*RTH* Marco Borsato - De waarheid
+13
Led-Zep
Ries
Vleertje
Paul
Joyce
Jaap2000
Frodo
ErickNJ
Jan...
LarryMullen
sokratikos
sowhat
Dave Evans
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Jouw cijfer voor \'De Waarheid\'
*RTH* Marco Borsato - De waarheid
[18-05-2011]
Weer iets nederlandstalig van het pallet! En dit nummer zal wel voor diepe dalen en hoge pieken gaan zorgen.
Dus luister nu eerst even en geef niet op voorhand je cijfer
Borsato is geboren in het Wilhelmina Ziekenhuis in Alkmaar als zoon van Roberto Borsato en Mary de Graaf. Het gezin verhuisde naar Italië, waar Borsato's vader een restaurant aan het Gardameer ging runnen. Zijn vader, Roberto Borsato overleed in de nacht van 22 januari op 23 januari 2009 op 69-jarige leeftijd. Borsato heeft veel tijd in Italië doorgebracht en spreekt dan ook vloeiend Italiaans. Het gezin telt verder nog een zoon, Armando, en een dochter, Sylvana.
Borsato brak door als zanger nadat hij op 7 april 1990 de Soundmixshow won met zijn vertolking van het nummer At This Moment van Billy Vera. Vanaf 1990 bracht Borsato drie Italiaanstalige albums uit. In 1994 stapte hij over op Nederlandstalige nummers (waarvan vele vertaald zijn uit het Italiaans). Hij brak door met het nummer Dromen zijn bedrog en zou vervolgens uitgroeien tot een van Nederlands succesvolste zangers.
Sinds 1998 vervult Borsato de rol van ambassadeur van de Stichting War Child, een organisatie die zich inzet om kinderen te helpen traumatische oorlogservaringen te verwerken. Ook trouwt hij in dat jaar met Leontine Ruiters in Venetië. Samen krijgen ze drie kinderen: Luca (1998), Senna (2001) en Jada (2002).
Eind 1996 kwam Borsato's derde album, De waarheid (6x platina), uit. De bijbehorende singles De waarheid en Wereld zonder jou, een duet met Trijntje Oosterhuis, werden beide grote hits.
https://www.youtube.com/watch?v=zuL_ekZSDkE
https://www.youtube.com/watch?v=krw4l6WiN-A
Weer iets nederlandstalig van het pallet! En dit nummer zal wel voor diepe dalen en hoge pieken gaan zorgen.
Dus luister nu eerst even en geef niet op voorhand je cijfer
Borsato is geboren in het Wilhelmina Ziekenhuis in Alkmaar als zoon van Roberto Borsato en Mary de Graaf. Het gezin verhuisde naar Italië, waar Borsato's vader een restaurant aan het Gardameer ging runnen. Zijn vader, Roberto Borsato overleed in de nacht van 22 januari op 23 januari 2009 op 69-jarige leeftijd. Borsato heeft veel tijd in Italië doorgebracht en spreekt dan ook vloeiend Italiaans. Het gezin telt verder nog een zoon, Armando, en een dochter, Sylvana.
Borsato brak door als zanger nadat hij op 7 april 1990 de Soundmixshow won met zijn vertolking van het nummer At This Moment van Billy Vera. Vanaf 1990 bracht Borsato drie Italiaanstalige albums uit. In 1994 stapte hij over op Nederlandstalige nummers (waarvan vele vertaald zijn uit het Italiaans). Hij brak door met het nummer Dromen zijn bedrog en zou vervolgens uitgroeien tot een van Nederlands succesvolste zangers.
Sinds 1998 vervult Borsato de rol van ambassadeur van de Stichting War Child, een organisatie die zich inzet om kinderen te helpen traumatische oorlogservaringen te verwerken. Ook trouwt hij in dat jaar met Leontine Ruiters in Venetië. Samen krijgen ze drie kinderen: Luca (1998), Senna (2001) en Jada (2002).
Eind 1996 kwam Borsato's derde album, De waarheid (6x platina), uit. De bijbehorende singles De waarheid en Wereld zonder jou, een duet met Trijntje Oosterhuis, werden beide grote hits.
https://www.youtube.com/watch?v=zuL_ekZSDkE
https://www.youtube.com/watch?v=krw4l6WiN-A
Laatst aangepast door Dave Evans op 18.05.11 13:41; in totaal 1 keer bewerkt
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Marco Borsato - De waarheid
Ik rank naar waarheid: 1.
Jammer trouwens dat je die clip met André van Duin als Daphe Deckers niet hebt geplaatst
Jammer trouwens dat je die clip met André van Duin als Daphe Deckers niet hebt geplaatst
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Wat is je motivatie dan beste vriend?
Nou, ik vind alles van Marco Borsato, dus dit ook, veel te gemaakt, en wat het ergst is, hoe hij het voordraagt vind ik gespeelde emotie.
Leeftijd : 67
Tsja Marco Borsato.... Vroeger was ik altijd een groot fan van zijn muziek... Dat durf ik best hardop te zeggen hier... Ik heb dan ook verscheidene cd's van hem in de kast staan... Maarja dan leer je later 'andere' muziek kennen en vind je Marco Borsato toch maar zozo... Desalnietermin ga ik in november naar zijn concert hier in Groningen... Gewoon om dat eens mee te maken (veel goeds over zijn concerten gehoord van mensen die ik ken en er heen zijn geweest)en bovendien heb ik een kaartje voor het concert op mn verjaardag gekregen, dus ik moet sowieso wel, haha.... Maar goed even terug naar het nummer 'de Waarheid'... Best een gevoelig nummer eigenlijk, mooie tekst ook wel... Maar zeker niet 1 van Marco's betere nummers als je het mij vraagt... Dan denk ik zelf toch meer aan: 'Zij', 'Margherita' 'Waterkant', 'Dochters', 'Het water', 'De bestemming' en 'nooit meer een morgen' om er een paar te noemen... Vaak vind ik de teksten van Marco heel mooi... Ze raken mij persoonlijk wel... Voor het nummer de waarheid heb ik toch gewoon een 7 over....!
Gast- Gast
Totaal niet aan mij besteed. Het is echt 'uitzitten' om naar Borsato's 'waarheid' te luisteren en kon uiteindelijk de neiging tot wegklikken niet onderdrukken. Geloof zijn Warchild-intentie eerder dan zijn muzikale emotie. De 1 reserveer ik voor slechtere nummers (ook al weet ik niet welke dat zijn en ga ik daar niet achter komen), dus een 2.
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Ik geef een totaal tegen de verwachting in cijfer voor dit nummer en dat is namelijk een 9
Het meeste van Marco vind ik goedkope bagger, omdat hij de muziek van Italiaanse zangers "leent" en de teksten bijna letterlijk vertaalt.
Dit nummer daarentegen is helemaal zelf geschreven; ook de muziek dat zouden Ewbank en hij vaker moeten doen!
Ik vind het een prachtige compositie en Marco's stem en Italiaanse emotionele inborst passen ontzettend goed bij muziek en tekst.
Niks neps aan; gewoon een geweldig goed nummer.
Het meeste van Marco vind ik goedkope bagger, omdat hij de muziek van Italiaanse zangers "leent" en de teksten bijna letterlijk vertaalt.
Dit nummer daarentegen is helemaal zelf geschreven; ook de muziek dat zouden Ewbank en hij vaker moeten doen!
Ik vind het een prachtige compositie en Marco's stem en Italiaanse emotionele inborst passen ontzettend goed bij muziek en tekst.
Niks neps aan; gewoon een geweldig goed nummer.
Gast- Gast
@katje Hoe kon je nou weten wat ik wilde opschrijven??? Nee hoor het is "spot on" voor wat betreft deze van Marco!! Ook vanuit deze plek een vette Negen
Gast- Gast
Tjah.. gespeelde emotie ben ik het mee eens.. een 9 ben ik het niet mee eens... waarom, waarom... moet Dave nou net zo'n kerkmuzieknummer uitzoeken......? ik vind aardig wat van Marco goed, maar dit niet echt.. Sorry marco, je krijgt van mij een 5. ov/m/v/rv/g/zg
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Als je goed het gelezen Larry, zag je dat ik niets had uitgezocht maar dat dit een verzoekje is
Dave Evans schreef:Als je goed het gelezen Larry, zag je dat ik niets had uitgezocht maar dat dit een verzoekje is
Ach, die tekstjes zijn alleen maar 1 april grapjes
Maar wie dit verzoekje heeft ingediend.......................................... bah.
Ik dus Larry, misschien ...als je later groot bent.....ga je dit nummer van Marco prostato nog weleens waarderen
Gast- Gast
katje37 schreef:Ik dus Larry, misschien ...als je later groot bent.....ga je dit nummer van Marco prostato nog weleens waarderen
Er is één ding wat je NOOIT tegen een puber moet zeggen, katje... en dat is....................
Sowhat heeft het al uitstekend neer gezet, ik heb niks toe te voegen. Wel een van zijn beteren, een 2.
Ik ben in ieder geval blij dat ik nooit volwassen gaat worden, zodat ik dit never nooit zal waarderen.
Ik ben in ieder geval blij dat ik nooit volwassen gaat worden, zodat ik dit never nooit zal waarderen.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ik heb hem helemaal uitgeluisterd, en het valt best wel mee. Ik geef hier een 7 voor.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Als deze rubriek RTG(eloofwaardigheid) zou heten zou ik vast een ander cijfer geven dan nu deze rubriek toch echt RTH heet.
De melodie van dit liedje is mooi, soms zelfs meeslepend, het georkestreerde arrangement mag er zijn en staat als een huis, de tekst gaat ergens over en is tegelijkertijd invoelbaar, en eerlijk is eerlijk: de zang is niet slecht. Kortom: technisch/productioneel zit alles goed in elkaar.
Toch ga ik ook weer geen 10 geven want er zijn nog wat ongrijpbare zaken die voor enige kritiek zorgen. Het liedje is mooi maar ik krijg geen kippenvel, er wordt wel degelijk met emotie gezongen maar ik wordt niet tot in het diepst van mijn ziel geraakt, en ondanks dat alles tot in de puntjes verzorgd is raak ik toch niet in vervoering.
Daarom een keurige 8.
De melodie van dit liedje is mooi, soms zelfs meeslepend, het georkestreerde arrangement mag er zijn en staat als een huis, de tekst gaat ergens over en is tegelijkertijd invoelbaar, en eerlijk is eerlijk: de zang is niet slecht. Kortom: technisch/productioneel zit alles goed in elkaar.
Toch ga ik ook weer geen 10 geven want er zijn nog wat ongrijpbare zaken die voor enige kritiek zorgen. Het liedje is mooi maar ik krijg geen kippenvel, er wordt wel degelijk met emotie gezongen maar ik wordt niet tot in het diepst van mijn ziel geraakt, en ondanks dat alles tot in de puntjes verzorgd is raak ik toch niet in vervoering.
Daarom een keurige 8.
Een fan van Borsato ben ik niet (en zal dat waarschijnlijk ook niet worden), maar jaren geleden kreeg ik eens een DVD gratis bij aanschaf van een koptelefoon (waarom? hadden ze nog een partijtje over?). Een DVD van zijn concert in De Kuip. Die DVD heb ik wel bekeken en het maakte zeker indruk op me.
Dus als niet-fan, maar wel onder de indruk van de performance, geef ik een 7.
De tweede clip (live) vind ik dan ook mooier dan de eerste.
Dus als niet-fan, maar wel onder de indruk van de performance, geef ik een 7.
De tweede clip (live) vind ik dan ook mooier dan de eerste.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Ben ook niet echt een fan van Marco Borsato, maar sommige liedjes zijn best om aan te horen.
En of ze nou uit het Italiaans komen of niet...ik versta geen Italiaans en dan hoor ik liever een vertaling in het Nederlands.
Mooiste nummers vind ik nog steeds "Opa" en "De Verliezer"
De Waarheid krijgt een 7 ( de live uitvoering vind ik trouwens mooier dan die clip met die vreselijke Daphne Deckers)
En of ze nou uit het Italiaans komen of niet...ik versta geen Italiaans en dan hoor ik liever een vertaling in het Nederlands.
Mooiste nummers vind ik nog steeds "Opa" en "De Verliezer"
De Waarheid krijgt een 7 ( de live uitvoering vind ik trouwens mooier dan die clip met die vreselijke Daphne Deckers)
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Ik ben ook geen fan van Borsato, maar zijn muziek kan ik heel goed pruimen. Ik vind het altijd gevaarlijk om oordelen te vellen of emoties echt zijn of niet. Voor mijn gevoel zijn ze echt. De Waarheid krijgt een 8. Een nummer als de Speeltuin raakt me nog steeds heel diep, met kippenvel rijen dik, overal waar je maar kippenvel kunt krijgen.
Ik ga met motivatie en cijfer met sokratikos mee een 2 dus. Marco bezit duidelijk iets meer kwaliteit dan Dinand Woesthoff die we eerder deze week mochten ranken.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Met Margeritha de enige Borsato nummers die ik wel kan waarderen en het krijgt van mij dan ook een mooie 8!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Nog net geen voldoende gemiddeld voor Marco; wie helpt hem uit de nood?
Gast- Gast
katje37 schreef:Nog net geen voldoende gemiddeld voor Marco; wie helpt hem uit de nood?
Het is wachten op John, Katje. Die helpt je wel. Helemaal zijn muziek trouwens.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Woeiiii, Marco Borsato!
De waarheid krijgt van mij zéker een 9! Dit is zo'n mooi nummer... heb het een paar jaar geleden live gehoord bij Symphonica in Rosso... Het hele Gelredome meebrullend ... prachtig!!
*Kom maar op hoor, met meer nummers van Marco Borsato*
De waarheid krijgt van mij zéker een 9! Dit is zo'n mooi nummer... heb het een paar jaar geleden live gehoord bij Symphonica in Rosso... Het hele Gelredome meebrullend ... prachtig!!
*Kom maar op hoor, met meer nummers van Marco Borsato*
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Marco Borsato - Branden aan de zon
» *RTH* Marco Borsato - Vlinder
» *RTH* Marco Borsato - Oud & Afgedankt
» *RTH* Marco Schuitmaker – Engelbewaarder
» Marco's All Time Classic Top 100
» *RTH* Marco Borsato - Vlinder
» *RTH* Marco Borsato - Oud & Afgedankt
» *RTH* Marco Schuitmaker – Engelbewaarder