Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» The Show of seventeen
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers EmptyVandaag om 18:51 van Marsha

» V500 Bubbling Under 26 t/m 28 nov
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers EmptyVandaag om 16:29 van Timmus

» November 2024
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers EmptyGisteren om 23:57 van Timmus

» V500 2024 - De Lijst
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers EmptyGisteren om 21:35 van MrJohn

» *RTH* Bee Gees – New York mining disaster 1941
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Empty24.11.24 11:47 van sowhat

» *RTH* David Bowie – Space oddity
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Empty24.11.24 11:46 van sowhat

» *RTH* P. Lion – Happy children
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Empty24.11.24 11:45 van sowhat

» *RTH* Groep 1850 – Mother No-head
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Empty24.11.24 11:43 van sowhat

» *RTH* Bløf – Horizon
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Empty24.11.24 11:41 van sowhat

» *RTH* Chicago – Baby what a big surprise
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Empty24.11.24 11:37 van sowhat

» *RTH* Marianne Weber – Alles in het leven
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Empty24.11.24 11:34 van sowhat

» *RTH* I kissed Charles – Let’s French tonight
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Empty24.11.24 11:30 van sowhat

» PreParty 13.00-16.00
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Empty22.11.24 16:09 van Ries

» Mijn Muzikale Horizon
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Empty21.11.24 19:55 van Timmus

» Wo 20-11 Sokra zaagt door
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Empty21.11.24 19:28 van sokratikos

» Di. 19 nov. Roche draait verder.
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Empty19.11.24 13:29 van Roche

» *RTH* Grace Slick & Paul Kantner - Silver Spoon
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Empty18.11.24 17:13 van sokratikos

» *RTH* Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game of Love
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Empty18.11.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Natalie Merchant - Carnival
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Empty18.11.24 16:45 van sokratikos

» *RTH* Fredrika Stahl - Oh Sunny Sunny Day
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Empty18.11.24 16:25 van sokratikos

*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers

+9
sowhat
Jan...
ErickNJ
Roy
LarryMullen
Led-Zep
Dave Evans
Ries
Frodo
13 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Johnny Dowd'?

*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Vote_lcap5%*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Vote_lcap5%*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Vote_lcap27%*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Vote_rcap 27% 
[ 6 ]
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Vote_lcap18%*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Vote_rcap 18% 
[ 4 ]
[ 1 ]
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Vote_lcap9%*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Vote_rcap 9% 
[ 2 ]
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Vote_lcap0%*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
[ 1 ]
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Vote_lcap18%*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Vote_rcap 18% 
[ 4 ]
*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Vote_lcap8%*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Vote_rcap 8% 
[ 2 ]

Totaal aantal stemmen : 22

Enquête gesloten

*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Empty *RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers

Bericht  Gast 20.03.11 8:20

Johnny Dowd (geboren 29 maart 1948 in Fort Worth, Texas ) is een Amerikaanse alternative country muzikant uit Ithaca, New York. Typerend voor zijn stijl zijn experimenteel, lawaaierige breaks in zijn liedjes en sterke gothic (in de zin van donkere en sombere) elementen in de teksten als in de muziek. Er is ook een sterke onderstroom van zwarte humor en absurditeit in zijn werk.
Hoewel zijn vroege albums het meest bejubeld waren in de alternatieve country-gemeenschap, heeft hij nooit helemaal passen in een bepaald genre. Als singer-songwriter is zijn muziek vaker vergeleken met die van Tom Waits, Nick Cave en Captain Beefheart.
Van het (1999) album Pictures from Life's Other Side is dit No Woman's Flesh But Hers.

https://www.youtube.com/watch?v=t5Fv2-wm_Pc

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Empty Re: *RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers

Bericht  Frodo 20.03.11 10:36

Fantastisch! Ik kende dit helemaal niet, en werd bovendien op het verkeerde been gezet door het woordje 'country' en dan is het beluisteren helemaal een feestje! Laidback zoals J.J. Cale het bedoeld heeft.

Een 10.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

*RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers Empty Re: *RTH* Johnny Dowd - No Woman's Flesh But Hers

Bericht  Ries 20.03.11 11:03

Ik word altijd zo moe van dit pretentieuze gedoe, het nummer zeurt maar door en wordt nergens spannend, moeilijk doen om het moeilijk doen, een 3
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Dave Evans 20.03.11 11:08

Ik begrijp niet zo goed waarom hij deze plaat in zijn badkamer op moest nemen? Enne nee net als Richie heb ik hier ook niet zoveel mee, dacht nog even als Frodo een onbekend nummer een 10 geeft moet het wel heel wat zijn maar dat viel voor mij dus tegen. Hij draagt als het ware een tekst voor. O.k. de muziek erachter is gelukkig nog niet heel vervelend maar meer dan een 4 kan ik er niet aan kwijt!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Led-Zep 20.03.11 11:39

Dodelijk saai, een 2
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

Bericht  LarryMullen 20.03.11 11:48

nee, dit is niks.

Een 3.
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25

Bericht  Roy 20.03.11 12:17

pffff... duidelijk verkeerd om geluisterd. Na de energie van t.A.T.u. is het nu weer een hele slaapverwekkende zondag geworden. pale

Een 3 wil ik hier maximaal aan kwijt (maar ik weet al niet meer of ik een 2 of een 3 gaf).
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Bericht  ErickNJ 20.03.11 15:31

Dave Evans schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom hij deze plaat in zijn badkamer op moest nemen?
Inderdaad. Ik zie er wel wat in zitten, en het is eigenlijk geen slecht nummer, maar ik vind het toch onvoldoende. Een 4 dus.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08

Bericht  Jan... 20.03.11 15:33

Het begin is helemaal niet zo slecht, maar op gegeven moment wordt ik er vreselijk zenuwachtig van, een 4.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  sowhat 20.03.11 15:38

Op zich niet slecht, maar je hebt het al snel wel gehoord: 5

Chief
Chief

Aantal berichten : 19078
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Mirrr 20.03.11 16:07

Nee niet mijn ding dit, een 4
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12300
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Vleertje 21.03.11 14:43

Ja en ik kan dit dan weer wel ontzettend waarderen. Juist het slepende en de stem spreken me aan. Ik heb er een 9 bij gezet.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  Gast 23.03.11 0:11

Nee ook ik vind dit helemaal niks... Het is net (wat Dave ook al aangaf) of er een tekst wordt opgedreund, waar dan een muziekje (wat overigens nog best wel redelijk klinkt) achter is gezet... Al met al een slaapverwekkend saai nummer, mede door de monotome eentonige saaie stem... Door het redelijke muziekje nog een 3...

Gast
Gast

Bericht  Gast 23.03.11 1:59

Vleertje schreef:Ja en ik kan dit dan weer wel ontzettend waarderen. Juist het slepende en de stem spreken me aan. Ik heb er een 9 bij gezet.

Oef Vleer, ik ga nog eens echt verliefd op je worden. Ja hoor dit is echt super. Geef het ook een 9.
Zit ik nu te trippen of ga ik helemaal op in de muziek en stem! Wow, wat is dit goed zeg. Ook alle eer aan Frodo want die geeft er gewoon een 10 voor. En ook hij heeft gelijk. J.J. Cale had toch een Crazy Mama?

Gast
Gast

Bericht  Frodo 23.03.11 12:19

Alex schreef:
Vleertje schreef:Ja en ik kan dit dan weer wel ontzettend waarderen. Juist het slepende en de stem spreken me aan. Ik heb er een 9 bij gezet.

Oef Vleer, ik ga nog eens echt verliefd op je worden. Ja hoor dit is echt super. Geef het ook een 9.
Zit ik nu te trippen of ga ik helemaal op in de muziek en stem! Wow, wat is dit goed zeg. Ook alle eer aan Frodo want die geeft er gewoon een 10 voor. En ook hij heeft gelijk. J.J. Cale had toch een Crazy Mama?

Het is geniaal. Op zijn website kun je trouwens een fantastische live-versie van dit nummer vinden. Aanrader om op te zoeken.
Voor mij is Johhny Dowd de ontdekking van het jaar!
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Bericht  Gast 28.03.11 9:10

Wat een afknapper om mijn "vrienden" allemaal hoge cijfers te zien geven aan de bagger van TATU en dit vervolgens af te branden Sad

Ik geef hier een lekkere 9 voor; zou zo een track voor een Tarantino film kunnen zijn.

Gast
Gast

Bericht  Frodo 28.03.11 19:14

katje37 schreef:Wat een afknapper om mijn "vrienden" allemaal hoge cijfers te zien geven aan de bagger van TATU en dit vervolgens af te branden Sad

Ik geef hier een lekkere 9 voor; zou zo een track voor een Tarantino film kunnen zijn.

Ik was ook al verbaasd door de vele lage cijfers voor (en ook voor de hoge voor tatu). Ik ben al een paar dagen Johnny Dowd aan het draaien!
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Bericht  ErickNJ 28.03.11 20:18

Ik heb er nog weer even naar geluisterd, maar ik blijf bij mijn eerdere recensie. Als hij de vocal track even opnieuw zou inzingen, zonder dat akelige echo effect, dan zou het minstens een 7 worden.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08

Bericht  sowhat 28.03.11 20:25

katje37 schreef:Wat een afknapper om mijn "vrienden" allemaal hoge cijfers te zien geven aan de bagger van TATU en dit vervolgens af te branden Sad

Kom niet aan TaTu Smile

Chief
Chief

Aantal berichten : 19078
Leeftijd : 67

Bericht  Dave Evans 28.03.11 20:44

TaTu neemt tenminste moeite om de badkamer te verlaten Wink

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  MrJohn 28.03.11 21:25

Huiveringwekkend en meeslepend: een 9

En wat een verschil met die vreselijke en banale tienermeisjesmuziek van Tatu.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16703
Leeftijd : 74

Bericht  Timmus 30.03.11 18:07

Ik vind het helemaal niet vervelend om naar te luisteren. Maar een hoog cijfer geven voor iemand die een verhaal afsteekt bij een eentonig muziekje, nee.

Een 6.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16865
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Gast 31.03.11 21:04

Wonderlijke muziek door en van een wonderlijke man die heerlijk eigenzinnig en dwars door en tegen alles in lekker bij zichzelf blijft hulde!!! Ik heb hier wel wat mee met dat lekkere zwaar zeikerige laid back muziekje met die knauwende rauwe stem hierover heen gegooid.
Dit mag en moet ook niet mooi en glad geproduceerd klinken dan verliest het nummer al zijn kracht, ik begrijp ineens Vleer ook veel beter die een keer opmerkte dat bepaalde bands hun platen bewust slecht opnamen juist om de energie en kracht van hun nummers te bewaren. Maar goed terug naar deze en deze heeft jawel een 10.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: