*RTH* ABC - All of my Heart
+10
Dave Evans
ErickNJ
Mirrr
Timmus
sowhat
MrJohn
Led-Zep
Ries
Paul
Paapke
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "ABC'?
*RTH* ABC - All of my Heart
ABC is een Engelse new wave-band uit Sheffield met zanger Martin Fry, die in de jaren 80 een aantal hits heeft gehad.
ABC scoorde hits met The look of love, Poison arrow en All of my heart van het album The lexicon of love (1982). Producer is Trevor Horn (Seal, t.A.T.u., Frankie Goes to Hollywood). Andere hits (zonder Trevor Horn) zijn: That was then, but this is now (1983) over de Koude Oorlog en When Smokey sings (1987), een ode aan soulzanger Smokey Robinson.
Als eind jaren 80 de housemuziek de overhand krijgt, verdwijnt ABC uit beeld. Ook een poging om met de cd Skyscraping eind jaren 90 terug te komen, mislukt grotendeels.
De zanger, Martin Fry, treedt nog steeds op onder de naam ABC, vaak in samenwerking met andere leden van groepen uit de jaren 80. Een echte reünie is nooit tot stand gekomen: de voormalige bandleden Singleton en White wilden hier niet aan meewerken.
https://www.youtube.com/watch?v=xXPH2-yTwuA
ABC scoorde hits met The look of love, Poison arrow en All of my heart van het album The lexicon of love (1982). Producer is Trevor Horn (Seal, t.A.T.u., Frankie Goes to Hollywood). Andere hits (zonder Trevor Horn) zijn: That was then, but this is now (1983) over de Koude Oorlog en When Smokey sings (1987), een ode aan soulzanger Smokey Robinson.
Als eind jaren 80 de housemuziek de overhand krijgt, verdwijnt ABC uit beeld. Ook een poging om met de cd Skyscraping eind jaren 90 terug te komen, mislukt grotendeels.
De zanger, Martin Fry, treedt nog steeds op onder de naam ABC, vaak in samenwerking met andere leden van groepen uit de jaren 80. Een echte reünie is nooit tot stand gekomen: de voormalige bandleden Singleton en White wilden hier niet aan meewerken.
https://www.youtube.com/watch?v=xXPH2-yTwuA
Gast- Gast
Re: *RTH* ABC - All of my Heart
Ik hou niet van die gladde 80's-sound. Maar zeer vervelend is het niet: een vijfje
Dit type eighties songs is ook niet mijn ding, maar ik word er wel vrolijk van en het zit goed in elkaar, dus toch een 7.
Gast- Gast
Ik sluit me aan: typisch tachtiger, weinig nieuws, veel van hetzelfde, maar wel heen te luisteren. Een 6.
Klonk in de jaren 80 nog wel ergens naar, nu niet meer. De stem van Martin tilt het nog naar een 3 maar het blijft gladde, gelikte en overgeproduceerde 80's bagger (valt ABC eigenlijk onder de noemer New Romantic?).
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Dit geeft perfect weer waarom ik eigenlijk weinig met de muziek uit de jaren 80 heb. Fantasieloos, gladde productie, een 4.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Nou moeten we niet gelijk de hele eighties afkraken, want er is toen ook wel goede muziek gemaakt, alhoewel wellicht minder dan in andere decennia
Dit nummer is echter inderdaad erg gladjes en gelikt: een 4
Dit nummer is echter inderdaad erg gladjes en gelikt: een 4
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
New wave??? 3!
Leeftijd : 67
Ik ben blij dat Ries de term "New Romantic" liet vallen, want dit onder "new wave" scharen is een belediging voor dit genre.
Een 3.
Een 3.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Poehee ben geloof ik een van de weinigen die dit wel mooi vond en nog vind, een 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Deze krijgt van mij een dikke 9! Ik hou wel van de New Romantics genre.
Volgens mij is dit Sokocat's favoriete muziek.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Ook van mij heeft dit nummer geen voldoende gekregen.... Bij minuut 2,5 heb ik hem even naar minuut 5 geklikt om te kijken of er nog een verassend slot aan het nummer zou zitten, nou niet dus... Ik heb het nummer dan ook niet helemaal uit geluisterd, vond het vrij eentonig allemaal... Het had zo een muziekje kunnen zijn van 1 of andere slechte romantische soap uit de eighties in Amerika... Soort goede tijden slechte tijden, of as the world turns ofzo... (sorry ben niet zo van de soaps...) Ben het eigenlijk wel met Mr John eens... Het nummer is inderdaad net even iets te gladjes en gelikt, daarom een 4...
Gast- Gast
ErickNJ schreef:Deze krijgt van mij een dikke 9! Ik hou wel van de New Romantics genre.
En anders wel van mij
Ben eigenlijk meer van de new wave, maar een new romantic's plaat op zijn tijd gaat er best in!
Bovendien vind ik dit de beste van ABC en stond hij een tijd lang in mijn top 10. Ondertussen wel een stuk gezakt maar ach ik doe eens gek en geef toch een 10! Raver bedankt voor dit lekkere plaatje van de heerlijke cd The Lexican of Love!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik ben blij dat de stemming in de laatste reacties omgeslagen is. Ik was even bang dat ik een vreemde eend in de bijt zou worden.
Ik ben een liefhebber van ABC's gladde producties. Ries haalde het al even aan, maar het komt vooral door de stem van Martin. Ik ga hier een 8 voor geven want er zijn nog betere ABC-nummers wat mij betreft.
Ik ben een liefhebber van ABC's gladde producties. Ries haalde het al even aan, maar het komt vooral door de stem van Martin. Ik ga hier een 8 voor geven want er zijn nog betere ABC-nummers wat mij betreft.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Tsja, dat heet dan jeugdsentiment. Ik was eerlijk gezegd abc helemaal uit het oog verloren, en het is duidelijk te horen waarom. Bij terugbeluisteren valt het toch wel wat tegen.
Maar uiteindelijk zorgen de jeugdherinneringen voor een subjectieve en dus volkomen onterechte voldoende.
Een 6.
Maar uiteindelijk zorgen de jeugdherinneringen voor een subjectieve en dus volkomen onterechte voldoende.
Een 6.
Het is totaal mijn genre en ook mijn muzikaal tijdperk niet, maar ABC met the Lexion of love had weer dat stukje extra. Ik heb de LP destijds grijs gedraaid. Nu ken ik alleen de drie singles nog en o o o wat zijn ze nog steeds mooi.
Dit is ook een mooi afgemaakt nummer en totaal niet glad. Trevor Horn had er iets mooi van gemaakt. Een 9.
Dit is ook een mooi afgemaakt nummer en totaal niet glad. Trevor Horn had er iets mooi van gemaakt. Een 9.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ja the Lexicon of Love behoort wel tot mijn favoriete albums.
Was al een beetje Classic meets Pop zoals je in de 'Overture' al kunt horen!
https://www.youtube.com/watch?v=w4Abtrv8z_g
En grappig genoeg vond ik dit ook op You Tube!
Een uitvoering van 'Overture' door ABC samen met het BBC concert orchestra en dat dan in 2009! Ik wist geeneens dat ze nog bestonden!!!
En de producer was natuurlijk................Trevor Horn!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=ACjzQnPXHCw
Was al een beetje Classic meets Pop zoals je in de 'Overture' al kunt horen!
En grappig genoeg vond ik dit ook op You Tube!
Een uitvoering van 'Overture' door ABC samen met het BBC concert orchestra en dat dan in 2009! Ik wist geeneens dat ze nog bestonden!!!
En de producer was natuurlijk................Trevor Horn!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=ACjzQnPXHCw
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Geweldig dave, ouverture is de B-kant van All of my heart, heurlijk
Gast- Gast
Sorry voor de liefhebbers maar dit raakt me ookniet. Kan het ook niet uitluisteren en daarom een zeer laag cijfer. 2
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Soortgelijke onderwerpen
» History of Popmusic (26 april)
» *RTH* Heart - Alone
» *RTH* Heart - Barracuda
» *RTH* Heart - Crazy on you
» *RTH* Lee Towers – It’s raining in my heart
» *RTH* Heart - Alone
» *RTH* Heart - Barracuda