Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» De beste 100 albums ooit met Ries
Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) EmptyVandaag om 13:13 van Timmus

» Steunfonds 18: 5 t/m 11 mei 2024
Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) EmptyVandaag om 13:04 van forzautregivo

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) EmptyVandaag om 13:03 van Timmus

» De Beste Albums ooit met Ries
Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) EmptyVandaag om 12:27 van Ries

» *RTH* Linda de Mol - Beethoven
Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) EmptyVandaag om 11:33 van Mirrr

» *RTH* Break machine – Street dance
Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) EmptyVandaag om 11:33 van Mirrr

» *RTH* Queen – Bicycle race
Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) EmptyVandaag om 11:32 van Mirrr

» *RTH* Lowland Trio – Mijn naam is haas
Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) EmptyVandaag om 11:32 van Mirrr

» *RTH* André van Duin - Willy Alberti, bedankt
Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) EmptyVandaag om 11:31 van Mirrr

» *RTH* Beatles – Drive my car
Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) EmptyVandaag om 11:31 van Mirrr

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) EmptyVandaag om 11:30 van Mirrr

» Do. 9 mei. Grabbelton
Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) EmptyGisteren om 17:54 van Roche

» Introquiz Mei staat klaar
Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) EmptyGisteren om 17:22 van Berend

» Wo 08-05 Sokra zaagt door
Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) EmptyGisteren om 12:17 van sokratikos

» De beste 100 albums ooit met Ries
Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) EmptyGisteren om 12:05 van Ries

» Mei 2024
Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) EmptyGisteren om 11:51 van sokratikos

» De beste 100 albums ooit met Ries
Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) EmptyGisteren om 11:19 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) EmptyGisteren om 11:16 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) EmptyGisteren om 9:20 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) EmptyGisteren om 9:15 van Ries


Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) )

2 plaatsers

Ga naar beneden

Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) Empty Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) )

Bericht  Dave Evans 01.01.11 19:48

Parijs - Dakar is weer begonnen en via deze link kun je nu ook de race min of meer 'live' volgen: http://www.raceteevee.com/


Laatst aangepast door Dave Evans op 02.01.11 0:27; in totaal 1 keer bewerkt

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) Empty Re: Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) )

Bericht  Erwin 01.01.11 20:46

Sinds wanneer heet het weer Parijs - Dakar? Razz

Ik ga het weer elke dag via RTL/Eurosport volgen. Altijd leuk om te volgen!
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 40

Terug naar boven Ga naar beneden

Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) Empty Re: Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) )

Bericht  Gast 01.01.11 20:50

Ben benieuwd wat het dit jaar wordt, als wijkgenoot van Henk Knuiman kijk ik enigsinds gekleurd naar Dakar, maar het ziet er op TV weer ieder jaar erg spectacutair uit! Nu al zin in de eerste uitzending van vanavond!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) Empty Re: Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) )

Bericht  Dave Evans 02.01.11 21:52

58 minutes ago De Rooy voorbij WP2!

1 hour ago Ligt de Rooy eruit door rugproblemen na een flinke sprong?

1 hour ago Gerard de Rooy staat stil bij KM72, technische problemen! (thnx @WillemNuiten, @2dakar, @SjoerdSchippers )

1 hour ago Waar blijft de Rooy? Chaqin is al bij WP3, achterstand neemt snel toe. Iritrack stuk?

1 hour ago RT @Fastspeed2011 zojuist aangekomen in cordoba.... Zeer veel regen , het bivak is ondergelopen. Nog geen nieuws over Lino..

2 hours ago Tim Coronel gaat steeds sneller rijden, en is nu als 32ste bij WP7!

2 hours ago De Rooy blijft achter - doet hij rustig rustig aan of is hij door de regen uit de bocht gegleden? #speculatie

2 hours ago Mike van Eikeren is van de radar verdwenen, misschien technische problemen? (via @2dakar)

2 hours ago RT @TrucksfromNL #dakar Chagin en Kabirov aan de leiding op WP2. Marcel van Vliet op ruim 2 minuten de snelste Nederlander

2 hours ago Bij de trucks erg spannend. De eerste 9 zitten binnen de minuut bij elkaar.

2 hours ago RT @Mpresss 1ste autos binnen. Jurgen vdG probleem met software maar rijdt. #dakar

2 hours ago RT @deijnedakar we zijn net gefinist eerste meters met marcel ging goed lekker rustig opgebouwd veel regen gehad Gr Tonnie en marcel

2 hours ago De trucks zijn gestart en de Rooy is als eerste bij WP1!

2 hours ago RT @MemoTours Ellensin bivouac gearriveerd Reactie: mooie lange rechte paden, ik had 'm helemaal aan de vink! kort verslag op memotours.nl

2 hours ago Van Loon 16e, van Deijne 18e bij de laatste doorkomst voor de finish

2 hours ago Chicherit met de Mini stond met panne bij KM188 - maar met dank aan de snelle service X3 van BMW is hij als 10e binnen

2 hours ago Quinn Cody op Honda als 15e binnen, dat stijgt nog wel - Henk Hellegers kan tevreden zijn

2 hours ago Kees Koolen en Jurgen van de Goorbergh zijn op de proef, Jurgen heeft z'n buggy weer aan de praat gekregen

3 hours ago RT @LarsTH Tim heeft het gas erop hij rijd een 38ste tussentijd op WP3

3 hours ago Peter v/d Kolk geeft goed gas in deze snelle proef, 20 rijders ingehaald

3 hours ago Hopen dat de service een dynamo heeft.. RT @DTN2011 Staan na 55 KM in proef met een defecte dynamo, wachten op service....

3 hours ago RT @2dakar Mike en Bas zojuist op CP1 doorgekomen met een 58e tijd, na als 93e te zijn gestart.

3 hours ago Update van Marcel: Marcel en Natascha zijn net aangekomen in het bivak, en hebben de eerste rijders al ge... bit.ly/eAjMfh #D #Dakar

3 hours ago Erik van Loon en Deijne lijken een paar plaatsen terug te zakken bij WP3

3 hours ago Onze Duitse vrienden Kahle en Schönemann met de buggy zijn 14e bij WP3!

4 hours ago RT @Tourtwits Eerste overwinning Sanz voor Pol 0:17:36 met daarachter op 0

4 hours ago De nieuwste foto's die we via @LarsTH doorkrijgen zien er slecht uit, einde Dakar voor Wuf van Ginkel?
4 hours ago Van Loon en Deijne op 15e en 16e op WP1, de strijd is meteen los!

5 hours ago Wuf van Ginkel gecrashed op de verbindingsetappe: De truck van Wuf van Ginkel is gecrashed op de verbindi... bit.ly/gkeF45 #D #Dakar

5 hours ago foto van Wuf van Ginkel op zijn kant op rallymaniacs.nl
5 hours ago RT @LarsTH Wuf van Ginkel is al gecrash!! op verbindings etappe!! Crew ok!!

5 hours ago Mirjam Pol heeft tijd laten liggen, ze ligt nog maar 5:30 voor op Seel. Maar Eulalia is 12:37 sneller dan Mirjam!

5 hours ago Volgens irritrack is Verhoeven voorlopig als 10e over de finish, met 4 minuut en 23 seconden achterstand

5 hours ago Volgens irritrack is uit de top 15 alleen Coma en Contardo langs WP5 gekomen. Hopenlijk heeft irritrack het fout, anders veel strafpunten.

5 hours ago Verhoeven kan nu elk moment binnenkomen

5 hours ago Zwaaien belangrijkste bezigheid: Dakar Rally begint voor navigator Scholtalbers zondag pas: Het was dat e... http

5 hours ago Faria is sneller als Despres over de eindstreep gekomen. Maar we moeten kijken of irritrack klopt, want wp5 lijkt door veel mensen gemist.

6 hours ago En de eerste 6 motoren zijn binnen. Despres staat nog als eerste, maar Faria moet nog binnenkomen

6 hours ago Verhoeven iets sneller dan Villadoms en is als 9e door CP2. Maar het is allemaal erg close, de eerste tien zitten op 2,5 minuut van elkaar

6 hours ago En daar heeft Faria gebruik van gemaakt! Hij is als snelste langs CP2 gekomen!

6 hours ago Of eigenlijk beter gezegd, Despres heeft een foutje van ongeveer een halve minuut gemaakt, de rest is ook op hem ingelopen.

6 hours ago Irritrack werkt blijkbaar niet goed, hij is wel langs CP2. Coma heeft een halve minuut op despres goedgemaakt.

6 hours ago Coma en Contardo al langs wp5, despres nog niet?

6 hours ago RT @Mpresss Jurgen vd Goorbergh langs de kant vd weg. #dakar

6 hours ago Knuiman gaat nog steeds niet heel snel, met 5 minuten achterstand langs WayPoint 2, maar nog wel iets sneller dan Ullevalsetter.

6 hours ago Mirjam pakt 13:56 op Annie Seel

6 hours ago Vanaf WP3 zijn het toch ineens de BMW's die net iets sneller zijn dan de Aprillia. De nieuwe 450 regel maakt het in ieder geval wel spannend

6 hours ago Verhoeven is net iets langzamer dan Jonah Street en gaat als 10e door CP1

6 hours ago Lopez Contardo is met zijn Aprillia de snelste niet-ktm-rijder.

6 hours ago Helder Rodrigues heeft inderdaad een kapotte irritack, hij is wel voorbij CP1

6 hours ago irritrack lijkt down te zijn, al een tijdje geen updates meer.

7 hours ago Richard de Groot is voorbij de eerste waypoint, dan kunnen we zo elk moment Mirjam Pol verwachten

7 hours ago Hans-Jos liefhebber is maar 2 seconde langzamer dan Knuiman

7 hours ago Despres gaat echt als een speer. Hij lijkt 5% sneller te rijden dan de beste Nederlander Verhoeven.

7 hours ago Tegenvallend resultaat van Knuiman, hij is 3 minuten langzamer dan Despres, terwijl ze op de zelfde motor rijden

7 hours ago De portugees Helder Rodrigues is op zijn Yamaha nog niet langs een waypoint gereden. Is er iets aan de hand of is zijn irritrack stuk?

7 hours ago Despres is na Coma gestart, maar zit na het tweede waypoint nog maar op een minuut achterstand op zijn teamgenoot.

7 hours ago Verhoeven's BMW op nog geen minuut achterstand van de snelste ktm met Despres

7 hours ago Nu de eerste motoren langs de eerste waypoint zijn valt op dat 4 van de van de eerste 5 motoren ktm zijn.

7 hours ago RT @MarcelVermeij: Nog 300 kilometer te gaan naar Cordoba. Daar gaan we weer voor voicemails en berichten zorgen. Zoals altijd onwijs ve ...

8 hours ago RT @RallyRAIDio 10:00 AM local time: Marc Coma officially pulls the pin for the 2011 Dakar! Special Stage 1 is on!

8 hours ago De rijders zijn onderweg naar de eerste etappe en het bivak. Weinig slaap, veel kilometers. Dat wordt spannend :-)

9 hours ago Marathonrally :de technische keuring heeft in Le Havre markeringen op motorframes en blokken aangebracht, om extra wissels te voorkomen

10 hours ago 1e etappe Victoria - Cordoba: De eerste etappe van Victoria naar Cordoba begint met 566 km verbinding, wa... bit.ly/i0UTVw #D #Dakar

12 hours ago Equipe Brouwers ontspannen naar eerste special: De truck equipes moesten vandaag lang wachten alvorens ze... bit.ly/iiOIc4 #D #Dakar

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) Empty Re: Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) )

Bericht  Dave Evans 03.01.11 17:52

UPDATE Gerard de Rooy uit de Dakar Rally
Geschreven door Persbericht DeRooij
zondag 02 januari 2011 23:48
Gerard de Rooy is met een helikopter naar het bivak in Cordoba gebracht nadat hij op medische indicatie de strijd in de Dakar Rally heeft moeten staken.


In de wedstrijdproef maakte De Rooy op 72 kilometer een sprong. ,,Het was niet eens zo’n harde klap, maar wel een goeie tik,’’ vertelde hij bij aankomst in het bivak. ,,Ik heb bij testen in Narbonne wel hardere klappen gemaakt en daarbij was niets aan de hand. Maar nu voelde ik meteen dat er iets klem schoot. Ik kreeg geen adem meer en alles deed pijn. Mijn rug, maar ook mijn zij en mijn buik. Na tien minuutjes ging het wel weer en wilde ik verder rijden, maar dat ging absoluut niet zonder pijnstillers. Er was al snel een arts bij ons en die heeft alles nagekeken. Er is vrijwel zeker niets kapot, maar mogelijk zit er een zenuw bekneld.’’
Read More
De Rooy had geen last van tintelingen in de benen – een mogelijke indicatie van schade aan de ruggenwervel – en nadat hij pijnstillers had gekregen kon hij ook zelfs lopen. De arts ter plaatse vond het echter niet verstandig als De Rooy zou doorrijden. ,,En ik zelf ook niet. Al had ik kunnen doorrijden, dan had ik dat niet gekund zonder medicijnen. Ik ben ruim een jaar zoet geweest met mijn rug, alles is nu genezen, er lijkt geen nieuwe schade te zijn; ik wil dat risico niet zelf opzoeken.’’

De Rooy baalde flink dat zijn Dakar er nu al op zit. ,,Het ging hartstikke goed. Het was een beetje glad, doordat het had geregend, maar eigenlijk was er niets bijzonders aan de hand. Ik ben vooral heel teleurgesteld, want ik had me er zoveel van voorgesteld. Fysiek gaat het wel, de medicijnen werken goed. Ik ben oké, ik heb alleen buikpijn.’’

De Rooy ging vervolgens onder begeleiding van Fabien Calvet, de wedstrijdleider bij de vrachtwagens, en Gust van Montfort, de arts die mee is met Team De Rooy, naar het ziekenhuis in Cordoba om voor de zekerheid foto’s van zijn rug te laten maken. De Rooy gaat zo snel mogelijk terug naar Eindhoven voor verdere controle.



_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) Empty Re: Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) )

Bericht  Dave Evans 03.01.11 17:58

De schrik zat er nog goed in bij Hans Bekx toen hij maandagochtend om half zes lokale tijd het bivak in Cordoba bereikte. Zijn verkreukelde truck stond achterop de aanhanger van de assistentievrachtwagen van Team De Rooy. Hoofdschuddend maakte Bekx de crash die hij beleefde in de eerste etappe van de Dakar Rally, zondag, nog een keer mee. ,,Zo’n klap gaat niet zomaar meteen uit je kop.’’

Bekx was nog maar een kilometer of vijf onderweg in de proef van Victoria naar Cordoba toen hij van zijn navigator een seintje kreeg: ,,Over 100 meter een haakse bocht naar rechts.’’ De zin was nog niet klaar, of Bekx zat al in die haakse bocht, waarop hij totaal niet was berekend. ,,Een vrachtwagen die met 140 een haakse bocht in gaat, is niet te houden. De truck ging meteen schuiven en ik voelde ‘m al overhellen. Er was geen houden aan.’’

Bekx schoof met hoge snelheid tegen een hekje. Door de snelheid en de massa van de vrachtwagen dook die met de neus voorover in de berm. De kont van de truck kwam omhoog en de wagen draaide over het linkervoorwiel om zijn as. Daarbij brak de cabine vrijwel volledig af. De rolkooi bleef echter intact en de mannen zelf hebben niets.

,,De ergste schade is niet de vrachtwagen wat mij betreft,’’ zei Bekx, nog steeds aangeslagen na een lange nacht in de beschadigde vrachtwagen achterop de aanhanger. ,,De grootste schade is de imagoschade. Ik vind het heel erg voor mijn sponsors die zo hun best hebben gedaan om mij nog een keer Dakar te laten rijden. Dat vind ik echt verschrikkelijk. Op de erste dag uitvallen, al zo vroeg in de etappe en zo vroeg in de rally.’’

,,Ik heb zoiets nooit eerder meegemaakt,’’ vertelde Bekx. ,,Ik zit 100.000 kilometer per jaar op de weg, ik heb al heel wat Dakars op mijn naam staan, maar dit is het eerste ongeluk dat ik meemaak. Het is een absurde ervaring. Het gaat heel snel en tegelijk heel langzaam. Het zit beeldje voor beeldje in mijn hoofd.’’

De vrachtwagen. total loss, blijft in het bivak in Cordoba staan. Daar pikt Team De Rooy de auto volgende week op de terugweg naar Buenos Aires op. Hans Bekx zelf probeert zo snel mogelijk werer naar Nederland te vliegen. Zijn assistentietruck blijft in de rally als extra backup voor Team De Rooy, dat nog twee trucks (Pep Vila en Hugo Duisters) in de rally heeft na het uitvallen van Gerard de Rooy.



https://www.youtube.com/watch?v=iuwpnlY8_m8

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) Empty Re: Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) )

Bericht  Dave Evans 03.01.11 21:54

Uitslag Stage 2

Motoren:

1.Cyril Despres
2.Mark Coma
3.David Casteu
10.Frans Verhoeven
22.Henk Knuiman
37.Teus Visser
106.Mirjam Pol

Auto's:
1.Carlos Sainz
2.Al Attiyah
3.Stephane Peterhansel
17.Erik van Loon
20.Tonny van Deijne
37.Tim Coronel

Trucks:
1.Kabirov (Kamaz)
2.Loprais (Tatra)
3.Franz Echter (Man)
4.de Azevedo (Tatra)
5.Chagin (Kamaz)
6.Marcel van Vliet (Man)
7.Hugo Duisters (Iveco)
16.Martin vd Brink
17.Jack Brouwers
18.Frits van Eerd
19.Marcel Schoo

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) Empty Re: Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) )

Bericht  Dave Evans 05.01.11 21:37

Nog een truck die er uit ligt, namelijk die van Jack Brouwers (Ginaf).
Compleet uitgebrand nadat de aandrijas was gebroken en die weer op zijn beurt door de dieseltank is geslagen.
Door de gloeiend hete remmen is daarna waarschijnlijk de diesel ontstoken


Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) 1294245608-280

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) Empty Re: Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) )

Bericht  Dave Evans 09.01.11 13:45

Nederlandse motorrijders in de Dakar: een overzicht op de rustdag
Geschreven door Marcel Vermeij

zondag 09 januari 2011 12:09

Op 1 januari stonden tien Nederlandse motorrijders aan de start van de Dakar Rally 2011 in Buenos Aires. Inmiddels is de Dakarkaravaan in Arica aangekomen, in het uiterste noorden van Chili. Met Frans Verhoeven op een achtste, Henk Knuiman op een vijftiende en Teus Visser op een zestiende plek in het algemeen klassement staan er drie Nederlanders in de top 20. Alleen Leidenaar Jaap van der Kooy moest op dag 3 de strijd staken.

De eerste week is er vooral bij de Nederlandse vrachtwagens heel veel gebeurd. Met het uitvallen van Gerard de Rooy, Wuf van Ginkel en Hans Bekx werden de kansen op een Nederlandse topklassering direct al een stuk kleiner. Bij de motoren is een aantal eliterijders uitgeschakeld. Fransman Olivier Pain brak zijn pols, Braziliaan ZseHelio brak een sleutelbeen en David Casteu (Fra) Paulo Goncalves (Por) liepen grote achterstand op dankzij technische problemen. Tweevoudig Dakarwinnaar Marc Coma gaat op de rustdag aan de leiding met 8.48 minuten voorsprong op zijn eeuwige rivaal Cyril Despres, die op jacht is naar zijn vierde Dakarzege. Met alle eliterijders op een 450cc-motor is de strijd aan de top van het klassement heftiger dan ooit.
Frans Verhoeven: ,, De rallysport is aan het veranderen. Het tempo ligt zo hoog, er worden zulke enorme risico’s genomen, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Het lijkt soms wel een motorcrosswedstrijd van 6 tot 8 uur lang.’’
Frans Verhoeven met zijn BMW is beste Nederlander op een achtste plaats. Dag 5 was een topdag voor BMW, met Goncalves op 1 en Verhoeven op 3 en Peterhansel die de overwinning pakte bij de auto’s. Maar dag 6 was het een omgekeerde wereld met het uitvallen van ZséHelio, Goncalves die heel veel tijd verloor met elektrische problemen en Peterhansel die een kwartier verloor met vier lekke banden. Verhoeven wil zijn achtste plek consolideren en mogelijk nog een paar plekjes opschuiven. Maar achter hem staat een aantal goede rijders die zich graag willen verbeteren zoals Svitko, Ullevalseter en meervoudig Bajawinnaar Quinn Cody, die in zijn eerste Dakar een goede indruk maakt.


Henk Knuiman wilde vooraf bij de rustdag graag bij de eerste twintig in het klassement staan, en heeft in de eerste week met een vijftiende plek algemeen ruimschoots aan zijn eigen verwachting voldaan. De opzet van het team is dit jaar kleinschalig, maar Knuiman zit goed in zijn vel en is tevreden over zijn prestaties. In het verleden is Knuiman wel vaker na de rustdag in het klassement naar voren geslopen, maar of dat dit jaar ook gaat lukken in dit sterke deelnemersveld is nog even afwachten. Dat er nog een aantal tussenuit valt, lijkt zeker.

Teus Visser volgt Knuiman kort op 18 seconden. Visser wist pas in november dat hij Dakar zou gaan rijden, nadat hij was meegevraagd door Evert Kroon. Kroon echter haakte kort voor de start af en Visser kan nu voor eigen kansen rijden. Omdat ook zijn maatje Thomas de Bois om gezondheidsredenen moest afhaken, heeft Visser alle hulp voorhanden die hij zich maar kan wensen. Qua snelheid kan Visser met de besten mee, op het gebied van het navigeren komt hij nog iets tekort om met de snelsten mee te kunnen.

Hans-Jos Lief hebber werd in 2010 verrassend 24e in zijn eerste Dakar. In 2011 rijdt hij met een ‘dikke’ 690 zonder restricties en is hij 34e algemeen. Een echte doelstelling heeft hij niet, natuurlijk zou hij zich graag verbeteren.
,,Er wordt veel harder gereden dan vorig jaar. Ik kan het soms gewoon niet geloven. Ik zie op tegen de duinenspecial rondom Copiapo. Daar gaat ’t gebeuren.’’

Erik Kofman (75e algemeen) is van huis uit een wegracer en geniet met volle teugen van zijn eerste Dakar op een Aprilia 450. Hij bekijkt het van dag tot dag en volledig gefocussed op zijn eigen ding.

Mirjam Pol won in 2009 het damesklassement en viel vorig jaar geblesseerd uit. Dit jaar kwam ze pas op het laatste moment rond met haar sponsoring. Na een moeilijke start komt ze nu beter in haar ritme en heeft ze de opwaartse spiraal weer te pakken. In het damesklassement staat ze op grote achterstand, maar het verleden heeft al aangetoond dat dat geen probleem hoeft te zijn. Algemeen bezet ze de 87e plaats.

Richard de Groot is 102e algemeen en heeft een moeilijke Dakar. Hij is één van de weinigen die het zonder assistentie doet. Met een set wielen en een kist moet hij zich zien te redden. Het pechduiveltje zit hem op de hielen, waardoor hij de eerste week achter de feiten aanliep. Met een fris blok en een aantal reparaties aan zijn motor heeft hij zijn rustdag nuttig besteed en hoopt hij een beter twee deel van de Dakar te rijden.

Onno Ellens is de debutant van het Memo Tours Team. Op zijn Honda CRF 450X doet hij geen gekke dingen. Met een hoog startnummer moest hij achteraan in het veld beginnen en dat zorgde ervoor dat hij meerdere dagen in het stof reed. Hij heeft zich daar doorheen gewerkt, en heeft nu zijn ritme te pakken. Onno is 103e algemeen.

Wouter van der Beek (107e algemeen) is de held van deze Dakar. Na tweemaal met een KIA de finish gehaald te hebben in 2009 en 2010 koos hij voor een nieuwe uitdaging. Afgelopen zomer kocht hij een Aprilia 450 en schreef zich in voor de Breslaurally. Met minimale motorervaring knokt hij zich iedere dag naar de finish met de Aprilia.





_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) Empty Re: Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) )

Bericht  Erwin 09.01.11 17:13

En de Mini is uitgevallen.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 40

Terug naar boven Ga naar beneden

Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) Empty Re: Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) )

Bericht  Dave Evans 09.01.11 17:46

Erwin schreef:En de Mini is uitgevallen.

Goed nieuw voor Erik van Loon en Tonny van Deijne dus! Smile

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) ) Empty Re: Dakar 2011 (Zuid Amerika ;) )

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum