*RTH* Johnny Cash - Hurt
+11
muis
Jan...
Joyce
MrJohn
Frodo
Ries
Mauricedegier
Vleertje
sowhat
Kaj
Dave Evans
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Jouw cijfer voor 'Hurt'
*RTH* Johnny Cash - Hurt
[07-04-2010]
Ik heb weer een heel speciale van het pallet geplukt!
Van het American IV album: The man comes around van Johnny Cash het nummer 'Hurt'.
Geschreven door Trent Reznor die je misschien wel kent van de band Nine Inch Nails. Deze band bracht dan ook het nummer origineel uit maar Johnny zou Johnny niet zijn als hij op geheel eigen wijze een prima vertolking ervan neerzette!
En nou is het nummer klaar om gerankt te worden
Ik heb me vandaag gepijnigd,
om te zien of ik nog voel.
Concentreer me op de pijn,
het enige dat echt is.
De naald scheurt een gat,
een vertrouwd gevoel.
Probeert me alles te doen vergeten,
maar ik herinner me alles.
Wat is er van mij geworden?
beste vriend.
Iedereen die ik ken,
vertrekt uiteindelijk.
En je mag het allemaal hebben,
mijn koninkrijk in puin.
Ik zal je teleurstellen
Ik zal je pijn doen
Ik draag een doornenkrans
op mijn liegstoel
Vol gebroken gedachten,
die ik niet op een rijtje kan krijgen.
Onder de bezoedeling van de tijd
verdwijnen mijn gevoelens.
Jij bent iemand anders,
ik ben nog steeds hier
What is er van mij geworden?
mijn beste vriend.
Iedereen die ik ken,
vertrekt uiteindelijk.
mijn koninkrijk in puin.
Ik zal je teleurstellen
Ik zal je pijn doen
Als ik het over kon doen,
een miljoen kilometer ver weg.
Zou ik trouw blijven aan mezelf,
Daar zou ik een manier voor vinden
https://www.youtube.com/watch?v=SmVAWKfJ4Go
Ik heb weer een heel speciale van het pallet geplukt!
Van het American IV album: The man comes around van Johnny Cash het nummer 'Hurt'.
Geschreven door Trent Reznor die je misschien wel kent van de band Nine Inch Nails. Deze band bracht dan ook het nummer origineel uit maar Johnny zou Johnny niet zijn als hij op geheel eigen wijze een prima vertolking ervan neerzette!
En nou is het nummer klaar om gerankt te worden
Ik heb me vandaag gepijnigd,
om te zien of ik nog voel.
Concentreer me op de pijn,
het enige dat echt is.
De naald scheurt een gat,
een vertrouwd gevoel.
Probeert me alles te doen vergeten,
maar ik herinner me alles.
Wat is er van mij geworden?
beste vriend.
Iedereen die ik ken,
vertrekt uiteindelijk.
mijn koninkrijk in puin.
Ik zal je teleurstellen
Ik zal je pijn doen
Ik draag een doornenkrans
op mijn liegstoel
Vol gebroken gedachten,
die ik niet op een rijtje kan krijgen.
Onder de bezoedeling van de tijd
verdwijnen mijn gevoelens.
Jij bent iemand anders,
ik ben nog steeds hier
What is er van mij geworden?
mijn beste vriend.
Iedereen die ik ken,
vertrekt uiteindelijk.
mijn koninkrijk in puin.
Ik zal je teleurstellen
Ik zal je pijn doen
Als ik het over kon doen,
een miljoen kilometer ver weg.
Zou ik trouw blijven aan mezelf,
Daar zou ik een manier voor vinden
https://www.youtube.com/watch?v=SmVAWKfJ4Go
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
*RTH* Johnny Cash - Hurt
Wat mij betreft is er maar een cijfer mogelijk voor dit nummer en dat is een 10.
Prachtige afsluiter van een geweldig muziekleven.
Een leven dat stopte toen zijn symbiotische relatie met June door haar overlijden ten einde kwam.
Het doet mij dan ook deugd dat hij "herontdekt" werd als oude man en bijvoorbeeld in de Viper room (van Johnny Depp) een optreden kon geven.
Hij was zo nerveus, want had er totaal geen vertrouwen in dat de jonkies hem zouden waarderen. Een staande ovatie kreeg hij.
Ben een groot fan van Johnny Cash en luister er altijd met veel plezier naar.
Prachtige afsluiter van een geweldig muziekleven.
Een leven dat stopte toen zijn symbiotische relatie met June door haar overlijden ten einde kwam.
Het doet mij dan ook deugd dat hij "herontdekt" werd als oude man en bijvoorbeeld in de Viper room (van Johnny Depp) een optreden kon geven.
Hij was zo nerveus, want had er totaal geen vertrouwen in dat de jonkies hem zouden waarderen. Een staande ovatie kreeg hij.
Ben een groot fan van Johnny Cash en luister er altijd met veel plezier naar.
Gast- Gast
Re: *RTH* Johnny Cash - Hurt
Heel, heel, heel erg mooi. Net geen 10, maar afronden naar een 9 zou te weinig eer zijn. Ik rond dus naar boven af.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Een man, een gitaar. Meer heb je niet nodig om kippenvel te kijgen.
Grote bewondering voor deze man, die meer dan duizend liedjes uit z'n hoofd kende.
Prachtige serie trouwens, die American cd's. De rest van het gezin kan het niet altijd waarderen, maar ik mag ze graag opzetten.
Grote bewondering voor deze man, die meer dan duizend liedjes uit z'n hoofd kende.
Prachtige serie trouwens, die American cd's. De rest van het gezin kan het niet altijd waarderen, maar ik mag ze graag opzetten.
Gast- Gast
Ik kan Johnny Cash heel goed hebben, maar ik houd nu eenmaal niet van dat hele ingetogene. Maar omdat het een mooi liedje is en het hier nu eenmaal bij hoort een 7.
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Leeftijd : 67
Ja prachtige aanvraag! Samenspel van gitaar en piano maakt dit nummer tot een beauty
Ja Johnny Cash wat moet je er nog over zeggen. Gek genoeg toen ik nog een tegendraadse tiener was vond ik er weinig aan, maar later ben ik zijn oeuvre in al zijn schoonheid gaan ontdekken. Meesterlijk!!! Net géén 10, want die bewaar ik voor mijn absolute toppers maar toch zeker een '9'
Ja Johnny Cash wat moet je er nog over zeggen. Gek genoeg toen ik nog een tegendraadse tiener was vond ik er weinig aan, maar later ben ik zijn oeuvre in al zijn schoonheid gaan ontdekken. Meesterlijk!!! Net géén 10, want die bewaar ik voor mijn absolute toppers maar toch zeker een '9'
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Haha, grappig Dave. Ik herken dat. Mijn vader draaide op zondag altijd Cash op een bandrecorder nota bene.
Kende alle nummers al uit m'n hoofd toen ik een jaar of 10 was; tegen wil en dank natuurlijk.
Nu vind ik het geweldig; overbrugging van een generatiekloof
Kende alle nummers al uit m'n hoofd toen ik een jaar of 10 was; tegen wil en dank natuurlijk.
Nu vind ik het geweldig; overbrugging van een generatiekloof
Gast- Gast
Zoals ik ergens bij cover of origineel al heb gemeld is dit een van de weinige nummers waarvan de cover het origineel verre overtreft.
Zelden iemand zo waardig van zijn (zang)leven afscheid horen nemen als in dit nummer, ik vind de gegeven negens allemaal lief leuk en aardig maar dit nummer met deze intensie gezongen deze plaat die voor de zoveelste keer bewijst dat echt goede muziek ook in zijn meest simpele eenvoud recht overeind blijft staan (net als bv Working Class Hero van die andere godheid of If I should fall behind van the Boss)en het juist door zijn simpele directheid de diepte krijgt die een prachtsong als dit verdiend, nou voor deze plaat is alles wat minder is dan 10 eigenlijk een belediging.
Alles wat mooi is aan en in muziek is juist in dit nummer gebald tot een onverwoestbare vuist.
Muziek is emotie nou dit hier bewijst dat het ook andersom zo is!!
Zelden iemand zo waardig van zijn (zang)leven afscheid horen nemen als in dit nummer, ik vind de gegeven negens allemaal lief leuk en aardig maar dit nummer met deze intensie gezongen deze plaat die voor de zoveelste keer bewijst dat echt goede muziek ook in zijn meest simpele eenvoud recht overeind blijft staan (net als bv Working Class Hero van die andere godheid of If I should fall behind van the Boss)en het juist door zijn simpele directheid de diepte krijgt die een prachtsong als dit verdiend, nou voor deze plaat is alles wat minder is dan 10 eigenlijk een belediging.
Alles wat mooi is aan en in muziek is juist in dit nummer gebald tot een onverwoestbare vuist.
Muziek is emotie nou dit hier bewijst dat het ook andersom zo is!!
Gast- Gast
Een 10!!!!!!! Zeer mooie cover van een overigens ook zeer goed origineel welke ook een 10 gekregen zou hebben. Ik heb NIN dit live horen brengen en de tranen liepen me toen over de wangen zo goed.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
ik zet er een 9 bij. Prachtig nummer van een groot artiest
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Als het zo doorgaat wordt dit de nummer 1 in de Orinoco-uitzending over 2010 !
Gast- Gast
Ik wil hier toch nog even een live uitvoering van het origineel bij zetten. Omdat volgens mij de meesten alleen de Cash uitvoering kennen. Het origineel krijgt van mij ook een tien. Ik ben het dan ook niet met Journey eens dat de cover het origineel vele malen overtreft. Het is anders maar ik vind de versie van Trent Reznor zeker zo intens, de emotie in Trents stem is ook niet minder dan die van Johnny Cash. Ik ken deze uitvoering dan ook al heel veel langer al van Nine Inch Nails (begin jaren 90) dan van Johnny Cash (ergens 2003 meen ik) en ik vind het jammer dat Reznor er niet de credits voor gekregen heeft die hij verdient.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
[b][i]Vleertje, ik geef het niet graag toe maar deze keer heb ik het inderdaad te zwaar overtrokken met vele vele malen beter!!!
Laat ik het anders zeggen, mijn persoonlijke voorkeur voor Cash heeft niets te maken met dat Nine Inch Nails een flut uitvoering van hun eigen song geeft of heeft want ook die uitvoering is een 10 waard. Echter, ik vind slechts de raspende piepende op zijn laatste benen lopende stem van Meneer Cash net iets beter bij dit lied passen het is precies de stem om dit lied boven zichzelf uit te laten stijgen en dus net die "extra" lading geeft die deze song van nature al heeft, hetgeen verder niets maar dan ook totaal niets wegneemt van de ook schitterende vertolking door N.I.N.
Laat ik het anders zeggen, mijn persoonlijke voorkeur voor Cash heeft niets te maken met dat Nine Inch Nails een flut uitvoering van hun eigen song geeft of heeft want ook die uitvoering is een 10 waard. Echter, ik vind slechts de raspende piepende op zijn laatste benen lopende stem van Meneer Cash net iets beter bij dit lied passen het is precies de stem om dit lied boven zichzelf uit te laten stijgen en dus net die "extra" lading geeft die deze song van nature al heeft, hetgeen verder niets maar dan ook totaal niets wegneemt van de ook schitterende vertolking door N.I.N.
Gast- Gast
Een dikverdiende 7. Het origineel vind ik zelf iets beter.
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Deze is nice Gewoon simpel en toch mooi Kennis van me die beweert altijd dat alle coole meiden Johnny Cash kennen
Gast- Gast
Ik ben erg zuinig met mijn tienen, en dus zegt het wat mij betreft genoeg dat ik hier een 10 voor geef. Absolute topklasse met heel veel gevoel.
Bijzonder smaakvolle en gloedvolle opname
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Ben benieuwd naar de mening van de (anonieme) 2-stemmer
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Nadat ik gestemd had waren er 14 stemmen uitgedeeld (en geen 2)... het lijkt er dus op dat MrJohn de 2 heeft gegeven???
Zo...., een 2 stemmer en dan nog anoniem ook; de held.
Johnny Cash een 2 geven...., moet er nog even van bijkomen
Johnny Cash een 2 geven...., moet er nog even van bijkomen
Gast- Gast
Frodo schreef:Nadat ik gestemd had waren er 14 stemmen uitgedeeld (en geen 2)... het lijkt er dus op dat MrJohn de 2 heeft gegeven???
Duidelijk niet Frodo, als je mijn commentaar hebt gelezen of ik moet helemaal in een coma zijn geraakt
Er zijn hier echter ook vaak 1 of 2 voters geweest, zonder enige motivering. Het staat hen echter vrij, maar toch......
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
ik was het niet
want ik ga nu een 7 geven
want ik ga nu een 7 geven
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Raver is een van de 7 gevers, had geen behoefte om toe te lichten, alles is zo'n beetje al gezegd nl. Maar wie doet dat steeds, 1en en 2en geven, ook op Air bv....
Gast- Gast
Ik vind het bijzonder pijnlijk naar te luisteren en te kijken. Daarom kan ik het niet beoordelen, misschien komt dat nog. Het is niet echt mijn ding, maar het heeft iets, pijnlijk ja.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Johnny Cash - All Over Again
» *RTH* Johnny Cash – A boy named Sue (live)
» *RTH* Johnny Cash - Ring of fire
» *RTH* George Cash - Nightingale
» *RTH* Låpsley - Hurt Me
» *RTH* Johnny Cash – A boy named Sue (live)
» *RTH* Johnny Cash - Ring of fire
» *RTH* George Cash - Nightingale
» *RTH* Låpsley - Hurt Me
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: