Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
Sportpools: Giro d'Italia 2011 - Pagina 4 EmptyGisteren om 16:28 van sokratikos

» November 2024
Sportpools: Giro d'Italia 2011 - Pagina 4 EmptyGisteren om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
Sportpools: Giro d'Italia 2011 - Pagina 4 Empty06.11.24 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
Sportpools: Giro d'Italia 2011 - Pagina 4 Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
Sportpools: Giro d'Italia 2011 - Pagina 4 Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
Sportpools: Giro d'Italia 2011 - Pagina 4 Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
Sportpools: Giro d'Italia 2011 - Pagina 4 Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
Sportpools: Giro d'Italia 2011 - Pagina 4 Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
Sportpools: Giro d'Italia 2011 - Pagina 4 Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
Sportpools: Giro d'Italia 2011 - Pagina 4 Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
Sportpools: Giro d'Italia 2011 - Pagina 4 Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
Sportpools: Giro d'Italia 2011 - Pagina 4 Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
Sportpools: Giro d'Italia 2011 - Pagina 4 Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
Sportpools: Giro d'Italia 2011 - Pagina 4 Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
Sportpools: Giro d'Italia 2011 - Pagina 4 Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
Sportpools: Giro d'Italia 2011 - Pagina 4 Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
Sportpools: Giro d'Italia 2011 - Pagina 4 Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
Sportpools: Giro d'Italia 2011 - Pagina 4 Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
Sportpools: Giro d'Italia 2011 - Pagina 4 Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
Sportpools: Giro d'Italia 2011 - Pagina 4 Empty31.10.24 21:00 van Timmus

Sportpools: Giro d'Italia 2011

+7
Paapke
Roche
Jaap2000
Mauricedegier
Kaj
Erwin
Dave Evans
11 plaatsers

Pagina 4 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Sportpools: Giro d'Italia 2011 - Pagina 4 Empty Re: Sportpools: Giro d'Italia 2011

Bericht  Gast 11.05.11 17:22

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, volle bak in punten met Pieter Weening; joepie!! Sesam1 bike

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportpools: Giro d'Italia 2011 - Pagina 4 Empty Re: Sportpools: Giro d'Italia 2011

Bericht  Dave Evans 11.05.11 17:27

Maar wat een dag dan weer.............eigenlijk iets teveel hectiek na het ongeval van eergisteren.
Rabobank was zeer alert op de stoffige wegen van de Strade Bianchi (onverharde stukken). Bram Tankink was zeer goed op weg in de achtervolging op koploper Martin Kohler maar werd door pech (veroorzaakt door een persmotor??) weer achteruit geworpen. Daarna nam Pieter Weening de honneurs waar en achterhaalde samen met John Gadret de koploper, waarna Weening de beide mannen gewoon op het vlakke uit het wiel reed.
Ondertussen was er ook nog een zware val van ploeggenoot Tom Jelte Slagter, waarbij er even weer hevige paniek was. Gelukkig zagen we al snel weer een arm en been bewegen.
Op de laatste klim leek Pieter Weening alsnog te begeven maar hij hervond zich in het laatste gedeelte van de klim en hield sterk stand! Ook Steven Kruyswijk deed het erg sterk en finishte in de groep die na Weening over de finish kwam. Daardoor pakte hij meteen de jongerentrui!
Nu is het alléén nog even wachten hoe het met Tom Jelte Slagter gaat............

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Dave Evans 11.05.11 17:28

Paapke schreef:Je hebt wel de verkeerde kluns Dave

Ach liever dat ik de verkeerde kluns heb en dat Weening wint dan andersom Paap Wink

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Paapke 11.05.11 17:30

Heh get wat n correct antwoord
Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1316
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/paap_floyd

Bericht  Jaap2000 11.05.11 17:45

Waarom had ik Weening eigenlijk laten vallen? Na die beroemde rit in de Vogezen (2005) had hij toch niet zo heel veel meer gepresteerd?
Nou ja, gelukkig waren er nog een paar anderen die voor mij de eerste punten bij elkaar hebben gesprokkeld.
Helaas was Tom Jelte Slagter daar niet bij. Hopelijk komt alles weer goed met hem (want dat is toch belangrijker dan punten halen) maar het zag er niet lekker uit.
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66

Bericht  Dave Evans 11.05.11 18:10

Hier nog het flash interview met Weening na afloop!

http://nos.nl/video/239718-roze-weening-gedenkt-weylandt.html

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Erwin 11.05.11 19:12

Mooie overwinning. Ik had wel wat verwacht van Weening, aangezien hij in Romandië al best goed reed, maar dit overtreft het wel. Volgens mij had hij helemaal niet door dat hij voor de roze trui kon gaan, aangezien hij op het eind nog wat seconden liet liggen. Maar mooie overwinning!
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41

Bericht  Gast 11.05.11 19:19

En niet geheel onbelangrijk, we staan nu als Vrienden van team op de eerste pagina, op plaats 21!

Gast
Gast

Bericht  Paapke 11.05.11 19:48

Weening doet Gaffel omhoog schieten en Duarte en Serpa doet hetzelfde met Kaj. Beiden belanden in de top 200. Ook ik stijg een beetje. Ondanks de punten is Jaap nog verder gezakt.

1 135 Lance6 1439 6 1 234 108
2 188 kaj_666 955 0 0 231 104
3 292 Paap 813 0 0 250 95
4 368 Gorki 1168 0 1 195 90
5 529 katje 3388 0 1 233 82
6 550 bootje 1648 12 0 237 81
7 648 DaveEvans 240 30 0 111 77
8 1482 Jaap2000 1913 0 1 225 31
Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Bericht  Jaap2000 11.05.11 20:20

Slagter loopt hersenschudding en gebroken oogkas op

Tom-Jelte Slagter heeft woensdag bij een val tijdens de vijfde etappe van de Giro d'Italia zijn rechteroogkas gebroken. Bovendien liep de Raborenner een hersenschudding op. De Raboploeg meldde kort na de etappe dat Slagter (21) bij bewustzijn was en werd overgebracht naar een ziekenhuis.
Naast de gebroken oogkas en de hersenschudding is daar een wond in het gezicht van Slagter gehecht. Hij hield geen hersenletsel over aan de crash.
Slagter moet minstens één nacht ter observatie in het ziekenhuis blijven.
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Kaj 11.05.11 21:04

Dave Evans schreef:
Paapke schreef:Je hebt wel de verkeerde kluns Dave

Ach liever dat ik de verkeerde kluns heb en dat Weening wint dan andersom Paap Wink
Maar in de volgende rit met heuvelachtige finale wint Weening niet, en scoort Le Mével wel weer dikke punten Wink

Mijn Serpa en Duarte doen wat ik van ze verwacht. Mannen die er bergop niet zomaar af worden gereden, en nog een behoorlijke sprint in de benen hebben (en er ook altijd voor willen gaan). Als ze zo doorgaan, kunnen ze me nog aardig wat puntjes opleveren Smile
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36

Bericht  MrJohn 11.05.11 21:20

Mooie, maar wellicht wel te riskante rit qua parcours met een klim en vooral afdaling via een grindweg Veel valpartijen. Giro en Tour behoren zware wedstrijden te zijn, maar de Italianen zoeken de laatste jaren wel het randje op.

Rabo was constant terug te vinden in de punt van de wedstrijd en dan is de overwinning van Weening een mooie beloning en een felicitatie waard Very Happy

Om eerlijk te zijn: als de toppers elkaar echt bestreden hadden, had Pieter natuurlijk naar de overwinning kunnen fluiten. Maar....als bestaat niet in de sport. En de Giro is nog lang en zwaar en blijkbaar had niemand van de favorieten zin nu al zijn hele ploeg in de strijd te gooien om het roze tricot te verdedigen.

Leuk was dat de pas 23-jarige Steven Kruijswijk met de eerste groep mee reed en zijn opmerkelijke debuut vorig jaar in de Giro bevestigde.

Slagter had een ernstige valpartij met als gevolg een gebroken oogkas en een hersenschudding. Gelukkig geen hersenletsel.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74

Bericht  Kaj 11.05.11 21:29

MrJohn schreef:Mooie, maar wellicht wel te riskante rit qua parcours met een afdaling van een grindparcours. Veel valpartijen. Giro en Tour behoren zware wedstrijden te zijn, maar de Italianen zoeken de laatste jaren wel het randje op.
Ik vind dat er wel wat overdreven wordt in de kritiek op het parcours. Het is niet omdat er nu iemand overleden is, dat alle risico ineens vermeden moet worden. Vorig jaar reden ze ook een dergelijke rit, nota bene in de regen. En toen vond iedereen het prachtig. Akkoord, daar zat geen grind-afdaling in, maar toch.
In het voorjaar rijden ze ook over dergelijke wegen in de Monte Paschi Strade Bianche, en dat vinden zowel publiek als renners een fantastische koers. Bestaat pas een paar jaar, maar nu al een rijke erelijst (Gilbert, Cancellara, Kolobnev, Löfkvist, Iglinsky).
In Denemarken rijden ze ook al jaren een koers over onverharde wegen, de GP Herning. Niemand die je daarover hoort klagen.
Heel de wielerminnende wereld zit al jaren te hopen dat er weer eens regen komt in Parijs-Roubaix, want dat maakt de heroïek zoveel groter. Maar natte kasseistroken zijn véle malen gevaarlijker om over te rijden dan deze grindwegen, zelfs als die bergaf rijden. Maar Parijs-Roubaix wordt nooit in twijfel getrokken. Wellicht omdat wij - mannen van de lage landen - er goed in zijn?

Of het nodig is om dit in een grote ronde te doen, daar kun je natuurlijk over twisten. Maar dan met het argument dat renners grote kans hebben om lek te rijden en daardoor tijd te verliezen, wat toch ergens wat oneerlijk is. Maar het veiligheidsargument vind ik niet per se valide. Renners moeten hun snelheid aanpassen aan de omstandigheden. Ze kunnen niet harder de bocht door dan ze de bocht door kunnen, en als ze toch harder willen, moeten ze de kans dat ze vallen maar voor lief nemen. Renners dalen ook af van cols waar slechts een vangrail ze beschermt tegen een val in een ravijn van 80 meter. En dat vindt niemand vreemd, want daar nemen de renners dan gewoon wat gas terug om het risico op een val te minimaliseren. Of moeten we maar nooit meer over de Gavia, Aubisque, Galibier en andere grote cols met diepe afgronden?

Ik vond dat vooral Karl Vannieuwkerke zich vandaag als een oud wijf gedroeg in de commentaarcabine. Als hij de hele Giro lang bij elke bocht blijft vragen of dit nu toch echt wel nodig is en blijft roepen dat de koers toch oh zo gevaarlijk is geworden, dan ga ik vrees ik echt naar Danny Nelissen moeten zappen. Hoe vreselijk die man er ook meestal naast zit..
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Dave Evans 11.05.11 21:34

Ik ben het helemaal met je eens Kaj! Karl deed vandaag erg negatief, begrijp zijn gevoelens wel maar dit was een beetje 'te'.
Gelukkig zat Renaat naast hem en die was wat objectiever en deed verder gewoon zijn verhaal en was ook nog blij voor Pieter Weening!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  MrJohn 11.05.11 21:41

Eens Kaj, cols en scherpe afdalingen horen erbij in wielermonumenten als Tour en Giro, maar waarom is het nodig om wegrenners te sturen over grindpaden of onverharde wegen.

Overigens had ik dit bezwaar wat de Giro betreft ook al eerder de laatste jaren en niet nu pas na de dood van een wielrenner.

Zoals je zelf ook al suggereert, lijkt me dit prima voor een eendaagse klassieker, maar niet voor een grote ronde met de drieweekse strijd om roze of geel.

Edit: het idee dat Pieter vandaag van Karl na het tragische ongeval van eergisteren niet blij "mocht" zijn met zijn overwinning was inderdaad stuitend.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74

Bericht  Jaap2000 11.05.11 21:51

Kaj heeft wel grotendeels gelijk. Er is echter wel een verschil tussen een ééndagskoers, korte ronde of een koers van drie weken. Bij Parijs-Roubaix of Strade Bianche of het rondje-om-de-kerk kun je er voor kiezen om die wel of niet te rijden en je weet wat daar de specifieke risico's zijn.
Maar als je een Tour, Giro of Vuelta rijdt, dan gaat het om de hele ronde en neem je voor lief dat er enkele tientallen risico-volle kilometers in zitten.
Bovendien: zowel Weylandt als Slagter vielen op een recht stuk. Bij beiden is de oorzaak niet helemaal duidelijk (Weylandt raakte een muurtje? Slagter?). Dit kan dus overal gebeuren. Ook in een kermiskoers waar de renners over klinkers rakelings langs stoeprandjes moeten sturen.
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Gast 12.05.11 18:04

Zo, Kaj de top100 in! Ik ook flink gestegen.
Als team 1 plaats gezakt helaas naar plaats 22.

Gast
Gast

Bericht  Paapke 12.05.11 19:59

Is de schuld van mn kluns. Plak anders voortaan even de stand.

Laatst aangepast door Paapke op 13.05.11 12:01; in totaal 1 keer bewerkt
Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Bericht  Gast 13.05.11 8:26

Ik las net wel in het NRC dat een ploeg bij de tourdirectie heeft geklaagd dat etappe 14 een veel te gevaarlijke afdaling heeft steil naar beneden op een onverharde weg en dat Wylandt onlangs nog ge smst had naar zijn ploegleider dat hij wielrennen te gevaarlijk vond worden.

Zoals in het NRC ook gesteld wordt, kan het geen kwaad als oud-renners mede het parcours bepalen, omdat zij als geen ander de risico's kennen.
Het is en blijft een gevaarlijke sport, maar een beetje risicobeperking kan geen kwaad.

Gast
Gast

Bericht  Jaap2000 13.05.11 10:05

De tourdirectie had al toegezegd dat ze de beklimming en afdaling van de Monte Crostis in rit 14 opnieuw zouden bekijken. Maar als ze die zouden schrappen dan moeten ze wel een enorme knieval maken want vooraf was deze berg opgehemeld als de meest spectaculaire in de ronde. Zo'n knieval zie ik nog niet zo gauw gebeuren.
Misschien heeft de tourdirectie een andere definitie van 'spectaculair'...

Eerst moeten ze nog langs de Etna zien te komen waar ze mogelijk met vuurwerk worden ontvangen.
Vandaag een korte maar pittige rit met aankomst bergop.
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Kaj 13.05.11 11:47

Jaap2000 schreef:De tourdirectie had al toegezegd dat ze de beklimming en afdaling van de Monte Crostis in rit 14 opnieuw zouden bekijken. Maar als ze die zouden schrappen dan moeten ze wel een enorme knieval maken want vooraf was deze berg opgehemeld als de meest spectaculaire in de ronde. Zo'n knieval zie ik nog niet zo gauw gebeuren.
Misschien heeft de tourdirectie een andere definitie van 'spectaculair'...
Ja, maar wat Zomegnan dan als 'veiligheidsmaatregelen' noemt, vind ik eigenlijk wel alle perken te buiten gaan. Je moet zorgen dat je ergens een afdaling vindt die niet per definitie al veel te gevaarlijk is (zoals die van de Monte Crostis), en dan niet uit arren moede maar vangnetten gaan ophangen in de bochten, zodat de renners niet het ravijn in kunnen donderen.. Kom op zeg, het is sport, geen plat vermaak! Ik heb beelden gezien van die Monte Crostis, dat weggetje is zó smal dat er geen volgwagen fatsoenlijk door kan. Dat geeft gegarandeerd chaos, want iedereen die lek rijdt of iets dergelijks, is sowieso de lul. En ik ben in wezen niet tegen gevaarlijke afdalingen, maar ook ik trek wel ergens de grens. En als er onverharde of nauwelijks verharde stukken in zitten met daarnaast ravijnen van 50 meter diep, dan is die grens wel bereikt. De kans dat iemand lek rijdt, z'n fiets niet meer onder controle heeft en dan het ravijn in duikelt is veel te groot om zoiets nog verantwoord te noemen...
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Gast 13.05.11 13:22

Je zou bijna gaan denken dat de directie het voor geld binnenharken wel mooi vindt als er chaos ontstaat en renners daardoor vallen en zich verwonden of erger.

Gast
Gast

Bericht  Gast 13.05.11 13:35

Je kunt toch ook gewoon als renner je eigen verantwoordelijkheid pakken en doodeenvoudig NEEN zeggen, of mis ik nou weer iets??

Gast
Gast

Bericht  Gast 13.05.11 13:53

Ja hallo Journey, dus omdat ongewild je leven in gevaar wordt gebracht door een idiote directie, moet je dan niet meer met een Ronde mee kunnen doen?

Dat is toch de wereld op z'n kop.

Zo'n directie heeft zich verantwoordelijk op te stellen!

Gast
Gast

Bericht  Gast 13.05.11 14:22

@katje

Correct me if i'm wrong.... maar het parcours is toch al maanden en soms al jaren van te voren bekend?? Dus uiteindelijk beslis jij als renner dan toch of je met die "al of niet" idiote visie van een directie meegaat??
En als je dat wetende van te voren niks zegt moet je achteraf niet gaan klagen, dat is pas echt de omgekeerde wereld!!
Leuk hoor ik word piloot geweldig maar verrek zeg directie er valt wel eens een vliegtuig uit de lucht o jee wat nu te doen??
Nog leuker ik word treinmachinist, o shit daar wil bij een overgang weleens een auto tegen aan rijden of er springt zomaar iemand spontaan uit het grote dierenbos tegen de rijdende trein aan!! O jee wat nu te doen??
Uiteindelijk bepaal jij als sporter/atleet de grens en niemand anders!!

Jij gaat toch in die bolide van de Formule 1 zitten?? jij gaat toch bungeejumpen?? jij gaat toch bergbeklimmen enzovoort enzovrrort

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: