*RTH* Enrico Caruso – Vesti la giubba
+11
snoopy
Vleertje
sokratikos
Timmus
Led-Zep
Jan...
Frodo
ErickNJ
sowhat
MrJohn
Dave Evans
15 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Jouw cijfer voor 'Vesti la giubba'
Re: *RTH* Enrico Caruso – Vesti la giubba
Led-Zep, iemand die niet van opera houdt is niet per definitie een cultuurbarbaar natuurlijk, maar iemand die Caruso een zelfde cijfer geeft als een Jan Smit is niet alleen doof, maar ook een cultuurbarbaar.
Journey, speriamo che c'i sara un bella giornata quando anche i cretini capriranno la musica vera
Journey, speriamo che c'i sara un bella giornata quando anche i cretini capriranno la musica vera
Gast- Gast
We hebben allemaal onze eigen schaal van 1 tot 10. Voor sommigen betekent 1 = 'Vind ik niets aan". Op die manier ga je wat sneller een 1 uitdelen. Dat mag natuurlijk.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Timmus schreef:MrJohn schreef:En ik ga dit late uur nog even lekker op mijn balkon zitten, Muse en Porcupine Tree op mijn koptelefoon, whisky en sigaartje erbij. Paradise !
Ik hoop dat het gesmaakt heeft MrJohn. En "reacties op posts die slecht kunnen vallen", dat hoort nu eenmaal thuis op een forum.
Het heeft gesmaakt Timmus en ik ging pas ergens tussen 4 en 5 naar bed
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Kijk...zoiets: "Ik kan de betere klassieke muzier zeer waarderen, maar ik zit nog te twijfelen of dit in die categorie thuis hoort." Geeft aan dat de beoordelaar echt de ballen verstand heeft van klassieke muziek, maar wel pretenties heeft.
Smaken verschillen, maar denken te kunnen bepalen dat dit niet tot " de betere klassieke muziek " zou horen is een gotspe.
MrJohn,
Ik zou me er weinig van aantrekken, je moet zelf weten hoe je reageert, als je uitdeelt kun je ook terug verwachten en daar doe je ook nooit moeilijk over.
Sterkte met je prive situatie.
Smaken verschillen, maar denken te kunnen bepalen dat dit niet tot " de betere klassieke muziek " zou horen is een gotspe.
MrJohn,
Ik zou me er weinig van aantrekken, je moet zelf weten hoe je reageert, als je uitdeelt kun je ook terug verwachten en daar doe je ook nooit moeilijk over.
Sterkte met je prive situatie.
Gast- Gast
@Journey/Katje
Potrebbe essere buona per parlare solo in olandese. Poi che non parlano italiano anche leggere insieme.
Potrebbe essere buona per parlare solo in olandese. Poi che non parlano italiano anche leggere insieme.
Leeftijd : 67
Ik hou zeker niet van opera maar zo'n 3 minuten dit horen tussen Metallica en Daft Punk is wel retecool en verfrissend (ga ik eens proberen in raverzaagtdeweekdoor........) een 6je voor nu, de gevoeligheid erin raakt me wel richting het eind van de song. Maar mischien ben ik dan ook wel blij dat ie afgelopen is en Daft Punk eraan komt
Gast- Gast
Ik ga met Raver mee. Ik ben geen grote fan van opera vind het snel zwaar en ik schrik elke keer van de uithalen ik word er een beetje zenuwachtig van. Heb in het verleden toen ik in een restaurant werkte vaak opera opgezet voor 1 van de vaste gasten en heb dus met regelmaat opera voor mijn kiezen gekregen. Ik vind inderdaad aan het einde van dit nummer duidelijk hoorbaar dat deze man er helemaal inzit en dat vind ik dan ook mooi. Maar meer dan een zes kan ik niet ranken vanwege persoonlijke smaak hoewel ik absoluut de kwaliteit en cultuurwaarde van dit stuk zie.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
sowhat schreef:Gaan we nu ook al dingen van voor Christus ranken? Ik vind er iig niets aan, dus een 3
Jeetje wat weer een heerlijke discussie Het is dan ook wel een lastige, deze"!!!
Persoonlijk heb ik niks tegen klassiek, mits niet "van die zware kost, maar opera....sorry hoor dat vind ik dus echt ruk
Dat neemt niet weg dat die man dus een geweldige strot heeft dus daar ga ik geen 1 voor geven.....alles in overweging nemende......een 6
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
sowhat schreef:@Journey/Katje
Prachtig Steenkolenitaliaans, maar ik ben het wel met je eens!
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Led-Zep schreef:
Ik voel me overigens niet beledig als iemand mij een cultuurbarbaar noemt, ik zie dit eerder als een eretitel.
Ik wil graag met je de handen schudden, want dan ben ik het namelijk ook. Gaat natuurlijk nergens over om iemand op deze wijze zomaar een cultuurbarbaar te noemen. By the way: hoe breed is cultuur eigenlijk, of moeten we het in dit specifieke geval juist filterdun beschouwen. Maar goed, wie ben ik.
MrJohn, ik weet dat het niet zo gepast is om hier zomaar klakkeloos neer te kalken, maar ik hoop echt, net als bij mij na een onzekere periode, dat bij jou thuis ook het zonnetje mag stralen.
Gast- Gast
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Dank je wel Katje en Alex, ik apprecieer jullie welgemeende steun
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
katje37 schreef:Kijk...zoiets: "Ik kan de betere klassieke muzier zeer waarderen, maar ik zit nog te twijfelen of dit in die categorie thuis hoort." Geeft aan dat de beoordelaar echt de ballen verstand heeft van klassieke muziek, maar wel pretenties heeft.
Hoe sneu weer, de manier waarop je persoonlijk denkt te moeten worden. En dat alleen maar omdat iemand anders een andere mening heeft dan jij. Anyway, persoonlijke uitlatingen zeggen altijd alleen maar iets over jezelf.
Overigens staat het in contrast met:
katje37 schreef:Dat cultuur aan de meeste medeforummers niet besteed is, wisten we al; Caruso een 1 of een 2 geven is om te janken en kan tot niet anders leiden dan de conclusie dat de beoordelaar doof is, maar goed geen smaak is klaarblijkelijk ook smaak.
en met:
katje37 schreef:Led-Zep, iemand die niet van opera houdt is niet per definitie een cultuurbarbaar natuurlijk, maar iemand die Caruso een zelfde cijfer geeft als een Jan Smit is niet alleen doof, maar ook een cultuurbarbaar.
dus je slaat in het wild om je heen.
Als we jouw uitspraken serieus moeten nemen zouden achtereenvolgens LedZep, Glimmerikje, DaveEvans plus nog 2 anderen doof zijn, en is iedereen die dit hetzelfde cijfer geeft als Jantje Smit (geen idee wie dat zijn) een cultuurbarbaar. Volstrekt abject natuurlijk, dit soort uitspraken.
ErickNJ en Alex zeggen gelukkig wel verstandige dingen:
ErickNJ schreef:We hebben allemaal onze eigen schaal van 1 tot 10. Voor sommigen betekent 1 = 'Vind ik niets aan". Op die manier ga je wat sneller een 1 uitdelen. Dat mag natuurlijk.
Alex schreef:Gaat natuurlijk nergens over om iemand op deze wijze zomaar een cultuurbarbaar te noemen. By the way: hoe breed is cultuur eigenlijk, of moeten we het in dit specifieke geval juist filterdun beschouwen.
Frodo, dit niet onder de betere klassieke muziek scharen, geeft idd aan dat je geen verstand van klassieke muziek hebt.
Het niet mooi vinden is iets heel anders.
Een 1 geef je aan iemand die niet kan zingen en waarvan de muziek ook nog eens je niet aanstaat. Een van de beste zangers allertijden, zo niet de beste een 1 geven, dan ben je m.i idd doof.
Het niet mooi vinden is iets heel anders.
Een 1 geef je aan iemand die niet kan zingen en waarvan de muziek ook nog eens je niet aanstaat. Een van de beste zangers allertijden, zo niet de beste een 1 geven, dan ben je m.i idd doof.
Gast- Gast
Maar wat bepaald dan, of je wel of geen verstand hebt van klassieke muziek? Wie bepaald die norm?
Ik vind de klassieke wereld vaak zo arrogant, als niet van klassiek houdt ben je een cultuurbarbaar en heb je tevens geen verstand van muziek.
Ik geef dit nummer een 1 omdat ik het niet aan kan horen.
Als ik moet kiezen tussen dit en Jan Smit dan kies ik voor de laatste, want daar kan ik me nog voor afsluiten, opera irriteert mij dermate dat ik het niet kan negeren.
Ik vind de klassieke wereld vaak zo arrogant, als niet van klassiek houdt ben je een cultuurbarbaar en heb je tevens geen verstand van muziek.
Ik geef dit nummer een 1 omdat ik het niet aan kan horen.
Als ik moet kiezen tussen dit en Jan Smit dan kies ik voor de laatste, want daar kan ik me nog voor afsluiten, opera irriteert mij dermate dat ik het niet kan negeren.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Frodo, Hulde!!!
Jan...- Music-Master
Even voor de duidelijkheid! Ik geef een cijfer voor een plaat, niet zozeer voor de band/zanger/zangeres. Als een goede zanger een slechte plaat heeft geef ik echt geen goed cijfer. En als het een genre is waar ik niets mee heb en totaal geen gevoel bij krijg, ja dan wordt het ook een laag cijfer.
De één vindt moderne kunst fantastisch en dan ander vindt het bagger! Zo ook met muziek.
Verder vind ik het wel mooi dat ook dit soort platen in de RTH worden gegooid zodat hier ook lekker gediscussieerd over kan worden. Eén ding, hou de discussie wel bij de muziek en ga niet in een persoonlijke aanval, daar is dit topic niet voor bedoeld!
Verder geniet ik meestal erg van alle teksten (en dan maakt het niet uit of ik het er mee eens ben of niet )
De één vindt moderne kunst fantastisch en dan ander vindt het bagger! Zo ook met muziek.
Verder vind ik het wel mooi dat ook dit soort platen in de RTH worden gegooid zodat hier ook lekker gediscussieerd over kan worden. Eén ding, hou de discussie wel bij de muziek en ga niet in een persoonlijke aanval, daar is dit topic niet voor bedoeld!
Verder geniet ik meestal erg van alle teksten (en dan maakt het niet uit of ik het er mee eens ben of niet )
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Led-Zep, dat is het issue niet.
Of iets tot de betere klassieke muziek behoort is iets anders dan beoordelen of je iets al dan niet mooi vindt.
Beweren dat jij gaat bepalen of iets al dan niet tot de betere klassieke muziek hoort, heeft noodzakelijk dwingend in zich dat je verstand hebt van klassieke muziek.
Het is heel iets anders om te zeggen ' Ik vind opera bout, kots erop en kan het niet aanhoren' Dat is persoonlijke smaak.
Niemand zal toch met droge ogen kunnen beweren dat Caruso niet kon zingen.
Of iets tot de betere klassieke muziek behoort is iets anders dan beoordelen of je iets al dan niet mooi vindt.
Beweren dat jij gaat bepalen of iets al dan niet tot de betere klassieke muziek hoort, heeft noodzakelijk dwingend in zich dat je verstand hebt van klassieke muziek.
Het is heel iets anders om te zeggen ' Ik vind opera bout, kots erop en kan het niet aanhoren' Dat is persoonlijke smaak.
Niemand zal toch met droge ogen kunnen beweren dat Caruso niet kon zingen.
Gast- Gast
Ik geen opera liefhebber en zeker geen kenner maar ik kan met kurkdroge ogen vermelden dat die Caruso wel degelijk kan zingen en alleen daarom al krijgt het nummer een voldoende. Een 6 van mijn kant
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Je hoeft dit niet mooi te vinden want dat is dus gewoon een kwestie van smaak tot zover kan ik met ieder meegaan, maaaaar tussen iets NIET mooi vinden maar het wel kunnen horen dat het van een superbe kwaliteit is (ook al is dat dan niet JOUW kwaliteit!!) zit een hele wereld.
Er is zoveel muziek die ik niet MOOI vind maar waaraan ik wel kan horen dat het echte kwaliteit is.
Het geven van een 1 omdat het je smaak niet is daar zal niemand een probleem mee hebben, maar het glashard ontkennen dat iets geen kwaliteit heeft is heel wat anders.DJ Tiesto zou bv bij mij standaard een 1 krijgen omdat het mijn smakk nu eenmaal niet is, maar ik ben nog niet zo doof of wat dan ook om daarbij tevens te ontkennen dat de man wel kwaliteit maakt.
Er is zoveel muziek die ik niet MOOI vind maar waaraan ik wel kan horen dat het echte kwaliteit is.
Het geven van een 1 omdat het je smaak niet is daar zal niemand een probleem mee hebben, maar het glashard ontkennen dat iets geen kwaliteit heeft is heel wat anders.DJ Tiesto zou bv bij mij standaard een 1 krijgen omdat het mijn smakk nu eenmaal niet is, maar ik ben nog niet zo doof of wat dan ook om daarbij tevens te ontkennen dat de man wel kwaliteit maakt.
Gast- Gast
Wijs gesproken, Dave.
Dat het vaak persoonlijk wordt, dat kan je niet tegen houden, sommige uitspraken zijn zo scherp neergezet, dat het gewoon niet tegen te houden valt. Ik ben er zelf ook vaak schuldig aan, dat weet ik. Als het maar niet uit de klauwen loopt. .Maar ik heb alle vertrouwen in jou en Jorg als moderator. De tijd dat ijzeren Gerda met ijzeren klout over ons zat te regeren ligt iig ver achter ons. Al heb ik wel vreselijk gelachen...
Dat het vaak persoonlijk wordt, dat kan je niet tegen houden, sommige uitspraken zijn zo scherp neergezet, dat het gewoon niet tegen te houden valt. Ik ben er zelf ook vaak schuldig aan, dat weet ik. Als het maar niet uit de klauwen loopt. .Maar ik heb alle vertrouwen in jou en Jorg als moderator. De tijd dat ijzeren Gerda met ijzeren klout over ons zat te regeren ligt iig ver achter ons. Al heb ik wel vreselijk gelachen...
Jan...- Music-Master
Journeyman schreef:....
Het geven van een 1 omdat het je smaak niet is daar zal niemand een probleem mee hebben,........
Dit is wel waar de discussie over ging, als je dit durft te ranken met een 1 ben je een cultuurbarbaar en nog doof ook.
Ik bedoel precies wat Journey zegt. Kwalitatief gezien is dit algemeen geaccepteerd de allerbeste uitvoering van Vesti la Giubba ooit. De kenners van het genre zijn het daar unaniem over eens.
Ik vind zelf wel dat je geen 1 geeft aan kwaliteit ook als het je smaak niet is, een 1 reserveer ik iig voor bagger zowel op zanggebied als qua mijn smaak van muziek.
Iedereen moet dat natuurlijk wel zelf weten, maar als je hier de kwaliteit niet van inziet dan vind ik dat inderdaad cultuurbarbarisme en doofheid en dat mag ik vinden.
Opera is ook niet voor iedereen, daarom is ook musical bedacht; dat is veel volkser, toegankelijker en is veel minder een acquired taste.
Ik heb in mijn persoonlijke lijst overigens de versie van Lanza hoger staan, omdat zijn stem beter past bij mijn smaak.
Ik vind zelf wel dat je geen 1 geeft aan kwaliteit ook als het je smaak niet is, een 1 reserveer ik iig voor bagger zowel op zanggebied als qua mijn smaak van muziek.
Iedereen moet dat natuurlijk wel zelf weten, maar als je hier de kwaliteit niet van inziet dan vind ik dat inderdaad cultuurbarbarisme en doofheid en dat mag ik vinden.
Opera is ook niet voor iedereen, daarom is ook musical bedacht; dat is veel volkser, toegankelijker en is veel minder een acquired taste.
Ik heb in mijn persoonlijke lijst overigens de versie van Lanza hoger staan, omdat zijn stem beter past bij mijn smaak.
Gast- Gast
Ik heb ook opera in mijn lijst:
Leeftijd : 67
@Katje: Natuurlijk mag jij vinden dat het geven van een 1 getuigt van cultuurbarbarisme en doofheid, wat ik dan wel weer jammer vind, is dat veel liefhebbers van klassieke muziek zich verheven voelen boven het gewone "klootjesvolk" die de "schoonheid" van deze muziek niet in "kunnen" zien, of "kunnen" horen en dat dan op een enigszins neerbuigende toon brengen.
Maar goed, ik heb er verder geen probleem mee, ik vind iets mooi of niet en wat een ander daarvan vindt is niet iets waar ik me druk over ga maken.
Maar goed, ik heb er verder geen probleem mee, ik vind iets mooi of niet en wat een ander daarvan vindt is niet iets waar ik me druk over ga maken.
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: