*RTH* Peter Fox - Alles neu
+7
Mirrr
Paul
LarryMullen
Jan...
sowhat
Dave Evans
Frodo
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "Peter Fox?
*RTH* Peter Fox - Alles neu
Peter Fox (alias Enuff, alias Pete Fox, burgerlijke naam Pierre Baigorry) (Berlijn, 3 september 1971) is een Berlijnse reggae/hiphop-zanger en één van de drie frontmannen van de Duitse reggaedancehallgroep Seeed.
Behalve bij Seeed werkt Peter Fox sinds 2007 ook aan een solocarrière. Zijn eerste album kwam op 26 september 2008 uit en draagt de titel Stadtaffe. Op dit geheel Duitstalige album kreeg hij de hulp van twee drummers (die verantwoordelijk waren voor de beats) en het Duitse filmorkest Babelsberg, dat melodieën, riffs en harmonische klanken aan het album meegaf. Al op 1 november 2007 was het nummer Fieber, dat Peter Fox samen met K.I.Z. zong, als voorproef van zijn MySpace-site uitgegeven. De eerste single, Alles neu, verscheen op 15 augustus 2008. De tweede single van het album, Haus am See, werd op 17 oktober van datzelfde jaar uitgebracht. In Duitsland werd het album uitgeroepen tot 'Album van het Jaar' editie 2008.
Op 29 mei 2009 werd het nummer Haus am See tot Megahit uitgeroepen bij 3FM, een doorbraak in Nederland.
https://youtu.be/qdtLCfEcPL4
Behalve bij Seeed werkt Peter Fox sinds 2007 ook aan een solocarrière. Zijn eerste album kwam op 26 september 2008 uit en draagt de titel Stadtaffe. Op dit geheel Duitstalige album kreeg hij de hulp van twee drummers (die verantwoordelijk waren voor de beats) en het Duitse filmorkest Babelsberg, dat melodieën, riffs en harmonische klanken aan het album meegaf. Al op 1 november 2007 was het nummer Fieber, dat Peter Fox samen met K.I.Z. zong, als voorproef van zijn MySpace-site uitgegeven. De eerste single, Alles neu, verscheen op 15 augustus 2008. De tweede single van het album, Haus am See, werd op 17 oktober van datzelfde jaar uitgebracht. In Duitsland werd het album uitgeroepen tot 'Album van het Jaar' editie 2008.
Op 29 mei 2009 werd het nummer Haus am See tot Megahit uitgeroepen bij 3FM, een doorbraak in Nederland.
https://youtu.be/qdtLCfEcPL4
Laatst aangepast door Raver op 22.05.11 9:58; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : onderlinkje geplaatst)
Gast- Gast
Re: *RTH* Peter Fox - Alles neu
Na een nacht vol Pearl Jam, Soundgarden, Nirvana, Beastie Boys, Rage Against The Machine, Rammstein, AC/DC, the Cure, Buffalo Tom, Manic Street Preachers, Ugly Kid Joe, U2, Cranberries, Skunk Anansie, Anouk, Lenny Kravitz, Smashing Pumpkins, Kula Shaker, Public Enemy, enz, enz, enz, een volle zaal en een continu volle dansvloer, kom ik thuis en moet ik dit ranken. Wat een contrast. Wat een bagger. Wat een totaal mislukte poging tot muziekmaken.
Een 1.
Een 1.
Nummer dat dreint en trekt en stilvalt waar het niet moet.
Verbaast me niet dat het in Nederland niet aansloeg.
Driepunter
Verbaast me niet dat het in Nederland niet aansloeg.
Driepunter
Gast- Gast
Een één geef ik aan muziek wat echt niet om aan te horen is en dat geldt zeker niet voor dit nummer! Niet dat het een hoogvlieger is maar het orkest redt voor mij veel.
Een vijf kan er dus wel af!
Herstel het wordt een 6 omdat het einde wel leuk is
Een vijf kan er dus wel af!
Herstel het wordt een 6 omdat het einde wel leuk is
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Raver, als je er Haus am See boven had gezet, had ik het ook geloofd. Ik hoor nauwelijks verschil. Ik vind dit iig niets: 3.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Een beetje meer rust had wonderen gedaan. Nu dramt en dramt het maar door in het Germaans en dat doet geen recht aan het nummer. Ik hou het op een 4. Als die "zanger" zijn bek af en toe had dicht gedaan, dan was het een hoger cijfer geworden.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
@Jan van mij had die "zanger" het hele nummer zijn mond mogen houden, de "instrumentenspelers" trouwens ook
een 3 voor deze mislukte muziek.
een 3 voor deze mislukte muziek.
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Net zo een totale catastrofe als van Gaal bij Bayern dit seizoen een 1
Gast- Gast
Dit nummer kan in de verste verte niet tippen aan Haus am See. Een 4, voor de humor..
Wat een eensgezindheid hier, van mij ook slechts maar een 3, niks aan dit...
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ook ik ben het hier mee eens... Haus am See was best een leuk zomerhitje maar dit vind ik inderdaad niet erg hoogstaand... Hij ratelt idd maar door.. Ik ben het met Dave eens dat het einde van het nummer wel best aardig is (het instrumentele) Daarom scoort het nummer uiteindelijk wel een onvoldoende maar geen hele 'diepe' het wordt een 5!
Gast- Gast
Haus am see begon na enige tijd te irriteren, dit is niet veel beter. Ik ben coulant met een 5, maar meer kan ik er echt niet van maken.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
De 7 is van mij.
Hoorde deze vrijdagnacht op 3fm en toen kwam die goed aan bij.
Totaal anders dan het huis aan het meer, beetje freaky ritme en de muziek is wel ok alleen dat rappen int Duits is wennen.
Zal het maar nooit draaien op Orinoco aan cijfers te zien
Hoorde deze vrijdagnacht op 3fm en toen kwam die goed aan bij.
Totaal anders dan het huis aan het meer, beetje freaky ritme en de muziek is wel ok alleen dat rappen int Duits is wennen.
Zal het maar nooit draaien op Orinoco aan cijfers te zien
Gast- Gast
Ach jawel Raver, gewoon doen! Zo slecht is het nou ook weer niet...Kan best een keer in Raver zaagt de week door !
Gast- Gast
Ik kom ook niet verder dan een 5 en dan ben ik nog mild. Maar ik heb het dan ook niet helemaal uitgeluisterd. Maak dat iets uit? Het lijkt teveel op Haus am See, maar dan toch een stuk minder van kwaliteit en variatie (en daar zat ook al niet zoveel variatie in).
Maar Haus am See daar mag je me voor wakker maken, misschien ook omdat dat nummer er twee jaar geleden door RadioTour zo is ingeramd.
Maar Haus am See daar mag je me voor wakker maken, misschien ook omdat dat nummer er twee jaar geleden door RadioTour zo is ingeramd.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Ik vind dit dus best ontzettend leuk klinken en het heeft wat fris en spunky's wat haus am see voor mij dan weer niet echt heeft. Ik ga met Raver mee met een zeven.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Nou nee, nix voor mij. De orchestratie is wel aardig. Maar het is totaal niets bijzonders. Een 3
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Helemaal niks dit, net als Haus am See, dat was ook al niks.
Ik kan hier ook echt weinig hiphop of dancehall in ontdekken. Stem is ook wel erg eentonig en saai.
4.
Ik kan hier ook echt weinig hiphop of dancehall in ontdekken. Stem is ook wel erg eentonig en saai.
4.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Verrukkelijke 500 2017: DE LIJST!
» Vr 18 aug : Alles of niets 21:00 uur
» *RTH* Doe Maar - Is Dit Alles
» *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!
» [Vrijdag 7 Aug.] Dave zet alles op de kop!
» Vr 18 aug : Alles of niets 21:00 uur
» *RTH* Doe Maar - Is Dit Alles
» *RTH* Het Goede Doel - Alles geprobeerd!
» [Vrijdag 7 Aug.] Dave zet alles op de kop!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: