*RTH* Johnny Cash - Hurt
+11
muis
Jan...
Joyce
MrJohn
Frodo
Ries
Mauricedegier
Vleertje
sowhat
Kaj
Dave Evans
15 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Jouw cijfer voor 'Hurt'
Re: *RTH* Johnny Cash - Hurt
Ik heb een 8 gegeven voor dit mooie ingetogen nummer
muis- Music-freak
- Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 29-12-08
jan4004 schreef:Ik vind het bijzonder pijnlijk naar te luisteren en te kijken. Daarom kan ik het niet beoordelen, misschien komt dat nog. Het is niet echt mijn ding, maar het heeft iets, pijnlijk ja.
Jan dat is dan ook echt de essentie van dit nummer pijnlijk pijn. Dus dat heb je goed opgepikt. Ik kan me heel goed voorstellen dat het je (of iemands) ding niet is.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Prachtig nummer. Een 8 is dan ook zeker verdiend. Het origineel van NIN is ook erg mooi, maar ik vrees dat er hier niet heel veel zullen zijn die dat met me gaan delen.
En ik doe ook nog maar eens een 10 in het zakje. Echt een grof schandaal dat ik dit nummer helemaal over het hoofd heb gezien bij het maken van mijn eerste top1000. Iets dat we dit jaar bij de inzending voor dee V500 dus zeker gaan recht zetten!
Verder is er al veel over gezegd - en jan's toevoeging is zeker waar, bij tijd en wijle is dit nummer erg pijnlijk en wellicht (te?) confronterend, maar dat is inderdaad juist een van de grote krachten van dit nummer.
en iemand die een 2 geeft, moet toch wel even 'iets' van een motivatie geven...
Verder is er al veel over gezegd - en jan's toevoeging is zeker waar, bij tijd en wijle is dit nummer erg pijnlijk en wellicht (te?) confronterend, maar dat is inderdaad juist een van de grote krachten van dit nummer.
en iemand die een 2 geeft, moet toch wel even 'iets' van een motivatie geven...
En of het nu een twee of een tien is dat maakt dan niets uit.
Puur persoonlijk gesproken ben ik daar zelf wel een voorstander van alles is immers beter dan je te verschuilen achter een deken van anonimiteit.
En of het nu een twee of een tien is dat maakt dan niets uit.
Puur persoonlijk gesproken ben ik daar zelf wel een voorstander van alles is immers beter dan je te verschuilen achter een deken van anonimiteit.
Gast- Gast
Hmm ik rank ook wel eens zonder een stukje te schrijven daar heb ik namelijk niet altijd tijd en zin in. Zijn wel 2 handelingen he ;-) en ranken en dan nog eens stukje schrijven.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Aan de andere kant heb je bij de top2000 chat natuurlijk ook lieden die enen en tweeen geven voor muziek waarvan " wij" wellicht vinden dat je het muzikaal gehoor van een platgetrapte slak moet hebben om een dergelijk nummer op hetzelfde niveau te plaatsen als pak 'em beet Vrienden voor het leven van Jantje Smit.
Misschien raakt het deze keer wat meer, omdat Johnny Cash een zeer geliefd persoon was en dit nummer eigenlijk de afsluiter van zijn hele oevre is. Het voelt bij mij in ieder geval als een beledigende diskwalificatie van Cash' gehele oevre.
Misschien raakt het deze keer wat meer, omdat Johnny Cash een zeer geliefd persoon was en dit nummer eigenlijk de afsluiter van zijn hele oevre is. Het voelt bij mij in ieder geval als een beledigende diskwalificatie van Cash' gehele oevre.
Gast- Gast
Is het al bij je opgekomen dat er wellicht mensen zijn die het heel oeuvre van Johnny Cash niet om aan te horen vinden? Ik kan het me ook moeilijk voorstellen, maar het zou best kunnen..
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Bij mij wel Kaj , maar er zijn natuurlijk grenzen. Als ik muziek niks vind qua m'n eigen smaak, maar wel de kwaliteit erken, geef ik nooit een 2.
Ergo, Cash een 2 geven vind ik getuigen van geen verstand van muziek.
Ergo, Cash een 2 geven vind ik getuigen van geen verstand van muziek.
Gast- Gast
Ik kende dit nummer nauwelijks, moet ik toegeven. Dit is echt de eerste keer dat ik het hele nummer aandachtig beluisterd heb.
Ik draai Johnny Cash regelmatig, maar dan toch "the usual stuff", de greatest hits. Dit is van een zo andere orde, ik herken Cash hier niet in terug. Ik word er niet echt koud of warm van en vind het wat saai. Ik geef een 6.
Journeyman oppert voor het niet mee te laten wegen van anonieme stemmen. Maar als iemand een 10 had gegeven en deze niet had gemotiveerd, was dat dan ook fout geweest? Natuurlijk, het leuke van dit topic is dat je de verschillende invalshoeken en smaken van de forumleden leert kennen. Maar waarom dient iemand ter verantwoording te worden geroepen voor het geven van een laag cijfer? Het is en blijft een kwestie van smaak. Met het geven van een 2 geef je - mijns inziens - aan dat jíj het niet om aan te horen vindt; niet dat je de artiest in kwestie een zanger van niks vindt.
En daarom Katje, je geeft aan dat een 2 een belediging is voor het oeuvre van Johnny Cash. Daar ben ik het niet mee eens, net zo min als dat een 2 geven voor dit nummer zou aantonen dat je geen verstand van muziek hebt. Niet iedereen "rankt" op exact dezelfde wijze: de één gaat puur voor wat hij of zij er zelf van vindt, de ander neemt de "status" van de artiest in kwestie mee in zijn "ranking".
Ik draai Johnny Cash regelmatig, maar dan toch "the usual stuff", de greatest hits. Dit is van een zo andere orde, ik herken Cash hier niet in terug. Ik word er niet echt koud of warm van en vind het wat saai. Ik geef een 6.
Journeyman oppert voor het niet mee te laten wegen van anonieme stemmen. Maar als iemand een 10 had gegeven en deze niet had gemotiveerd, was dat dan ook fout geweest? Natuurlijk, het leuke van dit topic is dat je de verschillende invalshoeken en smaken van de forumleden leert kennen. Maar waarom dient iemand ter verantwoording te worden geroepen voor het geven van een laag cijfer? Het is en blijft een kwestie van smaak. Met het geven van een 2 geef je - mijns inziens - aan dat jíj het niet om aan te horen vindt; niet dat je de artiest in kwestie een zanger van niks vindt.
En daarom Katje, je geeft aan dat een 2 een belediging is voor het oeuvre van Johnny Cash. Daar ben ik het niet mee eens, net zo min als dat een 2 geven voor dit nummer zou aantonen dat je geen verstand van muziek hebt. Niet iedereen "rankt" op exact dezelfde wijze: de één gaat puur voor wat hij of zij er zelf van vindt, de ander neemt de "status" van de artiest in kwestie mee in zijn "ranking".
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Nee Timmus, ik zei dat een 2 voor mij voelt als een belediging van Cash' gehele oevre om de door mij genoemde redenen. Dat is een gevoelsmatig iets van mijzelf.
Overigens vind ik wel degelijk dat je sommige platen gewoon geen 2 kunt geven. Een beetje verstand van muziek is wat anders dan smaak.
Iemand die bijvoorbeeld voor Fool's overture of Shine on you crazy diamond een 1 of 2 geeft, heeft echt geen verstand van muziek.
5 Punten hou je altijd over voor smaak en natuurlijk die kan verschillen.
Overigens vind ik wel degelijk dat je sommige platen gewoon geen 2 kunt geven. Een beetje verstand van muziek is wat anders dan smaak.
Iemand die bijvoorbeeld voor Fool's overture of Shine on you crazy diamond een 1 of 2 geeft, heeft echt geen verstand van muziek.
5 Punten hou je altijd over voor smaak en natuurlijk die kan verschillen.
Gast- Gast
katje37 schreef:
Iemand zou precies hetzelfde kunnen zeggen over Vrienden voor het Leven.
Als je dat een superplaat vindt, geef je een 10. Als je Fool's Overture raar gewauwel, onsamenhangende muziek en stompzinning geschreeuw vindt, geef je daarvoor een lager cijfer. Smaak en verstand van muziek hebben niets met elkaar te maken.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Timmus schreef:
Applaus Tim, ik had het niet beter onder woorden kunnen brengen!
Er is wel vaker een 1 of 2 gegeven waar de rest hoge cijfers gaf.
Tuurlijk kriebelt dat even maar het is verder ieders goed recht.
Trouwens wie Shine on you C D een 9 of een 10 geeft heeft ook géén verstand van muziek hahaha
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Volgens mij wordt mijn punt gemist.......
Je geeft voor Shine on toch geen 2 Dave of wel?
Je geeft voor pak 'em beet Beethoven's Mondschein sonate toch ook geen 2 omdat het toevallig je muziek niet is of voor Brubeck's Take 5?
Bepaalde onderdelen van muziek zijn gewoon conform standaard kwaliteitscriteria te ranken en ja, de rest is smaak.
Maar goed, ik ben ook geen voorstander van het verplicht moeten motiveren van een cijfer, het staat mij echter wel vrij te mogen menen dat iemand die dit nummer een 2 geeft, perceptuele vermogens van een platgetrapte slak bezit; de held.
Je geeft voor Shine on toch geen 2 Dave of wel?
Je geeft voor pak 'em beet Beethoven's Mondschein sonate toch ook geen 2 omdat het toevallig je muziek niet is of voor Brubeck's Take 5?
Bepaalde onderdelen van muziek zijn gewoon conform standaard kwaliteitscriteria te ranken en ja, de rest is smaak.
Maar goed, ik ben ook geen voorstander van het verplicht moeten motiveren van een cijfer, het staat mij echter wel vrij te mogen menen dat iemand die dit nummer een 2 geeft, perceptuele vermogens van een platgetrapte slak bezit; de held.
Gast- Gast
Smaken verschillen nu eenmaal en dat maakt de wereld en dus ook de muziekwereld interessant. Wat de een een hemelse klassieker vindt, is voor een ander prut.
En dus katje, kun je geen muziekstandaarden benoemen, die altijd op zijn minst een voldoende verdienen.
No way, laat eenieder zijn hart volgen en niet die voorgeprogrammeerde smaak wat goed is of slecht
En dus katje, kun je geen muziekstandaarden benoemen, die altijd op zijn minst een voldoende verdienen.
No way, laat eenieder zijn hart volgen en niet die voorgeprogrammeerde smaak wat goed is of slecht
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Haha Katje mijn mening over dat gepingel van Shine on is bekend, maar idd ik zou het géén twee geven (en nee ook géén 1 ).
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik schreef dus :
"Wellicht een idee voor onze geliefde moderators om cijfers gegeven zonder enige motivatie verder niet meer mee te laten tellen??
En of het nu een twee of een tien is dat maakt dan niets uit."
Waaruit den lezer kan opmaken dat het gegeven cijfer niets uitmaakt, of het nu een 1 of een 10 is en daar ging het ook niet over.
Een van de opmerkingen in deze discussie was dat het leuke van dit topic en het daaraan geven van cijfers nu juist is dat je soms heerlijk verbaasd kunt wezen over wat een ander mooi of lelijk vind en vice versa.
Zelf ben ik meestentijds hooglijk over mezelf verbaasd als ik merk dat ik met bijvoorbeeld een gewaardeerd lid van de zuurpruimfabriek "wiens smaak over het algemeen lichtjaren van die van mij is verwijderd" het blijkbaar toch kan vinden wat sommige muziek betreft en dat maakt voor mij dit topic ook zo leuk.
Anoniem stemmen en dan met of zonder motivatie doet daar dus afbreuk aan en dat is nu net het punt waar het mij om gaat, voor mij hoeft niemand te motiveren waarom die een bepaald cijfer geeft maar omdat het dus anoniem word gegeven gaat er een groot gedeelte van de waarde van dit topic voor mij verloren en buiten dat ik vind het ook niet meer dan getuigen van een bepaalde innerlijke beschaving om als je dan een cijfer al geeft "zijnde dat cijfer nu hoog of laag" je minimaal even vermeld wie je bent die dat cijfer dan geeft.
En dit staat allemaal los van de motivatie die iemand dan wel of niet bezit, vandaar mijn voorzichtige pleidooi voor een ban op anoniem stemmen.
"Wellicht een idee voor onze geliefde moderators om cijfers gegeven zonder enige motivatie verder niet meer mee te laten tellen??
En of het nu een twee of een tien is dat maakt dan niets uit."
Waaruit den lezer kan opmaken dat het gegeven cijfer niets uitmaakt, of het nu een 1 of een 10 is en daar ging het ook niet over.
Een van de opmerkingen in deze discussie was dat het leuke van dit topic en het daaraan geven van cijfers nu juist is dat je soms heerlijk verbaasd kunt wezen over wat een ander mooi of lelijk vind en vice versa.
Zelf ben ik meestentijds hooglijk over mezelf verbaasd als ik merk dat ik met bijvoorbeeld een gewaardeerd lid van de zuurpruimfabriek "wiens smaak over het algemeen lichtjaren van die van mij is verwijderd" het blijkbaar toch kan vinden wat sommige muziek betreft en dat maakt voor mij dit topic ook zo leuk.
Anoniem stemmen en dan met of zonder motivatie doet daar dus afbreuk aan en dat is nu net het punt waar het mij om gaat, voor mij hoeft niemand te motiveren waarom die een bepaald cijfer geeft maar omdat het dus anoniem word gegeven gaat er een groot gedeelte van de waarde van dit topic voor mij verloren en buiten dat ik vind het ook niet meer dan getuigen van een bepaalde innerlijke beschaving om als je dan een cijfer al geeft "zijnde dat cijfer nu hoog of laag" je minimaal even vermeld wie je bent die dat cijfer dan geeft.
En dit staat allemaal los van de motivatie die iemand dan wel of niet bezit, vandaar mijn voorzichtige pleidooi voor een ban op anoniem stemmen.
Gast- Gast
Als ik een 7 geef en verder niks bijzonders te melden heb over die 7, dan zou ik het hooguit van narcisme vinden getuigen als ik tóch even wilde vertellen dat ik die 7 had gegeven 'for no particular reason'. Ik vind het niet meer dan normaal, wanneer hele hoge of hele lage cijfers worden gemotiveerd. Maar een anonieme 6 of 7 vind ik echt geen enkel probleem, en dat doe ik dan ook veelvuldig.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Dat gezeur of je met een 2 wel of geen verstand van muziek heeft. Niemand heeft verstand van muziek en tegelijkertijd heeft ook iedereen het wel. Het is maar hoe je het bekijkt. De 2 was niet van mij, en al was hij van mij, so be it.
Ik ga straks wel ranken als de discussie over is, anders sneeuwt mijn cijfer en commentaar zo onder.
Ik ga straks wel ranken als de discussie over is, anders sneeuwt mijn cijfer en commentaar zo onder.
Gast- Gast
Zo ik heb besloten dit te ranken. Het is een acht geworden, ondanks dat dit niet mijn ding is (wel heel pijnlijk) en je ziet een hele oude man en dat vond ik moeiljk te ranken. Maar zijn stem was nog steeds prachtig, misschien mooier dan ooit en het liedje is heel heel mooi. De allermooiste momenten zijn de clip ( al die historische momenten van een jonge Cash en dat morsen van de rode wijn) en vooral dat doordrammen op de piano. Prachtig!
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ik geef het een 6. Weet eigenlijk niet helemaal waarom. Een aardig nummer, maar hij maakt me toch blijer met zijn andere nummers en zeker met de dueten.
Gast- Gast
Hij is al van even geleden, wat mij een te-laat-komer maakt. Maar dit had ook zeker een 9 van mij gekregen. Dat je het even weet.
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Johnny Cash - All Over Again
» *RTH* Johnny Cash – A boy named Sue (live)
» *RTH* Johnny Cash - Ring of fire
» *RTH* George Cash - Nightingale
» *RTH* Låpsley - Hurt Me
» *RTH* Johnny Cash – A boy named Sue (live)
» *RTH* Johnny Cash - Ring of fire
» *RTH* George Cash - Nightingale
» *RTH* Låpsley - Hurt Me
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: