Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 EmptyVandaag om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 EmptyVandaag om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Metallica - Master of Puppets

+16
Led-Zep
Sjoerd
Mirrr
Mark
Dries
Mies
Vleertje
MrJohn
LarryMullen
Timmus
Jan...
Ries
sowhat
Roy
Frodo
Dave Evans
20 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Master of Puppets'

*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Vote_lcap3%*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Vote_rcap 3% 
[ 1 ]
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Vote_lcap13%*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Vote_rcap 13% 
[ 4 ]
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Vote_lcap7%*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Vote_rcap 7% 
[ 2 ]
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Vote_lcap7%*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Vote_rcap 7% 
[ 2 ]
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Vote_lcap13%*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Vote_rcap 13% 
[ 4 ]
[ 2 ]
[ 2 ]
[ 2 ]
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Vote_lcap17%*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Vote_rcap 17% 
[ 5 ]
*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Vote_lcap19%*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Vote_rcap 19% 
[ 6 ]

Totaal aantal stemmen : 30

Enquête gesloten

*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Metallica - Master of Puppets

Bericht  Grafmat 05.04.11 22:36

Berend schreef:
Grafmat schreef:
Conclusie: Berend zit er weer eens gloeiend naast met zijn hypothese
Welke hypothese ?

Je moet toch wat vaker op de chat komen Berend.... Razz

Maar inderdaad, Katje heeft gelijk. Na een prachtdiscussie op de chat en het herlezen van het geniale RTH topic over Katie Melua, waarin jij claimde dat iedereen mekaar in RTH napraat en dat dus de eerste waarderingen de trend zetten voor wat volgt, en vervolgens onder andere werd 'gesteund' door de psychoanalyse van Katje die het op sociaal wenselijk gedrag en massapsychose (jaja, mijn parafrase...Razz) gooide, heb ik besloten elk nieuw RTH topic waarin ik iets post eerst even jouw 'hypothese' te testen. En heel eerlijk gezegd: Tot nu toe is het empirisch bewijs niet echt in jouw voordeel, Berend...

Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4327
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 52

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Metallica - Master of Puppets - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Metallica - Master of Puppets

Bericht  Gast 06.04.11 9:40

Graf, naarmate de persoonlijkheid zwakker en het zelfbeeld minder of naarmate de situatie voor het individu bedreigender, neemt sociaal wenselijk gedrag vertonen en de neiging tot conformisme toe.

Voor ons als leden van dit forum geldt dat natuurlijk niet, omdat wij allemaal sterke persoonlijkheden zijn Laughing Razz

Gast
Gast

Bericht  Gast 06.04.11 11:34

Maar om weer on-topic te komen: dit is gewoon een boutnummer dat nooit uitgebracht had mogen worden.
Raggen kan iedereen, een liedje maken is veel moeilijker. Metallica heeft later (Black Album) laten zien het wel te kunnen...

Gast
Gast

Bericht  Kaj 06.04.11 12:08

Ik ben bepaald geen liefhebber van doelloos gerag, maar dit is toch wel veel meer dan dat. In tegenstelling tot veel echte fans vind ik een hoop nummers van het Black Album ook goed, maar dit is toch ook gewoon een fantastische plaat? Bepaald geen doelloos gerag, in ieder geval!
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3999
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36

Bericht  Gast 06.04.11 14:45

Daar sluit ik me helemaal bij aan Kaj!
Berend houdt waarschijnlijk van de wat lievere melodieuze muziek.
Eigenlijk Berend, ben ik wel heel benieuwd wat je bijvoorbeeld van Metallica's Mercyful fate medley vindt.
Ik vind dat een prachtige melodieuze medley, maar jij zult er wel van gruwelen Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast 06.04.11 14:54

@katje

Dit nummer van Metallica is toch lieve melodieuze muziek???

Gast
Gast

Bericht  Gast 06.04.11 15:35

@ katje
Ik hou best van een stevig potje muziek (als ik er voor in de stemming ben, niet 's morgens vroeg), maar ik vind dit raggen om het raggen. En dan haak ik af. En dat heb ik bij Metallica al vrij snel...

Gast
Gast

Bericht  Dave Evans 06.04.11 17:28

Berend schreef:Maar om weer on-topic te komen: dit is gewoon een boutnummer dat nooit uitgebracht had mogen worden.
Raggen kan iedereen, een liedje maken is veel moeilijker. Metallica heeft later (Black Album) laten zien het wel te kunnen...

Ja bij dit nummer denk ik ook, zakken alle zgn. muziekkenners hier nu finaal door de grond ofzo, want erg veel bijzonders is dit echt niet (niks persoonlijks lieve aanvraagster Wink ).........toch wel een beetje keihard raggen en verder weinig bijzonders (dus inderdaad ben het niet echt verrassend met Berend eens).
Maar ja bij sommigen van ons is de enige eis dat de muziek hard moet zijn en dat dan de tienen wel volgen.......... Razz
Oja ik ben natuurlijk ook aanhanger van melodische muziek (om maar even het gras voor de voeten weg te maaien Smile )

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  MrJohn 06.04.11 17:42

Ik weiger me te laten indelen bij een van beide genoemde categorieen. Kan het harde gitaargeweld waarderen, maar ook intrigerende en prikkelende sound alsook melodieuze invloeden. En in alle categorieen zijn er schakeringen, die mij dan weer verheugen of teleur stellen. Smile

Kortom: Ik vind het hiervoor gemaakte onderscheid tussen hard en melodieus te grof , het is voor mij in ieder geval geen doorslaggevende graadmeter op zich.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74

Bericht  Gast 06.04.11 18:16

Zullen we het er maar op houden dan smaken verschillen Very Happy

Ennuuhhh, Metallica ruleeezzzzz!

Op NEM na dan; dat is poedelalarm Razz

Gast
Gast

Bericht  Jan... 06.04.11 19:06

katje37 schreef:Zullen we het er maar op houden dan smaken verschillen Very Happy

Ennuuhhh, Metallica ruleeezzzzz!

Op NEM na dan; dat is poedelalarm Razz

Sorry Katje, maar ik vind jouw kruistocht tegen Nothing else matters behoorlijk kinderachtig worden. Bij elk stukkie over Metallica moet dit nummer afgezeken worden. Ik vind dit een hoog Ticket selling Band-issue worden. Het is gewoon een prima plaat, beetje teveel gehoord en niet meer zo goed als vroeger en het heeft mijn inziens geen zak met poedelrock te maken.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Leeftijd : 58

Bericht  Ries 06.04.11 19:22

Dave toch! foei!!!!!!! Very Happy

Metallica stond in de jaren 80 garant voor een stevig portie gitaargeweld en was destijds 1 van de grootste vernieuwers van het genre Metal. Master Of Puppets staat hier wat mij betreft voor en is allesbehalve dom raggen op een gitaar, mensen die niet zo van het gitaargeweld houden zullen sneller de onvoldoende trekker overhalen maar om nou te zeggen dat dit nummer niets bijzonders is gaat mij wat ver.

Zal het verder nog raar klinken dat ik het qua NEM eens ben met Katje? Ik dacht het niet, dat is een Metallica onwaardig commercieel k*tnummer maar heeft niets met dit topic van doen Very Happy
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Gast 06.04.11 20:00

Ach, kom op nou Jan; je zeikt zelf net zo goed ontzettend veel af. Ik vind het gewoon een kutnummer en daarmee klaar.

Gast
Gast

Bericht  Grafmat 07.04.11 0:39

Ja, katje, en daar gaat het jan dus om. Iedereen hier weet al lang dat je NEM helemaal niks vindt. Niet het feit dat je het niks vindt stoort jan, maar wel het feit dat je dat in elk topic waar Metallica ter sprake komt zo nodig moet melden. kortom: we weten het nu wel.

Berend en met name Dave: jullie houden sowieso niet van trashmetalmuziek, dus houd in godsnaam jullie oh zo ondeskundige oordeel over het al dan niet i
zinloze van het gerag in dit nummer voor jullie. Ook hier geldt: jullie vinden het niks. staat genoteerd. Maar ga niet doen alsof jullie verstand hebben van deze muzieksoort.

Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4327

http://www.orinocoradio.nl

Bericht  sowhat 07.04.11 0:59

Ik vind NEM ook poedel. Dit liedje wat nu gerankt wordt ook. De echte Metallica is So what, so fucking what!

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Leeftijd : 67

Bericht  Gast 07.04.11 7:27

Grafmat, als we elkaar moeten gaan afzeiken op het "in herhaling vallen" wordt het wel heel ongezellig. Zo langzamerhand kennen we bijna van iedereen het vaste repertoire aan opmerkingen wel Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast 07.04.11 9:44

Grafmat schreef:
Maar ga niet doen alsof jullie verstand hebben van deze muzieksoort.
Grafmat:
1. Volgens mij is het de bedoeling van dit topic dat iedereen zijn mening mag geven over de te ranken muziek
2. Ik heb nergens beweerd dat ik denk verstand te hebben van deze muzieksoort
3. Ik begrijp uit jouw reactie dat ik niet mag reageren als ik het niks vind ? Dan heb ik nu voor het laatst gereageerd.

De groeten !

Gast
Gast

Bericht  Ries 07.04.11 10:18

Uhhhhhhhhhhhhhh?

Waar is ins hemelsnaam ons aller nuance gebleven?
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Gast 07.04.11 10:47

Gezellig Very Happy

- Berend vindt MOP raggen om te raggen

- Ries en ik vinden NEM kut; dat ligt in het verlengde omdat hier een aantal malen werd geopperd dat dat soort muziek van Metallica bij sommigen wel echt in de smaak valt.

- Ik val in herhaling en dat zal nog heel vaak gebeuren, want anders zijn we op een gegeven moment wel uitgekletst.

Elkaars muziek afzeiken is niks mis mee; het is nou niet bepaald dat we de muziek zelf gemaakt hebben, dus dat heel persoonlijk nemen, hoeft ook niet.

Iedereen moet gewoon kunnen zeggen wat hij/zij wil. Dat dat af en toe tot irritaties leidt, is logisch.

Gast
Gast

Bericht  Gast 07.04.11 11:19

Oei, met de grootste moeite moet ik me inhouden om geen olie op het vuur te gooien maar komaan het is fraai lenteweder en ik heb al mot genoeg prive dus nee geen olie op het vuur en ik ben in een zeer milde bui wakker geworden dat helpt ook mee.

Wel de mededeling dat ik de vergelijking van het nummer NEM met een bepaald lichamelijk onderdeel welke toebehoort aan mensen van de vrouwelijke kunne van harte kan onderschrijven, en niet eens zozeer omdat het een superslecht nummer is, nee meer vanwege het gegeven dat ik zanger Hatfield hoog heb zitten tijdens het betere hak, sloop en slagerswerk op bv M.O.P. maar dat zijn stem niet zo geschikt is voor ballads als voornoemde N.E.M.

@Graf ongemeen scherp commentaar vanwaar het kleine gebrek aan nuance??

@Berend, ongetwijfeld bedoelde @Graf het niet persoonlijk, en lange tenen doen altijd zeer !!!

@Katje Heerlijk die herhalingen, je kunt me niet vaak genoeg k.....t.!!!!! zeggen!!

Zo en dan ga ik nu maar eens voor de 68149e maal "Fawlty Towers" opzetten dat is om te lachen zoals men behoord te weten.

Gast
Gast

Bericht  Vleertje 07.04.11 11:30

Dit is poedelrock
En nu allemaal als de sodemieter weer normaal doen het is lente luf is in the air enzo peace and happieness. Zijn jullie nou helemaal betoeterd en van de honden besnuffeld.

Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150

Bericht  Paapke 07.04.11 11:37

Klein 6je. Geef mij maar sludge metal, doom metal of industrial metal.
Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1316
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/paap_floyd

Bericht  Gast 07.04.11 11:41

Ik heb mijn avatar er maar even op aangepast; nu kan ik in het vervolg gewoon zeggen:" Zie avatar ", zonder het woord "poedel" te hoeven benoemen Razz

Gast
Gast

Bericht  Gast 07.04.11 13:25

Journeyman schreef:
@Berend, ongetwijfeld bedoelde @Graf het niet persoonlijk, en lange tenen doen altijd zeer !!!

Journey: hoe persoonlijk wou je het hebben:
Grafmat schreef:Berend en met name Dave: jullie houden sowieso niet van trashmetalmuziek, dus houd in godsnaam jullie oh zo ondeskundige oordeel over het al dan niet zinloze van het gerag in dit nummer voor jullie.

Gast
Gast

Bericht  Kaj 07.04.11 13:51

Grafmat heeft natuurlijk ergens wel een punt, ik ga bijvoorbeeld ook niet proberen de niet-zinloos-gepiel-jazz van de wel-zinloos-gepiel-jazz proberen te onderscheiden, omdat ik er gewoon geen verstand van heb en sowieso niet van jazzmuziek houd..
Noem anders eens een hard rocknummer wat je wél goed vindt, en probeer dan eens uit te leggen waar het gerag in dat nummer van veel meer nut is dan in Master of Puppets (waar het slechts 'raggen om het raggen' is, kennelijk).. Het kan prima zijn dat je gewoon niet van de harde Metallica-nummers houdt, maar om dan te stellen dat ze enkel 'raggen om het raggen', vind ik wat kort door de bocht.
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: