Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! EmptyGisteren om 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! EmptyGisteren om 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! EmptyGisteren om 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! EmptyGisteren om 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! EmptyGisteren om 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! EmptyGisteren om 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! EmptyGisteren om 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! EmptyGisteren om 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! EmptyGisteren om 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! EmptyGisteren om 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! EmptyGisteren om 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! EmptyGisteren om 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! EmptyGisteren om 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! EmptyGisteren om 12:47 van Roche

» Mei 2024
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! EmptyGisteren om 10:30 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty16.05.24 23:08 van Frodo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty16.05.24 23:05 van Frodo

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty16.05.24 23:04 van Frodo

» *RTH* Lisa Stansfield - All Around The World
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty16.05.24 23:01 van Frodo


*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

+13
Jaap2000
sokratikos
Mirrr
Jan...
MrJohn
LarryMullen
Vleertje
Mies
Ries
ErickNJ
sowhat
Frodo
Dave Evans
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Alles geprobeerd'

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Vote_lcap0%*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Vote_lcap0%*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Vote_lcap5%*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Vote_lcap5%*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Vote_lcap9%*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Vote_rcap 9% 
[ 2 ]
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Vote_lcap14%*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Vote_rcap 14% 
[ 3 ]
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Vote_lcap23%*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Vote_rcap 23% 
[ 5 ]
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Vote_lcap14%*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Vote_rcap 14% 
[ 3 ]
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Vote_lcap27%*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Vote_rcap 27% 
[ 6 ]
*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Vote_lcap5%*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 22
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  Dave Evans 06.07.11 10:57

[05-07-2011]
Van het pallet!

Het Goede Doel is het geesteskind van componist Henk Temming en tekstschrijver Henk Westbroek. Zij starten de groep begin ’79 en schrijven het Nederlandse repertoire waarmee de groep aanvankelijk in het linkse circuit opereert. Met optredens op FNV-manifestaties, woningnoodspektakels en andere vormingsavonden ontwikkelt de groep haar muziek, die de twee Henken omschrijven als mooi ritmisch, net niet meeslepend en zeer divers van karakter en structuur.

Het Goede Doel bestaat in die periode uit Temming en Westbroek, pianist Sander van Herk, bassist Dennis Ringeling, toetsenist Ronald Jongeneel en ex-Superjones drummer Hans Boosman. Ringeling wordt al spoedig vervangen door Steven Wienjus.

Na een succesvol optreden in Vara’s Popkrant, waaraan Westbroek een baan als presentator overhoudt, maakt de groep eind ’81 de single ‘In ‘t leven’. Met de tweede single, het controversiële ‘Gijzelaar’, haalt de groep enkele maanden later voor het eerst de hitparade. De echte doorbraak komt eind ’82 met de single ‘België (Is er leven op Pluto…)’ en het gelijknamige album. Beide platen schieten naar de hoogste regionen van de hitparade, waarin Temming & Westbroek op dat moment ook al vertegenwoordigd zijn met het voor de grap opgenomen ‘Sinterklaas (Wie kent hem niet?)’.

Terwijl de Nederlandstalige popmuziek hoogtij viert weet Het Goede Doel een groot publiek aan te spreken met geestige teksten en geraffineerde, orkestrale pop. Dankzij singlesuccessen als ‘Vriendschap’ en ‘Hou van mij’ is het album ‘België‘ binnen korte tijd goud. De band ontvangt een gouden plaat, een Edison en een Zilveren Harp. In mei ’83 vertrekt drummer Hans Boosman naar De Munck, zijn vervanger Ab Tamboer is afkomstig uit Earth & Fire.

Begin ’84 verschijnt ‘Tempo Doeloe‘, voorafgegaan door de single ‘Eenvoud’. Deze plaat wordt aanzienlijk minder enthousiast onthaald. De composities zijn zwakker en de teksten komen gezocht over. Onder de naam ‘HGD’ en ‘The Good Cause’ probeert de band ook in het buitenland voet aan de grond te krijgen. Er komt een Duitstalige versie van het album ‘België’ en een Engelstalige single ‘België’ (’Luxembourg’). Verder dan een optreden in het Eurovisieprogramma Euro A Go Go komt de band helaas niet.

Eind ’84 maakt Het Goede Doel een speciale kerstsingle met zangeres Annie Schilder (ex-BZN), ‘Eeuwige Kerst’. Enkele weken daarna komt het bericht dat de groep stopt met optreden. Westbroek verwerft landelijke bekendheid als presentator bij de Vara, onder meer van de Popkrant, het programma waarin hij eens zelf debuteerde.

In ’86 verschijnt ‘Mooi en Onverslijtbaar‘, waarop Het Goede Doel blijkt ingekrompen tot het trio Westbroek, Temming en Van Herk. Met het geïnspireerd klinkende ‘Mooi en Onverslijtbaar’ scoort Het Goede Doel opnieuw enkele hits en weet de groep het prijsgegeven terrein weer terug te winnen. In de zomer van ’87 tekent de groep een sponsorcontract met prisdrankgigant Coca Cola voor een komende concerttournee. Van deze toer, waarbij het trio terzijde wordt gestaan door sessiemuzikanten, verschijnt de live-elpee ‘Live!!!‘. Intussen doen Temming en Sander van Herk steeds meer van zich spreken als producersduo, onder andere voor Herman van Veen. Het componistenduo Temming/Westbroek levert geregeld materiaal aan voor ‘Kinderen voor Kinderen’.

In ’88 doet Het Goede Doel de naam eer aan door ‘Iedereen is anders‘ te maken ten behoeve van de stichting Colombine. Op deze plaat schrijven Temming en Westbroek liedjes en verzorgt de groep de begeleiding voor elf Nederlandse vocalisten waaronder Marco Bakker, Rob de Nijs, Ramses Shaffy, Peter te Bos en René Froger. Aanvankelijk verkoopt de plaat niet zo goed, maar nadat René Froger’s ‘Alles kan een mens gelukkig maken’ op verzoek van een discjockey op single wordt uitgebracht en een enorme hit wordt, kan de stichting Colombine alsnog een aanzienlijk bedrag aan royalties bijschrijven.

Eind ’89 verschijnt ‘Souvenir‘, een vrij pretentieuze plaat die qua verkoop wat bij de voorgangers achterblijft. Kort na het verschijnen van ‘Souvenir’ krijgt Het Goede Doel een Gouden Notekraker uitgereikt, de onderscheiding van de Nederlandse Toonkunstenaarsbond’. In het voorjaar van ’90 maakt de groep een theatertournee onder de titel ‘Theatertoerisme’, waarbij het materiaal van ‘Souvenir’ centraal staat. De reacties zijn het er echter over eens dat de verbindende sketches lang niet zo leuk zijn als de liedjes zelf.

In juni 1991 bereikt de single ‘Als Ik De Bouw Van Arnold Schwarzenegger Had’ de tipparade. Het blijkt de zwanezang van Het Goede Doel. Ernstige meningsverschillen maken een einde aan één van Nederlands meest succesvolle componistentandems.

Beide Henken slagen er echter wel een succesvol vervolg te geven aan hun carrière. Westbroek als radiopresentator en solozanger (goed voor de evergreen Zelfs Je Naam Is Mooi). Temming als producer en (co-)componist van onder meer De Kast en City To City. Sander van Herk en Henk Temming beheren in Utrecht de StuStuStudio.

Westbroek, Temming en Van Herk kunnen het toch niet laten en staan op 20 en 22 december 2001 als Het Goede Doel op het podium en vieren in de Heineken Music Hall te Amsterdam het feit dat ze tien jaar uit elkaar zijn. Hun nieuwe single heet ‘Alle Mensen Op De Aarde’. Tegelijkertijd met het optreden verschijnt de cd-box Geef ‘De Mensen Wat Ze Willen’ met daarop 25 nog niet eerder op cd verschenen nummers, alle 35 hits van Het Goede Doel en de solo hits van Henk Temming en Henk Westbroek.

Bijna vijf jaar later, in februari 2006, verschijnt de DVD-box ‘ Alsof er niets gebeurd is…’ met daarop een concertregistratie van het reünie concert uit 2001 met diverse extra’s.

In april 2008 gaat het avontuur verder. Wat begon als een soloplaat van Henk Westbroek eindigde als een nieuw volwaardig Het Goede Doel album met medewerking van de beide Henken . Titel van de plaat is ‘Gekkenwerk’ en wordt door één van de grootste IT-detacheerdersbedrijven van Nederland; IT-Staffing, betaald en gratis (en legaal) via internet aan het publiek aangeboden. Aangezien Henk en Henk het nieuwe album voor een groot publiek aan willen bieden wordt de reguliere verkoop via het winkelkanaal overgeslagen.



https://www.youtube.com/watch?v=Z5btqdEtjok

Prachtige 'live' uitvoering

https://www.youtube.com/watch?v=KzFkqwliuEU

1986, bij Countdown

https://www.youtube.com/watch?v=ZMLHyC8B6mI&feature=related
Quizvraag: wat is de naam van de drummer en welk hitje scoorde hij in de Top 40?

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  Frodo 06.07.11 11:20

Ik kan het hebben over de enorme poseur die Westbroek is, over het brave, kabbelende, simpele liedje, over de teksten die toch wel enigszins gekunsteld zijn, maar uiteindelijk heeft dit liedje toch wel wat. Waarbij ik het outtro in al zijn simpelheid briljant vind.

Een 7.

PS Is de drummer Toni Peroni? En het hitje 'KNMI'?
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  sowhat 06.07.11 11:46

Ik vind Westbroek wel een gezellige gozer.

Dit liedje vind ik in alle opzichten slecht en vervelend: 3

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18726
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  Dave Evans 06.07.11 12:00

Frodo schreef:Ik kan het hebben over de enorme poseur die Westbroek is, over het brave, kabbelende, simpele liedje, over de teksten die toch wel enigszins gekunsteld zijn, maar uiteindelijk heeft dit liedje toch wel wat. Waarbij ik het outtro in al zijn simpelheid briljant vind.

Een 7.

PS Is de drummer Toni Peroni? En het hitje 'KNMI'?

Helemaal goed Frodo Very Happy

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  ErickNJ 06.07.11 12:57

Dit nummer vind ik niet zo geslaagd. Ik kom niet verder dan een 5.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2375
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  Gast 06.07.11 13:00

Dat gemekker altijd op de man Henk Westbroek vind ik een beetje kinderachtig. We ranken hier toch geen personen?
Gelukkig is het geen karakterloze sukkel anders zou er niet zoveel op hem afgegeven worden.

Genoeg over Henk Very Happy

Ik vind dit een fantastisch mooi nummer; een van de mooiste Nederlandse liedjes die van mij een ruime 9 krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  Dave Evans 06.07.11 13:03

Bovendien komt in deze plaat Henk Westbroek nagenoeg niet voor!

Ik mag wel zeggen dat dit één van de allerbeste Nederlandstalige platen is die er ooit gemaakt zijn, daarom ben ik ook blij met dit verzoekje. Met name het formidabele outro staat op zeer hoog muzikaal niveau!
Ik ga daarom met Katje mee, ook een 9!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  Ries 06.07.11 14:12

Idd 1 der allermooiste Nederlandstalige nummers ooit, een 8
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7080
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  sowhat 06.07.11 14:58

katje37 schreef:Dat gemekker altijd op de man Henk Westbroek vind ik een beetje kinderachtig. We ranken hier toch geen personen?
Gelukkig is het geen karakterloze sukkel anders zou er niet zoveel op hem afgegeven worden.

Katje, je cijfer onderstreep ik niet, maar deze quote dus wel. Ik word dus ook een beetje moe van dat gezeur.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18726
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  Frodo 06.07.11 15:04

sowhat schreef:
katje37 schreef:Dat gemekker altijd op de man Henk Westbroek vind ik een beetje kinderachtig. We ranken hier toch geen personen?
Gelukkig is het geen karakterloze sukkel anders zou er niet zoveel op hem afgegeven worden.

Katje, je cijfer onderstreep ik niet, maar deze quote dus wel. Ik word dus ook een beetje moe van dat gezeur.

Ik word ook een beetje moe van dat eindeloze commentaar geven op meningen van anderen.

Zo heeft iedereen wel eens wat.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  Gast 06.07.11 15:15

Frodo, ik doel niet op een mening. Ik doel op het feit dat het bij Het goede doel altijd over de persoon Westbroek gaat en daarmee vind ik dat de band tekort wordt gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  Mies 06.07.11 15:37

Ik vind deze niet zo sterk als de bekende HGD krakers. Ik ben het wel met Frodo eens dat Westbroek een poseur is, en ik voeg eraan toe: zelfingenomen type, en kort lontje. Verder is dit nummer wel grappig, en Henk T. heeft een prettig stemgeluid.
Niet meer dan een zesje, hoewel ik de 2 voorlaatste albums thuis heb staan Smile
Mies
Mies
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4024
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 57
Woonplaats : Emmen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  ErickNJ 06.07.11 16:21

Ik kan het me wel voorstellen dat het moeilijk is om van iemand's kunst te houden als je een hekel aan de kunstenaar hebt. Dus als je wel van iemand's kunst houdt, dan is het beter dat je je niet verdiept in het leven van de kunstenaar. Je mening kan er alleen maar op achteruit gaan, en dan kan de helft van de kunst ter wereld wel op de brandstapel. Ik vind bijvoorbeeld Julia een briljant nummer, en wat voor jojo die Westbroek is dat wil ik dan liever niet weten. Als ik me niet kan inbeelden dat hij dat lied oprecht zingt, dan gaat alle lol eraf.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2375
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  Vleertje 06.07.11 16:28

Een vijfje tekstueel en muzikaal prima in elkaar maar die neuzelstem die doet het voor mij gewoonweg niet. Beste goede doel nummer marsepeiiiiiiiiiiiiin pepernoten pepernoten pepernoten pepernoten taai taai taai taai taai taai pepernoten pepernoten pepernoten pepernoten!
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  Vleertje 06.07.11 16:29

Oeps per ongeluk op zes geklikt ipv vijf
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  Mies 06.07.11 18:09

Op het stemgeluid van Henk W. heb ik weinig aan te merken, maar hij is al langer solo dan dat HGD bestond.
Hier in het noorden noemen we zo iemand een "waailappe" Smile Ik maak onderscheid tussen zijn artistieke vaardigheden en zijn optreden als o.a. "Leefbare" politicus en presentator.. Ik denk altijd "Wat is Waar?" En verder zeg ik er niets meer over. Razz
Mies
Mies
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4024
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 57
Woonplaats : Emmen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  Gast 06.07.11 18:31

Ah, ok, we doen dus toch "Rank Henk".

Tja wat kunnen we voor negatiefs over Henk W zeggen, een paar steekwoorden: Rijke fantasie, zeurstem, alcoholist, grootheidswaanzin.

Henk T: Pedant, arrogant, eigenzinnig, eigenwijs.

Beetje categorie Smeets of Derksen; je haat ze of je houdt van ze.

Over 1 ding kunnen we het denk ik wel eens zijn het zijn wel rasartiesten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  Vleertje 06.07.11 19:12

Ik rank niet Henk ik rank zijn neuzelstem lieverd Liefde 2 Net zo goed als ik Woesthof rankte wegens zijn afknepen strotgeluid dat het een zak is maakt het alleen maar erger Wink

Overigens Jim Morrisson als mens totale eikel ga de bio er maar op na en toch rank ik hem wegens geweldige stem zelden lager dan een 8. Er zijn zoveel artiesten die etters zijn pedant zijn maar goed. Henk zelf ach ik vind hem wel grappig alleen zijn stem dreint zo kannie ook niets aan doen.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  LarryMullen 06.07.11 19:24

Een van de betere Nederlandse bands, maar dit is zeker niet hun beste plaat. ik geef hiervoor een 7.
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3952
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  MrJohn 06.07.11 19:27

Ja sorry hoor, ben er gauw klaar mee, dreinende stem en vreselijke muziek: een 4
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  Jan... 06.07.11 20:04

In het begin denk je gatverredamme het Goede Doel. Maar tot mijn stomme verbazing is dit weer zo'n uitzondering. Ik heb erg genoten van dit nummer, om na al die jaren weer te horen. Ik geef hier gewoon een 7 voor. Prima plaat.
Andere nummers vind ik irritant met name het wanstalige Belgie. En Westbroek is gewoon een zak patat, in dat Countdown filmpje doet hij ook zo irritant. Beetje de grote ster uithangen, terwijl hij geen reet uitvoert. Gewoon een enge vent.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  Mirrr 06.07.11 21:07

Ik mag die oude muziek van Het Goede Doel wel, deze krijgt een 7....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  Gast 07.07.11 1:07

Ik vind dit persoonlijk niet 1 van de beste nummers van HGD, al zijn de intro en outro idd wel heel mooi... Al met al kom ik tot een 6... En tsja Henk Westbroek.... Ik moest net ineens aan kopspijkers denken, waarin Henk vaak werd nagedaan en op de korrel werd genomen.... Hilarisch...!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  sokratikos 07.07.11 1:49

'Henk Rank' = humorvolle term (haha)

Henk W is als 'leefbare' iig niet echt een 'politieke hit' geworden om te ranken. Wat niet zo verbazingwekkend is, want zoveel bijzonder nieuws of inzichtelijks heeft deze (bn-)vertegenwoordiger van de 'nieuwe politiek' mi niet geuit. Maar het is een uitgesproken persoonlijkheid en daar wil 'men' gewoonlijk wel een mening over laten horen ja. Ach, ik vermoed dat als 'men' Westbroek kan pruimen dat je er dmv slap ouwehoeren en wat kletsen over muziek wel een gezellige avond mee kan hebben.

Die ander Henk ken ik niet eens, dus ik onttrek me maar aan de 'Henk Rank'.

De zangstem van Henk W kenmerkt zich mi door zn duidelijke uitspraak van zn NLse songteksten maar de klankkleur en zijn stemgebruik (als instrument) boeien me niet echt. Kortom, ik vind t geen uitzonderlijk goede zanger, hij moet vooral van zn teksten hebben. Qua tekst is 'Alles geprobeerd' goed verstaanbaar en algemeen genoeg om voor menigeen enigszins herkenbaar te zijn, want wie heeft in een liefdesrelatie niet op de een of andere manier ooit alles geprobeerd? Dat is mi waar de kracht van de tekst ligt, want een wijze levensles of buitengewoon interessante gedachte oid is er niet in te ontwaren.

Toen het boven veelgeroemde outtro bleef aanhouden kreeg ik (sorry voor de liefhebbers) de plotselinge associatie met tunes van NLse soapseries.

Inclusief jeugdsentimentbonuspuntje: een 5

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  Dave Evans 07.07.11 13:27

Haha Sokra, ik ben toch wel benieuwd naar welke soaps jij allemaal keek, want ik herken er weinig in Wink
Maar nogmaals Henk W heeft helemaal geen bijdrage bij deze plaat Smile

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd! Empty Re: *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum