Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» November 2024
*RTH* Johan - Tumble & Fall EmptyGisteren om 23:57 van Timmus

» V500 2024 - De Lijst
*RTH* Johan - Tumble & Fall EmptyGisteren om 21:35 van MrJohn

» The Show of seventeen
*RTH* Johan - Tumble & Fall EmptyGisteren om 11:43 van Mirrr

» V500 Bubbling Under 26 t/m 28 nov
*RTH* Johan - Tumble & Fall Empty25.11.24 20:40 van Timmus

» *RTH* Bee Gees – New York mining disaster 1941
*RTH* Johan - Tumble & Fall Empty24.11.24 11:47 van sowhat

» *RTH* David Bowie – Space oddity
*RTH* Johan - Tumble & Fall Empty24.11.24 11:46 van sowhat

» *RTH* P. Lion – Happy children
*RTH* Johan - Tumble & Fall Empty24.11.24 11:45 van sowhat

» *RTH* Groep 1850 – Mother No-head
*RTH* Johan - Tumble & Fall Empty24.11.24 11:43 van sowhat

» *RTH* Bløf – Horizon
*RTH* Johan - Tumble & Fall Empty24.11.24 11:41 van sowhat

» *RTH* Chicago – Baby what a big surprise
*RTH* Johan - Tumble & Fall Empty24.11.24 11:37 van sowhat

» *RTH* Marianne Weber – Alles in het leven
*RTH* Johan - Tumble & Fall Empty24.11.24 11:34 van sowhat

» *RTH* I kissed Charles – Let’s French tonight
*RTH* Johan - Tumble & Fall Empty24.11.24 11:30 van sowhat

» PreParty 13.00-16.00
*RTH* Johan - Tumble & Fall Empty22.11.24 16:09 van Ries

» Mijn Muzikale Horizon
*RTH* Johan - Tumble & Fall Empty21.11.24 19:55 van Timmus

» Wo 20-11 Sokra zaagt door
*RTH* Johan - Tumble & Fall Empty21.11.24 19:28 van sokratikos

» Di. 19 nov. Roche draait verder.
*RTH* Johan - Tumble & Fall Empty19.11.24 13:29 van Roche

» *RTH* Grace Slick & Paul Kantner - Silver Spoon
*RTH* Johan - Tumble & Fall Empty18.11.24 17:13 van sokratikos

» *RTH* Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game of Love
*RTH* Johan - Tumble & Fall Empty18.11.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Natalie Merchant - Carnival
*RTH* Johan - Tumble & Fall Empty18.11.24 16:45 van sokratikos

» *RTH* Fredrika Stahl - Oh Sunny Sunny Day
*RTH* Johan - Tumble & Fall Empty18.11.24 16:25 van sokratikos

*RTH* Johan - Tumble & Fall

+8
Joostvdaa
Mirrr
Roy
Jan...
Dave Evans
Ries
sowhat
forzautregivo
12 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Johan - Tumble & Fall"?

*RTH* Johan - Tumble & Fall Vote_lcap0%*RTH* Johan - Tumble & Fall Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
[ 0 ]
*RTH* Johan - Tumble & Fall Vote_lcap13%*RTH* Johan - Tumble & Fall Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
[ 0 ]
*RTH* Johan - Tumble & Fall Vote_lcap13%*RTH* Johan - Tumble & Fall Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Johan - Tumble & Fall Vote_lcap25%*RTH* Johan - Tumble & Fall Vote_rcap 25% 
[ 4 ]
[ 2 ]
*RTH* Johan - Tumble & Fall Vote_lcap6%*RTH* Johan - Tumble & Fall Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Johan - Tumble & Fall Vote_lcap19%*RTH* Johan - Tumble & Fall Vote_rcap 19% 
[ 3 ]
[ 2 ]

Totaal aantal stemmen : 16

Enquête gesloten

*RTH* Johan - Tumble & Fall Empty *RTH* Johan - Tumble & Fall

Bericht  forzautregivo 26.10.16 10:44

[25-10]

Je kunt veel van Johan Derksen zeggen, maar hij is altijd goed in het verwerven van aandacht. Nu is er weer de ongelukkige verspreking m.b.t. Sylvana Simons, waarover Derksen zei dat ze na het afschaffen van Zwarte Piet bij RTL waarschijnlijk 'zo trots als een aapje' was. Ophef alom. Hoewel ik Derksen een van de grootste rampen van de Nederlandse tv vind, moet ik zijn uitspraken toch relativeren.

Het is misschien geen prettige verspreking in deze tijd. Maar er wordt in mijn ogen wel van een mug een olifant gemaakt: het is eerder ongelukkig dan kwaadwillend. 'Apetrots' is volgens mij een gebruikelijke uitspraak, 'zo trots als een aap met zeven lullen' hoor ik ook nog wel eens voorbij komen. 'Zo trots als een aapje' is dan een jammerlijke mix van 'Apetrots' en 'zo trots als een pauw'. Helemaal in combinatie met uitgerekend Sylvana.

Neemt niet weg dat ik niet kan wachten op de dag dat Johan daadwerkelijk van het tv-scherm valt.

Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Johan - Tumble & Fall Empty Re: *RTH* Johan - Tumble & Fall

Bericht  sowhat 26.10.16 11:19

Matig. 5

Chief
Chief

Aantal berichten : 19078
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Ries 26.10.16 12:20

Itt Forza ben ik wel een liefhebber van Johan, goed hij gaat weleens te ver door maar hij heeft het wel vaak bij het rechte eind. Dat hij afgelopen maandag op ietwat ongelukkige wijze weer eens een knuppel in het hoenderhok wierp was niet de eerste maal en hem inschattende ook vast niet de laatste keer. Nou volg ik hem al een tijdje en ik denk te weten dat hij zijn uitspraak inderdaad niet zo bedoelde als nu weer breed wordt uitgemeten op social media. Dan krijg je nog de reactie van Sylvana, dat mens hangt me echt helemaal de strot uit met haar dat is racisme troefkaart, en je hebt weer een polemiekje. Dan nu back on topic, dit nummer van de formatie (gevleugeld DaveE woord bonuspunt) Johan. Daar ben ik minder over te spreken op de een of andere manier is het een net nietje en krijgt het van mij een 6. Minimale voldoende dus omdat het natuurlijk ook weer niet zo is dat ik het luistermedium uitzet als ie voorbij komt.
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Dave Evans 26.10.16 19:08

Ja een 10, daar hoef ik geeneens een seconde over na te denken. Ik mag me gelukkig prijzen dat ik Johan nog een paar keer heb zien optreden. Was echt een band voor fijnproevers en helaas waren er niet genoeg fijnproevers waardoor de band commercieel gezien nooit helemaal doorbrak. Maar ach ze hebben een mooie muzikale nalatenschap en daar kan een mens ook blij mee zijn. Overigens naar die flauwekul van Johan Derksen en co. kijk ik nooit. 

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Gast 26.10.16 20:49

Prima muziekje van getalenteerde band zonder enig gedoe een 9.

Overigens Dave als je nou nooit kijk hoe kun je dan beoordelen of het flauwekul is??

Gast
Gast

Bericht  Dave Evans 26.10.16 21:23

Haha daar heb je gelijk in Journeyman! Ik schrijf het ook verkeerd ja. In het begin weleens gekeken en geconcludeerd dat het weinig voetbal is en veel showbizz en ja daar kwam ik niet voor. Laatste jaren weinig tot niks van van gezien. Maar ik neem aan dat het weinig veranderde is.

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Jan... 26.10.16 22:22

Johan is mijn held. Als we op vakantie zijn geweest, ga ik als eerste alle afleveringen bekijken die ik gemist hebt. Ik vind de combinatie van voetbal en (platte) humor een gouden combinatie. En als ze het over niet-voetbal hebben, vind ik het helemaal geweldig. Wat een verschil met Studio Voetbal, dat is zo krankzinnig saai. De vaste leden van Voetbal Inside zijn op een leuke en geestige manier karikaturen van zichzelf geworden en dat maakt het leuk. De opmerking op Simons was niet slim, maar net als Ries kan ik dat niet erg vinden. Jakkes, wat een eng mens.

Wat deze Johan betreft had ik een hoop Dave Evans gejammer verwacht, maar dit nummer valt best mee. Beetje zeikerig, maar zeker niet slecht. En voor Dave begrippen, redelijk stevig. Doe maar een zes.

Laatst aangepast door jan1966 op 27.10.16 8:18; in totaal 2 keer bewerkt
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  Roy 27.10.16 3:05

Johan was niet volmaakt maar heeft nooit de waardering gehad die wel verdiend was geweest. Deze krijgt met bonuspunt voor die lage waardering op de radii (muv Vara en VPRO) een 9.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Bericht  Gast 27.10.16 3:28

Dave Evans schreef:Haha daar heb je gelijk in Journeyman! Ik schrijf het ook verkeerd ja. In het begin weleens gekeken en geconcludeerd dat het weinig voetbal is en veel showbizz en ja daar kwam ik niet voor. Laatste jaren weinig tot niks van van gezien. Maar ik neem aan dat het weinig veranderde is.

Uiteraard respecteer ik je mening (net als die van ieder ander trouwens) ik deel alleen niet je conclusie want in mijn ogen klopt die ook niet, het programma gaat naar mening voor meer dan 90% over voetbal en alles wat daar aan gerelateerd is en voor het overige (en dan is 10% nog zeer ruim) over andere zaken.

Voor het overige ben ik het meer dan van harte eens met jan1966, alleen vind ik het te gek voor woorden dat je schijnbaar tegenwoordig 100 keer moet nadenken en afwegen voor je iets mag en kunt zeggen want o jee er zou wel eens iemand beledigd kunnen zijn of gaan worden, vooral de ophef erover van het zichzelf zogenaamd moreel boven een ieder geplaatst volk a la mevr.S.S. is werkelijk stuitend en vooral onbegrijpelijk maar voornamelijk zeer vermoeiend en al helemaal als dan de befaamde racisme kaart weer eens word getrokken, wat moeten die mensen toch een vreselijk sneu leven hebben denk ik wel eens, immers de godganse dag omringd te worden door smerige racisten en levend in een samenleving die dat ook nog eens faciliteert wat is Nederland dan toch een hel op Aarde.

Het jammerlijke is alleen dat de hun toegeworpen spiegeltjes en kraaltjes in de vorm van door anderen opgebrachte harde pecunia wel worden geaccepteerd hoe men dat nu weer moreel moet gaat verantwoorden voor zichzelf is mij in ieder geval een compleet raadsel, maar ja zij zullen dat wel beschouwen als een soort van boetedoening en een vorm van smartengeld, ach ja recht lullen wat krom is en geschiedvervalsing is bij dat soort volslagen van het pad zijnde figuren nu eenmaal usance.

Gast
Gast

Bericht  Roy 27.10.16 8:24

Ik ben van mening dat Johan Derksen veel te ver ging. Hij moet nu maar zijn nederige excuses aanbieden aan...

... alle aapjes die hij heeft beledigd.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Bericht  Jan... 27.10.16 9:11

Lol, Roy, hahahahaha.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  Ries 27.10.16 9:33

Roy schreef:Ik ben van mening dat Johan Derksen veel te ver ging. Hij moet nu maar zijn nederige excuses aanbieden aan...

Politiek incorrect Roy! Maar wel grappig Smile
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Bericht  Jan... 27.10.16 10:33

Ries schreef:
Roy schreef:Ik ben van mening dat Johan Derksen veel te ver ging. Hij moet nu maar zijn nederige excuses aanbieden aan...

In het geval Sylvana S.kan het mij niet politiek incorrecter.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  Ries 27.10.16 12:09

jan1966 schreef:
Ries schreef:

In het geval Sylvana S.kan het mij niet politiek incorrecter.

Eens Smile
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Bericht  Mirrr 27.10.16 14:16

Niks mis met dit een dikke 7 Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12300
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Joostvdaa 28.10.16 7:39

Ik vond dit eerst ook maar een wat matig nummer, zo'n beetje rond de cijfers van Ries en Sowhat. Ik denk dat dit met name door het wat saaie begin komt. Door de jaren heen ben ik het echter steeds beter gaan vinden en nu zit het tegen een 8 aan. Naar boven afgerond wordt het dat ook. Vind wel dat ze nog een paar mooiere nummers hebben.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  Frodo 28.10.16 23:30

Voorop gesteld dat ik zowel Johan Derksen en Sylvana Simons beide kleuterachtige, aandachtsgeile selfkickers vind. Eigenlijk zijn ze alletwee iedere aandacht niet waard. Op dit forum maak ik een uitzondering. Ik vind de uitspraak 'zo trots als een aapje' wel kunnen. Terecht werd al opgemerkt dat het een verbastering is van 'apetrots' en 'zo trots als een pauw'.

Maar met wat er DAARNA werd gezegd vind ik wel dat Derksen te ver ging. Zijn gesprekspartner vroeg namelijk of hij niet 'zo trots als een pauw bedoelde'. Derksen antwoordde dat hij echt 'zo trots als een aapje' bedoelde, want 'Sylvana lijkt niet eens op een pauw'. Met die laatste opmerking maakte hij wel degelijk een kwalijke uitspraak, die je niet meer weg kan masseren met een verbastering van twee gezegden.

Dan het nummer: een gedegen popsong met oog voor detail, maar ook nergens buiten de lijntjes gekleurd. Voor dit nummer hebben de heren waarschijnlijk erg goed naar Daryll-ann geluisterd.

7
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Gast 29.10.16 13:12

Frodo schreef:Voorop gesteld dat ik zowel Johan Derksen en Sylvana Simons beide kleuterachtige, aandachtsgeile selfkickers vind. Eigenlijk zijn ze alletwee iedere aandacht niet waard. Op dit forum maak ik een uitzondering. Ik vind de uitspraak 'zo trots als een aapje' wel kunnen. Terecht werd al opgemerkt dat het een verbastering is van 'apetrots' en 'zo trots als een pauw'.

Maar met wat er DAARNA werd gezegd vind ik wel dat Derksen te ver ging. Zijn gesprekspartner vroeg namelijk of hij niet 'zo trots als een pauw bedoelde'. Derksen antwoordde dat hij echt 'zo trots als een aapje' bedoelde, want 'Sylvana lijkt niet eens op een pauw'. Met die laatste opmerking maakte hij wel degelijk een kwalijke uitspraak, die je niet meer weg kan masseren met een verbastering van twee gezegden.

Dan het nummer: een gedegen popsong met oog voor detail, maar ook nergens buiten de lijntjes gekleurd. Voor dit nummer hebben de heren waarschijnlijk erg goed naar Daryll-ann geluisterd.

7

Het was pas kwalijk geweest als Johan D. had gezegd dat S.S. wel op een pauw leek, dat zou namelijk een ultieme belediging voor iedere levende pauw zijn geweest en had voor mij reden geweest meteen Marianne T. te schrijven over dit dierenleed. overigens wat is er verder dan niet waar aan het feit dat S.S. niet op een pauw lijkt??

Maar wellicht refereerde Johan D. aan het ook al vaststaande feit dat op hypocriet, huichelachtig zakkenvullend gedrag na er geen 100% overeenkomst is tussen S.S. en die oplichter Jeroen P.. die regelmatig de ether vervuilt en dan valt ook weer niet te ontkennen dat uiterlijk er tussen beiden geen enkele overeenkomst is, behoudens hun misselijkmakende  van iedere vorm van hersengebruik missende gedrag.

Maar de echte retorische vraag is natuurlijk zou er nu ook zoveel te doen geweest over helemaal niets (dank u wel meneer Shakespeare) indien het zogenaamd beledigde en lijdende voorwerp niet S.S. maar ene Geert W. was geweest, ach de vraag stellen is hem beantwoorden.

Gast
Gast

Bericht  arjanh 30.10.16 13:10

Ik heb jarenlang een enorme hekel gehad aan het label Excelsior met hun zeikmuziek; een band als Johan was daar hét voorbeeld van.
Later is dat nog wel goedgekomen, ik denk dat het aantal Excelsior albums in mijn bezit inmiddels in de dubbele cijfers zit.
Daar zit dan niet met terugewerkend kracht iets van Daryl Ann of Johan bij, zeker niet. Dit nummer krijgt gewoon een 3.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55

Bericht  sokratikos 10.11.16 17:45

Brave borst-pop vind ik t gewoonlijk van Johan. Niet slecht en nooit bijzonder. Ook hier. 6je

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  forzautregivo 23.11.16 22:56

Nah dit blijft toch altijd maar een beetje doorkabbelen. Een 5 is wel voldoende

Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Bericht  Timmus 02.12.16 17:35

Tsja, Johan Derksen; grappen maken ten koste van een ander heb ik nooit zo kunnen waarderen en daar valt hij wel erg vaak op te betrappen.

De band Johan maakt nummers die vergelijkbaar zijn met een gemiddelde aflevering van De Wereld Draait Door: oppervlakkig en voorspelbaar, maar toch niet vervelend. Zesje.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16864
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud