Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Marco Borsato - Vlinder EmptyGisteren om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Marco Borsato - Vlinder EmptyGisteren om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Empty06.11.24 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Marco Borsato - Vlinder

+6
Mauricedegier
Joyce
Kaj
Jan...
sowhat
Dave Evans
10 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw stem voor 'Vlinder'

*RTH* Marco Borsato - Vlinder Vote_lcap20%*RTH* Marco Borsato - Vlinder Vote_rcap 20% 
[ 3 ]
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Vote_lcap20%*RTH* Marco Borsato - Vlinder Vote_rcap 20% 
[ 3 ]
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Vote_lcap27%*RTH* Marco Borsato - Vlinder Vote_rcap 27% 
[ 4 ]
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Vote_lcap0%*RTH* Marco Borsato - Vlinder Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Vote_lcap13%*RTH* Marco Borsato - Vlinder Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Vote_lcap0%*RTH* Marco Borsato - Vlinder Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
[ 0 ]
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Vote_lcap7%*RTH* Marco Borsato - Vlinder Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Vote_lcap7%*RTH* Marco Borsato - Vlinder Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Marco Borsato - Vlinder Vote_lcap6%*RTH* Marco Borsato - Vlinder Vote_rcap 6% 
[ 1 ]

Totaal aantal stemmen : 15

Enquête gesloten

*RTH* Marco Borsato - Vlinder Empty *RTH* Marco Borsato - Vlinder

Bericht  Dave Evans 04.10.09 3:30

[04-10-2009]
Dat een zo succesvol zanger is zulk zwaar weer terecht kan komen!?!
Maar goed hij gaat alweer extra concerten geven.
Het wordt dus wel eens tijd om hem te ranken.
Zal wel weer hoogte en dieptepunten geven.........
Er is gekozen voor een nummer wat niet op single is verschenen maar wel vaak 'live' gebracht wordt: Vlinder!!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marco Borsato - Vlinder Empty Re: *RTH* Marco Borsato - Vlinder

Bericht  sowhat 04.10.09 3:52

Kat Miepie is dol op vlinders. Die plukt ze uit de lucht en vreet ze op. Ze zou zeker een 10 hebben gegeven.

Maar helaas: het baasje moet stemmen. Wat een pathetiek: 1
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Gast 04.10.09 9:09

Tja, Marco ?? kan best wel zingen, sommige nummers vind ik zelfs leuk, komt uit Alkmaar(een plaats die in mijn hart gebakken zit), is best een aardige integere man dat geloof ik graag,maar dit nummer is werkelijk walgelijk van het valse drama wat erin zit gebakken, nee deze zogenaamde driestuiver roman, dit door SoWhat al zo treffend benoemde pathetische braakneigingen veroorzakende nummer is zonde van het papier waarop de tekst is gekalkt!!!
Voor het allereerst en dus een primeur ga ik nu en sta ik nu volledig achter de heer SoWhat en stem mee op de afbraak van dit wanprodukt een 1 dus, omdat we niet lager kunnen geven helaas, in dit geval.

Gast
Gast

Bericht  Gast 04.10.09 11:12

Journeyman schreef:Tja, Marco ?? kan best wel zingen, sommige nummers vind ik zelfs leuk, komt uit Alkmaar(een plaats die in mijn hart gebakken zit), is best een aardige integere man dat geloof ik graag,maar dit nummer is werkelijk walgelijk van het valse drama wat erin zit gebakken, nee deze zogenaamde driestuiver roman, dit door SoWhat al zo treffend benoemde pathetische braakneigingen veroorzakende nummer is zonde van het papier waarop de tekst is gekalkt!!!
Voor het allereerst en dus een primeur ga ik nu en sta ik nu volledig achter de heer SoWhat en stem mee op de afbraak van dit wanprodukt een 1 dus, omdat we niet lager kunnen geven helaas, in dit geval.

Goh, wat een verrassing bij jou..........

Persoonlijk geef ik deze man met dit nummer een 2. Ik heb niet veel met Borsato, ook omdat hij al zijn nummers kopieerd en laat herschrijven waardoor er van zijn kant weinig artistieks overblijft. Gebeurd wel bij meerdere artiesten. Misschien verlang ik wel terug naar zijn periode met duitse snor en foute bretels. Toen konden we nog echt lachen om deze man. Nu zien we hem jankend op tv, omdat hij zelf geen verstand van business heeft en dus de controle over zijn eigen bedrijf is kwijtgeraakt en dus zijn eigen domme schuld is. Of je gaat zingen of je gaat een bedrijf runnen. Twee dingen tegelijk kan ie niet.

Gast
Gast

Bericht  Jan... 04.10.09 22:59

Ik heb geprobeerd naar te luisteren, maar op het moment dat Marco inzit ben ik er al klaar mee. Een 1 dus. Ik hoop dat de man lekker eten krijgt in de gaarkeuken. Ik weet dat het kinderachtigheid is, maar al dat gejank op TV vond ik ook heel storend. Ik ben helemaal klaar met deze man.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  Kaj 04.10.09 23:43

jan4004 schreef:Ik heb geprobeerd naar te luisteren, maar op het moment dat Marco inzit ben ik er al klaar mee. Een 1 dus. Ik hoop dat de man lekker eten krijgt in de gaarkeuken. Ik weet dat het kinderachtigheid is, maar al dat gejank op TV vond ik ook heel storend. Ik ben helemaal klaar met deze man.
Mja, ik denk dat je ook wel inziet dat als je in één klap al je geld verliest (en heel Nederland met je meekijkt), je je niet helemaal happy voelt... Dus om dat nou kinderachtig te noemen...?

Ik ga eens even het nummer beluisteren...
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36

Bericht  Kaj 04.10.09 23:52

Wat een k*tnummer zeg, sorry Dave, maar dit is echt categorie wansmaak.. Ik kan Borsato goed hebben, maar dit gaat de eerste 4 minuten toch echt wel véél te ver.. Die gitaarsolo aan het eind is eigenlijk wel goed, maar Marco die ernaast gaat staan luchtgitaren is dan weer jammer... Al bij al kom ik toch echt niet aan een voldoende.. Een 8 voor de laatste 2 minuten, een 2 voor de eerste 4 minuten, dan kom ik gemiddeld op een 4, en dan nog een minpunt voor Borsato's luchtgitaarkwaliteiten.

Een 3.
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Joyce 05.10.09 8:30

Ben geen Marco Borsato fan, maar hij kan best zingen en het lijkt me een integere aardige man, die gewoon domme pech heeft gehad.

Ik hoor liever dat liedje over die andere vlinder, die al verdronken is.
Een 5 voor deze fladderaar..

Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6575

Bericht  Jan... 05.10.09 12:23

Mijn excuses voor mijn onduidelijke formulering. Ik bedoelde dat mijn reactie misschien kinderachtig is. Ik ben wel blij dat ik het luchtgitaargedeelte gemist hebt, want dat trek ik nog minder dan de rest van deze man. Dat hij domme pech heeft gehad vind ik echt onzin trouwens, je bent zelf verantwoordelijk voor je financiele positie.
Kaj schreef:
jan4004 schreef:Ik heb geprobeerd naar te luisteren, maar op het moment dat Marco inzit ben ik er al klaar mee. Een 1 dus. Ik hoop dat de man lekker eten krijgt in de gaarkeuken. Ik weet dat het kinderachtigheid is, maar al dat gejank op TV vond ik ook heel storend. Ik ben helemaal klaar met deze man.
Mja, ik denk dat je ook wel inziet dat als je in één klap al je geld verliest (en heel Nederland met je meekijkt), je je niet helemaal happy voelt... Dus om dat nou kinderachtig te noemen...?

Ik ga eens even het nummer beluisteren...
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  Joyce 05.10.09 14:16

Dat hij domme pech heeft gehad vind ik echt onzin trouwens, je bent zelf verantwoordelijk voor je financiele positie.

Mag ik het hier ff totaal niet mee eens zijn...
Er zijn duizenden mensen die door onvoorziene omstandigheden ( baan kwijt, huis kwijt, ziekte enz. ) in de financiële problemen raken of zijn geraakt.
Dat heeft niets maar dan ook niets met verantwoordelijkheid te maken !!!

Borsato is misschien met de verkeerde mensen in zee gegaan en daar zal hij dan nu wel van geleerd hebben.
Maar ik gun het niemand om op zo,n manier een bedrijf te verliezen.
Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Bericht  sowhat 05.10.09 14:28

Oké, ik doe ook mee aan het leedvermaak. Zo heb ik op de kwis in Doorn een leedvermaakvraag gesteld over Borsato.

Maar ik ben het wel met Joyce eens. Dit gun ik niemand.
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Leeftijd : 67

Bericht  Jan... 05.10.09 14:45

Tuurlijk gun ik hem niet, daar gaat het ook niet om. Maar ik zie dit absoluut niet als domme pech. Wat betreft ben ik het helemaal eens met Alex, hij heeft het precies geformuleerd zoals het is. OK en nu ben ik klaar met dit onderwerp. Al teveel woorden verspild aan zo'n middelmatig artiest.
sowhat schreef:Oké, ik doe ook mee aan het leedvermaak. Zo heb ik op de kwis in Doorn een leedvermaakvraag gesteld over Borsato.

Maar ik ben het wel met Joyce eens. Dit gun ik niemand.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  Mauricedegier 05.10.09 19:46

Wat Borsato is overkomen gun je inderdaad niemand.

Los van alle commotie, dit nummer is vreselijk. 2 voor de moeite dan maar
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42

Bericht  Dave Evans 05.10.09 20:01

Héhé eindelijk wijk ik ook eens af van alle partijen, klieks en weet ik veel Wink
Zo ken ik mezelf weer Very Happy
Destijds ben ik naar de Symphonica in Rosso concerten geweest en ben toen erg onder de indruk geraakt van Marco als 'live' artiest. Want je kunt er veel over zeggen maar die man zet een show neer die in Nederland zijn gelijke niet kent.
Tuurlijk kun je zijn muziek vreselijk vinden, da's nu éénmaal een kwestie van smaak.
Maar wat Alex beweert dat de man al zijn platen vertaald en herschrijft is natuurlijk van eerder in zijn carriërre. Op zijn eerste 3 (Nl-talige) albums kwamen veel van dit soort songs voor.
Later werden er veel eigen nummers gecomponeerd.
Ik ben nooit zo gecharmeerd geweest van meelal nummers als 'Je hoeft niet naar huis vannacht' en 'Ik leef niet meer voor jou', al deden die het 'live' natuurlijk wel goed!
Wat Symphonica zo mooi maakte was het prachtige orkest waardoor met name de ballads goed tot hun recht kwamen.
En inderdaad ik vind 'Vlinder' wel een mooi nummer, daarom een dik verdiende '9'

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Gast 05.10.09 20:18

Nee Joyce, ik denk toch echt dat je het verkeerd ziet. Als jij bij wijze van spreke 5 miljoen in een bedrijf stopt en dat je daar dan ook mede eigenaar van bent, dan zorg je er wel voor dat je op tijd geinformeerd wordt en dan zorg je er zeker voor dat er bij inversteringen en acquisities een stem van je meetelt. Dat heeft deze beste man niet gedaan en dacht gewoon dat dit erbij kon zijn naast het zingen. Ik noem dit geen domme pech, ik noem dit geen verstand hebben van bedrijfsvoering. Als je publiekelijk gaat vertellen dat je pas twee weken geleden op de hoogte was van de financiele situatie dan heb je een grote plaat voor je kop. Hij was eigenaar en hij heeft er zelf in geinvesteerd, dat is zijn verantwoordelijkheid. Hier was absoluut niet sprake van onvoorziene omstandigheden.

Joyce schreef:Dat hij domme pech heeft gehad vind ik echt onzin trouwens, je bent zelf verantwoordelijk voor je financiele positie.

Er zijn duizenden mensen die door onvoorziene omstandigheden ( baan kwijt, huis kwijt, ziekte enz. ) in de financiële problemen raken of zijn geraakt.

Borsato is misschien met de verkeerde mensen in zee gegaan en daar zal hij dan nu wel van geleerd hebben.

Gast
Gast

Bericht  Joyce 05.10.09 22:25

Die onvoorziene omstandigheden sloegen niet op de situatie van Borsato, maar op het regeltje van Jan, dat iedereen verantwoordelijk zou zijn voor zijn of haar financiële situatie.

Dat schoot ff verkeerd..
Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Bericht  Gast 05.10.09 23:00

Alex schreef:Nee Joyce, ik denk toch echt dat je het verkeerd ziet. Als jij bij wijze van spreke 5 miljoen in een bedrijf stopt en dat je daar dan ook mede eigenaar van bent, dan zorg je er wel voor dat je op tijd geinformeerd wordt en dan zorg je er zeker voor dat er bij inversteringen en acquisities een stem van je meetelt. Dat heeft deze beste man niet gedaan en dacht gewoon dat dit erbij kon zijn naast het zingen. Ik noem dit geen domme pech, ik noem dit geen verstand hebben van bedrijfsvoering. Als je publiekelijk gaat vertellen dat je pas twee weken geleden op de hoogte was van de financiele situatie dan heb je een grote plaat voor je kop. Hij was eigenaar en hij heeft er zelf in geinvesteerd, dat is zijn verantwoordelijkheid. Hier was absoluut niet sprake van onvoorziene omstandigheden.

Joyce schreef:Dat hij domme pech heeft gehad vind ik echt onzin trouwens, je bent zelf verantwoordelijk voor je financiele positie.

Alex, je slaat hier in mijn optiek volledig en compleet de plank mis en eens te meer bewijs je daarmee dat er voor jou nog een hele wereld te winnen valt in het nadenken en oordeel vormen zoals dat hier door jou is geformuleerd. Ik zal deze discussie hier niet verder maar met je aangaan maar ben met alle plezier bereid je mijn standpunt(en) toe te lichten in een uitgebreide pm indien je dat zou willen dan he Very Happy Very Happy Maar, ik meen dat wel omdat ik dit MUZIEKtopic nu net niet de geschikte plek vind voor deze discussie

Gast
Gast

Bericht  Gast 06.10.09 0:05

Laten we het er maar op houden dat ik bij een bank werk en bedrijfsfinancieringen voor internationale klanten verstrek. Dan heb je absoluut geen verstand van bedrijfs- en financieringsrisico's.

Journeyman schreef:
Alex schreef:Nee Joyce, ik denk toch echt dat je het verkeerd ziet. Als jij bij wijze van spreke 5 miljoen in een bedrijf stopt en dat je daar dan ook mede eigenaar van bent, dan zorg je er wel voor dat je op tijd geinformeerd wordt en dan zorg je er zeker voor dat er bij inversteringen en acquisities een stem van je meetelt. Dat heeft deze beste man niet gedaan en dacht gewoon dat dit erbij kon zijn naast het zingen. Ik noem dit geen domme pech, ik noem dit geen verstand hebben van bedrijfsvoering. Als je publiekelijk gaat vertellen dat je pas twee weken geleden op de hoogte was van de financiele situatie dan heb je een grote plaat voor je kop. Hij was eigenaar en hij heeft er zelf in geinvesteerd, dat is zijn verantwoordelijkheid. Hier was absoluut niet sprake van onvoorziene omstandigheden.

Alex, je slaat hier in mijn optiek volledig en compleet de plank mis en eens te meer bewijs je daarmee dat er voor jou nog een hele wereld te winnen valt in het nadenken en oordeel vormen zoals dat hier door jou is geformuleerd. Ik zal deze discussie hier niet verder maar met je aangaan maar ben met alle plezier bereid je mijn standpunt(en) toe te lichten in een uitgebreide pm indien je dat zou willen dan he *RTH* Marco Borsato - Vlinder Icon_biggrin *RTH* Marco Borsato - Vlinder Icon_biggrin Maar, ik meen dat wel omdat ik dit MUZIEKtopic nu net niet de geschikte plek vind voor deze discussie

Gast
Gast

Bericht  Kaj 06.10.09 0:51

Ten eerste: mensen, leer eens quoten. Het wordt er zo niet leesbaarder op....

Dan: ik denk dat er hier wat mensen langs elkaar heen praten. Ik denk dat Marco Borsato voor een veel groter gedeelte zelf verantwoordelijk is voor zijn huidige financiële malaise (hij had gewoon beter op de hoogte moeten blijven van wat er met z'n geld gebeurde) dan iemand die bijvoorbeeld plotseling arbeidsongeschikt raakt. Maar ik denk niet dat daar echt veel discussie over hoeft te zijn, toch?
Dit staat verder toch ook helemaal los van de vraag of je het wel of niet erg vindt voor de betreffende persoon... Je moet wel een beetje een sadistisch persoon zijn om iemand een dergelijk financieel debacle toe te wensen
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Jan... 06.10.09 12:51

Joyce schreef:Die onvoorziene omstandigheden sloegen niet op de situatie van Borsato, maar op het regeltje van Jan, dat iedereen verantwoordelijk zou zijn voor zijn of haar financiële situatie.

Dat schoot ff verkeerd..

Alex en ik zitten nu eenmaal in de financiele wereld en dan kijk je er heel anders tegenaan. Alles draait om die tering centen en dat is vaak jammer en soms wordt je er zelf moe van, maar het is ook realiteit.
OK, Joyce, zand erover en gewoon verder ranken...
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  Jorg 06.10.09 13:28

Een 3. Als ik de stem van Marco Borsato hoor krijg ik spontaan aambeien

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3076
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Bericht  Vleertje 06.10.09 17:51

Jorg wat verwoord je het mooi ik dacht al wat voel ik in mijn broek zitten maar aambeien dus Razz

Overigens kan ik er niet meer dan een twee voor geven
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  Gast 06.10.09 19:14

Bij mij komt er iets naar boven: mijn diner !

Gast
Gast

Bericht  Mark 07.10.09 12:52

Kaj schreef:Wat een k*tnummer zeg, sorry Dave, maar dit is echt categorie wansmaak.. Ik kan Borsato goed hebben, maar dit gaat de eerste 4 minuten toch echt wel véél te ver.. Die gitaarsolo aan het eind is eigenlijk wel goed, maar Marco die ernaast gaat staan luchtgitaren is dan weer jammer... Al bij al kom ik toch echt niet aan een voldoende.. Een 8 voor de laatste 2 minuten, een 2 voor de eerste 4 minuten, dan kom ik gemiddeld op een 4, en dan nog een minpunt voor Borsato's luchtgitaarkwaliteiten.

Een 3.
Ik ga volledige mee met Kaj. Op het feit na dat ik de oude Borsato goed kan hebben. Zijn oude liedjes zijn leuk, maar daar blijft het bij. Vanaf Binnen ben ik het niet meer gaan volgen, vind ik het niet meer leuk.
Mark
Mark
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1241
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 37

http://www.maeur.nl

Bericht  noes 10.10.09 12:35

Eigenlijk ben ik een paar jaar lang een grote fan van Marco Borsato geweest, ging ook naar al zijn concerten. Maar na zijn laatste concert ben ik afgehaakt, en heb sinds die tijd geen muziek meer van hem geluisterd. Geen idee waarom eigenlijk, was er gewoon klaar mee denk ik. Toch vindt ik dit nr van hem nog wel leuk, maar dat komt misschien ook door de herinneringen die ik aan dit nummer heb. Voor mij toch een 8 hier voor (om t gemiddelde toch n klein beetje omhoog te halen Very Happy )
noes
noes
Music-specialist
Music-specialist

Aantal berichten : 978
Registratiedatum : 15-09-09

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven