Wielerseizoen 2011
+14
sowhat
Nien
Roy
LarryMullen
Mies
Ries
Grafmat
ErickNJ
Jaap2000
Kaj
Erwin
Dave Evans
Jorg
MrJohn
18 plaatsers
Pagina 12 van 18
Pagina 12 van 18 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 18
Re: Wielerseizoen 2011
Zo zie je maar weer hoe Rabobank zich vorig heeft laten foppen door Cancellara en de Schlecks in de Tour... Nu valt Mollema, en de Schlecks gaan rijden in het peloton waardoor Mollema tijd verliest.
Erwin- Music-director
- Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41
Volgens mij is ie niet gevallen hoor, had volgens mij eerder een mechanisch probleem.. En we weten dat er op Andy Schleck in de Tour ook niet werd gewacht toen die z'n ketting in de prak reed
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Het was een lekke band ja. Men meldde in eerste instantie een valpartij. Maar goed, dat maakt het niet anders. Voorbeeld van kettingprobleem van Schleck is geen goed voorbeeld. Contador reed toen hard door. Maar dat mocht hij ook, want in de kasseienetappe kwam Contador door een valpartij van een ander op achterstand, en toen reden ze (toen nog onder Saxo Bank) ook keihard door.
Maar goed, het ging me dan ook om Rabobank in de etappe naar Spa. Toen ze in de kopgroep zaten met Menchov en Gesink, en Cancellera het voor elkaar kreeg om de koers plat te leggen, terwijl de Schlecks op achterstand zaten. Rabobank was toen zo lief om gehoor te geven aan de oproep van Cancellera. Je ziet nu wat het waard is geweest...
Maar goed, het ging me dan ook om Rabobank in de etappe naar Spa. Toen ze in de kopgroep zaten met Menchov en Gesink, en Cancellera het voor elkaar kreeg om de koers plat te leggen, terwijl de Schlecks op achterstand zaten. Rabobank was toen zo lief om gehoor te geven aan de oproep van Cancellera. Je ziet nu wat het waard is geweest...
Erwin- Music-director
Wielernieuws 2
MrJohn schreef:
Overigens staat Nederland door de prestaties dit seizoen in het landenklassement op een relatief hoge plaats, waar we enkele jaren geleden bij het WK eenmaal of tweemaal slechts 6 renners mochten selecteren vanwege de lage klassering in dat klassement.
Juist bij dit WK hebben we weinig aan veel mensen. Maar goed, Nederland doet inderdaad weer aardig mee!
Erwin- Music-director
LL net op tijd wakker?
Luis Leon Sanchez opnieuw Spaans kampioen tijdrijden
Luis Leon Sanchez (Rabobank) heeft vrijdag zijn titel als Spaans kampioen tijdrijden verlengd. Hij legde de 44,5 km tussen Coves de Sant Josep en Vall d'Uixo af in 56 minuten en 43 seconden en was zo 1:01 sneller dan Jonathan Castroviejo (Euskaltel) en 1:12 dan Alberto Contador (Saxo Bank).
Voor Sanchez was het na 2008 en 2010 al de derde Spaanse titel. (De Standaard)
Ook bij de Rabobank zijn ze verrast:
Luis Léon Sanchez lijkt een week voor de start van de Tour de France aardig op stoom te komen. De Spanjaard prolongeerde vrijdagavond min of meer verrassend zijn Spaanse titel in het tijdrijden. Verrassend, omdat Sanchez dit seizoen nog niet goed uit de verf was gekomen in tijdritten en ook omdat hij de toch niet malse concurrentie in Spanje ruim voorbleef. Hij had na 44,5 kilometer een voorsprong van 1:01 op Jonathan Castroviejo en -nog opmerkelijker- liefst 1:12 op topfavoriet Alberto Contador. Het is de eerste overwinning van de Spanjaard bij het Raboteam. Sanchez maakt deel uit van de Tourploeg van het Rabo ProTeam. (Rabosport.nl)
Luis Leon Sanchez opnieuw Spaans kampioen tijdrijden
Luis Leon Sanchez (Rabobank) heeft vrijdag zijn titel als Spaans kampioen tijdrijden verlengd. Hij legde de 44,5 km tussen Coves de Sant Josep en Vall d'Uixo af in 56 minuten en 43 seconden en was zo 1:01 sneller dan Jonathan Castroviejo (Euskaltel) en 1:12 dan Alberto Contador (Saxo Bank).
Voor Sanchez was het na 2008 en 2010 al de derde Spaanse titel. (De Standaard)
Ook bij de Rabobank zijn ze verrast:
Luis Léon Sanchez lijkt een week voor de start van de Tour de France aardig op stoom te komen. De Spanjaard prolongeerde vrijdagavond min of meer verrassend zijn Spaanse titel in het tijdrijden. Verrassend, omdat Sanchez dit seizoen nog niet goed uit de verf was gekomen in tijdritten en ook omdat hij de toch niet malse concurrentie in Spanje ruim voorbleef. Hij had na 44,5 kilometer een voorsprong van 1:01 op Jonathan Castroviejo en -nog opmerkelijker- liefst 1:12 op topfavoriet Alberto Contador. Het is de eerste overwinning van de Spanjaard bij het Raboteam. Sanchez maakt deel uit van de Tourploeg van het Rabo ProTeam. (Rabosport.nl)
Laatst aangepast door Jaap2000 op 24.06.11 23:18; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Rabosport toegevoegd)
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Tja, in Spanje zijn ze ook niet zo van het tijdrijden, dus deze titel zegt me niet zo heel veel of iemand nou heel goed is of niet.
Erwin- Music-director
Tja en om dit een overwinning voor het Raboteam in het bericht te noemen..dit is gewoon winnen voor eigen parochie
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3076
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Een berichtje hier tussendoor (want het is nog te vroeg voor een topic "Vuelta 2015"):
In het radio journaal werd gemeld dat er een herenaccoord is om de Vuelta 2015 weer in Drenthe te laten starten met een ploegentijdrit en vervolgens de eerste 3 etappes in de 3 noordelijke provincies. Da's leuk nieuws... als het door gaat. (99% zeker, zei Jos Vaessen).
Toevoeging: er was blijkbaar tijdens de TT een interview afgenomen door de NOS:
http://nos.nl/video/251187-vaessen-over-terugkeer-vuelta.html
In het radio journaal werd gemeld dat er een herenaccoord is om de Vuelta 2015 weer in Drenthe te laten starten met een ploegentijdrit en vervolgens de eerste 3 etappes in de 3 noordelijke provincies. Da's leuk nieuws... als het door gaat. (99% zeker, zei Jos Vaessen).
Toevoeging: er was blijkbaar tijdens de TT een interview afgenomen door de NOS:
http://nos.nl/video/251187-vaessen-over-terugkeer-vuelta.html
Laatst aangepast door Jaap2000 op 25.06.11 18:54; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Link toegevoegd)
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Bizarre ontwikkelingen tijdens het NK. Ploegentactiek onnavolgbaar, maar goed de uitleg zal wel achteraf komen. Het blijft namelijk wel ongelofelijk dat een sterke kopgroep van 11 renners, waarvan 5 Rabo's, een voorsprong van ruim 3 minuten uit handen geeft.
Gesink stapte als lid van de kopgroep plotseling af na eerst zelf voor een formidabele versnelling gezorgd te hebben. Het zou wat te kort zijn geweest na zijn hoogtestage en hij voelde al gauw dat hij aan zijn limiet zat.
Prachtige zege voor Ligthart. Wel een zware morele nederlaag voor Rabo en dat een week voor de start van de Tour.
Gesink stapte als lid van de kopgroep plotseling af na eerst zelf voor een formidabele versnelling gezorgd te hebben. Het zou wat te kort zijn geweest na zijn hoogtestage en hij voelde al gauw dat hij aan zijn limiet zat.
Prachtige zege voor Ligthart. Wel een zware morele nederlaag voor Rabo en dat een week voor de start van de Tour.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Niet te geloven, wat is die Rabobank ploeg tactisch zwak!
Verdiende zege voor Ligthart.
Ik kan me wel vinden in een commentaar op Twitter:" Rabobank koerst om niet te verliezen, Vacansolei om te winnen."
Verdiende zege voor Ligthart.
Ik kan me wel vinden in een commentaar op Twitter:" Rabobank koerst om niet te verliezen, Vacansolei om te winnen."
Gast- Gast
Rabobank verliest hun eigen clubkampioenschap (het NK) toch bijna elk jaar? Rabobank mist echte afmakers, in die kopgroep van 11 zaten ook geen afmakers, dus in dat opzicht snapte ik het nog wel dat ze daar geen vertrouwen in hadden. Maar ze hadden sowieso Boom of Langeveld in stelling moeten brengen, met Mollema en Tankink weet je dat je geklopt bent..
Ik snap Weening z'n frustratie best hoor, dat hij niet mag doorrijden met Van Leijen, maar vorig jaar reed hij wel door en werd toen geklopt door Terpstra. Ik snap dus ook wel dat Rabobank niet voluit zijn kaart trekt.
Het was een interessant NK, en de enige conclusie die ik eigenlijk kan trekken: wat is die Mart Smeets toch een ongelofelijke flapdrol.
Ik snap Weening z'n frustratie best hoor, dat hij niet mag doorrijden met Van Leijen, maar vorig jaar reed hij wel door en werd toen geklopt door Terpstra. Ik snap dus ook wel dat Rabobank niet voluit zijn kaart trekt.
Het was een interessant NK, en de enige conclusie die ik eigenlijk kan trekken: wat is die Mart Smeets toch een ongelofelijke flapdrol.
Kaj- Music-Maniac !!!
Tja , ik verkondig het al jaren. Mart Smeets doet het goed als gespreksleider in de Avondetappe in de Tour, maar als wedstrijdcommentator heeft hij al lang afgedaan.
Gelukkig kunnen we bij de Tour weer afstemmen op Sporza
MrJohn- Chief
Ik vind de kritiek op Rabobank wat overdreven. Zoals Kaj ook al aangeeft: Noem eens twee renners van Rabobank die op dit parcours het verschil kunnen maken. Er was er wellicht eentje, maar dat is achteraf. Theo Bos was erg goed bezig, en had Rabobank niet beter zijn kaart kunnen trekken? Ik had niet verwacht dat Theo Bos de sterkste Rabo-renner is, maar dat was vandaag volgens mij wel zo. Wellicht hadden Mollema en Tankink nog wel een keer kunnen aanvallen, want bij de eerste aanval moest Ruijgh er direct af. Nog een aanval en je was hem kwijt geweest, en dan had Ligthart er alleen voor gestaan.
Maar de kritiek op Rabobank is me te simpel. Daarmee doe je ook Vacansoleil tekort die gewoon ook erg sterk zijn en ook goed hebben gereden.
Maar de kritiek op Rabobank is me te simpel. Daarmee doe je ook Vacansoleil tekort die gewoon ook erg sterk zijn en ook goed hebben gereden.
Erwin- Music-director
MrJohn schreef:Tja , ik verkondig het al jaren. Mart Smeets doet het goed als gespreksleider in de Avondetappe in de Tour, maar als wedstrijdcommentator heeft hij al lang afgedaan.
Maar dan hoor ik toch liever de verhalen van Smeets dan dat ik Herbert Dijkstra moet horen, die continu hetzelfde zegt. Maar inderdaad: Tijdens de Tour staat hij hier ook op Sporza.
Erwin- Music-director
Vanavond is op Nederland 3 een tv-docu, Niemand kent mij, over Thomas Dekker. Een kritische docu, die terugkijkt op de laatste anderhalf jaar van Thomas op de weg terug na zijn dopingaffaire. Zijn schorsing loopt op 1 juli af.
Nederland 3, 20.30 - 21.50
Nederland 3, 20.30 - 21.50
MrJohn- Chief
De weg terug. De meest indrukwekkende sportdocumentaire, die ik ooit heb gezien.
MrJohn- Chief
Ja of je nou fan of geen fan van Thomas Dekker bent, intrigerend was het zeker.
Ik denk dat het voor zijn beeldvorming ook goed was dat Thomas zich een beetje bloot gaf.
Ook veel respect dat hij zijn straf gewoon uitzat en niet ging voor het doorgeven van namen en het omlaaghalen van anderen.
Ook boeiend was het om te zien hoe Thomas moet om gaan met zijn soms best wel moeilijke karakter (ook voor hemzelf).
Maar bovenal wordt er getoond hoe moeilijk het wel niet is om na twee jaar stilstand weer terug te komen op het hoogste profniveau.
Zo te zien heeft hij nu iig een goede manager die hem de goede richting op zal duwen (denk ik zo).
Ik zal de weg terug verder met belangstelling volgen!
Ik denk dat het voor zijn beeldvorming ook goed was dat Thomas zich een beetje bloot gaf.
Ook veel respect dat hij zijn straf gewoon uitzat en niet ging voor het doorgeven van namen en het omlaaghalen van anderen.
Ook boeiend was het om te zien hoe Thomas moet om gaan met zijn soms best wel moeilijke karakter (ook voor hemzelf).
Maar bovenal wordt er getoond hoe moeilijk het wel niet is om na twee jaar stilstand weer terug te komen op het hoogste profniveau.
Zo te zien heeft hij nu iig een goede manager die hem de goede richting op zal duwen (denk ik zo).
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Erwin schreef:MrJohn schreef:Tja , ik verkondig het al jaren. Mart Smeets doet het goed als gespreksleider in de Avondetappe in de Tour, maar als wedstrijdcommentator heeft hij al lang afgedaan.
Maar dan hoor ik toch liever de verhalen van Smeets dan dat ik Herbert Dijkstra moet horen, die continu hetzelfde zegt. Maar inderdaad: Tijdens de Tour staat hij hier ook op Sporza.
Weet je wat het ergste is? Dat ze bij de NOS wel betere commentatoren hebben. Maar goed Jeroen Koster mag alléén maar het veldrijden doen en samenvattingen inspreken..............
Zet die man erneer met een andere oud coureur ernaast (bijv. Rob Harmeling).
Maar goed ook ik ga weer voor het duo Wuyts/de Cauwer!
Dave Evans schreef:Ja of je nou fan of geen fan van Thomas Dekker bent, intrigerend was het zeker.
De weg terug is altijd moeilijk. Komt nog bij dat Thomas de eerste tijd na het effectief worden van de schorsing niets heeft gedaan in tegenstelling tot bv. Basso. Hoopvol teken is wel dat hij een week geleden eindelijk weer op een aanvaardbaar startniveau zat. Nu maar gauw een contract vinden (er is sprake van Garmin), veel wedstrijdritme opdoen en niet gelijk alles willen bereiken. Het duurt zeker een jaar voordat hij eventueel weer op zijn oude niveau kan komen.
MrJohn- Chief
Dave Evans schreef:Erwin schreef:MrJohn schreef:Tja , ik verkondig het al jaren. Mart Smeets doet het goed als gespreksleider in de Avondetappe in de Tour, maar als wedstrijdcommentator heeft hij al lang afgedaan.
Weet je wat het ergste is? Dat ze bij de NOS wel betere commentatoren hebben. Maar goed Jeroen Koster mag alléén maar het veldrijden doen en samenvattingen inspreken..............
Zet die man erneer met een andere oud coureur ernaast (bijv. Rob Harmeling).
Maar goed ook ik ga weer voor het duo Wuyts/de Cauwer!
Inmiddels is bekend geworden dat Mart Smeets dit jaar voor het laatst de Tour en de Avondetappe doet. Volgend jaar neemt hij afscheid als sportcommentator bij de Olympische Spelen in Londen. Eindelijk................
MrJohn- Chief
Oh maar Smeets bij Sportzomer Tour de France mag ik graag horen hoor, echter niet als commentator bij een etappe...........
Hij was trouwens vanochtend bij Giel Beelen ook best lovend over Wilbert Genee die een concurreend programma gaat presenteren!
Hij was trouwens vanochtend bij Giel Beelen ook best lovend over Wilbert Genee die een concurreend programma gaat presenteren!
Ja Dave, mijn verzuchting sloeg ook op de rechtstreekse wedstrijdverslagen. Zoals ik al eerder heb gezegd, vind ik de Avondetappe altijd erg de moeite waard
MrJohn- Chief
Dat ligt eraan. Als hij gasten heeft die wat weerwerk biedt wel, anders legt Smeets ze alleen maar een uur lang dingen in de mond.. Ik vind dat de Avondetappe er in elk geval flink op achteruit is gegaan tov een paar jaar geleden. Eigenlijk moet ik ook wel zeggen dat het Belgische avondprogramma tegenwoordig beter is, terwijl Smeets 'vroeger' echt gewoon beter was dan het avondtourprogramma van Sporza.. Maar zoals gezegd: met de juiste gasten in de uitzending, is het nog steeds genieten geblazen!MrJohn schreef:Ja Dave, mijn verzuchting sloeg ook op de rechtstreekse wedstrijdverslagen. Zoals ik al eerder heb gezegd, vind ik de Avondetappe altijd erg de moeite waard
Kaj- Music-Maniac !!!
O, ik heb die docu over Dekker expres overgeslagen, omdat het bij de EO werd uitgezonden; ik was bang voor een gereformeerd sausje over het relaas heen, maar dat was dus niet zo?
Gast- Gast
Ik kan je zonder meer Uitzending Gemist aanbevelen katje !
MrJohn- Chief
Pagina 12 van 18 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 18
Soortgelijke onderwerpen
» Wielerseizoen 2009
» Wielerseizoen 2010
» AGR 2011
» Steunfonds 21: 22 -5 TM 28 -5 2011
» Steunfonds 11: 13 -3 TM 19-3 2011
» Wielerseizoen 2010