Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll EmptyGisteren om 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll EmptyGisteren om 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll EmptyGisteren om 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll EmptyGisteren om 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll EmptyGisteren om 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll EmptyGisteren om 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll EmptyGisteren om 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll EmptyGisteren om 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll EmptyGisteren om 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll EmptyGisteren om 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll EmptyGisteren om 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll EmptyGisteren om 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll EmptyGisteren om 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll EmptyGisteren om 12:47 van Roche

» Mei 2024
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll EmptyGisteren om 10:30 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Empty16.05.24 23:08 van Frodo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Empty16.05.24 23:05 van Frodo

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Empty16.05.24 23:04 van Frodo

» *RTH* Lisa Stansfield - All Around The World
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Empty16.05.24 23:01 van Frodo


*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll

+9
Vleertje
Jan...
Dave Evans
Frodo
Paapke
Ries
sowhat
Paul
MrJohn
13 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Rock and Roll'?

*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Vote_lcap0%*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Vote_lcap0%*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Vote_lcap0%*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Vote_lcap11%*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Vote_lcap0%*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Vote_lcap26%*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Vote_rcap 26% 
[ 5 ]
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Vote_lcap16%*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Vote_rcap 16% 
[ 3 ]
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Vote_lcap16%*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Vote_rcap 16% 
[ 3 ]
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Vote_lcap11%*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Vote_lcap20%*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Vote_rcap 20% 
[ 4 ]
 
Totaal aantal stemmen : 19
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Empty *RTH* Velvet Underground - Rock and Roll

Bericht  Gast 17.02.11 13:39

The Velvet Underground was een rockband uit New York die actief was in de late jaren zestig. Hoewel de band destijds geen noemenswaardig commercieel succes boekte, geldt The Velvet Underground vanaf de jaren tachtig als belangrijke invloed op zo ongeveer elke alternatieve rockband.
Hun debuutalbum was getiteld The Velvet Underground & Nico. De hoes toonde een gele Pop art-banaan op een witte achtergrond en was ontworpen door de Amerikaanse kunstenaar Andy Warhol. Bij de eerste persing van de elpee kon de banaan 'gepeld' worden, waarna een vleeskleurige banaan verscheen. Bij latere herdruk kon dit niet meer. De elpee geldt als één van de meest toonaangevende platen aller tijden. Brian Eno zei in 1993:
"It's definitely the most influential album of all time. There were only a few people who bought The Velvet Underground & Nico, but those who did, started a legendary rockband themselves. Without it, rock would never become what it is today."
Mede door de avant-gardistische achtergrond van multi-instrumentalist Cale en de rock-'n-roll-potentie van zanger en gitarist Reed wordt The Velvet Underground gezien als de eerste band die aleatorische muziek, microtonaliteit en minimale muziek verweeft met rockmuziek. Zij waren de eerste rockmuzikanten die schreven over de duistere kant van het leven, met onderwerpen als heroïne, sadomasochisme en moord. Het wordt ook wel de eerste experimentele rockband genoemd. Tevens geldt de groep als dé protopunkband die artiesten als the Stooges en the New York Dolls beïnvloed zou hebben.
Deze track komt (track 3) van album LOADED en mag nu gerankt worden......

https://www.youtube.com/watch?v=EkbpmFOuKrc

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Empty Re: *RTH* Velvet Underground - Rock and Roll

Bericht  MrJohn 17.02.11 13:43

Wowwwwwww, een band waar ik al decennia dol op ben. Nu zijn er misschien nog betere van de VU dan deze Rock and Roll, maar het tintelt in alle vezels van mijn lichaam.

Ik ga hier gewoon een 10 voor geven !
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Empty Re: *RTH* Velvet Underground - Rock and Roll

Bericht  Paul 17.02.11 14:18

Ik vind dit maar niks. Een 4.
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5282
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 64
Woonplaats : Landgraaf

https://www.paultjes-plaza.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Empty Re: *RTH* Velvet Underground - Rock and Roll

Bericht  sowhat 17.02.11 14:28

Wel aardig: 7

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18726
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Empty Re: *RTH* Velvet Underground - Rock and Roll

Bericht  Gast 17.02.11 16:12

Wat me verbaasd is dat dit nog steeds "tintelfris" klinkt. En ja het blijft natuurlijk een geweldige zeer invloedrijke band zonder wiens bestaan de muziekwereld er geheel anders had uitgezien daar ben ik van overtuigd!!

Ook weer typisch zo een band die zich pas na jaren in al haar glorie voor mij openbaarde en die ik toen ook pas leerde luisteren en begrijpen.

De 1e keer dat ik dit hoorde zal ik dit ongetwijfeld als bagger van de bovenste plank hebben benoemd of iets dergelijks, en dat kan ik nu met de beste wil van de wereld echt niet meer zeggen.

Deze krijgt gewoon een 10 klaar er is geen andere keuze voor mij althans!, als je dit nummer plaatst in de tijd waarin het uitkwam realiseer je je pas de grootsheid van de song dus ja een 10 zonder twijfel.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Empty Re: *RTH* Velvet Underground - Rock and Roll

Bericht  Ries 17.02.11 16:20

Lekker nummer, hoewel ik ze dan weer niet zo belangrijk vind voor de muziek an sich, zeker niet in die mate als beschreven in het inleidend stukje van Raver zie ik zeker wel de klasse van The Underground, een 8
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7080
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Empty Re: *RTH* Velvet Underground - Rock and Roll

Bericht  Paapke 17.02.11 16:50

Zo veel geweldige nummers van VU (pik een willekeurig nummer van de eerste 2-3 albums), en dan komen ze weer met Rock-N-Roll. Gemiste kans. Maakt het nog geen slecht nummer, maar hoger dan 6 ga ik niet.
Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1316
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39
Woonplaats : Baarn

http://www.last.fm/user/paap_floyd

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Empty Re: *RTH* Velvet Underground - Rock and Roll

Bericht  Frodo 17.02.11 17:58

Uitstekende plaat en inderdaad: wat klinkt dit nog bij de tijd i.t.t. zoveel muziek uit die tijd.
Toegegeven, dit is zeker niet het beste nummer van de Velvet Underground, maar toch is dit wel een dikke 9 waard!
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Empty Re: *RTH* Velvet Underground - Rock and Roll

Bericht  Dave Evans 17.02.11 18:00

Ja ik vind dit juist dan wel weer een van de hoogtepunten van de Velvet Underground! Ik heb de band ook pas later weten te waarderen. Net als Richie vind ik ze ook nu weer niet zo bepalend voor de popmuziek als de schrijver van het inleidend verhaaltje wil doen geloven, maar kwaliteit zat er echt wel in.
Ik maar er dan ook een mooie 7 van!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Empty Re: *RTH* Velvet Underground - Rock and Roll

Bericht  Jan... 17.02.11 18:31

Kan het alleen maar eens zijn met Dave. Al die duistere zooi van die bananenplaat heeft me nooit zo kunnen bekoren, maar dit vind ik helemaal geweldig. Het klinkt voor hun doen behoorlijk toegankelijk en daar is niks mis mee. Maar er zitten genoeg aparte elementen in dit nummer waar dit nummer in uitblinkt. En vooral de sfeer is prachtig!!!!

Als dit een verzoekje is, dan weet ik wie hem heeft ingediend. Ik geef iig een 10.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Empty Re: *RTH* Velvet Underground - Rock and Roll

Bericht  Vleertje 17.02.11 19:28

Doe mij toch dat bananenalbum maar alle nummers die daarop staan komen boven dit nummer uit. Maar het is VU en het klinkt natuurlijk gewoon goed dus ik ga er zeker een mooie voldoende voor geven... Een 8 zelfs.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Empty Re: *RTH* Velvet Underground - Rock and Roll

Bericht  Led-Zep 17.02.11 19:57

Ik vind dit nummer niet echt bijzonder, voor mij een 6.
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Empty Re: *RTH* Velvet Underground - Rock and Roll

Bericht  Mirrr 17.02.11 20:03

Led-Zep schreef:Ik vind dit nummer niet echt bijzonder, voor mij een 6.

Sluit me hierbij aan, ook van mij een 6
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Empty Re: *RTH* Velvet Underground - Rock and Roll

Bericht  Gast 18.02.11 0:00

En ook ik sluit me daarbij aan, een 6...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Empty Re: *RTH* Velvet Underground - Rock and Roll

Bericht  Gast 18.02.11 20:53

Altijd al een bloedhekel aan Lou Reed gehad en dit nummer verandert daar niets aan.
Een 4

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Empty Re: *RTH* Velvet Underground - Rock and Roll

Bericht  Gast 22.02.11 16:52

Het lijkt erop dat hoe ouder ik wordt hoe meer ik dit ga waarderen dan die bananenschil. Ja ja, ook een goed album, maar potdomme....dit nummer ga ik graag draaien op een mooie warme zomernamiddag met een lekker pot bier in de hand. En juist in Cafe Belgie kan ik hem ook weer waarderen. Dat lukt met die schil gewoonweg niet lekker. Ik heb het een 8 gegeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Empty Re: *RTH* Velvet Underground - Rock and Roll

Bericht  Roy 22.02.11 18:22

Ik ben helemaal niet zo weg van Velvet Underground en/of Lou Reed maar soms zitten er uitstekende platen tussen. Dit vind ik nou zo'n plaat. Een 9 van mij derhalve.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Empty Re: *RTH* Velvet Underground - Rock and Roll

Bericht  Timmus 25.02.11 18:14

Ik hoor de kwaliteit, maar een echte binding met het nummer heb ik niet. Blijf steken op een 6.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16646
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Velvet Underground - Rock and Roll Empty Re: *RTH* Velvet Underground - Rock and Roll

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum