*RTH* Marvin Gaye - Got to give it up
+11
Led-Zep
Mirrr
Roy
Jan...
MrJohn
Joostvdaa
Jaap2000
Chrisje
Frodo
sowhat
Timmus
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Got to give it up"?
*RTH* Marvin Gaye - Got to give it up
[10-03-2015]
Genoeg jatwerk in de popmuziek. Deze week moest de rechter eraan te pas komen. Oordeel: Blurred Lines van Robin Thicke en Pharell Williams lijkt te veel op Marvin Gayes Got to give it up. Thicke en Williams - die overigens hebben aangekondigd in hoger beroep te gaan - moeten een enorm bedrag neertellen aan de familie van de in 1984 overleden soulzanger.
Jullie mogen behalve het nummer ook de oren van de rechter ranken; laat maar weten of hij volgens jullie juist geoordeeld heeft.
Genoeg jatwerk in de popmuziek. Deze week moest de rechter eraan te pas komen. Oordeel: Blurred Lines van Robin Thicke en Pharell Williams lijkt te veel op Marvin Gayes Got to give it up. Thicke en Williams - die overigens hebben aangekondigd in hoger beroep te gaan - moeten een enorm bedrag neertellen aan de familie van de in 1984 overleden soulzanger.
Jullie mogen behalve het nummer ook de oren van de rechter ranken; laat maar weten of hij volgens jullie juist geoordeeld heeft.
Laatst aangepast door Timmus op 25.03.15 19:52; in totaal 1 keer bewerkt
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* Marvin Gaye - Got to give it up
Ruim 10 minuten lang je kopstem gebruiken is behalve knap slecht voor je stembanden en slecht voor mijn oren. 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Saai liedje waarin niets gebeurt.
Overigens vind ik dat Blurred Lines wel gedeeltelijk gejat is maar niet volledig. Ik zou het zelf meer houden op 'ze hebben heel goed geluisterd naar Marvin Gaye'. En dat was niet echt slim, want er zijn zoveel betere liedjes waar je goed naar zou kunnen luisteren.
Een 3.
Overigens vind ik dat Blurred Lines wel gedeeltelijk gejat is maar niet volledig. Ik zou het zelf meer houden op 'ze hebben heel goed geluisterd naar Marvin Gaye'. En dat was niet echt slim, want er zijn zoveel betere liedjes waar je goed naar zou kunnen luisteren.
Een 3.
Je kan geen groove jatten. Groove is er of is er niet. Als groove nou ook al eigendom wordt dan heeft chief Seattle's spreekbeurt geen nut gehad. Thicke en Phyrell mogen best 7,3 miljoen dollar betalen aan de nabestaanden van Marvin Gaye... en kunnen dat ook makkelijk, maar het liedje "Blurred lines" gebruikt alleen maar de groove van Marvin Gaye's liedje. Het is een compleet ander liedje geworden en nog veel leuker ook, dan Marvin had kunnen denken!
Ten overvloede nog even de hilarische Gloria:
Dus Marvin krijgt een mager 7tje, Marvin's nabestaanden krijgen een 2, Robin Thicke krijgt een 9 en Gloria krijgt een 10!
Of moet Gloria die 7,3 miljoen nu betalen?
Ten overvloede nog even de hilarische Gloria:
Dus Marvin krijgt een mager 7tje, Marvin's nabestaanden krijgen een 2, Robin Thicke krijgt een 9 en Gloria krijgt een 10!
Of moet Gloria die 7,3 miljoen nu betalen?
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64
LOL Chrisje !!!! overigens deel ik je mening ook over het cijfer voor Mister Gay.
Gast- Gast
De erven Gaye hebben de smaak te pakken...
'Ook Happy klinkt als nummer van Marvin Gaye'
De erven Gaye zijn nog niet klaar met zanger en producer Pharrell Williams. Nadat ze eerder deze week een rechtszaak wonnen over het nummer 'Blurred Lines', nemen ze nu diens hit 'Happy' op de korrel. Nona Gaye vindt dat Happy hetzelfde klinkt als het nummer Ain't That Peculiar uit 1965, waarop haar vader Marvin Gaye te horen is.
> Luister en vergelijk
'Ook Happy klinkt als nummer van Marvin Gaye'
De erven Gaye zijn nog niet klaar met zanger en producer Pharrell Williams. Nadat ze eerder deze week een rechtszaak wonnen over het nummer 'Blurred Lines', nemen ze nu diens hit 'Happy' op de korrel. Nona Gaye vindt dat Happy hetzelfde klinkt als het nummer Ain't That Peculiar uit 1965, waarop haar vader Marvin Gaye te horen is.
> Luister en vergelijk
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Toch iets over zeggen:
Over plagiaat moet de rechter maar oordelen.
Maar de houding van de erven Gaye vind ik erg laakbaar. Dit omdat Gaye dood is en ze hun erfenis al dan niet al hebben gekregen.
Maar de houding van de erven Gaye vind ik erg laakbaar. Dit omdat Gaye dood is en ze hun erfenis al dan niet al hebben gekregen.
sowhat schreef:Toch iets over zeggen:
Wat een lulkoek!!
De erfenis is nu JUIST de MUZIKALE nalatenschap van Gaye!!!! en ze hebben dus het volste recht deze wel of niet rechtmatige claim (dat zoekt de rechter maar uit idd) in te dienen.
Gast- Gast
Wat het plagiaat betreft: ik hoor wel enige gelijkenis met Blurred Lines, maar naar mijn mening wordt het stempel 'plagiaat' er wel erg makkelijk op geplakt.
Het nummer zelf heeft wel een aardige groove, maar het duurt vanwege het gebrek aan variatie veel te lang natuurlijk. Het gaat op een gegeven moment vervelen. Daarom beperk ik me tot een 5.
Het nummer zelf heeft wel een aardige groove, maar het duurt vanwege het gebrek aan variatie veel te lang natuurlijk. Het gaat op een gegeven moment vervelen. Daarom beperk ik me tot een 5.
Ik hoor deze er veel meer in dan Blurred Lines:
En deze kwam ook bij me op:
En deze kwam ook bij me op:
Timmus- Beheerder
De erven Gaye hebben de smaak blijkbaar wel te pakken, zelf in financiele problemen wellicht ? Overigens is het hun goed recht het aan te kaarten, zij blijven hun hele leven rechthebbenden op het erfgoed van Martin Gaye.
De muziek zelf geniet bepaald niet mijn voorkeur, het is ook niet mijn genre voor een zwoele avond en/of nacht. Sterker nog, het gaat op een gegeven moment zelfs irriteren.
Een 4.
De muziek zelf geniet bepaald niet mijn voorkeur, het is ook niet mijn genre voor een zwoele avond en/of nacht. Sterker nog, het gaat op een gegeven moment zelfs irriteren.
Een 4.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Journeyman schreef:sowhat schreef:Toch iets over zeggen:
Wat een lulkoek!!
De erfenis is nu JUIST de MUZIKALE nalatenschap van Gaye!!!! en ze hebben dus het volste recht deze wel of niet rechtmatige claim (dat zoekt de rechter maar uit idd) in te dienen.
Om een antwoord met Lulkoek te beginnen, is wel erg goedkoop, stuk verdriet
Volste recht oké. Maar Plagiaat is zo'n moeilijk begrip. Als ik honderd jaar onder een steen heb gelegen en niets weet en ik componeer dan een lied wat precies gelijk is aan Bohemian Rapsody pleeg ik dan plagiaat? Ik dacht het niet. Zeker nu er zoveel liedjes bijkomen en het ook meer amper te vermijden is, pleit ik ervoor deze wetgeving af te schaffen. Is het precies gelijk dan is het een cover en dan worden er meestal regelingen getroffen. Binnen de huidige wetgeving kan Maribelle ook met succes Coldplay aanklagen omdat de eerste vier noten van Atlas precies gelijk zijn aan haar Ik hou van jou.
Het lijkt mij dat Gaye niet berooid stierf. Zijn erven zijn nu ook met andere liedjes bezig. Het lijkt wel of ze, zoals MrJohn zegt, geld nodig hebben. Ik vind het in ieder geval niet kies.
Hierboven wordt een paar keer de rechter genoemd, maar in de USofA was het een jury-uitspraak. De rechter heeft daarna slechts de hoogte van de boete/vergoeding bepaald.
Het is dus maar de vraag hoeveel musicologen en audio-analfabeten zitting hadden in deze jury.
Weinig van beide, waarschijnlijk, aangezien een jury een doorsnee-greep is uit de samenleving.
Het is dus maar de vraag hoeveel musicologen en audio-analfabeten zitting hadden in deze jury.
Weinig van beide, waarschijnlijk, aangezien een jury een doorsnee-greep is uit de samenleving.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Ben het eens met SW, 10 minuten een kopstem is too much. Blurred lines vind ik wel een leuk nummer.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Een 7. Beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Ach ja, hoe meer rijkdom, hoe meer ze erbij willen....
Geen onaardig nummer, een 7
Geen onaardig nummer, een 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
sowhat schreef:Ruim 10 minuten lang je kopstem gebruiken is behalve knap slecht voor je stembanden en slecht voor mijn oren. 3
Eens
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Jaap2000 schreef: De rechter heeft daarna slechts de hoogte van de boete/vergoeding bepaald.
't Is maar wat je "slechts" noemt, wanneer het om dergelijke bedragen gaat.
Ook ik hoor de gelijkenis wel, maar vind plagiaat ver gaan. Ik kan me wel vinden in de redenering van Frodo, dat Thicke en Williams "erg goed naar Gaye hebben geluisterd, maar beter een andere plaat hadden kunnen kiezen". Want dit is op z'n best middelmatig. Vijfje.
Timmus- Beheerder
Zeker niet de leukste van Gaye. Maar ik blijf wegsmelten van die stem. Een 7
Net als Laxus11 vind ik dit een van zijn heerlijkste nummers. Alleen nummers van het album I Want You overtreffen deze nog.
9
9
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Alleen door zijn zoetgevooisde stemgeluid al een voldoende waard. Een 7 in mijn boekje
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* New Radicals - You get what you give
» *RTH* Marvin Gaye - Trouble Man
» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
» *RTH* New Radicals - You get what you Give
» *RTH* The Stylistics - Can't give you anything
» *RTH* Marvin Gaye - Trouble Man
» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
» *RTH* New Radicals - You get what you Give
» *RTH* The Stylistics - Can't give you anything
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: