhebbers: proberen!
https://www.youtube.com/watch?v=zQkF0g6WMEY
Vanaf 3.25 word je meegenomen in een orgie van instrumenten, Marvin die alleen maar hoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee roept. Als er vatbaar voor bent zoals ik, dan is dit helemaal hartstikke kippenvel. Ook voor de niet-soulliefhebbers: proberen!
Laatst aangepast door PPProfessor op 23.11.11 19:17; in totaal 1 keer bewerkt
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Niet in mijn favo lijst, omdat het niet helemaal mijn smaak is. I heard it through.... had van mij een 10 gekregen; dat is wel mijn smaak.
Desalniettemin een absoluut klassenummer dat je niet zonder schroom lager kunt waarderen dan een 8.
Desalniettemin een absoluut klassenummer dat je niet zonder schroom lager kunt waarderen dan een 8.
Gast- Gast
Ongelooflijk al die 2-en 3-en. Ik ben ook geen grote soulfan, maar dit is natuurlijk een verschrikkelijk goede plaat. Hoort eigenlijk wel in mijn lijst thuis. Absoluut geen niemanddalletje, het gevoel spat van de plaat af.
Ik heb genoten van het filmpje in A'dam, mensen herkennen het begin, beginnen te joelen en Marvin zegt op sympathieke en warme manier, Thank you.
Prachtig moment. Een 9.
Ik heb genoten van het filmpje in A'dam, mensen herkennen het begin, beginnen te joelen en Marvin zegt op sympathieke en warme manier, Thank you.
Prachtig moment. Een 9.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Leeftijd : 58
Ik ben absoluut geen soulfan, maar dit nummer kan ik goed hebben. Een 7
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Vind deze ook wat minder van hem een 5....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12300
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Welliswaar stond Marvin niet eens in mijn lijst, zoals wel meer goede nummers die ik ben vergeten, maar desondanks is dit prachtige soulnummer nummer natuurlijk gewoon een dikke 8 waard!
Gast- Gast
Heel af en toe zijn er platen waarover je helemaal niets kunt zeggen omdat ze van een eeuwig durende schoonheid zijn, dit is er dus zo eentje!!!! EEn 10 zonder enige twijfel.
Gast- Gast
Deze??PPProfessor schreef:Het nummer Come live with me angel is hallucinerend mooi en zat een jaar of 5 geleden nog als basisbeat onder een redelijk geslaagde R&B song (al weet ik niet meer welke).
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36
Lekkere stem geile zwoele sound ik kom tot een 7 als stofzuigliefhebber.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Ja Kaj, die inderdaad. Wat knap dat je die plaat hebt weten te vinden. Erg geinig dat die R&B binken dan zo'n prachtig gevoelig nummer onder hun eigen stoere plaat leggen.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: