*RTH* Nilsson - Elastic Baby
+9
MrJohn
sokratikos
Jan...
ErickNJ
Frodo
Jorg
sowhat
Led-Zep
Dave Evans
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Elastic Baby'
*RTH* Nilsson - Elastic Baby
[15-06-2011]
Nee raak niet verward, we hebben het hier niet over Harry Nilsson! Wel over de Nederlandse band Nilsson (van het eiland Texel) die midden en eind jaren '90 actief was
Ze kwamen echter niet verder dan twee plaatjes in de tipparade: My brains down en dit Elastic baby!
Eind 1997 werd het Nederlandse publiek aangenaam verrast door een nieuwe band: Nilsson. Met de single ‘Elastic Baby’ verwierf de band haar nationale bekendheid. De plaat werd wekenlang door Radio 3 gesteund en leverde de groep haar eerste hitnotering op. Nilsson speelde live in verschillende radio programma's zoals "Denk aan Henk", VPRO' s Studio Amstel live en Leidsekade Live (KRO).
‘Elastic Baby’was een goede weerspiegeling van de band op dat moment en fungeerde als intrigerende voorloper van het debuutalbum ‘Nilsson’.
https://www.youtube.com/watch?v=dK9m0tdDvZQ&feature=related
Nee raak niet verward, we hebben het hier niet over Harry Nilsson! Wel over de Nederlandse band Nilsson (van het eiland Texel) die midden en eind jaren '90 actief was
Ze kwamen echter niet verder dan twee plaatjes in de tipparade: My brains down en dit Elastic baby!
Eind 1997 werd het Nederlandse publiek aangenaam verrast door een nieuwe band: Nilsson. Met de single ‘Elastic Baby’ verwierf de band haar nationale bekendheid. De plaat werd wekenlang door Radio 3 gesteund en leverde de groep haar eerste hitnotering op. Nilsson speelde live in verschillende radio programma's zoals "Denk aan Henk", VPRO' s Studio Amstel live en Leidsekade Live (KRO).
‘Elastic Baby’was een goede weerspiegeling van de band op dat moment en fungeerde als intrigerende voorloper van het debuutalbum ‘Nilsson’.
https://www.youtube.com/watch?v=dK9m0tdDvZQ&feature=related
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Nilsson - Elastic Baby
Wel aardig, maar het nummer komt nooit echt los. Jammer ze hadden hier meer uit kunnen halen.
Een klein 6je.
Een klein 6je.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Ik kende dit niet. Wat leuk dit! Heerlijk loom gezongen, mooie muzikale omlijsting. 8
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Beetje braaf en rechtoe-rechtaan. Een vijf.
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3076
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Voordeel van de twijfel dan maar. Het is inderdaad allemaal erg safe. Het nummer komt laat op gang terwijl datgene dat de climax had moeten zijn erg rommelig is. Daar staat tegenover dat er goed gezongen wordt. Uiteindelijk trekt de gitaar me naar de voldoende.
Een 6.
Een 6.
Ik ben het wel met Led-Zep eens. Of ze hadden het meer in de richting van Creep van Radiohead moeten zoeken. Of ze hadden de ruige stukken eruit moeten halen en het als Norah Jones moeten zingen. Maar deze uitvoering probeert van twee walletjes te eten, en dat is niet gelukt. Een 5.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Niet vergeten te stemmen Jorg.Jorg schreef:Beetje braaf en rechtoe-rechtaan. Een vijf.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Ik weet het, ik weet het, ik mag niet een clip recenseren. Maar mijn hemel, wat zit er een vreselijk irritant mens daar rond te drentelen. Ik ben blij dat zoiets niet naast me ligt vanavond. OK, ik zal objectief blijven, ach, eigenlijk is dit ook een snertliedje ten top en geef ik een 1 met 1 strafpunt voor dat gedrocht in de clip.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Net als SoWhat kende ik dit dus niet en dat is zonde geweest. Prima liedje uitstekend vertolkt en ik heb niet het gevoel dat hier nu van twee walletjes word gevreten. Ik vind het wel wat hebben namelijk en ach die clip zit weliswaar vol pretentie en probeert kunstzinnig te zijn maar dat kan je de band niet echt kwalijk nemen, muziek maken of een clip maken zijn 2 verschillende diciplines nietwaar.
Overigens vind ik de dame in kwest niet echt een gedrocht gelukkig maar dat smaken verschillen.
Ik geef hier wel een 8 voor want het liedje blijft gewoon lekker hangen.
Overigens vind ik de dame in kwest niet echt een gedrocht gelukkig maar dat smaken verschillen.
Ik geef hier wel een 8 voor want het liedje blijft gewoon lekker hangen.
Gast- Gast
Kende t ook niet. Heb niet t idee dat van twee walletjes wordt gegeten. Sterker nog, de dynamiek van de song past bij de songtekst over een 'sensitive elastic baby', 'don't go too high, you might fall'. De eerste climax (vanaf 1:12) is minder diep en lang als de tweede climax (vanaf 2:40): "don't go to deep, it might break you". Wel lekker loom (idd) en stabiel gezongen. Een 7
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
jan4004 schreef:Ik weet het, ik weet het, ik mag niet een clip recenseren. Maar mijn hemel, wat zit er een vreselijk irritant mens daar rond te drentelen. Ik ben blij dat zoiets niet naast me ligt vanavond. OK, ik zal objectief blijven, ach, eigenlijk is dit ook een snertliedje ten top en geef ik een 1 met 1 strafpunt voor dat gedrocht in de clip.
Jan, niet elke vrouw kan net zo engelachtig zijn als Olga
Haar stem is wel intrigerend en doet zeker verlangen naar meer. Dit nummer blijft helaas een beetje "hangen" in het luchtledige.
Al met al zeker geen onvoldoende: een 6
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Je zegt het eigenlijk al wel goed MrJohn. Haar stem doet verlangen naar meer. En soms is het juist wel eens leuk om een plaatje te horen waarbij dat verlangen blijft zonder dat het bevredigd wordt
Voor mij hoeft er dan ook niet altijd een climax in een plaat te zitten. Wat dat betreft ben ik het ook wel met Sowhat eens dat juist dat lome in de plaat het zo leuk maakt.
Jammer dan ook dat deze band nooit echt doorbrak want potentie hadden ze wel!
Ik maak er een 7 van!
Voor mij hoeft er dan ook niet altijd een climax in een plaat te zitten. Wat dat betreft ben ik het ook wel met Sowhat eens dat juist dat lome in de plaat het zo leuk maakt.
Jammer dan ook dat deze band nooit echt doorbrak want potentie hadden ze wel!
Ik maak er een 7 van!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Je hebt gelijk! Heb het net gedaan ;-)ErickNJ schreef:Niet vergeten te stemmen Jorg.Jorg schreef:Beetje braaf en rechtoe-rechtaan. Een vijf.
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3076
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Helemaal niet mijn ding dit, een 4, helaas pindacheese
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Haar stem is wel prettig en er zit zelfs een tikkie zeurderigheid in en daar hou ik wel van. Een hele uitgesproken hoogvlieger is het niet maar ik kan er wel een klein zeventje voor geven.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Ik ken dit nummer vanuit die periode, maar het is echt niet blijven hangen. Dat zal het ook dit keer weer niet doen. Allee een 5 dan maar.
Gast- Gast
MrJohn schreef:
Haar stem is wel intrigerend en doet zeker verlangen naar meer. Dit nummer blijft helaas een beetje "hangen" in het luchtledige.
Al met al zeker geen onvoldoende: een 6
Met dit commentaar van Mr. John ben ik het wel eens... Het is mij net allemaal iets te Loom... Het had wel wat meer 'los' mogen komen... De zangeres heeft wel een hele fijne stem om naar te luisteren... Jammer dat we niet meer van deze band te horen hebben gekregen....
Ook een 6 van mij...
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Harry Nilsson - Everybody's Talkin'
» *RTH* Ronettes - Be My Baby
» *RTH* Promises - Baby it's you
» *RTH* My Baby - Uprising
» *RTH* Mac & Katie Kissoon - Don't do it baby
» *RTH* Ronettes - Be My Baby
» *RTH* Promises - Baby it's you
» *RTH* My Baby - Uprising
» *RTH* Mac & Katie Kissoon - Don't do it baby