*RTH* The Fall - C.R.E.E.P.
+6
MrJohn
Paul
Frodo
Vleertje
sowhat
Dave Evans
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor C.R.E.E.P.
*RTH* The Fall - C.R.E.E.P.
[20-10-2011]
The Fall is een rockband uit de Britse stad Manchester, opgericht door Mark E Smith. De groep bestaat sinds 1976 in wisselende bezetting en heeft inmiddels tientallen albums uitgebracht.
Mede dankzij de voortdurende aanbevelingen van diskjockey John Peel is the Fall in de loop der jaren uitgegroeid tot een icoon binnen de Britse popgeschiedenis.
Karakteristiek voor de muziek van the Fall zijn: een voorliefde voor repetitieve structuren, een ongepolijst geluid en de voordracht van Mark E Smith, die zijn teksten vaker declameert dan zingt. De teksten zijn bovendien niet gespeend van literaire pretenties, al gaan die vaak verloren in onverstaanbaarheid en het gebruik van woorden waarvan de meeste Engelsen allang zijn vergeten dat ze bestaan.
Het uitbundige alcohol- en amfetaminegebruik van Smith heeft ertoe geleid dat the Fall onder concertorganisatoren een slechte naam heeft opgebouwd. De vaak onhandelbare Smith staat erom bekend dat hij een optreden op elk willekeurig moment kan beëindigen. De overige bandleden worden door hem als ondergeschikten beschouwd. Om zijn muzikanten scherp te houden heeft Smith bovendien de gewoonte om gedurende het optreden ad-hocwijzigingen aan te brengen aan de instellingen van de gitaarversterkers en de onderdelen van het drumstel. Dit routineuze vermijden van routinegedrag resulteert even vaak in een legendarisch optreden als in een mislukking.
https://www.youtube.com/watch?v=_v1tyDAmETk
extended
https://www.youtube.com/watch?v=wGfjnVIduWE
The Fall is een rockband uit de Britse stad Manchester, opgericht door Mark E Smith. De groep bestaat sinds 1976 in wisselende bezetting en heeft inmiddels tientallen albums uitgebracht.
Mede dankzij de voortdurende aanbevelingen van diskjockey John Peel is the Fall in de loop der jaren uitgegroeid tot een icoon binnen de Britse popgeschiedenis.
Karakteristiek voor de muziek van the Fall zijn: een voorliefde voor repetitieve structuren, een ongepolijst geluid en de voordracht van Mark E Smith, die zijn teksten vaker declameert dan zingt. De teksten zijn bovendien niet gespeend van literaire pretenties, al gaan die vaak verloren in onverstaanbaarheid en het gebruik van woorden waarvan de meeste Engelsen allang zijn vergeten dat ze bestaan.
Het uitbundige alcohol- en amfetaminegebruik van Smith heeft ertoe geleid dat the Fall onder concertorganisatoren een slechte naam heeft opgebouwd. De vaak onhandelbare Smith staat erom bekend dat hij een optreden op elk willekeurig moment kan beëindigen. De overige bandleden worden door hem als ondergeschikten beschouwd. Om zijn muzikanten scherp te houden heeft Smith bovendien de gewoonte om gedurende het optreden ad-hocwijzigingen aan te brengen aan de instellingen van de gitaarversterkers en de onderdelen van het drumstel. Dit routineuze vermijden van routinegedrag resulteert even vaak in een legendarisch optreden als in een mislukking.
https://www.youtube.com/watch?v=_v1tyDAmETk
extended
https://www.youtube.com/watch?v=wGfjnVIduWE
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* The Fall - C.R.E.E.P.
Wel aardig, lekker chaotisch: 7
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Een vette 8 ik mag The Fall erg graag horen. Inderdaad een concert van The Fall is altijd tricky is Mark E Smit goed dan is het ook retegoed heeft Mark E Smit de bokkenpruik op is het ook reteslecht. Maar albums zijn heerlijk van the Fall en zijn stem is altijd een beetje snerpend tegen het zeurderige klagerige aan en ik hou ervan. Deze Blindness van The Fall vind ik geweldig.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Dreunende sound, intrigerend stemgeluid. Het pakt me: een 8
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Hier wil ik wel een 7 voor geven. Het is prettig ontregelend, maar wel erg jaren 80. Soms net of je bijvoorbeeld The Cure en The Bangles door elkaar heen hoort zingen. Zeker niet vervelend om te horen.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Ben je nu al als waarnemer terug uit Tunesie Prof of rank je vanuit het warme Afrika
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Deze RTH had ik aangevraagd. Het is the Fall op z´n poppiest en vrolijkst. Ik wordt er iig altijd blij van. De sjacherijnige zeurzang van Mark E. Smith gecombineerd met heppie-de-peppi-vrouwenstemmen over een blij popdeuntje. Ik geeft t een 8.5 en rond die naar boven af.
Een heel andere mooie van the Fall, lekker raggend gitaarnr - gecoverd door Sonic Youth op 4 Tunna Brix
Een heel andere mooie van the Fall, lekker raggend gitaarnr - gecoverd door Sonic Youth op 4 Tunna Brix
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10274
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Ik heb deze RTH aangedragen omdat ik erg nieuwsgierig was naar hoe men hier op vv op zou reageren. Het lijkt er op dat men over het algemeen niet weet wat men aan moet met C.R.E.E.P., want het aantal reacties in dit topic is bijzonder laag in vergelijking met andere topics in Ranking the Hits
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10274
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Niet slecht maar het pakt me niet, een kleine 6 dus.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Het idee om steeds een chaos te maken voorafgaand aan een optreden en dan maar zien waar het schip strand is natuurlijk geweldig en ja soms mislukt dat en soms ook niet maar het blijft briljant hoe dan ook.
Helaas moeten we hier muziekjes beoordelen en geen ideeen en dan valt de chaos tegen eerlijk gezegd, vind het zelfs maar een zeurderig muziekje hoewel er best leuke dingen inzitten.
Enfin, alle plussen en minnen bij elkaar kom ik toch nog tot een vrij nette 7 voor dit gebeuren.
Helaas moeten we hier muziekjes beoordelen en geen ideeen en dan valt de chaos tegen eerlijk gezegd, vind het zelfs maar een zeurderig muziekje hoewel er best leuke dingen inzitten.
Enfin, alle plussen en minnen bij elkaar kom ik toch nog tot een vrij nette 7 voor dit gebeuren.
Gast- Gast
Nee, dit is absuluut niet mijn ding... Net wat Mirjam ook zegt het pakt me niet... Ik kan hier dan ook geen voldoende voor geven... Heb de plaat uitgeluisterd, maar was blij dat het einde daar was en even daarna dacht ik al: "Waar heb ik nu naar zitten luisteren?" Dat zegt genoeg dus, het raakt me niet..... Irritant stemgeluid ook trouwens....Van mij dus een 4.
Gast- Gast
De muziek is wel aardig, maar daar is dan ook alles mee gezegd...
Een 5.
Een 5.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* The Fall - My New House
» *RTH* Johan - Tumble & Fall
» *RTH* Poets of the Fall - Carnival of Rust
» *RTH* Velvet Revolver - Fall to Pieces
» *RTH* Vaya Con Dios - Heading for a fall