*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm
+8
PPProfessor
Ries
arjanh
Frodo
sowhat
Jan...
Roy
forzautregivo
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm?"
*RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm
[28-4]
Natuurlijk, de weersomstandigheden waren gisteren niet best. Maar de code oranje van het KNMI leek toch vooral een waarschuwing voor een overdosis koninklijke familie op tv te zijn. Ik heb de Koningsdag in Utrecht besteed en eigenlijk ging het steeds goed. Als ik binnen zat, regende het en was ik buiten, dan was het droog. Perfect! Waar is de storm, waar is de bliksem?
Tot het moment dat ik van het station naar huis liep. Precies toen viel de heftigste bui van de dag naar beneden. Hier komt de storm, hier komt de bliksem...
Natuurlijk, de weersomstandigheden waren gisteren niet best. Maar de code oranje van het KNMI leek toch vooral een waarschuwing voor een overdosis koninklijke familie op tv te zijn. Ik heb de Koningsdag in Utrecht besteed en eigenlijk ging het steeds goed. Als ik binnen zat, regende het en was ik buiten, dan was het droog. Perfect! Waar is de storm, waar is de bliksem?
Tot het moment dat ik van het station naar huis liep. Precies toen viel de heftigste bui van de dag naar beneden. Hier komt de storm, hier komt de bliksem...
Goh wat heb ik hieraan een herinnering. Ik kreeg de CD van mijn vader. Hij had een Kerstdiner verzorgd (met mij als keukenhulp). Tussen 2 gangen door had hij enige tijd in de keuken nodig. Om de tijd door te komen had hij voor iedereen een kadootje. Voor mij dus de CD van Frank Boeijen Groep. Ik had die CD nooit zelf gekocht maar vanwege zijn moeite is de CD mij zeer waardevol geworden.
Deze track van de gelijknamige CD is goed vwb tekst en muziek. Alleen de stem heeft mij nooit kunnen bekoren. Ik geef het een zeven met een extra punt voor de herinnering. Een 8 dus.
Deze track van de gelijknamige CD is goed vwb tekst en muziek. Alleen de stem heeft mij nooit kunnen bekoren. Ik geef het een zeven met een extra punt voor de herinnering. Een 8 dus.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Re: *RTH* Frank Boeijen Groep - Hier Komt De Storm
Jarenlang verafschuwde ik deze meneer Boeijen tot op het bot, totdat iemand mij de dubbel cd "Hier komt de storm"Frank Boeijen Groep 1980/1990 (live) gaf en ik er eens ernstig voor ging zitten, zal niet zeggen dat ik meteen helemaal omgeslagen was als het befaamde blad aan den boom, maar toch was er van de aversie tegen Frankie weinig meer over.
Nog steeds heb ik weleens moeite met zijn soms wat wazige teksten en zijn soms onnavolgbare en daardoor soms onverstaanbare accent als hij gaat zingen maar dat laat onverlet dat Frank toch wel enige Nederlandstalige juweeltjes op zijn naam heeft staat, de live cd in mijn bezit is daarvan het beste bewijs naar mijn mening.
Dit nummer samen met "de Verzoening" behoord naar mijn als immer bescheiden mening tot een van de absolute hoogtepunten in het vaderlandsche repertoire en jawel krijgt dus een zeer verdiende en terechte 10 gewoon omdat het zo mooi is.
Gast- Gast
Ik heb Journey hoog zitten maar deze ontboezeming teleurstelt me. Nee, naar deze volslagen ten onrechte weer opgewaardeerde pias kan ik echt niet naar luisteren. Dit is wel zn beste nummer vandaar deze 3
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
En de ondertiteling heeft zéker een toegevoegde waarde. 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Dat Frank vaak volkomen onverstaanbaar zingt is een open deur, maar met de tekst in beeld valt het minder op. Verder kan ik alleen maar Journey gelijk geven: dit is een uitschieter in het nederlandstalige repertoir, een mooie melodie en een zeer sterke tekst. Al met al genoeg voor een 9.
Nederlandstalig is natuurlijk geen genre, evenmin als spaanstalig, franstalig of engelstalig dat is. Zoek de overeenkomsten tussen meneer Boeyen, Roosbeef, Kecks en Fransie Bauer.
Dit nummer is wel een van de betere van Frank Boeyen. Ik kom toch niet hoger dan een 5, het drama ligt er wel erg bovenop.
Dit nummer is wel een van de betere van Frank Boeyen. Ik kom toch niet hoger dan een 5, het drama ligt er wel erg bovenop.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Een simpel niet mijn ding volstaat want voor de rest is alles al geschreven. Een 3!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Over het algemeen waardeer ik hem zeer, maar het wisselt erg per nummer. Net als het de hemel in geprezen Kronenburg park vind ik hier niet zo veel aan. Het gaat gewoon niet lekker naar binnen. Het wordt een 5. Hoge cijfers zijn er voor werkjes als Verslaafd aan jou, Goudzoekers en natuurlijk Verjaardagsfeest.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Deze storm laat ik liever aan me voorbij gaan. Dit trekt me qua geluid niet en ik vind het ook niet echt een sterk nummer (dit in tegenstelling tot Kronenburg Park). Een 4.
Mooi nummer dit hoor, een 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Wat mij betreft hoort de RTH niet bij zijn beste nummers, maar misschien komt dat omdat hieraan geen enkele herinnering kleeft zoals aan De Verzoening en Wolven in de Nacht. 6
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Ik heb hier niks mee. Hij heeft een mooie stem, maar voor de rest spreekt het mij nergens ook maar enigszins aan. Een 3
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Frank Boeijen Groep - De Verzoening
» *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park
» De hete "geile"lijst! 13/14 september.
» Even 'n tijdje niet op de groep.. :(
» Top 100 van 1967 (Vanavond op Orinoco)
» *RTH* Frank Boeijen - Kronenburg Park
» De hete "geile"lijst! 13/14 september.
» Even 'n tijdje niet op de groep.. :(
» Top 100 van 1967 (Vanavond op Orinoco)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: