*RTH* Marco Borsato - Branden aan de zon
+8
Frodo
Dave Evans
Jan...
snoopy
Roy
PPProfessor
sowhat
Timmus
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Branden aan de zon"?
*RTH* Marco Borsato - Branden aan de zon
[12-09-2016]
Marco Borsato heeft al sinds 2012 niet meer in RTH gestaan, dus de meest succesvolle Nederlandse zanger aller tijden mag weer eens opdraven. De vorige RTH's leverde altijd boeiende commentaren op, dus men mag weer los.
Marco Borsato heeft al sinds 2012 niet meer in RTH gestaan, dus de meest succesvolle Nederlandse zanger aller tijden mag weer eens opdraven. De vorige RTH's leverde altijd boeiende commentaren op, dus men mag weer los.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* Marco Borsato - Branden aan de zon
1
Made bij King Kong?
Made bij King Kong?
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Een 10 voor de Jimmy Castor Bunch, maar een 1 voor Marco. Wat een afschuwelijk nummer. Dat hele arrangement is zo over de top en de stem ook. Ik kan er niet bij dat dit soort nummers mensen aanspreken. Maar goed, ieder z'n meug. 1
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Van Termunterzijl tot Slenaken weerklonk een akelig jammerend gehuil, afkomstig uit de diverse doorzonwoningen, toen de koffietijd kijkende en liters goedkope rose wegklokkende modelhuisvrouwen deze vleesgeworden natte droom van iedere gefrusteerde huisvrouw hoorden kwelen, gelijk een nachtegaal met kampprikkeldraad om de stembanden gewikkeld.
Vrachtwagens vol met tena lady's en slipjes werden in een oogverblindend tempo volgeladen om maar zo snel als de wielen konden draaien de lokale Zeeman te voorzien van een nieuwe lading van deze tot een absurd nivo verbruikte artikelen die voornoemde huisvrouwen in een werkelijk uniek en ongekend tempo aan de afvalberg wisten bij te dragen.
Helaas voor Marco behoor ik dus niet tot zijn doelgroep van met een volledig holle en volstrekt lege blik de wereld inkijkende verzameling natte dromen slipjesdraagsters en derhalve kan hij gerust gaan slapen, luisterende naar dit amechtige gekweel denk ik slechts O Marco waarom ben jij eigenlijk ooit wakker geworden?? een 1.
Gast- Gast
LOL Journeyman, wat een geweldige uiteenzetting van de waarheid in een groot deel van het land. Ook ik behoor niet tot zijn doelgroep maar uitzondering bevestigt de regel. 'Binnen' vind ik bijvoorbeeld een prima plaat. Overigens heb ik hem in 2002 of 2003 live zien optreden bij Live38 en daar blijkt het dan toch een prima artiest.
Maar goed, het gaat hier om de muziek en specifiek dit nummer. Verder dan een 2 kom ik niet.
Journey; zijn "natte" dromen ook bedrog?
Maar goed, het gaat hier om de muziek en specifiek dit nummer. Verder dan een 2 kom ik niet.
Journey; zijn "natte" dromen ook bedrog?
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Journeyman, dit is echt geweldig. Commentaar kan leuk of minder leuk zijn, dit is gewoon poezie van de bovenste plank. Dank je! Is Marco toch nog ergens goed voor.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Ik heb he-le-maal niets met deze zangert...een 1 dus!
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Het mooie en meest treurige van het relaas van Journey is dat het gewoon waar is. Ik ken iemand die Marco helemaal adoreert, die alleen dat draait en ook gewoon zegt, dat ze alles wat hij zegt gelooft en ze Marco liever ziet dan haar man. En ze bezoekt ook al die concerten, een keer had ze haar man meegenomen en die viel in slaap. En hup alle dochters mee. Het is een schat van een mens maar tussen deze ouwe bakvissen wil je echt niet tussen staan.
Ik was op vakantie, kon het fragment beluisteren en wie weet is dit het eerste wat ik leuk vind aan hem. Helaas. Het is zwaar overdreven bombastisch, die vreselijke drummert doet weer zn vernietigende werk en het is erg onsamenhangend Dat o oh is totaal niet functioneel. Nee, helaas voor Marco, maar het wordt weer een 1.
Ik was op vakantie, kon het fragment beluisteren en wie weet is dit het eerste wat ik leuk vind aan hem. Helaas. Het is zwaar overdreven bombastisch, die vreselijke drummert doet weer zn vernietigende werk en het is erg onsamenhangend Dat o oh is totaal niet functioneel. Nee, helaas voor Marco, maar het wordt weer een 1.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Leeftijd : 58
Gelukkig is er ook nog ruimte hier voor echte kenners! Want die enenparade slaat natuurlijk nergens op.
Vooropgesteld ik kende het nummer niet, de laatste 2 cd's van Marco zijn langs me heen gegleden.
En ja het is bombastisch, maar is dat zo verkeerd dan?
Ik heb Marco in zijn glorietijd een paar keer live gezien (samen met de huisvrouwen van Termunterzijl en Slenaken, waar overigens best een paar leuke dames tussen zaten) en de optredens waren altijd top ongeacht wat je er muzikaal van vind. De band was van hoge kwaliteit en de show mankeerde niks aan.
Nee enen bewaar ik wel voor minkukels van platen zoals Miss You van de Rolling Stones, Oh Superman van Laurie Anderson of What a different a day made van Esther Philips. Of non artiesten als Jannes, Frans Duyts, Frans Bauer en consorten.
Natuurlijk wordt dit geen 10 maar ook géén 1. Ik geef het enigst juiste cijfer, een 5! Want hij heeft zoveel beterrrrrrrrrrr!
Vooropgesteld ik kende het nummer niet, de laatste 2 cd's van Marco zijn langs me heen gegleden.
En ja het is bombastisch, maar is dat zo verkeerd dan?
Ik heb Marco in zijn glorietijd een paar keer live gezien (samen met de huisvrouwen van Termunterzijl en Slenaken, waar overigens best een paar leuke dames tussen zaten) en de optredens waren altijd top ongeacht wat je er muzikaal van vind. De band was van hoge kwaliteit en de show mankeerde niks aan.
Nee enen bewaar ik wel voor minkukels van platen zoals Miss You van de Rolling Stones, Oh Superman van Laurie Anderson of What a different a day made van Esther Philips. Of non artiesten als Jannes, Frans Duyts, Frans Bauer en consorten.
Natuurlijk wordt dit geen 10 maar ook géén 1. Ik geef het enigst juiste cijfer, een 5! Want hij heeft zoveel beterrrrrrrrrrr!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
glorietijd??? die heb ik even gemist
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Ik ben het met Dave eens dat Borsato lang geleden zo heel af en toe een nummer had dat er best mee door kon (alhoewel ik een benaming als 'glorietijd' ietwat geflatteerd vind). Maar het nu te ranken nummer is echt weer zo'n affreus Ewbank-gedrocht.
2
2
Sinds hij jurylid werd bij The Voice ben ik een stuk meer waardering voor Marco gaan krijgen. Hij staat echt ergens voor en heeft z'n beloftes aan z'n protegees tot nu toe altijd waargemaakt.
Dat wil niet zeggen dat ik z'n muziek nu ineens ook veel beter vind. Nee, dit nummer klinkt bijna net zo bombastisch als coldplay en dat wil wat zeggen. Toch ga ik niet mee met de eentjesparade maar maak er een 4 van.
Dat wil niet zeggen dat ik z'n muziek nu ineens ook veel beter vind. Nee, dit nummer klinkt bijna net zo bombastisch als coldplay en dat wil wat zeggen. Toch ga ik niet mee met de eentjesparade maar maak er een 4 van.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Vooraf gesteld vind ik de term "glorietijd" voor Marco Borsato geheel en al een terechte term en kan ik me juist bij deze artiest voorstellen dat het een groot publiek aanspreekt.
Net als Dave laat ik de enenparade aan mij voorbijgaan en geef ik, eveneens overeenkomstig, een 5 voor dit vergelijkbaar met het oeuvre van Marco erg middelmatige nummer.
Net als Dave laat ik de enenparade aan mij voorbijgaan en geef ik, eveneens overeenkomstig, een 5 voor dit vergelijkbaar met het oeuvre van Marco erg middelmatige nummer.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
verschrikkelijk , ik wil hem nog geen eens een 1 geven
kiske- Music-freak
- Aantal berichten : 373
Registratiedatum : 10-03-13
Leeftijd : 59
Huisvrouwenpop die ik als kind nog wel kon waarderen, maar inmiddels volledig ben ontgroeid. Neemt niet weg dat een 1 te zwaar zou zijn, want ik ken genoeg dat echt veel en veel slechter is. Een 5
Ik doe ook niet mee met de voorspelbare enenparade, maar ga toch wel een stuk lager zitten dan Ivo, Timmus en Dave. Ik kan van een aantal van zijn nummers uit zijn 'glorietijd' (ook wat mij betreft mag je dat best zo noemen, of je er nou van houdt of niet) prima luisteren. Daarna werd het allemaal toch een heel stuk minder, met draken als 'Zij' als dieptepunt. Deze RtH vind ik ook een gedrocht, zowel qua arrangementen als songwriting. Het gaat nergens heen en wordt nergens pakkend maar kabbelt een beetje voort. Een wordt het 3 dan ook, want het kan nog wel een stukje slechter.
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Marco Borsato - Vlinder
» *RTH* Marco Borsato - De waarheid
» *RTH* Marco Borsato - Oud & Afgedankt
» Marco's All Time Classic Top 100
» *RTH* Marco Schuitmaker – Engelbewaarder
» *RTH* Marco Borsato - De waarheid
» *RTH* Marco Borsato - Oud & Afgedankt
» Marco's All Time Classic Top 100
» *RTH* Marco Schuitmaker – Engelbewaarder
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: