*RTH* Tedeschi Trucks Band - Midnight in Harlem
+10
Paul
ErickNJ
Vleertje
Mirrr
Jan...
PPProfessor
Frodo
Led-Zep
sowhat
Dave Evans
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Midnight in Harlem'
*RTH* Tedeschi Trucks Band - Midnight in Harlem
[13-09-2011]
Van het pallet!
Derek Trucks is misschien niet een bekende naam in Nederland, maar onder bluesliefhebbers wordt hij beschouwd als een van de beste gitaristen van zijn generatie. Dat vond muziektijdschrift Rolling Stone dat hem op de cover zette, samen met John Martyn en John Frusciante. Susan Tedeschi heeft als zangeres met haar albums een goede reputatie opgebouwd. Al tien jaar zijn Trucks en Tedeschi getrouwd en sinds dit jaar hebben ze hun krachten gebundeld in de Tedeschi/Trucks Band. In juni kwam hun debuutalbum Revelator uit.
https://www.youtube.com/watch?v=7czlanjaObs&feature=player_embedded
Van het pallet!
Derek Trucks is misschien niet een bekende naam in Nederland, maar onder bluesliefhebbers wordt hij beschouwd als een van de beste gitaristen van zijn generatie. Dat vond muziektijdschrift Rolling Stone dat hem op de cover zette, samen met John Martyn en John Frusciante. Susan Tedeschi heeft als zangeres met haar albums een goede reputatie opgebouwd. Al tien jaar zijn Trucks en Tedeschi getrouwd en sinds dit jaar hebben ze hun krachten gebundeld in de Tedeschi/Trucks Band. In juni kwam hun debuutalbum Revelator uit.
https://www.youtube.com/watch?v=7czlanjaObs&feature=player_embedded
Laatst aangepast door Dave Evans op 15.09.11 21:53; in totaal 1 keer bewerkt
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Tedeschi Trucks Band - Midnight in Harlem
Toen ik Blues zag, dacht ik zal wel niets zijn, want daar houd ik niet van. Onbevooroordeeld geluisterd. Het is een prachtig, wat slepende, song en ook nog een geweldige zangeres. Een 8!
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik had hier nog nooit van gehoord, wat een prachtig nummer is dit.
Dit krijgt van mij een welverdiende 9.
Dit krijgt van mij een welverdiende 9.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Het heeft even wat tijd nodig. In het begin dacht dat het wel aardig was maar niet meer, maar naarmate de tijd verstrijkt groeit de song en de laatste 2 minuten zijn echt genieten!
Een 8.
Een 8.
Moet nog even landen bij mij dit. De tekst vind ik niks, de melodie ook helemaal niks, maar het instrumentale einde is best aardig, en die meid heeft naast 2 fantastische tieten in een glimmende blauwe top ook nog eens een Carole King-achtige stem. En dan kom je al snel op een 6.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Ik heb een hekel aan dit soort nummers. Het lijkt allemaal zo oprecht, maar het kabbelt maar wat door. Ik krijg er zo'n zeikgevoel over. En om het af te maken maken komt weer zo'n politiek lichtrokkende correcte gitaarsolo, om het nog oprecht te maken. Nee, dit is niks inclusief de tieten en de blauwe jurk.
Voor de liefhebbers van lelijke muziek, ooooooo Dave, zet hem ff op de RTH, ik kan bijna niet wachten...
De 2 is iig daar, de 10 bewaar ik voor morgen en dat wordt de enige voldoende van de RTH van morgen. Ik twijfel alleen aan Katje en misschien LedZep en Vleer, de rest kan dit echt niet waarderen, dat kan bijna niet anders .
Kan niet wachten tot morgen.
Voor de liefhebbers van lelijke muziek, ooooooo Dave, zet hem ff op de RTH, ik kan bijna niet wachten...
De 2 is iig daar, de 10 bewaar ik voor morgen en dat wordt de enige voldoende van de RTH van morgen. Ik twijfel alleen aan Katje en misschien LedZep en Vleer, de rest kan dit echt niet waarderen, dat kan bijna niet anders .
Kan niet wachten tot morgen.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Bij Blues loop ik niet gelijk weg, want zo af een toe een beetje blues op z'n tijd kan ik best waarderen en zo ook dit nummer... Net als Led Zep heb ik nog nooit van dit nummer gehoord, maar dat maakt het er niet minder mooi om...Mooi opbouwend nummer, met een hele mooie instrumentale afsluiter van 2 minuten in de vorm van een gitaarsolo.... Echt een heel fijn nummer om naar te luisteren... Wordt er eigenlijk echt heel relaxt van (lig inmiddels met laptopje op schoot in mn bed en ik moet zeggen dit nummer komt op dit tijdstip van de dag gewoon lekker binnen, wordt er lekker loom van). Ook ik ga dit nummer een 9 geven!
Gast- Gast
Nou 1 ding is zeker en dat is dat de aanvrager hiervan exact weet wat heer Journey mooi vind maar dat zal vast wel toeval wezen.
Het is een fantastische compositie uitgevoerd door een band die al even fabelachtig en retestrak klinkt met een Trucks in topvorm, met een bassist waar ik kwijlend naar kijk en vooral naar luister maar het meest leuke vind ik eigenlijk nog het geluid van dat geweldig mooie echte orgeltje, dat hele fijne geluid tilt dit nummer naar grote hoogtes.
Het enig echte minpuntje vind ik zelf Mevrouw Tedeschi haar stem hoewel ik moet toegeven dat in dit mooie liedje deze niet echt verkeerd klinkt.
Alles bij elkaar geteld kan ik niet anders dan een vette 10 hiervoor geven want deze muziek daar mag je mij voor wakker maken!!
Het is een fantastische compositie uitgevoerd door een band die al even fabelachtig en retestrak klinkt met een Trucks in topvorm, met een bassist waar ik kwijlend naar kijk en vooral naar luister maar het meest leuke vind ik eigenlijk nog het geluid van dat geweldig mooie echte orgeltje, dat hele fijne geluid tilt dit nummer naar grote hoogtes.
Het enig echte minpuntje vind ik zelf Mevrouw Tedeschi haar stem hoewel ik moet toegeven dat in dit mooie liedje deze niet echt verkeerd klinkt.
Alles bij elkaar geteld kan ik niet anders dan een vette 10 hiervoor geven want deze muziek daar mag je mij voor wakker maken!!
Gast- Gast
Lekker hoor, met een drankje op de veranda (die ik niet heb).
Gast- Gast
PPProfessor schreef:Moet nog even landen bij mij dit. De tekst vind ik niks, de melodie ook helemaal niks, maar het instrumentale einde is best aardig, en die meid heeft naast 2 fantastische tieten in een glimmende blauwe top ook nog eens een Carole King-achtige stem. En dan kom je al snel op een 6.
Kan me hier wel voor grote deel bij aansluiten, alleen ja die tieten interesseren me dan weer niet zo
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ik hoor dat alles hieraan klopt.... maar ja daar ben ik dus niet zo van muziek waar alles aan klopt dit is voor mij een soort wiskunde mathematische oefening. Wegens kwaliteit kan ik niet anders dan een 6 geven maar het grijpt me niet naar de strot, het is mij te glad en braaf.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Daar ben ik het helemaal mee eens!Frodo schreef:Het heeft even wat tijd nodig. In het begin dacht dat het wel aardig was maar niet meer, maar naarmate de tijd verstrijkt groeit de song en de laatste 2 minuten zijn echt genieten!
Een 8.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Prachtige stem en relaxte gitaarsound. Juist de combinatie zorgt voor de extra kwaliteit: een 8
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Ik sluit me aan bij Vleertje inclusief cijfer; een 6.
Gast- Gast
Kende dit ook niet. Blues mot ik niet teveel achter elkaar horen, zo nu en dan een nummerke kan ik wel versmaden. Dit slepende, laidback bluesnr komt op dit moment wel lekker binnen, zonder dat ik nou tot in de kern geraakt wordt. Lekker orgeltje, goede stem die ingehouden zingt, gitaarsolo (toch een voornaam aspect in blues) is dan weer niet zo bijzonder. Mijn muziekcalculus komt uit op een 7
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
De kwaliteit onderken ik zeker, maar gezien het gebrek aan variatie kom ik niet hoger uit dan een 6.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ik heb dit geluisterd toen ik thuis aan het werk was en toen viel het niet verkeerd. Ik heb echt niet veel met blues en een enkele keer wil ik het wel eens horen. Maar dit is af en toe wel een beetje voorspelbaar hoor en het klinkt ook niet live. Het is meer alsof ze de plaat naspelen ipv de improvisatie wat juist bij blues volgens mij geschikt is. Toch maar een klein 6je.
Gast- Gast
@Alex U vraagt ..... wij draaien!!
Om je het echte verschil te laten horen hier dus het origineel enne for i forget dit heb allemaal bijzonder weinig met blues te maken, veel meer roots in Southern Rock en Americana!!!
Ja dat dit live bijzonder goed klinkt heeft natuurlijk alles met de spelers te maken echte kwaliteit verloochent zich namelijk nooit, en zo scheid het kaf zich altijd weer van het koren......
Om je het echte verschil te laten horen hier dus het origineel enne for i forget dit heb allemaal bijzonder weinig met blues te maken, veel meer roots in Southern Rock en Americana!!!
Ja dat dit live bijzonder goed klinkt heeft natuurlijk alles met de spelers te maken echte kwaliteit verloochent zich namelijk nooit, en zo scheid het kaf zich altijd weer van het koren......
Gast- Gast
Berend schreef:Lekker hoor, met een drankje op de veranda (die ik niet heb).
Katje heeft aardig wat veranda's
Maar over het nummer... prachtig... een 9, kende dit niet maar alles klinkt heel mooi! zowel muziek als stem, geweldig!
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Allman Brothers Band - Midnight Rider
» *RTH* Bill Withers - Harlem
» *RTH* Smokie - I'll meet you at midnight
» *RTH* Lou Gramm - Midnight Blue
» *RTH* Midnight Oil - Blue Sky Mine
» *RTH* Bill Withers - Harlem
» *RTH* Smokie - I'll meet you at midnight