Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» November 2024
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye EmptyGisteren om 7:40 van Ries

» PreParty 13.00-16.00
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Empty22.11.24 16:09 van Ries

» V500 2024 - De Lijst
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Empty21.11.24 23:05 van MrJohn

» Mijn Muzikale Horizon
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Empty21.11.24 19:55 van Timmus

» Wo 20-11 Sokra zaagt door
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Empty21.11.24 19:28 van sokratikos

» Di. 19 nov. Roche draait verder.
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Empty19.11.24 13:29 van Roche

» *RTH* Grace Slick & Paul Kantner - Silver Spoon
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Empty18.11.24 17:13 van sokratikos

» *RTH* Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game of Love
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Empty18.11.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Natalie Merchant - Carnival
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Empty18.11.24 16:45 van sokratikos

» *RTH* Fredrika Stahl - Oh Sunny Sunny Day
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Empty18.11.24 16:25 van sokratikos

» !8 nov. Top 40
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Empty18.11.24 11:30 van Roche

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Empty16.11.24 23:23 van Mirrr

» *RTH* Michael Bublé – Santa Claus is coming to town
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Empty16.11.24 23:22 van Mirrr

» Za. 16 november: Orinoco Weekendsjooww
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Empty16.11.24 20:03 van Grafmat

» *RTH* Spirit of St Louis – Down by the radio
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Empty16.11.24 14:53 van Mirrr

» *RTH* Pussy Riot – Make America great again
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Empty16.11.24 14:52 van Mirrr

» *RTH* Temptations – Law of the land
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Ennio Morricone – Once upon a time in the West
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Damned – In dulco decorum
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

» *RTH* Paula Abdul – Straight up
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye

+12
Jorg
Frodo
Mauricedegier
Mirrr
Jan...
PPProfessor
Led-Zep
MrJohn
sowhat
Paul
Joyce
Dave Evans
16 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Beautiful Goodbye'

*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Vote_lcap4%*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Vote_lcap0%*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Vote_lcap13%*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Vote_rcap 13% 
[ 3 ]
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Vote_lcap4%*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Vote_lcap13%*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Vote_rcap 13% 
[ 3 ]
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Vote_lcap0%*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Vote_lcap9%*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Vote_rcap 9% 
[ 2 ]
[ 3 ]
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Vote_lcap26%*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Vote_rcap 26% 
[ 6 ]
*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Vote_lcap17%*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Vote_rcap 17% 
[ 4 ]

Totaal aantal stemmen : 23

Enquête gesloten

*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Empty *RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye

Bericht  Dave Evans 07.10.11 16:32

[07-10-2011]
Amanda Marshall haar vader is Canadees en haar moeder komt uit Trinidad. Marshall studeerde muziek aan de Toronto Conservatory Of Music. Terwijl ze optrad in de Queen Street West bar in haar tienerjaren, ontmoette ze gitarist Jeff Healey, die onder de indruk was van haar krachtige stem en haar mee nam op tournee. Er werd haar een platencontract aangeboden door Columbia Records in 1991, maar ze koos er voor een paar jaar te wachten. In 1994 tekende Marshall een contract bij Sony Records, en bracht in 1996 haar titelloze debuutalbum (Amanda Marshall) uit. Het album werd een grote hit in Canada ( 8 maal Platina), met zes Top 40 hits in Canada -- Let It Rain, Beautiful goodbye, Dark Horse, Fall From Grace, Sitting On Top Of The World en Birmingham.

Ter ondersteuning van het album ging Marshall op tournee met John Mellencamp. Ook verschenen haar nummers op de soundtracks van “My Best Friend's Wedding” en “Tin Cup”. Ondertussen was haar eigen album goud geworden in Nederland, Duitsland, Noorwegen en Australië. In de VS verkocht de cd 300.000 exemplaren maar de grote doorbraak bleef daar uit. In Canada werd de status van acht keer platina bereikt. Na de tournee ging Amanda terug naar de studio waar ze ruim de tijd nam voor haar tweede album Tuesday's Child dat half mei 1999 verscheen. Vervolgens deed Amanda een groots opgezette tournee, die haar langs twintig plekken in Canada en vijfentwintig Europese steden voerde. Met singles Believe In You, Love Lift Me en Shades Of Gray scoorde Marshall opnieuw succesvolle hits in de Canadese hitlijsten.

Hierna legde de zangeres zich toe aan de realisatie van haar derde plaat, die in 2001 verscheen onder de titel Everybody's Got A Story. Op dit album veranderde haar stijl enigszins door een invloed van lichte R&B. Met de singles Everbody's Got A Story en Sunday Morning After scoorde ze hoog in Canada. Daarbuiten begon men te vergeten wie Amanda Marshall is. In feite is het succes van de zangeres buiten Canada erg kortstondig gebleken. In Canada groeide ze daarentegen uit tot een best-seller. In 2003 verscheen een verzamelalbum, getiteld Intermission: The Greatest Hits. Kort na de release van dit project verbrak Marshall de samenwerking met Sony Music, die haar al die tijd onderdak had geboden. Momenteel werkt de zangeres aan een nieuw muzikaal project en is ze tevens op zoek naar een geschikt label om dit werk bij uit te brengen.

https://www.youtube.com/watch?v=p-mm3Z4PgGo&feature=fvst

Jammer dat er geen mooie live opname van is, maar hier kun je horen hoe goed haar stem live is (Wat je verder ook van de plaat mag vinden Wink )

https://www.youtube.com/watch?v=1RJSGaJUMRk

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Empty Re: *RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye

Bericht  Joyce 07.10.11 17:02

Dikke 9 voor dit één van de mooiste nummers, die gezongen zijn door een vrouw.
Krijg nog iedere keer kippenvel wanneer ik het hoor
Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6575
Registratiedatum : 16-12-08

*RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye Empty Re: *RTH* Amanda Marshall - Beautiful Goodbye

Bericht  Paul 07.10.11 17:25

Heerlijk die schijnbare tegenstelling in haar stem; de melancholie tegenover de kracht. Elke keer als ik dit nummer hoor, moet ik dóórluisteren tot het eind, dat gebeurt me zeker niet bij alle muziek. Helemaal met je eens, Joyce, een 9.
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5307
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 65

https://www.paultjes-plaza.com/

Bericht  sowhat 07.10.11 17:40

Elke keer als ik dit hoor, denk ik dat er een schip zinkt, of is dat een ander liedje? Kortom, not my kind of dramatiek. Een 4.

Chief
Chief

Aantal berichten : 19068
Leeftijd : 67

Bericht  MrJohn 07.10.11 17:50

Natuurlijk is er niets mis met haar zangvermogen, maar het raakt me niet. Gekunstelde emotie, ik voel geen prikkeling.
Een 5 derhalve.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74

Bericht  Gast 07.10.11 19:47

Zou slechts een mooi liedje zijn geweest, ware het niet dat de kracht van de laatste 1,5 minuut zo groot is dat het wat mij betreft een supernummer is.
Het komt uit haar tenen.
9,5 afgerond naar een 10.

Gast
Gast

Bericht  Led-Zep 07.10.11 19:58

Ik heb dit altijd al een prachtig nummer gevonden, ook haar debuut album, waar dit nummer op staat, vind ik erg fijn om naar te luisteren.

Een 9
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

Bericht  PPProfessor 08.10.11 0:18

Het is een aardige compositie denk ik, zou iets moois kunnen opleveren, er is alleen 1 probleem: de zangeres is wel mooi met die lange haren en zo, maar helaas: ze kan niet zingen. Als je een half octaaf omhoog moet en je moet al zo bleren en je hebt dan zo weinig volume, dan moet je gewoon secretaresse blijven. En dan is het dus helaas een 3. Mooier kan ik het niet maken.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Gast 08.10.11 4:21

Voor de liefhebbers van dit genre is dit een meer dan geslaagde "power" ballad.
Alles klopt en komt dan ook nog eens heel mooi samen in dit nummer.
ik ben een liefhebber en dus een 10.

Gast
Gast

Bericht  Jan... 08.10.11 9:59

MrJohn schreef:Natuurlijk is er niets mis met haar zangvermogen, maar het raakt me niet. Gekunstelde emotie, ik voel geen prikkeling.
Een 5 derhalve.

Kan me helemaal vinden in deze commentaar, allen ben ik iets strenger. Ik hou gewoon niet van dit genre en gekunsteld is de beste omschrijving die ik kan verzinnen. Een 3.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  Mirrr 08.10.11 11:58

Mooi gezongen maar het raakt me niet, heb dat gek genoeg maar bij weinig vrouwen trouwens, een 5...
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Mauricedegier 08.10.11 12:20

Prachtig nummer, 8 als beloning
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42

Bericht  Frodo 08.10.11 12:57

Allereerst de compositie: wat ontstellend traag! Het duurt eindeloos voordat het op gang komt. Pas de laatste anderhalve minuut zijn de moeite waard. Die zouden écht heel mooi kunnen zijn indien het door een goede zangeres wordt gezongen. Helaas is dat niet het geval en dat is duidelijk te horen. De producer/eindmixer bedient duidelijk hoorbaar verschillende schuifjes om de stem af te vlakken bij de uithalen. Dat kan maar één ding betekenen: ze haalt die uithalen niet.

Logisch dus dat het internationale succes geen blijvertje was; daarvoor ontbeert het domweg kwaliteit.

En dan dat dramatische dat alleen bedoelt is om effect te veroorzaken. Je kent de cliché's uit Hollywood-films wel: de Titanic zinkt, de grote liefde lijkt verloren (komt in de laatste 10 minuten van de film toch weer goed), een vriend of familielid gaat dood, de betreffende acteur is bedrogen, verlaten, werkloos of een combinatie van alle ellende tegelijk, en op de achtergrond hoor je dan zo'n georkestreerd muziekje met zo'n schreeuwende sirene er doorheen, bij wijze van cri de coeur. Dat schijnt goed te verkopen bij het grote publiek, maar ik moet op z'n best alleen maar lachen om zo'n platgetrapt cliché maar meestal irriteert zoveel leefhoofdigheid me alleen maar.

Je zou bijna de indruk krijgen dat dit soort muziekjes speciaal bedacht zijn voor Idols-achtige talentenjacht waarbij ze op zoek zijn naar iemand die er vooral goed uitziet, dramatisch kan doen, het spel wil meespelen en waarbij eventueel zangtalent niet per sé een bezwaar is. Je kent het wel: zeker 90% van de auditiemeisjes kiezen voor dit soort tokkie-dramatiek, waarna het uit vrienden en familieleden bestaande publiek een ovatie geeft alsof ze zoëven een wonderschone uitvoering van Bach hebben gehoord, waarna de 'jury' iedere keer weer huichelachtig zegt dat het zó verschrikkelijk goed was.

Als je dat soort leugens vrijwillig wil slikken: be my guest. Maar ik ben muziekliefhebber en al dat aanstellerige gedoe eromheen hoeft van mij niet. Zo beoordeel ik dan ook dit plaatje, wat van mij een dubbel en dwars dikverdiende 1 scoort.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Jorg 09.10.11 18:57

Een 8 voor een prachtig nummer dat ik dankzij Dave heb ontdekt. Dank daarvoor Dave! Very Happy

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3078
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Bericht  Dave Evans 09.10.11 19:19

Ik weet niet wat leefhoofdigheid is, maar ik heb er geen last van.
I.i.g. graag gedaan Jorg, want ook ik vind dit een prachtige plaat die in de verste verte niets te maken heeft met al die Idols achtige presentaties. Amanda heeft een mooie stem, wat dat betreft onbegrijpelijk dat ze verder geen succes heeft gehad. Dit Beautiful Goodbye beoordeel ik dan ook met een 9!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  sokratikos 10.10.11 3:00

In die zin heeft Frodo gelijk dat het een typisch liedje is met een kenmerkende dramatiek die vaak gekozen worden bij Idols en soortgelijke talentenjachten. Op YouTube is bijvoorbeeld een versie te vinden van een ander nr van Amanda gezonden door een deelnemer aan een Zweedse "Idols". Van Beautiful Goodbye zijn op YouTube enorm veel versies te vinden van zangeressen (vanaf heel jong) die de uithalen in het powereinde van het nr niet kunnen bolwerken - of zich er maar niet aan wagen - gemeten met de maatstaf van de bovengelinkte liveversie van Amanda zelf.

Er staan oa ook 2 NLse zangeressen tussen die geen slechte poging wagen

Lana Wolf in Zwolle 2007

Els Sterenborg in Bolsward 2010

Wie Idols-jurylid wil spelen, kan zich uitlaten over de vergelijking van de liveversies van dezelfde balad met powereinde door Lana, Els en Amanda en zeggen wie waarom wint. Misschien Jorg? Wink

Voor mijzelf is het in de RTH eigenlijk net zo eenvoudig als Sowhat zei,
het is niet mijn type dramatiek, waardoor die krachtige uithalen met Amanda´s goede stem tesamen met een dramatypische stoorfactor binnenkomen. Daarom maar een 5
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Vleertje 11.10.11 18:07

Dit nummer duurt a. veel te lang en is oersaai. b. het is niet het genre waar een vleertje warm van wordt. c. Ik vind het gewoon NIET mooi alles bij elkaar genomen kom ik dan uit op een 3 voor de moeite.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  Gast 12.10.11 20:57

Joyce schreef:Dikke 9 voor dit één van de mooiste nummers, die gezongen zijn door een vrouw.
Krijg nog iedere keer kippenvel wanneer ik het hoor

Geheel mee eens! Prachtig nummer! Van mij ook een dikke 9!

Gast
Gast

Bericht  Mark 15.10.11 12:00

Ik heb dit nooit eerder gehoord, maar het grijpt me aan! Een naar boven afgeronde zeven voor nu.
Mark
Mark
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1241
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 37

http://www.maeur.nl

Bericht  Timmus 18.10.11 11:35

Eén van de mooiste vrouwelijke composities uit de jaren '90. Een 9.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: