Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 EmptyVandaag om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 EmptyVandaag om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Metallica - Master of Puppets

+16
Led-Zep
Sjoerd
Mirrr
Mark
Dries
Mies
Vleertje
MrJohn
LarryMullen
Timmus
Jan...
Ries
sowhat
Roy
Frodo
Dave Evans
20 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Master of Puppets'

*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Vote_lcap3%*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Vote_rcap 3% 
[ 1 ]
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Vote_lcap13%*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Vote_rcap 13% 
[ 4 ]
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Vote_lcap7%*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Vote_rcap 7% 
[ 2 ]
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Vote_lcap7%*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Vote_rcap 7% 
[ 2 ]
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Vote_lcap13%*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Vote_rcap 13% 
[ 4 ]
[ 2 ]
[ 2 ]
[ 2 ]
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Vote_lcap17%*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Vote_rcap 17% 
[ 5 ]
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Vote_lcap19%*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Vote_rcap 19% 
[ 6 ]

Totaal aantal stemmen : 30

Enquête gesloten

*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Empty Re: *RTH* Metallica - Master of Puppets

Bericht  Gast 07.04.11 14:19

Dan nu mijn laatste reactie, want deze discussie hangt me mijlenver de keel uit.

RTH is bij vookeur hét topic om je mening over bepaalde nummers te geven. Soms genuanceerd, soms niet. Maar het is MIJN mening.

Wat mij tegen de borst stuit is het feit dat Grafmat mij als ondeskundig neerzet omdat ik niet dezelfde smaak heb als hij.
Wat een arrogantie !

Ik heb altijd begrepen dat alle meningen welkom waren op dit forum, maar dat blijkt dus alleen maar zo te zijn als je het met Grafmat eens bent. Dat begrijp ik tenminste uit zijn reactie.

Wat mij betreft einde discussie, want ik ben er wel klaar mee.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 3 Empty Re: *RTH* Metallica - Master of Puppets

Bericht  Gast 07.04.11 14:21

Berend, het komt ook wel een beetje door de wijze waarop je het brengt, als je zegt dat het een boutnummer is dat nooit uitgebracht had mogen worden, raggen om het raggen en dat dit dus geen muziek is...; dan is het wel logisch dat je daarop even harde reacties terug kunt verwachten.

Voor mij en voor nog een paar anderen is dit namelijk niet alleen muziek, maar ook nog eens keigoede muziek.

Als je er "ik vind" voor zet, klinkt het al heel anders.

Zo vind ik NEM een k*tnummer, maar ook alleen maar in vergelijking met de andere Metallicanummers; ik heb er nog best een 5 of een 6 voor over Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Paapke 07.04.11 14:38

Ik vind dat het allemaal kut is Razz
Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1316
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/paap_floyd

Bericht  Roy 07.04.11 15:07

Volgens mij zijn we hier allemaal even deskundig als ondeskundig op muziekgebied. Iedereen heeft z'n/haar eigen voorkeur en dat moet ook vooral zo blijven. Los van je menig (al dan niet genuanceerd) geven, vind ik RTH ook nog wel eens leuk om iets te ontdekken of na lange tijd weer eens te horen.

Het moet natuurlijk niet verzanden in een oeverloze discussie met uitspraken die nergens op gebaseerd zijn en al helemaal niet in een discussie over een plaat die niet eens ter discussie (voor RTH) staat. Als ik dan zie dat er al 30 mensen hebben gestemd, kan wat mij betreft een dergelijk topic wel dicht! Misschien een idee voor de moderators?
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Bericht  Ries 07.04.11 15:23

Om met Harry Jekkers te spreken "Toffee???????????" Very Happy

Het is ten eerste donders mooi weer en ten tweede mag een ieder kut vinden wat in zijn/haar ogen kut is, ik ga er eerlijk gezegd niet vanuit dat meneer Graf het anders bedoeld maar ik ben niet zijn crisisbeheerbureau Very Happy

@ Kaj, verrek die nuance was niet echt ver weg Very Happy
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Dave Evans 07.04.11 17:14

Grafmat schreef:
Berend en met name Dave: jullie houden sowieso niet van trashmetalmuziek, dus houd in godsnaam jullie oh zo ondeskundige oordeel over het al dan niet i
zinloze van het gerag in dit nummer voor jullie. Ook hier geldt: jullie vinden het niks. staat genoteerd. Maar ga niet doen alsof jullie verstand hebben van deze muzieksoort.

En toevallig doe ik dat lekker wel Razz
En tja jij kunt beter spelen maar ik heb meer verstand van muziek(of ik er nou van hou of niet)
Laughing

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Dave Evans 07.04.11 17:21

Roy schreef:Volgens mij zijn we hier allemaal even deskundig als ondeskundig op muziekgebied. Iedereen heeft z'n/haar eigen voorkeur en dat moet ook vooral zo blijven. Los van je menig (al dan niet genuanceerd) geven, vind ik RTH ook nog wel eens leuk om iets te ontdekken of na lange tijd weer eens te horen.

Het moet natuurlijk niet verzanden in een oeverloze discussie met uitspraken die nergens op gebaseerd zijn en al helemaal niet in een discussie over een plaat die niet eens ter discussie (voor RTH) staat. Als ik dan zie dat er al 30 mensen hebben gestemd, kan wat mij betreft een dergelijk topic wel dicht! Misschien een idee voor de moderators?

Helemaal mee eens Roy!
Van mij hoeft hij trouwens niet dicht hoor bij 30 stemmers, want ik vind dat we oud en wijs genoeg moeten zijn om te weten wat we kunnen zeggen! Wordt het wel te gek....ja dan zijn Jorg of ik natuurlijk wel genoodzaakt zo'n topic dicht te gooien (maar liever niet).
En ach mijn reacties waren natuurlijk ook een beetje om te plagen en om tegengas te geven Smile

Oja ik ben het wel met Jan eens dat Nothing else mathers één van de beste platen van Metallica is!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  LarryMullen 07.04.11 20:05

Vleertje schreef:Dit is poedelrock
En nu allemaal als de sodemieter weer normaal doen het is lente luf is in the air enzo peace and happieness. Zijn jullie nou helemaal betoeterd en van de honden besnuffeld.

lol!

Midden in een serieuse ruzie komt vleer met zoiets aan... lolll Razz
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25

Bericht  Gast 07.04.11 22:44

Berend schreef:
Journeyman schreef:
@Berend, ongetwijfeld bedoelde @Graf het niet persoonlijk, en lange tenen doen altijd zeer !!!

Journey: hoe persoonlijk wou je het hebben:
Grafmat schreef:Berend en met name Dave: jullie houden sowieso niet van trashmetalmuziek, dus houd in godsnaam jullie oh zo ondeskundige oordeel over het al dan niet zinloze van het gerag in dit nummer voor jullie.

Tsja Berend, daar heb je een punt natuurlijk maar ik vermoed toch (ook al behoor ik ook niet tot een crisisteam a la Richie hahaha) dat het wel persoonlijk maar niet TE persoonlijk bedoeld was als je nog begrijpt wat ik bedoel.
en geloof mij nou maar dat ik een grandmaster in beledigen kan zijn !!
Nee joh het gaat gewoon maar over de musica en meer niet, ach en misschien had Graf het iets anders kunnen omschrijven die gedachte kwelt mij ook wel eens als ik bepaalde stukjes van mezelf teruglees.
Maar ik geloof nooit dat Graf het bedoelde zoals jij het schijnbaar opvat.
En voor de rest make love not war (hetgeen onverlet laat dat ook ik N.E.M. een vreselijk vrouwelijk en mannelijk geslachtsdeel vind maar dat is puur persoonlijk!!!!)

Gast
Gast

Bericht  Grafmat 08.04.11 0:53

Jongens, jongens, jongens, wát een commotie om niets!

Mijn berichtje was dit keer niet voorzien van de nodige smileys en dat had een reden, ik had het nl. gepost vanaf mijn nieuwe mobiele telefoon en daar vind ik het nog een stuk lastiger om smileys even snel in te voegen, en ik ken die typcodes van die smileys niet uit mijn hoofd...
Dat het daarom zo hard overkomt als kennelijk bij Berend is gebeurd spijt me. Als ik het nu teruglees stat er wel een harde zin in die 'in desperate need of a smiley' was - normaal gesproken was die er ook gewoon gekomen. Mijn excuses daarvoor. In wat ik zeg zit echter wel degelijk een serieuze kern - anders zou ik het niet zeggen.
Dat de rest van de meute gelijk weer volledig in de discussie mee gaat, geeft alleen maar aan hoe leuk iedereen het vindt om zich er tegenaan te bemoeien... Razz (Gelukkig dat ik deze post NIET vanaf mijn mobiel doe, anders was er weer een hoop commotie bijgekomen, whahahah)

Maar dan nu even volledig genuanceerd wat ik er werkelijk van vind, en ik ben de weledelgestrenge Limburgiaanse Kaj zeer dankbaar dat hij het wat dat betreft een beetje voor me heeft opgenomen, omdat hij eigenlijk al prima verwoord heeft wat ik bedoel.
Maarrr: ik kan dat natuurlijk zelf ook, en in veeeeel meer woorden dan dat Kaj daarvoor nodig heeft... geek

Belangrijke aanvulling op Kaj: Ik beweer nergens dat je het nummer niet mag afkraken! Kom op zeg, zo kinderachtig ben ik niet. Iedereen mag wat mij betreft zijn gal spuwen: Kraak maar raak voor een knaak. Ik vind dat er echter wel gradaties zijn aan te geven waardoor het ene gekraak "waardevoller" geacht mag worden dan het andere. Waarom? Dat is dus wat Kaj min of meer al heeft uitgelegd:

Bij mij is het exact als bij Kaj: als ik een jazznummer ga afkraken, en beweer dat het gepiel is om het gepiel, weet ik eigenlijk helemaal niet goed waar ik het over heb, want ik ken a) te weinig jazz, en b) ik ben bevooroordeeld t.o.v. jazz in het algemeen.
Als iemand wél erg goed is ingevoerd in het genre en hij/zij weet uit te leggen waarom een jazznummer nou gepiel om het gepiel is: ja, dán kan ik het in elk geval stuk serieuzer nemen. Als ik hetzelfde zeg is het feitelijk onzinnig, want ik heb geen goed referentiekader - alleen een soort 'hoog-over' mening over het genre als geheel. Dat bedoel ik dus met een "ondeskundig oordeel'.
En nou vermoed ik gewoon sterk dat en Berend en Dave gewoon geen grote kenners van het trashmetalgenre zijn, omdat ze de meeste dingen uit dit genre na 1 minuut al afzetten of - waarschijnlijker nog - nooit hebben gehoord. En Berend, als je goed leest zeg ik er duidelijk bij "met name Dave" want die ken ik qua muzieksmaak nou eenmaal veel beter. Tóch geven jullie in mijn ogen een 'kennersoordeel' af, zonder verder enige vorm van argumentatie. Ik vind dat ik daar dan best wat tegenin mag brengen - zonder dat ik jullie ondeskundig op alle muziekgebied wil noemen - hooguit doel ik op dit onderhavige voorbeeld: de trashmetal. Als het is overgekomen alsof ik jullie op elke muzikaal gebied ondeskundig heb genoemd: mijn excuses.

Last thing:
Dat iemand valt over mijn post kan ik bij nalezen eigenlijk best begrijpen. De nuance is redelijk ver te zoeken.
Maar ik vind het wél ronduit teleurstellend als iemand (ik dus) iets post, een ander daar furieus op reageert, maar vervolgens na talloze posts van anderen gaat melden dat 'ie de discussie wel zat is. Welke discussie? Ik heb maar 1 keer iets gepost en nog helemaal niet de kans gehad om te reageren!?

Wat mij tegen de borst stuit is het feit dat Grafmat mij als ondeskundig neerzet omdat ik niet dezelfde smaak heb als hij.
Wat een arrogantie !

Ik heb altijd begrepen dat alle meningen welkom waren op dit forum, maar dat blijkt dus alleen maar zo te zijn als je het met Grafmat eens bent. Dat begrijp ik tenminste uit zijn reactie.

Wat mij betreft einde discussie, want ik ben er wel klaar mee.

Wat MIJ tegen de borst stuit is dat je aannames doet over wat ik precies heb bedoeld zonder af te wachten of ik wellicht nog iets te zeggen heb, en kennelijk op basis van 1 post je mening over mij kunt afronden. Dat vind ik niet alleen teleurstellend, maar ook erg jammer.

Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4327
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 52

http://www.orinocoradio.nl

Bericht  Gast 08.04.11 8:08

Excuses aanvaard.
Beide kanten hebben te hard gereageerd.
Uithuilen en overnieuw beginnen, want Grafmat, ik hou best wel een beetje van je... Very Happy
(zo, is Vleer ook weer gelukkig)

Gast
Gast

Bericht  Grafmat 08.04.11 10:05

Nou, kijk aan. En laat de zon nu maar schijnen! flower Sun

Beheerder
Beheerder

Bericht  Kaj 08.04.11 10:43

Kun jij (Grafmat) vanuit het zonnetje dan nog even uitleggen wat het wezenlijke verschil tussen 'teleurstellend' (synoniemenwoordenboek says: betreurenswaardig, jammer, jammerlijk, sneu, spijtig) en 'jammer' (synoniemenwoordenboek says: betreurenswaardig, erg, helaas, spijtig, teleurstellend) is? Very Happy Of was dat een Journeymannetje? Razz
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3999
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36

Bericht  Gast 08.04.11 11:52

Kaj schreef:Kun jij (Grafmat) vanuit het zonnetje dan nog even uitleggen wat het wezenlijke verschil tussen 'teleurstellend' (synoniemenwoordenboek says: betreurenswaardig, jammer, jammerlijk, sneu, spijtig) en 'jammer' (synoniemenwoordenboek says: betreurenswaardig, erg, helaas, spijtig, teleurstellend) is? Very Happy Of was dat een Journeymannetje? Razz
Zeg....., Moest jij niet een heel stuk fietsen ?????? Laat mij hier effe lekker buiten ja !!! hahahahahahahahaha lol! lol! lol! lol! Liefde 2 Liefde 2

Gast
Gast

Bericht  Grafmat 08.04.11 12:22

Jemigdepemig. Volgende keer zal ik er voor alle zekerheid een woordenboek naast leggen. study

Teleurstellend en jammer hebben voor mij een andere gevoelswaarde en daarom gebruikte ik ze allebei. Teleurstellend sloeg op het feit dat Berend kennelijk niet nodig vond om op een reactie van mij te wachten. De uitkomst daarvan - dat ik kennelijk een arrogante en onverdraagzame kwast ben - vind ik erg jammer.

Als je zoon van 16 uit mag gaan en hij komt 3 uur te laat thuis dan ben je (op zijn minst) 'teleurgesteld' in je zoons betrouwbaarheid. Maar ik denk dat 'jammer' weer nét niet de juiste term is om dat feit te beschrijven. Voelt u het verschil? Nou ja, ik wel, maar volgende keer zal ik een andere term gebruiken...

Beheerder
Beheerder

Bericht  sowhat 08.04.11 12:33

Jammer dat je ons het verschil niet kunt duidelijk maken, Graf Smile

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Leeftijd : 67

Bericht  Gast 08.04.11 12:40

Als in dit hypothetische geval dit mijn zoon betrof dan zou ik zijn gedrag (het te laat thuis komen) jammer noemen juist vanwege zijn gedrag maar zeker niet teleurstellend, immers hoe kun je in je eigen (wan) product teleurgesteld zijn??

Journey
lol! lol! lol!

Gast
Gast

Bericht  Grafmat 08.04.11 12:53

Hoepelen jullie eens een eindje op zeg... Razz

12:48 uur en ik ben nu alweer moe. Het is een gevoelswaarde, en dus per definitie persoonlijk. Ik zal de volgende keer mijn teksten aan de ballotagecomissie Hema tegen het onnodig gebruik van synoniemen presenteren, voorleggen, aanbieden en (het geweer) vóór houden.

Beheerder
Beheerder

Bericht  Kaj 08.04.11 13:52

Fijn dat dit ook weer helder is clown
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36

Bericht  Ries 08.04.11 13:54

Ik was teleurgesteld in Metallica omdat ze een andere richting uit zijn gegaan met hun Black album en vind het jammer dat niet iedereen het briljante van Master Of Puppets inziet Very Happy

Zo ongeveer Razz

Ik ga binnenkort maar ff wat meer RTH's aanvragen van het weergaloze album dat Master Of Puppets is want er is in ieder geval wel wat om te doen, is ook leuk voor de mensen die dit topic aan de gang houden, hebben zij ook het gevoel dat het allemaal niet voor niets is! Very Happy

Trouwens die 9,9 van de HEMA ballotage comissie is dat nu de immer kritische Evans Laughing
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Gast 08.04.11 16:15

Ha semantiek; lachen Very Happy

"Teleurstellend" is mi meer inhoudelijk en aan "jammer" hangt meer een waardeoordeel Razz

Gast
Gast

Bericht  Gast 08.04.11 16:56

katje37 schreef:Ha semantiek; lachen Very Happy

"Teleurstellend" is mi meer inhoudelijk en aan "jammer" hangt meer een waardeoordeel Razz

"Ik ben dus teleurgesteld in het gedrag van mijn (zuiver hypothetisch) zoon en vind het dus erg jammer dat hij zich zo teleurstellend heeft gedragen, hoewel hij vaker spijt heeft getoond en jammerlijke excuses heeft gebruikt maar daarbij toch geen enkel berouw verder toonde over zijn deerniswekkende uitspattingen tijdens een avondje uit."

Gast
Gast

Bericht  Grafmat 08.04.11 17:56

katje37 schreef:Ha semantiek; lachen Very Happy

Gut, ik denk dat dit topic over een jaar of zo nog wel eens wordt opgerakeld op de chat en dat we daar met z'n allen in een deuk liggen over wat we hier allemaal hebben uitgebraakt aan hilarische teksten -> het zgn. "katie melua-effect"! Razz
Maar hoewel dit topic zo langzamerhand echt nérgens meer over gaat, zet katje toch even keurig uiteen waarin voor mij het verschil zit tussen teleurstellend en jammer. En aangezien JC Cuijff ook zo'n legertje heeft dat later nog eens gaat uitleggen wat 'ie nou eigenlijk bedoelde, mag katje mijn spin-doctor wel worden. En dan ook nog eens samen met kaj, die eerder in de bres sprong en mijn post even expliceerde. Alleen moet 'ie dan niet zo zeuren en miepen over het gebruik van synoniemen of woorden die ongeveer hetzelfde betekenen... king

Had ik trouwens al eens gezegd dat dit nummer gewoon een 10 is!?

Beheerder
Beheerder

Bericht  Gast 08.04.11 18:00

Grafmat schreef:Had ik trouwens al eens gezegd dat dit nummer gewoon een 10 is!?
Volgens mij niet. Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: