Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 EmptyVandaag om 10:44 van MrJohn

» De top-1000 van 2023
Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


Wielerseizoen 2011

+14
sowhat
Nien
Roy
LarryMullen
Mies
Ries
Grafmat
ErickNJ
Jaap2000
Kaj
Erwin
Dave Evans
Jorg
MrJohn
18 plaatsers

Pagina 17 van 18 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18  Volgende

Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Erwin 25.09.11 17:56

Bijna nog de finale gemist, omdat ze zo ontzettend snel waren. In ieder geval is Cavendish een mooie naam op de wereldkampioenen-erelijst. Voor de rest heb ik er heel weinig van gezien, en volgens mij heb ik ook niks gemist.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 40

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  MrJohn 25.09.11 18:04

Erwin, ik vind het zonder meer terecht dat er soms (elke 5 jaar of zo) ook een WK parcours is dat geschikt is voor sprinters en Mark Cavendish heeft zijn kans gegrepen. Het is een bewijs voor zijn uitzonderlijke (sprint)klasse.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Erwin 25.09.11 18:42

1x per 10 jaar vind ik meer dan voldoende eigenlijk. Razz
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 40

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  sowhat 25.09.11 18:59

Ben het wel met MrJohn eens, al is zo'n WK natuurlijk niet om aan te gluren.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Erwin 25.09.11 20:17

In 2014 schijnt het een WK voor de echte klimmer te worden. Smile
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 40

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  MrJohn 01.10.11 17:31

Gesink bijt van zich af in interview Volkskrant

INTERVIEW Wielrenner Robert Gesink

'Ik ben in de Tour als lamlul van het peloton neergezet'

MARK MISÉRUS
Nu hij van een bovenbeenbreuk herstelt, heeft Robert Gesink tijd om na te denken over een teleurstellend seizoen. Hij is gekrenkt, door het gebrek aan veerkracht dat hem in de Tour werd verweten.

Robert Gesink is boos. Het is opgebouwde woede, sinds het seizoen van de 25-jarige renner op een zonnige julidag om zeep werd geholpen. Na zijn smak tegen het asfalt, veroorzaakt door de Sloveen Janez Brajkovic, kon er na vijf dagen fietsen niet alleen een streep door zijn ambities in de Tour de France. Het ontlokte ook twijfels over de mentale weerbaarheid van de Rabobank-kopman. Gesink zou slecht met tegenslag kunnen omgaan. Hij zou nodeloos hebben getwijfeld hoe hij zich tegen het rijden in de wind moest wapenen. Hij trok zich te veel aan van de kritiek die in praatprogramma's over hem werd gespuid.

Twee maanden later is Gesink niet vergeten wat hij allemaal over zich heen heeft gekregen. 'Ik ben in de Tour neergezet als de eerste de beste lamlul die in het peloton rondfietst', klink het afgemeten.

In het callcenter, zoals hij zijn met telefoons en laptop bemande leefomgeving noemt, heeft hij de Tour vaak genoeg aan zich voorbij laten trekken. Tijd om na te denken is er te over: het directe gevolg van zijn valpartij, twee weken geleden.

Tijdens een trainingsrit gleed Gesink onderuit toen hij voor een auto in de remmen moest. Zijn bovenbeen bleek gebroken en werd aan elkaar gebracht met een ijzeren pin. Een seizoensslot in Italië, waar hij door de Ronden van Emilië en Lombardije zijn seizoen had willen redden, moest hij uit zijn hoofd zetten.

Voor Gesink zijn voorlopig alleen kleine stapjes toegestaan. Met krukken beweegt hij zich thuis in de Achterhoek. De komende weken hoopt hij zijn eerste fietsbewegingen weer te kunnen maken. Om hem heen doen veel te veel mensen dat, ook nog eens met de zon hoog aan de hemel. Gesink snakt naar beweging.

Tot april 2012 zal het zeker duren voordat hij die weer op niveau krijgt. Minstens zes maanden vergt het herstel van zijn beenbreuk, al is het onmogelijk te voorspellen hoe de revalidatie verloopt. De indeling van zijn seizoen wordt zeker anders dan dit jaar.

Gesink stroomt veel later op wedstrijdniveau in dan renners die in januari al hun seizoen op gang trappen. Toch is het voor hem klip en klaar dat hij in de Tour weer zijn opwachting zal maken. Al is het maar omdat hij er wat recht te zetten heeft, oppert hij.

Het zijn vooral de twijfels over zijn mentale veerkracht die hem in de editie van dit jaar raakten. 'Alsof ik de afgelopen jaren niet bewezen heb dat ik kan vechten. Ik viel in de Vuelta in 2009, maar werd op karakter toch nog zesde. Wat er in de Tour is gebeurd, heeft helemaal niets met mijn mentale weerbaarheid te maken. Daar is namelijk niks mis mee.'

De uitlatingen van Adri van Houwelingen, de eerste ploegleider van Rabobank, hebben hem dan ook pijn gedaan. Volgens Van Houwelingen was het glas in de Tour bij Gesink te vaak halfleeg in plaats van halfvol en moest hij eraan werken om als kopman veerkracht te tonen, met name als het een keer tegenzit.

Gesink: 'Zoiets is het grootste onzincommentaar dat je kunt geven. Hij mag zijn mening in het openbaar geven. Maar als iemand een visie geeft die gewoon niet klopt, valt me dat tegen. Voor mijn ploegmaats is dit ook geen onderwerp geweest.'

Wat er gebeurd is, is in zijn ogen kraakhelder. Omdat de snelheid door de tussensprint op weg naar Cap Fréhel was opgelopen tot zo'n 70 kilometer per uur, kreeg zijn lichaam door de val een zware klap te verduren. Tijd was nodig om de wonden te helen. Maar tijd is een Tourrenner niet gegeven.

Dus zakte Gesink drie dagen later voor zijn eerste test in de bergen. Boven op Super-Besse speelde hij zelfs met het idee om op te geven, nadat ploeggenoten hem naar het skidorp omhoog hadden moeten duwen.

De volgende dagen waren niet veel beter. Soms bungelde hij achteraan, tussen sprinters die met de bergen nietshebben. Het is juist het terrein waar Gesink uitblinkt. Ook zijn 33ste plaats in Parijs strookte niet met het ideaal waarmee hij aan zijn derde Tour was begonnen.

Uitrijden deed hij de ronde wel. Of hij terugkijkend de Tour niet beter had kunnen verlaten om net als Wiggins en Van den Broeck naar de Vuelta toe te werken? 'Achteraf kun je wel bedenken wat de beste oplossing was geweest. Maar we hebben de keuze met de ploeg gemaakt en daarop kom je dan niet meer terug. Uiteindelijk zeggen ze dat je er ook van leert, van elke Tour die je uitrijdt. Zeker van zo'n ronde.'

Het bleek een Tour die grote indruk op hem maakte, ook door de kermis aan meningen waarin hij verzeild raakte. 'Normaal ben je niet met andere dingen bezig als renner. Je hebt je voorbereiding gehad, je zet een lijn uit en volgt die. Maar als het dan minder gaat en je hoort al die meningen over jezelf terug, ook van mensen die jou helemaal niet kennen, dan voel je dat echt wel als 25-jarige renner.'

Het is het lot van de kopman, het uithangbord van de grootste Nederlandse wielerploeg. Die staat in de Tour onder de grootst mogelijke druk om te presteren. Er wordt voortdurend op zijn vingers gekeken. Nog nooit was de media-aandacht voor Gesink zo groot.

Hij kon er de ene dag beter mee omgaan dan de andere. Nadat hij op de Tourmalet zijn laatste restjes Tourhoop zag verkruimelen, draaide hij op Luz-Ardiden zonder een woord te zeggen zijn fiets om en daalde hij af naar het hotel. 'Maar dat kwam ook doordat geen journalist wat aan me vroeg. Op een gegeven moment is alles al honderd keer gezegd en heb je geen behoefte meer ook maar iets te zeggen. Al ben ik te professioneel om te zwijgen.'

Gesink had het ook allemaal nog niet eerder meegemaakt, zegt hij. Voor het eerst werd hij door veel collega's naar voren geschoven als een podiumkandidaat in de Tour. In plaats daarvan restte hem louter hoon. Dat is tenminste zoals hij er zelf over denkt.

Gekleurde beeldvorming

De beeldvorming is volgens hem vaak ten onrechte gekleurd. Neem nu het grote aantal valpartijen dat aan hem kan worden toegeschreven. Viel hij zeker vijf keer in vier jaar omdat hij zo'n matige stuurman is? Of haalt hij er als beste renner van Nederland altijd het nieuws mee wanneer het hem overkomt, zoals zijn verdediging luidt?

Gesink: 'Er wordt maar wat geroepen. Luis Léon Sanchez (Spaanse ploeggenoot, red.) is al zes of zeven keer gevallen. Daarover hoor je niemand. Niemand weet hoe vaak iemand als Bram Tankink op de grond heeft gelegen. Maar omdat ik het ben, wordt het breed uitgemeten.'

Hetzelfde geldt voor de tactiek waarmee hij in de Dauphiné de laatste hand legde aan zijn Tourvoorbereiding. Gesink wendde de Franse rittenkoers als trainingswedstrijd aan en liet het klassement lopen. Niet iedereen begreep die keuze.

Gesink: 'Men mag van alles vinden. Maar ik stond top aan de start in de Tour. De eerste dagen gingen ook super. En weet je dat ik dezelfde voorbereiding heb gedaan als Evans? We waren tegelijk op hoogtestage in de Sierra Nevada en op de Berninapas. Alleen won hij de Tour en heb ik het kut gedaan.'
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Gast 01.10.11 18:16

Kwestie van Hoge bomen vangen veel wind en in NL worden goede presteerders graag naar beneden gehaald.

Wat natuurlijk wel zo is, is dat het overlijden van een ouder een zware aanslag op je gestel is zowel psychisch als lichamelijk.

Ik hoop dat hij deze woede omzet door zijn criticasters een poepie te laten ruiken bij de volgende ronde.

Ik blijf in ieder geval vol vertrouwen in hem houden; hij komt zeker weer in mijn teams.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  MrJohn 04.10.11 13:52

Reacties op het Gesink-interview in de Volkskrant

PEILING De woede van Robert Gesink
'Als je als prof verliest, moet je dat accepteren'

MARK MISÉRUS
Robert Gesink haalde zaterdag in deze krant fors uit naar degenen die hem 'hebben neergezet als een lamlul'. Terecht?

Adri van Houwelingen, ploegleider van Rabobank, zaterdag in de Volkskrant door Gesink bekritiseerd:

'Het is nodig dat er een gesprek komt (met Gesink). Daar staat dit artikel verder los van. Robert en ik zijn nog steeds on speaking terms. Verder geef ik geen commentaar.'

Oud-Raborenner Michael Boogerd:

'Kritiek hoort erbij als je kopman bent. In 1999 en 2000 reed ik niet goed en werd er ook slecht over me geschreven. Dat trok ik me heel erg aan. Ik was daardoor geen leuke jongen in de ploeg en greep elke gelegenheid aan om me tegen dat beeld te verzetten.

'Dat laatste herken ik in Gesink. Maar geholpen heeft het me niet. Het gaf alleen maar onrust in m'n hoofd. En het heeft toch geen nut. Je moet zoiets gewoon ondergaan, als wielrenner. En de beste renner van Nederland is hij nog steeds.'

Theo de Rooy, manager van Gesink:

'Ik heb het interview niet gelezen en hem sindsdien ook niet gesproken. We gaan na dit seizoen met de mensen van Rabobank rond de tafel zitten. Robert heeft nog een contract tot eind 2012. Dus rijdt hij de Tour voor Rabobank. En als er dingetjes spelen, kunnen die besproken worden.'

Jan Janssen, Tourwinnaar 1968:

'Hij heeft courage, dat is zeker. Natuurlijk is het een knokker. Maar zo zijn er veel. Wat bij mij telt, zijn resultaten. Dat onthouden de mensen uiteindelijk als je gestopt bent.

'Gesink kan aanklampen in de Tour, niet meer dan dat. Hij sprint goed, maar kan de anderen niet kloppen. Hij is goed in tijdrijden, maar kan de anderen zo niet kloppen. En bergop lost hij de anderen ook niet. Hij rijdt ook een te klein verzet. Met dat naaimachientje dat hij gebruikt, heb je echt geen macht bergop.'

Boogerd:

'Ik ken Robert niet goed, want ik heb maar een jaar met hem in de ploeg gereden. Maar Adri (van Houwelingen) heb ik hoog zitten. Hij was er al sinds de oprichting van de ploeg bij in 1996 en heeft verstand van wielrennen. Ik heb ook weleens kritiek van hem gehad. Maar hij is er niet op uit om je als renner te kwetsen.

'Hij zegt waar het op staat en ik denk dat er in de ploegleiding van Rabobank niet veel zijn die dat durven. Je hoort nooit eens iets van een relletje. Het is altijd maar zo lieflijk. Het is altijd maar goed wat er gebeurt. Terwijl er best wel eens een schoen door de bus mag vliegen, vind ik.

'De ploegleiders die er het laatst bij zijn gekomen, zijn veel meer van het pamperen, van het handje boven het hoofd houden. Het lijkt wel alsof die zoiets hebben van: we hebben een goede job en laten we die vooral proberen te houden.'

Leo van Vliet, bondscoach van de Nederlandse profs op de weg:

'Ik vind hem een steengoede renner. Hij kan verschrikkelijk afzien, hoor ik ook van renners. Maar iedereen is breekbaar op een bepaalde manier. En de verwachtingen worden hoog als je de enige kopman bent van een Tourploeg. Robert is door blijven fietsen in de Tour, nadat hij het er in de ploeg over heeft gehad. Waarom precies, dat zullen we nooit weten.

'Het is wel goed dat hij is gebleven. Maar ik was ook bij Mart Smeets aan tafel gaan zitten 's avonds, en dan precies uitleggen wat er gebeurd is, hoe je je voelt. Zijn vader (vorig jaar overleden, red.) zou tijdens de Tour jarig zijn geweest, dat heeft vast en zeker ook een rol gespeeld in hoe hij zich voelde. Alle omstandigheden liepen daardoor niet.'

Janssen:

'Hij had na alle sores beter uit de Tour kunnen stappen. Dan had hij ook die kritiek niet over zich heen gehad. Als je als prof verliest, moet je dat accepteren. Dan moet je een paar keer met je hoofd schudden en ga je je thuis verzorgen en je voorbereiden op de volgende wedstrijd. Maar hij bleef maar proberen, proberen, proberen om er in de Tour uit te komen.'

De Rooy, op de vraag of Gesink nog gelukkig is bij Rabobank:

'Daar ga ik geen antwoord op geven.'
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Erwin 04.10.11 17:56

De reactie van Jan Janssen klopt volgens mij helemaal.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 40

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Jaap2000 07.10.11 16:06

Saxo Bank heeft Kroon definitief binnen

Karsten Kroon keert terug bij Saxo Bank. De 35-jarige renner tekende een contract tot eind 2013 bij de Deense ploeg.
Dat bevestigt de ploeg op de eigen site.
Kroon fietste eerder van 2006 tot en met 2009 bij Saxo, onder leiding van ploegleider Bjarne Riis. ''Voor mij is dit een terugkeer naar het team waar ik de mooiste jaren van mijn carrière beleefde. Ik kijk echt uit naar de volgende jaren'', aldus Kroon.
Riis is blij met de komst van de routinier. "Ik weet zeker dat hij van toegevoegde waarde zal zijn. De voorjaarsklassiekers liggen hem perfect."

Bekijk alle transfers in het peloton op onze wielercaroussel (NU.nl)


Die caroussel is op dit moment nog niet bijgewerkt.
En voor Kroon en Riis hoop ik dat mijn kluns van de Vuelta het de komende twee jaar beter gaat doen dan in de Vuelta...
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Jaap2000 07.10.11 16:21

In de Tour waren het de auto's, in Peking slaan de helicopters toe...
Het moet niet gekker worden Very Happy

Een laag vliegende helikopter heeft er vandaag voor gezorgd dat de Belgische wielrenner Yannick Eijssen de Ronde van Peking moest verlaten. Dat meldde zijn ploeg BMC na afloop van de derde etappe.

Door de luchtverplaatsing van de helikopter kwamen de reclameborden langs het parcours in China los. Eijssen kwam ten val en werd daarna ook nog aangereden door een motor. Hij hield aan het incident verwondingen in zijn gezicht over en is naar het ziekenhuis overgebracht.


Filmpje staat o.a. bij AD.nl:
http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/article/detail/2957120/2011/10/07/Laag-vliegende-helikopter-velt-wielrenner.dhtml
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  MrJohn 10.10.11 18:05

Als waar is wat gisteren (tijdelijk) via internet te zien was over het parcours van de Tour in 2012, dan is een aantal renners best wel geschrokken. Maar liefst 97 individuele tijdritkilometers, niet meer vertoond sinds de Armstrong-jaren. Verder slechts twee aankomsten bergop in vijf zware bergritten en een in een heuvelrit van in totaal vier.

Duel Contador versus Evans ?

Aan de andere kant, het zijn natuurlijk de renners zelf, die bepalen hoe hard de koers wordt Smile


Laatst aangepast door MrJohn op 10.10.11 18:19; in totaal 1 keer bewerkt
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  MrJohn 10.10.11 18:13

By the way: volgende week is de officiele presentatie van het parcours.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Erwin 10.10.11 18:36

Zaterdag is toch Lombardije? Geweldige koers. Ik meende dat in de Avondetappe ter sprake kwam dat een dag voor Lombardije een tv-documentaire over Lombardije zou worden uitgezonden op TV, maar ik zie vrijdag niks in de gids staan. Weet iemand hier wat meer van?
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 40

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Gast 10.10.11 18:52

Van nu.nl geplukt:

De website van de Tour de France heeft per ongeluk het routeschema van volgend jaar gepubliceerd. Dat schrijft wielerwebsite Velopeloton.com maandag.

De website kwam er achter door het jaartal in het internetadres aan te passen. Inmiddels werkt de link niet meer.

Het is niet duidelijk of het door de site gepubliceerde routeschema het echte is. Dat wordt pas duidelijk tijdens de officiële presentatie op 18 oktober.

Geen ploegentijdrit
De Tour zou volgend jaar geen ploegentijdrit bevatten. Wel moeten de renners twee individuele tijdritten van 38 en 52 kilometer lang en een 6,1 kilometer lange proloog in startplaats Luik afwerken.

Er zijn verder negen vlakke etappes, vier tussenetappes, waarvan een met een aankomst heuvelop, en vijf bergetappes in het parcours opgenomen. Twee keer wordt er in het hooggebergte bergop gefinisht.

Na de start in Luik volgen nog twee Belgische etappes voordat het peloton de Franse Kanaalkust aandoet. Daarna wordt weer boven Parijs langs koers gezet naar Lotharingen, de Vogezen en de Jura. De achtste etappe finisht in het Zwitserse Porrentruy. Of ook andere landen zoals Italië en Spanje aangedaan worden, is nog niet duidelijk.

Alpen
Vervolgens wordt koers gezet naar de Alpen. Via de Provence gaat het peloton daarna door naar de Pyreneeën. Tenslotte wordt recht omhoog door Frankrijk gestoken op weg naar Parijs. Op de voorlaatste dag wordt tussen Bonneval en Chartres de tweede tijdrit gereden voor de traditionele aankomst op de Champs-Élysées.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Kaj 10.10.11 18:58

Ja, zo gaat Bradley Wiggins vast wel podium rijden... Moet iig zeker kunnen.. En idd, Evans en Contador zullen hier wel blij mee zijn. De Schleckjes kunnen zo op het oog alvast inpakken..
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Mauricedegier 10.10.11 19:14

Linkje naar de etappes

http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Tour/111010_tour2012_lek_parcours

Veel tijdrit kilometers en weinig bergen. Ideaal voor inderdaad de types Evans en Wiggins, al kan Wiggins ook vooral mikken op de tijdrit een paar weken later tijdens de Spelen.
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6502
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Dave Evans 10.10.11 20:49

Nou niet bepaald de Tour waar ik op zit te wachten qua parcours! Maar goed het zijn nog altijd de renners die de koers maken!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Dave Evans 10.10.11 20:53

Dave Evans schreef:Nou niet bepaald de Tour waar ik op zit te wachten qua parcours! Maar goed het zijn nog altijd de renners die de koers maken!

Haha nu ik mijn eigen tekst terug lees, zou ik bijna gaan denken dat ikzelf ook mee ga doen! Maar wees gerust alleen, ik ga niet voor beeldvervuiling zorgen Laughing

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Dave Evans 10.10.11 20:58

Erwin schreef:Zaterdag is toch Lombardije? Geweldige koers. Ik meende dat in de Avondetappe ter sprake kwam dat een dag voor Lombardije een tv-documentaire over Lombardije zou worden uitgezonden op TV, maar ik zie vrijdag niks in de gids staan. Weet iemand hier wat meer van?

Digi TV dus!

IL LOMBARDIA
Een liefdes verklaring aan de klassieker van de vallende bladeren. ll Lombardia van de makers Johannes Sigmond & Robert Jan van Noort, is een documentaire over de najaarsklassieker Giro di Lombardia. Een vijf jaar durend project met als de ambitie om de ziel van deze enorm zware wedstrijd in beeld te brengen.


ROBERT GESINK | JOHNNY HOOGERLAND | JO DE ROO
PAOLO BETTINI | KARSTEN KROON | MICHAEL BOOGERD
ANGELO ZOMEGNAN

Als de lucht zich begint te vullen met de zware geur van de herfst, wordt de laatste zware wielerklassieker van het seizoen gereden. De eerste bladeren vallen en onvermijdelijke regenbuien kondigen zich aan in het heuvellandschap van Noord-Italië. Renners én volgers maken zich op voor het dramatische slotakkoord van het wielerseizoen: de Ronde van Lombardije.

Pittige beklimmingen, talloze haarspeldbochten en stijgingspercentages tot 17 procent. Een meer dan waardige afsluiter van het seizoen, die ook bekend staat als de Ronde van de Vallende Bladeren. Al meer dan honderd jaar lang is de Ronde van Lombardije een wedstrijd die tot de verbeelding spreekt. Italiaanse wielerhelden als Bartali, Coppi en Moser beklommen hier het hoogste podium. Maar ook grootheden als Merckx, Hinault, en Kelly prijken op de erelijst.

Jo de Roo
De editie van 1962 staat bekend als de meest zware uitgave van de koers en werd gewonnen door de Nederlander Jo de Roo. Nog steeds trekken ieder jaar Nederlandse wielrenners naar het Comomeer om deel uit te maken van de wielertraditie... én om er te winnen. Tevergeefs dacht De Roo jarenlang dat Michael Boogerd de ronde zou winnen. Maar volgens de oude meester is er nu zoveel Nederlands talent dat het slechts een kwestie van tijd is dat er weer een Hollander wint. ‘Als het nu niet lukt met die mannen, dan lukt het nooit niet’.

Vijf jaar lang...
Slechts met één simpele camera trokken regisseur Johannes Sigmond en producer Robert Jan van Noort van 2006 tot en met 2010 naar Il Lombardia, zoals de Italianen haar noemen. Ze spraken met Nederlandse deelnemers van nu en helden van vroeger, bezochten de legendarische beklimmingen en proefden de sfeer onder Italiaanse wielerfans die onder het genot van monumentale maaltijden en espresso uren langs de kant staan te wachten om een glimp van de renners op te vangen.

De Ronde van Lombardije wordt dit jaar op zaterdag 15 oktober verreden en is live te zien bij de NOS op Nederland 1. De film Il Lombardia wordt in de week voorafgaand uitgezonden bij de VPRO op Holland Doc 24.

De makers
Regisseur Johannes Sigmond (1974, Arnhem) is wielerliefhebber pur sang en wellicht beter bekend als singersongwriter Blaudzun. Naast zijn werk als achtergrondzanger en studiomuzikant studeert hij eind jaren negentig Journalistiek. Na de studie werkt hij aan korte documentaires en achtergrondreportages voor o.a. TV Gelderland en ontwikkelt hij zich tot zelfstandig (eind)regisseur en programmamaker. Afgelopen vijf jaar timmert Johannes hard aan de weg als liedjesschrijver en artiest onder de naam Blaudzun. Hij maakt twee albums en ontvangt nationaal en internationaal lovende kritieken. Dat resulteert in 2010 o.a. in een memorabel optreden tijdens Lowlands en een bijna geheel uitverkochte clubtour. Tussen de muzikale bedrijven door werkt Sigmond in diezelfde periode (2003 – 2010) als regisseur en formatontwikkelaar aan verschillende televisieproducties en -series voor o.a. Llink, EO, Avro en KRO. Daarnaast produceert hij videoclips. ‘Il Lombardia’ is de eerste lange documentaire van Johannes Sigmond. Zijn muzikale alter ego Blaudzun tekende voor de soundtrack.



_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Dave Evans 10.10.11 21:03

Ik heb het even opgezocht: vrijdagavond 14 Oktober 21.30 - 22.30
Ook te volgen via deze stream http://www.hollanddoc.nl/live.html

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Erwin 10.10.11 22:17

Thanks!

Bizar Tourschema trouwens als dat waar is (en waarom zal het niet). Slechts 2 aankomsten boven. Wat Kaj al aangeeft: De Schlecks kunnen beter maar Giro en Vuelta doen. Gesink ook trouwens.

De UCI gaat trouwens een traditie slopen. Lombardije gaat volgend jaar naar september.... Parijs - Tours een week later. Alles voor de geweldige Ronde van Beijing die nu de slotkoers gaat worden. Lelijk. Maar ik ben dan ook van tradities.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 40

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  MrJohn 10.10.11 22:43

Wat ik vanmiddag al zei, klassiek duel tussen Contador en Evans en als Contador alsnog een schorsing krijgt voor die belachelijke 0,00 en nog wat clenbuterol, die bij iedereen na een bezoek aan een willekeurig restaurant geconstateerd kan worden, een Alleingang voor Cadel.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Jaap2000 14.10.11 14:56

Giro di Lombardia

Rabobank verschijnt zaterdag met zes Nederlanders aan de start van de laatste wielerklassieker van het seizoen. Vacansoleil heeft drie renners van eigen bodem opgesteld.

Favoriet in de 'koers van de vallende bladeren' is Philippe Gilbert, de Belg die dit seizoen met straffe hand veel klassiekers naar zijn hand zette en de laatste twee edities van de Italiaanse herfstkoers won.

Het einde van het wielerseizoen is in zicht. Waar het peloton snakt naar rust, zit Rabo-kopman Bauke Mollema nog vol ambitie. „Ik heb mijn goede vorm uit de Ronde van Spanje kunnen doortrekken. Lombardije ligt me wel, er zitten wat langere klimmetjes in. Een zware koers, met een nieuwe slotklim.”

De selecties:

Rabobank: Laurens ten Dam, Bauke Mollema, Tom-Jelte Slagter, Steven Kruijswijk, Pieter Weening, Bram Tankink, Carlos Barredo (Spa) en Grischa Niermann (Dui).

Vacansoleil: Rob Ruijgh, Wout Poels, Wouter Mol, Marcello Pavarin (Ita), Marco Marcato (Ita), Matteo Carrara (Ita), Stijn Devolder (Bel), Thomas de Gendt (Bel).

(Telesport)
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  MrJohn 14.10.11 16:23

Inmiddels gaat een Deense wielrenner, Philip Nielsen, vrijuit.

Hij testte vorig jaar positief op clenbuterol. De Deense bond sprak hem vrij, maar het WADA tekende in eerste instantie beroep aan bij het internationaal sporttribunaal. Het WADA heeft nu echter de uitleg van Nielsen (vervuild vlees gegeten) geaccepteerd. Hetzelfde gebeurde eerder al dit jaar bij een vijftal voetballers en een Duitse tafeltennisser.

Met deze precedenten lijkt elke andere uitkomst van de zaak Contador, bij wie slechts een zeer minimale hoeveelheid clenbuterol werd aangetroffen, een belachelijk en absurd gegeven, dat ernstig afbreuk zou doen aan de geloofwaardigheid van de betrokken instanties.

Alberto behoort gewoon weer te starten in 2012 Cool
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 17 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 17 van 18 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum