Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» November 2024
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 EmptyGisteren om 7:40 van Ries

» PreParty 13.00-16.00
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Empty22.11.24 16:09 van Ries

» V500 2024 - De Lijst
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Empty21.11.24 23:05 van MrJohn

» Mijn Muzikale Horizon
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Empty21.11.24 19:55 van Timmus

» Wo 20-11 Sokra zaagt door
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Empty21.11.24 19:28 van sokratikos

» Di. 19 nov. Roche draait verder.
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Empty19.11.24 13:29 van Roche

» *RTH* Grace Slick & Paul Kantner - Silver Spoon
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Empty18.11.24 17:13 van sokratikos

» *RTH* Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game of Love
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Empty18.11.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Natalie Merchant - Carnival
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Empty18.11.24 16:45 van sokratikos

» *RTH* Fredrika Stahl - Oh Sunny Sunny Day
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Empty18.11.24 16:25 van sokratikos

» !8 nov. Top 40
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Empty18.11.24 11:30 van Roche

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Empty16.11.24 23:23 van Mirrr

» *RTH* Michael Bublé – Santa Claus is coming to town
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Empty16.11.24 23:22 van Mirrr

» Za. 16 november: Orinoco Weekendsjooww
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Empty16.11.24 20:03 van Grafmat

» *RTH* Spirit of St Louis – Down by the radio
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Empty16.11.24 14:53 van Mirrr

» *RTH* Pussy Riot – Make America great again
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Empty16.11.24 14:52 van Mirrr

» *RTH* Temptations – Law of the land
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Ennio Morricone – Once upon a time in the West
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Damned – In dulco decorum
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

» *RTH* Paula Abdul – Straight up
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People

+12
noes
Mirrr
Frodo
Mauricedegier
Vleertje
MrJohn
Paul
Jan...
sowhat
ErickNJ
Led-Zep
Dave Evans
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'The Beautiful People'

*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Vote_lcap25%*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Vote_rcap 25% 
[ 6 ]
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Vote_lcap0%*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Vote_lcap4%*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Vote_lcap4%*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Vote_lcap0%*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Vote_lcap8%*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Vote_rcap 8% 
[ 2 ]
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Vote_lcap38%*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Vote_rcap 38% 
[ 9 ]
[ 1 ]
*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Vote_lcap13%*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Vote_rcap 13% 
[ 3 ]
[ 1 ]

Totaal aantal stemmen : 24

Enquête gesloten

*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Marilyn Manson - Beautiful People

Bericht  ErickNJ 18.09.11 14:57

Bij mij is dat net andersom. Ik heb een grote hekel aan dit soort shockerende figuren. Ik kende dit nummer niet. Heb er wel naar geluisterd. En op die manier was ik toch op een 7 uitgekomen. Eerlijk is eerlijk. Maar je zult mij niet naar Marilyn Manson zien zoeken op YouTube.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marilyn Manson - Beautiful People - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Marilyn Manson - Beautiful People

Bericht  Gast 18.09.11 15:44

Dave, moraal vind ik nu juist niet het veroordelen van een ander.

Moraal is persoonlijk en beteugeld door middel van wetgeving en ongeschreven gemeenschapsregels. Die ongeschreven regels zijn multi-interpretabel en dus subjectief.

Marylin Manson doet niks verkeerds; je kan van hem walgen, dat is wat anders, maar de man moraalloos noemen vind ik aanmatigend, want dat impliceert dat je zelf bepaalt wie er wel of geen moraal heeft en dat is nu precies wat met moraalridder wordt bedoeld.

Gast
Gast

Bericht  sokratikos 18.09.11 16:24

Katje, moraal is principieel niet persoonlijk/subjectief maar intersubjectief en betreft de GEschreven leefregels tussen handelende personen in een gemeenschap. Bijv de gulden regel, behandel een ander zoals je zelf behandelt wilt worden.
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Gast 18.09.11 16:38

Filosofische definitie van "Moraal"

Geheel van waarden en normen bij een persoon, bij een groep of in de samenleving.

Hetgeen dus wil zeggen dat waarden en normen zowel geschreven alsmede ONgeschreven leefregels kunnen zijn, derhalve dus is persoonlijke moraal mogelijk waarbij de ongeschreven regels inderdaad subjectief te noemen zijn.

Gast
Gast

Bericht  sokratikos 18.09.11 16:53

Klopt Journey. Filosofische ethiek is moraalontwerp, maar spreekt zich niet uit over persoonlijke/subjectieve keuzes. Tenminste zolang die vrije keuzes niet conflicteren met de gemeenschappelijk gedeelde waarden en normen. De gedeelde intersubjectieve en ontwerpend beschreven moraal stelt dus wel grenzen aan de onbeschreven subjectieve moraal.
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Bericht  Jan... 18.09.11 17:29

Dave Evans schreef:Toch durf ik de bewering aan dat sommige mensen deze shockrocker een hoger cijfer geven juist vanwege het shocken dan dat hij muzikaal waard is....................

Enne Katje liever mensen met een moraal dan moraalloos

Dave, eigenlijk vond ik het een regelrechte sukkel. Totdat ik het nummer echt hoorde. Toen was ik verkocht. De stelling vind ik eerlijk gezegd een beetje overtrokken en gezocht.

Het zal me wordt wezen waar de man voor staat. Ik vind het nummer gewoon knalgoed!

Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  Gast 18.09.11 19:07

Sokratikos, voor zover het geen wetgeving betreft bestaat de moraal altijd uit ongeschreven regels in de gemeenschap; tenzij je etiquette boekjes tot "moraal" bepalend verheft Very Happy

Dat je niet slurpt van een kopje thee kun je een gemeenschappelijke moraal noemen, maar nergens staat dat het niet mag en in andere culturen is het juist weer heel gewoon.

Aangezien "moraal" dus volledig subjectief door een groepje in de samenleving tot "norm" wordt verheven, heb ik er niks mee.

De huidige "moraal" is bijvoorbeeld dat topless aan het strand not done is, daar dachten we 20 jaar geleden heel anders over.
"Moraal" wordt in sterke mate bepaald door zeitgeist.

Wetgeving lijkt me al meer dan voldoende om als normstellend te gelden.

Gast
Gast

Bericht  sokratikos 18.09.11 20:05

De gulden regel der moraal die ik als voorbeeld aandraag is al duizenden jaren oud, dus hoezo tijdsgeest?
Katje, als je moraal zo op een subjectieve manier opvat, is het hopeloos gesteld met het menselijke denken over goed en kwaad en zijn mensen overgeleverd aan zuiver relativisme. Samenlevingen worden dan los zand en een moderne norm/waarde als de scheiding van religie en politiek (kerk en staat) is niet meer de moeite van het gemeenschappelijk naleven en verdedigen waard.
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Bericht  Gast 18.09.11 21:40

Scheiding van kerk en staat zijn bij wet vastgelegd.

Dan maar relativisme, ik word niet goed van moraalridderij; het draait altijd uit op het een ander opleggen van datgene "zij" tot norm verheffen als fatsoenlijk gedrag.

Wat "goed" is en wat "kwaad" bepaal ik graag zelf, buiten de wetgever om heeft niemand daar iets over te zeggen.

Laten we het als Nederlanders vooral maar niet over "moraal" hebben. Onze moraal als "beste jongetje van de klas" heeft er precies toe geleid dat brave moraalridders massaal en vaak nog bewust ook Joden de dood in hebben gejaagd door ze aan te geven.
Dat is dan die "VOC" mentaliteit; moeten we trots op zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast 19.09.11 10:17

Mijn moraal heeft een 6 gegeven. Om eerlijk toe te geven was ik dit nummer inclusief band allang weer vergeten.

Gast
Gast

Bericht  Timmus 22.09.11 20:02

Veel meningen hier over de persoon Marilyn Manson. Daar is op zich niets mis mee, maar deze rubriek heet RTH, niet RTA.

Goed, het nummer dus. Misschien dat het een functie kan vervullen als afreageermuziek, maar ik vind het maar onsamenhangend gerag en een stem die je tegen gaat staan. Nee, hoger dan een 4 kom ik niet.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Gast 23.09.11 21:58

Veel geblaat, weinig wol.
Als je geen goede nummers maakt, moet je het blijkbaar van je act hebben.
Maar zo zijn er meer beroemd geworden.

Gast
Gast

Bericht  LarryMullen 24.09.11 20:42

Ik hoor hier iig geen schapen ind.. Very Happy

Tjah... het is een beetje een vreemd schreeuw- fluister nummer, beetje te vergelijken met Foo Fighters- All My Life, vind ik.. (vind katje niet iig lol! )

En omdat ik dat nummer ook wel goed vind: een 7!
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25

Bericht  PPProfessor 25.09.11 16:30

Wow, dit nummer levert een hele hoop interessante reacties op. Dat is op zich al een goede zaak. Ik weet er te weinig van, maar met jullie inbreng ben ik op de hoogte geraakt. Het nummer is wat mij betreft niet om aan te horen, maar omdat ik even in de veronderstelling verkeerde dat het om Melanie ging heb ik per ongeluk een 7 gegeven.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: