Wielerseizoen 2011
+14
sowhat
Nien
Roy
LarryMullen
Mies
Ries
Grafmat
ErickNJ
Jaap2000
Kaj
Erwin
Dave Evans
Jorg
MrJohn
18 plaatsers
Pagina 15 van 18
Pagina 15 van 18 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17, 18
Re: Wielerseizoen 2011
@kaj "Daarnaast is Freire hoe dan ook één van mijn grootste helden, niet in het minst om zijn dromerige, laconieke levenshouding"
En vergeet niet om daarbij het woordje "eigenzinnig" te zetten, ook nog een aardige vent en een wielrenner die verdomd goed weet dat er meer in het leven is dan een fietsje met 2 bandjes!!!
Persoonlijk vind ik het niet alleen oerstom van de RABO maar ook bijzonder weinig respectvol t.o.v. Oscar er zijn tenslotte seizoenen geweest waarin alleen Oscar de naam RABO voor het voetlicht bracht!!
En zo bezien is het eigenlijk schandalig zoals de RABO deze icoon nu behandeld.
Ik zou zeggen geef de man als afscheid een wereldcontract voor wat zijn laatste seizoen zal zijn en alleen al publicitair gezien zal dat niet alleen zijn geld opleveren maar ook de broodnodige sympathiebonuspunten voor de RABO ploeg. Het zou me dan ook nog niet eens verbazen als die rare spanjool bij wijze van spreken Milaan - San Remo nog eens wint!!
Overigens verder volledig met je post eens Kaj !!
En vergeet niet om daarbij het woordje "eigenzinnig" te zetten, ook nog een aardige vent en een wielrenner die verdomd goed weet dat er meer in het leven is dan een fietsje met 2 bandjes!!!
Persoonlijk vind ik het niet alleen oerstom van de RABO maar ook bijzonder weinig respectvol t.o.v. Oscar er zijn tenslotte seizoenen geweest waarin alleen Oscar de naam RABO voor het voetlicht bracht!!
Ik zou zeggen geef de man als afscheid een wereldcontract voor wat zijn laatste seizoen zal zijn en alleen al publicitair gezien zal dat niet alleen zijn geld opleveren maar ook de broodnodige sympathiebonuspunten voor de RABO ploeg. Het zou me dan ook nog niet eens verbazen als die rare spanjool bij wijze van spreken Milaan - San Remo nog eens wint!!
Overigens verder volledig met je post eens Kaj !!
Gast- Gast
Ik onderschrijf het betoog van Kaj. Prachtig palmares en uniek persoon, als mens en als renner.
En verder geloof ik helemaal niet, dat Freire zo verbolgen was over een gemiste Tour. Daar heeft hij tegenwoordig - met alle respect - weinig te winnen. Sprints niet meer met de aanwezigheid van Cavendish, Farrar en Greipel, er is geen enkele kopgroep die met Oscar naar de finish rijdt en in een sprint met hellend vlak aan het einde vindt hij zijn meester in Gilbert en volgend jaar ook Sagan en de teruggekeerde Valverde.
De vermeende boosheid is een element in het onderhandelingsspel. Misschien beeindigt hij zijn carriere ook graag in een Spaanse ploeg. Kortom: proberen er bij Rabo of bij Movistar iets extra's uit te slepen. Dat is zijn goed recht
En verder geloof ik helemaal niet, dat Freire zo verbolgen was over een gemiste Tour. Daar heeft hij tegenwoordig - met alle respect - weinig te winnen. Sprints niet meer met de aanwezigheid van Cavendish, Farrar en Greipel, er is geen enkele kopgroep die met Oscar naar de finish rijdt en in een sprint met hellend vlak aan het einde vindt hij zijn meester in Gilbert en volgend jaar ook Sagan en de teruggekeerde Valverde.
De vermeende boosheid is een element in het onderhandelingsspel. Misschien beeindigt hij zijn carriere ook graag in een Spaanse ploeg. Kortom: proberen er bij Rabo of bij Movistar iets extra's uit te slepen. Dat is zijn goed recht
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Journeyman schreef:
Ik had begrepen dat Rabobank hem wel een keurige contractverlenging had aangeboden ook vanuit het respect naar Oscar en zijn carriërre toe. Kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat zijn manager is (volgens mij zijn broer toch?) er gewoon nog wat meer uit probeert te peuteren.
Overigens ben ik ook een fan van Oscarito en mag hij van mij dan ook de Olympische titel pakken in Rabodienst
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
De Top10 plus 3 van de USA Pro Cycling Challenge, oftewel de Ronde van Colorado.
Wereldwijd beter bekend als de Quiznos Challenge.
Stef Clement dus knap 8e, Robert Geesink 16, Pieter Weening 36, Laurens ten Dam 62.
De rest niet bekend; lijst loopt maar tot nr 90.
De volledige uitslagen:
http://shacktracker.usaprocyclingchallenge.com/
Wereldwijd beter bekend als de Quiznos Challenge.
Stef Clement dus knap 8e, Robert Geesink 16, Pieter Weening 36, Laurens ten Dam 62.
De rest niet bekend; lijst loopt maar tot nr 90.
De volledige uitslagen:
http://shacktracker.usaprocyclingchallenge.com/
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
De prestatie van Gesink in de klimtijdrit was erg matig, maar deze ronde was dan ook pas zijn eerste optreden na de Tour. Hij is aan het opbouwen richting Canadese WB-wedstrijden (denk ik) en dan later in ieder geval de Italiaanse wedstrijden in oktober.
Clement inderdaad bijzonder goed !
Clement inderdaad bijzonder goed !
MrJohn- Chief
'Leopard-Trek wil van elf coureurs af vanwege fusie'
De fusie tussen de wielerploegen Leopard-Trek en RadioShack neemt steeds concretere vormen aan. Volgens verschillende media heeft de Luxemburgse formatie aan elf coureurs met een doorlopend contract verzocht een andere ploeg te vinden voor het nieuwe seizoen. De opruiming is noodzakelijk omdat Leopard-Trek en RadioShack gezamenlijk veel meer dan het maximale aantal coureurs onder contract hebben staan. Tot de elf renners die Leopard mag verlaten, behoort volgens L’Equipe ook Tom Stamsnijder. Joost Posthuma mag wel blijven.
Leipheimer
Ook RadioShack probeert van renners af te komen. De Amerikaanse formatie deed onlangs onder anderen Levi Leipheimer (Omega Pharma-QuickStep) en Robbie McEwen (GreenEdge) van de hand. Het ligt in de lijn der verwachting dat Johan Bruyneel zijn functie als teammanager in de nieuwe constellatie behoudt. Leopard-Trek debuteerde begin dit seizoen in het peloton. Ondanks de aanwezigheid van de gebroeders Schleck en Fabian Cancellara slaagde de equipe er tot ergernis van geldschieter Flavio Becca niet in een sponsor te vinden.
Nieuwe sponsor
Overigens is het nog niet zeker dat de fusieploeg RadioShack zal heten. Er doen geruchten de ronde dat de winkelketen voor elektronica zich vanwege de slechte bedrijfsresultaten terugtrekt als wielersponsor. Bruyneel zou een nieuwe geldschieter achter de hand hebben. Deze zet naar verluidt alleen zijn handtekening als de Belg erin slaagt de gebroeders Schleck in te lijven. (NU.nl)
De fusie tussen de wielerploegen Leopard-Trek en RadioShack neemt steeds concretere vormen aan. Volgens verschillende media heeft de Luxemburgse formatie aan elf coureurs met een doorlopend contract verzocht een andere ploeg te vinden voor het nieuwe seizoen. De opruiming is noodzakelijk omdat Leopard-Trek en RadioShack gezamenlijk veel meer dan het maximale aantal coureurs onder contract hebben staan. Tot de elf renners die Leopard mag verlaten, behoort volgens L’Equipe ook Tom Stamsnijder. Joost Posthuma mag wel blijven.
Leipheimer
Ook RadioShack probeert van renners af te komen. De Amerikaanse formatie deed onlangs onder anderen Levi Leipheimer (Omega Pharma-QuickStep) en Robbie McEwen (GreenEdge) van de hand. Het ligt in de lijn der verwachting dat Johan Bruyneel zijn functie als teammanager in de nieuwe constellatie behoudt. Leopard-Trek debuteerde begin dit seizoen in het peloton. Ondanks de aanwezigheid van de gebroeders Schleck en Fabian Cancellara slaagde de equipe er tot ergernis van geldschieter Flavio Becca niet in een sponsor te vinden.
Nieuwe sponsor
Overigens is het nog niet zeker dat de fusieploeg RadioShack zal heten. Er doen geruchten de ronde dat de winkelketen voor elektronica zich vanwege de slechte bedrijfsresultaten terugtrekt als wielersponsor. Bruyneel zou een nieuwe geldschieter achter de hand hebben. Deze zet naar verluidt alleen zijn handtekening als de Belg erin slaagt de gebroeders Schleck in te lijven. (NU.nl)
Dat gerucht ging vorig jaar ook al, toen er al ''problemen'' waren met de oprichting van deze succesvolle feestploeg.
Erwin- Music-director
- Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41
Klopt, de geruchten waren er al langer. Maar nu lijkt de kogel door de kerk, i.s.m. Nissan:Erwin schreef:Dat gerucht ging vorig jaar ook al...
Fusie Leopard en RadioShack definitief
De fusie tussen wielerploegen Leopard-Trek en RadioShack is een feit. De teams gaan vanaf 2012 als RadioShack-Nissan-Trek Professional Cycling Team [verder]. Leopard is sinds 2011 actief in het peloton. De equipe slaagde er ondanks de aanwezigheid van enkele toppers niet in een sponsor te vinden. Radioshack maakte een jaar eerder zijn intrede onder aanvoering van zevenvoudig Tour-winnaar Lance Armstong.
Vooralsnog wordt de nieuwe formatie gevormd door Andy en Fränk Schleck en Fabian Cancellara van Leopard. Chris Horner, Andreas Klöden, Matthew Busche, Jani Brajkovic, Nelson Oliveira en Robert Wagner ... zijn de renners van RadioShack die zeker zijn van hun plek. De verdere invulling van het team wordt op een later tijdstip bekend. Van de 44 renners die onder contract staan zullen zeker zestien rijders op zoek moeten naar een nieuwe werkgever. De regels van de UCI schrijven voor dat een ploeg uit maximaal 28 wielrenners mag bestaan. (NU.nl)
Cancellera krijgt dan wel een probleem in het voorjaar met deze ploeg. Leopard was al niet sterk, en dat wordt er nu niet beter op met de Schacks. Tenzij ze nog heel wat renners voor Vlaanderen en Roubaix halen.
Erwin- Music-director
Op zich zijn Rosseler, Muravyev en Rast toch prima knechten voor hem? Hoeven zeker niet onder te doen voor O'Grady en Posthuma.. Maar het klopt inderdaad wel dat hij ook met de Shacks erbij mannen mist die echt tot diep in de finale meekunnen (al was Rast dan 4e in Parijs-Roubaix dit jaar..)Erwin schreef:Cancellera krijgt dan wel een probleem in het voorjaar met deze ploeg. Leopard was al niet sterk, en dat wordt er nu niet beter op met de Schacks. Tenzij ze nog heel wat renners voor Vlaanderen en Roubaix halen.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Voor de liefhebbers. Op dit moment is de finale van de GP Cycliste de Quebec (World Tour) aan de gang. Nog 30 km. Gesink ging op 65 km van de streep al in de aanval.. Of dat slim was...
Streampje: http://sports-livez.com/channel/ch-3.php
Streampje: http://sports-livez.com/channel/ch-3.php
Erwin- Music-director
Prachtige finale. Geweldig duel tussen Gilbert en Gesink. Gilbert net iets sterker dan Gesink.
Jammer, maar leuk om Gesink terug te zien aan de top.
Jammer, maar leuk om Gesink terug te zien aan de top.
Erwin- Music-director
Lang geleden dat iemand op zo'n aankomst Gilbert het vuur aan de schenen legde. Robert Gesink maakte eindelijk weer eens een heel sterke indruk. Waarschijnlijk zelfs de sterkste in de eindklim maar helaas was het gaatje met Philip Gilbert net te groot, alhoewel het had geen 10 meter lanegr moeten duren. Maar prachtige strijd in een mooie wedstrijd!
Rigoberto Uran finishte als derde!
Oja ik keek via Eurosport 2!
Rigoberto Uran finishte als derde!
Oja ik keek via Eurosport 2!
Heb het helaas gemist, maar ik ga het op de een of andere manier nog wel terugkijken.
Zondag is toch de 2de wedstrijd in Canada ?
Zondag is toch de 2de wedstrijd in Canada ?
MrJohn- Chief
Jup. Zondag zal in principe iets meer voor Gesink moeten zijn dan de koers van gisteren. Gesink verdedigt ook zijn zege van vorig jaar.
Erwin- Music-director
Vanaf 18.15 live te volgen op Eurosport 2
MrJohn- Chief
Heb net nog even de Grand Prix Cycliste Quebec van afgelopen vrijdag gezien. Gesink naderde Gilbert, maar kwam net iets tekort.
Vanaf nu Montreal live op Eurosport 2. Gesink was hier vorig jaar de winnaar.
Vanaf nu Montreal live op Eurosport 2. Gesink was hier vorig jaar de winnaar.
MrJohn- Chief
Mooie inspanning van Laurens ten Dam om de Rabo-belangen te verdedigen. Nog 30 km te gaan !
MrJohn- Chief
Spannende wedstrijd met een steeds wisselende samenstelling aan kop, nog 16 km te gaan.
MrJohn- Chief
Heel spannende ontknoping, Rabobank was actief en Gesink heeft zijn best gedaan maar kon geen beslissend verschil maken.
Rui Costa wint voor Fedrigo en Gilbert.
Het was een heel leuke koers
Rui Costa wint voor Fedrigo en Gilbert.
Het was een heel leuke koers
MrJohn- Chief
En oh ja, Marianne Vos excelleerde ook weer afgelopen week
MrJohn- Chief
De Nederlandse selectie voor de WK is bekend:Gesink, Mollema, Tjallingii, Weening, Boom, Hoogerland, Ligthart, Poels en Terpstra.
Ik had graag Langeveld een kans gegund op dit parcours, maar misschien is hij geblesseerd of gewoon niet in vorm. Heb al geruime tijd niets meer van hem gehoord.
Overigens zat Poels er wel enigszins doorheen aan het einde van de Vuelta, dus heb mijn twijfels over zijn conditiepeil voor de wedstrijd op 25 september.
Ik had graag Langeveld een kans gegund op dit parcours, maar misschien is hij geblesseerd of gewoon niet in vorm. Heb al geruime tijd niets meer van hem gehoord.
Overigens zat Poels er wel enigszins doorheen aan het einde van de Vuelta, dus heb mijn twijfels over zijn conditiepeil voor de wedstrijd op 25 september.
MrJohn- Chief
Oh ja, Bauke Mollema is vanavond te gast bij Pauw en Witteman, Nederland 1, 23.00
MrJohn- Chief
Op zich een goede selectie, al vraag ik me af waarom Koen de Kort die een prima Vuelta reed, niet geselcteerd is?
Vandaag werd Lars Boom tweede in de 4de etappe van de Tour of Britain achter Hushovd. Hij behield de leiding in het algemeen klassement.
Laten we nog even de bijzonder fraaie overwinning van Lars gisteren in herinnering roepen:
Laten we nog even de bijzonder fraaie overwinning van Lars gisteren in herinnering roepen:
MrJohn- Chief
Pagina 15 van 18 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17, 18
Soortgelijke onderwerpen
» Wielerseizoen 2009
» Wielerseizoen 2010
» AGR 2011
» Steunfonds 21: 22 -5 TM 28 -5 2011
» Steunfonds 11: 13 -3 TM 19-3 2011
» Wielerseizoen 2010