*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park
+17
Mirrr
Ries
Paapke
Jan...
Jaap2000
Jorg
Mauricedegier
Frodo
Dave Evans
LarryMullen
MrJohn
Led-Zep
Joyce
Kaj
Roy
ErickNJ
sowhat
21 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wat is jouw cijfer voor "Kronenburg Park'?
*RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park
Franciscus Johannes Maria Boeijen (Nijmegen, 27 november 1957) is zanger, dichter, componist en muzikant. In de jaren '80 was hij populair met de Frank Boeijen Groep, een belangrijke band uit de Nederpop in die tijd. Zijn werk kenmerkt zich door poëtische, vaak melancholieke teksten en melodieuze muziek in een stijl tussen pop en chanson.
We gaan terug naar 1985 toen Frank met deze plaat 11 weken in de top 40 stond...
We gaan terug naar 1985 toen Frank met deze plaat 11 weken in de top 40 stond...
Gast- Gast
Re: *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park
Op zijn vrolijke liedje Linda na kan Frank Boeijen mij niet boeien. Deze dus ook niet: 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik kom niet verder dan een 5. Het lijkt erop dat Frank geen zin had om dit lied even mooi af te werken. Hij had er even wat langer aan moeten sleutelen.
Laatst aangepast door ErickNJ op 11.04.11 15:07; in totaal 1 keer bewerkt
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Prachtige teksten schrijft Frank Boeijen met grote regelmaat. Het is alleen jammer dat hij ze zo rottig vertolkt. Nee, het is bepaald niet mijn favoriete zanger en dat heeft nog niet eens zo zeer met z'n onverstaanbaarheid te maken.
Ik ben het eens met Sowhat dan "Linda" daar dan weer een uitzondering op vormt, maar dat is dan weer niet zo'n geweldige tekst.
Voor deze wil ik nog net aan een voldoende geven. De vertolking is minder belabberd dan vele andere van zijn liedjes en de tekst is gewoon ijzersterk. Kom ik uit op een klein 6je.
Ik ben het eens met Sowhat dan "Linda" daar dan weer een uitzondering op vormt, maar dat is dan weer niet zo'n geweldige tekst.
Voor deze wil ik nog net aan een voldoende geven. De vertolking is minder belabberd dan vele andere van zijn liedjes en de tekst is gewoon ijzersterk. Kom ik uit op een klein 6je.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Tja, ik blijf dit toch een van de beste Nederlandstalige nummers ooit vinden! Heeft meermaals de top-100 van de Magistrale gehaald, en stond afgelopen jaar ook weer garant voor een plekje op de playlist van de slotdag.. Lager dan een ruime 9 kom ik niet
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Ik vind Frank een hele aardige man ( heb net toevallig een interview over hem gelezen ) maar zijn muziek vind ik helaas niks....
En bij mij heeft dat nou weer wél met de verstaanbaarheid te maken..
Een 5 voor de moeite en omdat de tekst wel mooi is ( die heb ik ondertussen na al die jaren wel ontleed )
En bij mij heeft dat nou weer wél met de verstaanbaarheid te maken..
Een 5 voor de moeite en omdat de tekst wel mooi is ( die heb ik ondertussen na al die jaren wel ontleed )
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Ik vind dit persoonlijk een erg goed nummer en ben het met Kaj eens, dat dit toch een van de betere Nederlandstalige nummers is. Ik geef hier ook een 9 voor.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Het gekke is dat ik Frank Boeijen steeds meer begin te waarderen met de jaren die voorbij gaan, zijn teksten zijn van een meer dan boven gemiddelde kwaliteit en het feit dat de man al zo lang bijna moeiteloos meedraait in de top van het Nederlandse en Vlaamse muziek circus zegt ook wel genoeg.
Als geboren en getogen Amsterdammer heb ik geen enkele moeite met zijn verstaanbaarheid hoe vreemd dat misschien ook wel niet klinkt dus die kritiek lig ik gierend van de lach naast me neer want als je luistert kun je namelijk alles horen.
Het is alleen vreselijk jammer dat nu juist zijn slechtste nummer en tevens zijn grootste hit nu hier in deze RTH staat.
Waar nummers als, Hier komt de Storm of het fenomenale "de Verzoening" moeiteloos een 10 plus zouden hebben gescoord komt deze niet verder dan een zeer matige drie.
Dat heeft alles te maken met de ontzettend armoedige tekst die goedkoop bepaalde sentimenten bespeeld en een gelijk hebberig toontje bezit die nou juist in de man zijn andere werk gelukkig helemaal ontbreekt.
Het is net geen 1 omdat ik de man vergeef dat hij deze kleine fout in zijn catalogus heeft gemaakt en de rest van zijn werk echte kwaliteit heeft.
Ik beschouw hem dan ook niet zo zeer als tekstschrijver maar veel meer als een dichter en een verdomd goede ook nog.
Als geboren en getogen Amsterdammer heb ik geen enkele moeite met zijn verstaanbaarheid hoe vreemd dat misschien ook wel niet klinkt dus die kritiek lig ik gierend van de lach naast me neer want als je luistert kun je namelijk alles horen.
Het is alleen vreselijk jammer dat nu juist zijn slechtste nummer en tevens zijn grootste hit nu hier in deze RTH staat.
Waar nummers als, Hier komt de Storm of het fenomenale "de Verzoening" moeiteloos een 10 plus zouden hebben gescoord komt deze niet verder dan een zeer matige drie.
Dat heeft alles te maken met de ontzettend armoedige tekst die goedkoop bepaalde sentimenten bespeeld en een gelijk hebberig toontje bezit die nou juist in de man zijn andere werk gelukkig helemaal ontbreekt.
Het is net geen 1 omdat ik de man vergeef dat hij deze kleine fout in zijn catalogus heeft gemaakt en de rest van zijn werk echte kwaliteit heeft.
Ik beschouw hem dan ook niet zo zeer als tekstschrijver maar veel meer als een dichter en een verdomd goede ook nog.
Gast- Gast
Frank Boeijen paart grote zeggingskracht aan een flonkerende verbeelding. De muzikale score ondersteunt dit geheel vlekkeloos: een vette 8
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
ligt lekker in het gehoor, klinkt voor de rest ook goed, alleen jammer van het "gebam" het hele nummer door. een 8.
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Omwille van Mai Tai een 7
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Leuk liedje, goede tekst, prima achtergrondzangeressen, maar helaas ook een uiterst middelmatige zanger. Zijn stem is behalve regelmatig onverstaanbaar (dat si nog niet zo erg) ook volkomen richtingloos.
Met een echte zanger zou dit zeker een 8 worden, maar nu slechts een 7.
Met een echte zanger zou dit zeker een 8 worden, maar nu slechts een 7.
Prima plaat, Nederpop klassieker die nooit gaat vervelen. Ben er niet helemaal uit of ik deze of Zwart wit de beste vind, maar een 8 durf hier ik wel voor te geven.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Absoluut een van de beste Nederlandstalige nummers allertijden. Frank Boeijen weet met zijn teksten de essentie van zaken te raken. Kronenburger park verdient een 9!
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3076
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Wat een verschillende stemmingen hier...
Gisteren werd Pussycat al opgehemeld en afgekraakt, nu ondergaat Frank Boeijen hetzelfde lot. (Die beide zijn onderling overigens niet vergelijkbaar.)
Maar dat liedje van Pussycat zat best lekker en vrolijk in elkaar. Ondanks de trieste titel en tekst; de vrolijkheid zat 'em in de muziek die een optimistische blik op de toekomst gaf.
En nu één van de betere tekstdichters(*) van de laatste decennia...
Krijgt van mij toch echt een 8, ook al is dit misschien niet zijn beste nummer.
Met de verstaanbaarheid heb ik geen probleem. Het is prima te volgen, ook zonder tekstboekje.
(*) Tekstdichters... Kun je ook wel een poll over maken. Wat mij betreft doen voor NL dan mee: Lennart Nijgh, Huub vd Lubbe, Frank Boeijen... En natuurlijk ook: Annie MG Schmidt, Gerrit den Braber... en nog een paar.
Gisteren werd Pussycat al opgehemeld en afgekraakt, nu ondergaat Frank Boeijen hetzelfde lot. (Die beide zijn onderling overigens niet vergelijkbaar.)
Maar dat liedje van Pussycat zat best lekker en vrolijk in elkaar. Ondanks de trieste titel en tekst; de vrolijkheid zat 'em in de muziek die een optimistische blik op de toekomst gaf.
En nu één van de betere tekstdichters(*) van de laatste decennia...
Krijgt van mij toch echt een 8, ook al is dit misschien niet zijn beste nummer.
Met de verstaanbaarheid heb ik geen probleem. Het is prima te volgen, ook zonder tekstboekje.
(*) Tekstdichters... Kun je ook wel een poll over maken. Wat mij betreft doen voor NL dan mee: Lennart Nijgh, Huub vd Lubbe, Frank Boeijen... En natuurlijk ook: Annie MG Schmidt, Gerrit den Braber... en nog een paar.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Dat is het hem juist. Mooie tekst, maar klinkt niet zo goed op muziek. Het ritme zit niet goed. Het lijkt erop dat hij eerst de tekst geschreven heeft, en daarna er maar een melodietje aangeplakt heeft.Jaap2000 schreef:Tekstdichters...
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Herinnert u zich deze nog?
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Nee, deze versie kan ik me niet herinneren...
Was dit in zijn experimentele fase ?
Laten we het maar houden op een jeugdzonde.
Was dit in zijn experimentele fase ?
Laten we het maar houden op een jeugdzonde.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Ik geef hier een 1 voor, ik vind Frank Boejen nou eenmaal meer dan verschrikkelijk en dit vind ik zijn meest ellendige....
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ik ben het ook met Kaj en Led-Zep eens, ook ik vind dit 1 van de beste Nederlands talige liedjes ooit gemaakt. Zo ontiegelijk vaak gehoord op de radio (zing Kronenburgerpark altijd van begin tot eind mee), maar gaat nooit vervelen. Goede tekst (idd Jaap 1 van de beste Nederlandse tekst-dichters) en ondanks dat sommige mensen de stem van Frank Boeijen niet kunnen waarderen, vind ik zijn stem juist wel mooi om naar te luisteren en de stem past ook zeker bij dit liedje... Ook ik wil niet lager gaan dan een dikke 9!
Gast- Gast
Zoals zo veel nummer vond ik dit vroeger wel leuk. Nu echter niet meer. Wat heeft die vent een zeikstem eigenlijk.
Van mij daarom ook een zeikstem: 4
Van mij daarom ook een zeikstem: 4
Prachtige tekst; prachtige stem en een leuke vent; dikke 9. De Verzoening had een 10 gekregen.
Gast- Gast
Slechte zanger, goed liedje met sterke tekst, een 7
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Richie, wat is dat eigenlijk wat bij je avatar uit haar mond komt druipen?
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Frank Boeijen Groep - De Verzoening
» *RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm
» *RTH* Frank Sinatra – Come fly with me
» *RTH* Frank Stallone - Far from over
» *RTH* Frank Sinatra - That's Life!
» *RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm
» *RTH* Frank Sinatra – Come fly with me
» *RTH* Frank Stallone - Far from over
» *RTH* Frank Sinatra - That's Life!