Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Introquiz April staat klaar
Paaps Album Top 57 - Album van de dag! EmptyVandaag om 14:01 van Mies

» April 2024
Paaps Album Top 57 - Album van de dag! EmptyGisteren om 23:21 van Ries

» Steunfonds 17: 28 april t/m 4 mei 2024
Paaps Album Top 57 - Album van de dag! EmptyGisteren om 17:28 van arjanh

» *RTH* Queen Latifah - U.N.I.T.Y.
Paaps Album Top 57 - Album van de dag! EmptyGisteren om 14:26 van sowhat

» *RTH* Future Islands - Seasons (Waiting On You)
Paaps Album Top 57 - Album van de dag! EmptyGisteren om 14:25 van sowhat

» *RTH* Peter Skellern - You're A Lady
Paaps Album Top 57 - Album van de dag! EmptyGisteren om 14:23 van sowhat

» *RTH* Liza Minnelli - Losing My Mind
Paaps Album Top 57 - Album van de dag! EmptyGisteren om 14:22 van sowhat

» *RTH* Emeli Sandé - Clown
Paaps Album Top 57 - Album van de dag! EmptyGisteren om 14:20 van sowhat

» *RTH* Agua de Annique - Beautiful One
Paaps Album Top 57 - Album van de dag! EmptyGisteren om 14:19 van sowhat

» *RTH* The Supremes - Someday We'll Be Together
Paaps Album Top 57 - Album van de dag! EmptyGisteren om 14:16 van sowhat

» *RTH* Andy Kim – Baby I love you
Paaps Album Top 57 - Album van de dag! EmptyGisteren om 14:15 van sowhat

» *RTH* Jimmy Helms – Gonna make you an offer you can't refuse
Paaps Album Top 57 - Album van de dag! EmptyGisteren om 14:14 van sowhat

» *RTH* Studio killers – Ode tot the bouncer
Paaps Album Top 57 - Album van de dag! EmptyGisteren om 14:13 van sowhat

» *RTH* Redbone – Come and get your love
Paaps Album Top 57 - Album van de dag! EmptyGisteren om 14:12 van sowhat

» *RTH* Lowland Trio – Mijn naam is haas
Paaps Album Top 57 - Album van de dag! EmptyGisteren om 14:09 van sowhat

» *RTH* Queen – Bicycle race
Paaps Album Top 57 - Album van de dag! EmptyGisteren om 14:06 van sowhat

» *RTH* Break machine – Street dance
Paaps Album Top 57 - Album van de dag! EmptyGisteren om 13:59 van sowhat

» *RTH* Linda de Mol - Beethoven
Paaps Album Top 57 - Album van de dag! EmptyGisteren om 13:54 van sowhat

» Steunfonds 16: 21 t/m 27 april 2024
Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty27.04.24 23:54 van arjanh

» Zat. 27 April: De Oranjelijst
Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty27.04.24 22:56 van MrJohn


Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

+5
Miennnn
Grafmat
Vleertje
MrJohn
Paapke
9 plaatsers
Reageren

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  Paapke 11.09.10 23:14

De titel zegt het:

Een keertje niet slechts losse nummertjes, maar albums!
In mijn ogen is een goed album veel meer dan een verzameling songs. Het album is hét kunstwerk.

De komende 57 dagen tel ik af naar mijn ultieme album. Morgen trap ik af. Hopelijk ontdekken jullie veel moois tijdens deze reis Smile


Laatst aangepast door Paapke op 13.09.10 19:28; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : nog 2 albums extra gedaan :D)
Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1316
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39
Woonplaats : Baarn

http://www.last.fm/user/paap_floyd

Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  MrJohn 11.09.10 23:23

Ik kies de komende tijd je wiel en zal het op de voet volgen Paap Smile
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16661
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  Gast 11.09.10 23:37

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat ik de meeste albums niet zal herkennen en dat maakt droef, maar dat het een wonderlijke muzikale reis zal worden maakt me weer razend blij. Net als John ga ik vanaf morgen wieltjesplakken en me zeer waarschijnlijk van de ene in de andere verbazing laten storten

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  Paapke 12.09.10 0:14

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! 600px-US_57.svg


Laatst aangepast door Paapke op 13.09.10 19:27; in totaal 1 keer bewerkt
Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1316
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39
Woonplaats : Baarn

http://www.last.fm/user/paap_floyd

Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  Vleertje 12.09.10 11:42

Sesam1 jottum daar komen vast een boel fijne albums aan. Ik hou je de komende 55 dagen in het oog.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  Grafmat 12.09.10 12:48

Oeieoei, prachtig initiatief, Paap. Ik neem me voor om van elk album dat ik niet ken minimaal 2 nummers aandachtig te gaan luisteren, en laten we hopen dat het goed bevalt, dan krijg ik er weer een hoop nieuwe muziekjes bij...! Ik zit nu al met smart te wachten op de nr. 55. bounce

_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4296
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  Miennnn 12.09.10 14:37

Wat een leuk idee!!!
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3130
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68

Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  Paapke 12.09.10 15:04

1950's: 1
1960's: 7
1970's: 11
1980's: 10
1990's: 13
2000's: 13
Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1316
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39
Woonplaats : Baarn

http://www.last.fm/user/paap_floyd

Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  Paapke 12.09.10 22:46

57. Suicide – Suicide (1977)
Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Suicide

Genre: synth-punk, protopunk

Ghost Rider (2:32) – youtube
Rocket USA (4:14) – youtube
Cheree (3:40) – youtube
Johnny (2:09) – youtube
Girl (4:04) – youtube
Frankie Teardrop (10:24) – youtube
Che (4:50) – youtube

Voor sommigen van jullie begint de ontdekkingsreis meteen zwaar, aangezien de eerste ontmoeting met Suicide niet iedereen goed is bevallen.

Suicide bestaat uit twee jongens die het in de jaren '70 eens anders wilden doen. Ze waren de eersten die de term 'punk' gaven aan hun eigen werk. Beïnvloed door onder andere Silver Apples besluiten Alan Vega en Martin Rev (die nooit een keyboard heeft aangeraakt) een plaat op te nemen. In 1977 verschijnt het titelloze debuut.

Van deze plaat kennen we inmiddels Frankie Teardrop.
Hiermee hebben we het 'ergste' nummer wel gehad, maar desondanks blijft het een ongemakkelijke plaat. Ondanks dat alle nummers geen heel hoog tempo hebben, klinkt het allemaal vreselijk zenuwachtig en onrustig. Constant repeterende synthesizer, pulserende drumcomputer en de neurotische vocalen van Alan Vega zijn hiervoor verantwoordelijk.

Voor velen niet het kopje thee, maar repetitieve hypnotiserende muziek weet mij vaak erg te boeien.

Of je ervan houdt of niet, Suicide (en deze plaat in het bijzonder) was erg belangrijk in de ontwikkeling van synth-pop, dance, industrial en 'indie'. Dit blijkt ook uit het feit dat het nummer Ghost Rider door zowel R.E.M. En Soft Cell als 'koning van de bak herrie' Merzbow is vertolk. Merzbow zal ik jullie hier besparen, maar op youtube staat benoeg voor de nieuwsgierigerd.

Voor degenen die dit niks vinden: troost je met het idee dat je niet de enige bent. In juni 1978 vond er in Brussel een legendarisch optreden van dit duo (dat in het voorprogramma van Elvis Costello stond) plaats waar ze uiteindelijk van het toneel werden ge-boo'd. Uit protest daartegen speelde de geïrriteerde Costello een korte set. Het korte optreden van Suicide staat als bonustrack vermeld op de heruitgave van deze plaat.

Hoogtepunt:



Laatst aangepast door Paapke op 13.09.10 19:26; in totaal 1 keer bewerkt
Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1316
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39
Woonplaats : Baarn

http://www.last.fm/user/paap_floyd

Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  sowhat 12.09.10 23:37

Mooie aftrap, Paap!
Frankie T was trouwens ook de aftrap van de uitzending van mijn top-125.
Al eerder ook ontdekt dat ze mooie korte liedjes hebben, waarvan er drie, Johnny, Girl en Ghost Rider, in mijn schriftje staan.
Ik ga morgen het hele album luisteren om me na een zware schooldag op te vrolijken.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18680
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  MrJohn 13.09.10 18:06

Ben nu koortsig en ziek thuis. De onrust en de de herhalingen van dit album harmonieerden daarmee wonderwel Smile.

Zeker geen gemakkelijk toegankelijke muziek, waar men direct een mening over kan hebben. Enige reflectie is wel nodig.

Ik ga het binnenkort nog eens in alle rust beluisteren.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16661
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  Kaj 13.09.10 18:14

Nee sorry, dit is gewoon niet mijn kopje thee. Op zich heb ik niks tegen albums die wat luisterbeurten vergen, maar ik weiger de moeite te nemen om me te verdiepen in albums die op het eerste gehoor geen enkele potentie tot leuk vinden in zich dragen... Tussen mij en Suicide wordt het denk ik nooit wat. Ik vermoed dat Paap nog heus wel een aantal albums in petto heeft die meer mijn ding zijn Smile
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3987
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 35
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  Paapke 13.09.10 19:16

Kaj, ik kan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid melden dat er inderdaad Kaj-vriendelijke albums in de lijst staan!
Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1316
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39
Woonplaats : Baarn

http://www.last.fm/user/paap_floyd

Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  Gast 13.09.10 19:21

Nee, sorry, helemaal niks voor mij.
Maar ik troost me met de gedachte dat je nog 54 albums hebt die wel beter móeten zijn !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  Paapke 13.09.10 19:26

Nee, het feest wordt nog mooier. Ik kom er vanmiddag dat ik 2 albums ben vergeten, en voel mij daarom genoodzaakt de lijst uit te breiden naar 57 albums. Twee dagen extra feest! Of 2 dagen extra kwelling natuurlijk Very Happy

Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1316
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39
Woonplaats : Baarn

http://www.last.fm/user/paap_floyd

Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  Dave Evans 13.09.10 21:09

Ik ga zeker al je album tips volgen Paap, maar Suicide trek ik echt niet..............
Maar goed alles hierna zal vast beter zijn Wink

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25280
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  sowhat 13.09.10 21:16

Er zijn twee soorten eentonige muziek: die ik trek en die ik niet trek. Deze trek ik zeer goed. Waarschijnlijk vanwege het nerveuze, onrustige, aparte en tegendraadse. Ik kende dit al van mijn yt-zoektocht en heb ze nu, m.u.v. Frankie T want ik wil zo ff tv kijken, achter elkaar gedraaid. Ik vind het mooi.

Het geschreeuw uit Frankie T komt trouwens in geen van de andere liedjes voor.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18680
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  Paapke 13.09.10 23:10

56. Morphine – Cure for Pain (1993)
Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Cure-for-pain_2x2

Genre: Rock noir/Low rock (term door de band zelf verzonnen)

Dawna (0:44)
Buena (3:20)
I'm Free Now (3:25)
All Wrong (3:41)
Candy (3:15)
A Head with Wings (3:40)
In Spite of Me (2:35)
Thursday (3:26)
Cure for Pain (3:14)
Mary Won't You Call My Name? (2:29)
Let's Take a Trip Together (3:00)
Sheila (2:49)
Miles Davis' Funeral (1:40)

Te beluisteren via http://listen.grooveshark.com/#/playlist/Morphine+Cure+For+Pain/35528687
En dan drukken op 'Play All'.


Voor mij is Morphine 1 van de meest sexy acts in de popgeschiedenis. Rock op jazzinstrumenten: een trio bestaande uit Mark Sandman (tweesnarige bas, zang), Dana Colley (baritonsaxofoon) en Jerome Deupree (drums), die twee jaar na oprichting in 1989 werd vervangen door Billy Conway. Het bijzondere instrumentarium wordt bijgestaan door de lage, sexy croonerstem van Mark Sandman. Ik zou er bijna verliefd op worden, ware het niet dat hij in 1999 in het harnas is gestorven aan een hartaanval op het podium, wat het einde van Morphine betekende.

In de tien jaar bracht de band vijf reguliere albums uit, waarvan Cure For Pain de tweede is. Waar voorganger Good erg intiem en puur is, is deze plaat wat rockender, melodieuzer en ruimtelijker. Dit maakt het geheel allemaal iets toegankelijker, en ook iets minder fantastisch. Dit is natuurlijk allemaal relatief, want het album is prachtig genoeg om in mijn top 57 te belanden.

Serveertip: 's avonds heel laat, met een glas port en mexicaanse rondjes!
Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1316
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39
Woonplaats : Baarn

http://www.last.fm/user/paap_floyd

Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  MrJohn 13.09.10 23:15

Hee wat een toeval Paap, heb vandaag weer eens Cure For Pain van Morphine gedraaid. Donkere stem en sax zijn buitengewoon. Prachtig en sfeervol album !

Perfecte entourage: een schemerige en rokerige kamer, gordijnen dicht en een fles whisky bij de hand Very Happy

Er staan ook enkele Morphine-songs in mijn lijst voor de V500 !

MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16661
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  sowhat 13.09.10 23:59

Is wel te pruimen met een wijntje erbij.
Sheila is een erg fijn nummer!

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18680
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  Gast 14.09.10 1:08

Suicide is precies wat de naam al aangeeft zelfmoordmuziek en takkeherrie die voor mij helemaal niets met muziek heeft te maken. Meer met een stel idioten die toevallig een paar noten irritant gedoe aan elkaar kunnen knutselen die hadden zij dit niet gekund, waarschijnlijk allang al in eenzame opsluiting hadden gezeten vanwege verregaande krankzinnigheid.
Dit in schrille tegenstelling tot Morphine die op hun eigen wijze een briljante mix tussen crooner/jazz en slechte stripteasebar muziek maken in een gedurfd concept. De zanger heeft precies dat lome stemgeluid wat er prima bij past en het geheel doet mij denken aan verlopen kroegen waar om het halfuur een even verlopen dame, op een op instorten staand soort van houten vlonder die de naam podium niet echt verdiend, bijzonder ongeinteresseerd om zich heen kijkend zich ontdoet van wat schamele kledij om slechts gehuld in een soort van mini jaeger onderbroekje en twee kwastjes op haar tepels haar show te eindigen terwijl een band a la Morphine dit wanhopige tafereel voor de 30000 keer van muziek voorziet. De alchoholisten aan de bar troosten zich niet eens meer de moeite om naar dit trieste in rokerige mistflarden gehulde tafereel om te kijken.
Morphine is dus exact dat !!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  Grafmat 14.09.10 19:16

Eén album dat ik enger vind dan de ergste horrorfilm van Stephen King, en één album wat me heerlijk bij de strot grijpt - en het is nog niet eens laat op de avond, laat staan dat ik er een rood wijntje en mexicaanse knabbels bij heb... Suicide ga ik proberen z.s.m. te vergeten, anders slaap ik vanavond niet, en Morphine gaan we tegen bedtijd nog eens lekker beluisteren met voornoemde accessoires... Buena is een toptrack, maar ook wat daarna kwam sprak me aan!

_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4296
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  Paapke 14.09.10 19:21

Wat een boze berichten allemaal over Suicide zeg. Er staat meer dan Frankie op heh, en dat is echt een pak minder vervelend voor degenen die het niet leuk vinden Razz

Anyway, nummer 55 zit meer in de Suicide-richting dan in de Morphine-richting. Sorry Very Happy
Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1316
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39
Woonplaats : Baarn

http://www.last.fm/user/paap_floyd

Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  Paapke 14.09.10 23:45

55. Glenn Branca – The Ascension (1981)
Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Brancaascension

Genre: No wave

Lesson No. 2 (5:01)
The Spectacular Commodity (12:41)
Structure (3:06)
Light Field (In Consonance) (8:19)
The Ascension (13:11)

Te beluisteren via http://listen.grooveshark.com/#/album/The+Ascension/580210
En dan drukken op 'Play All'.


Ik ben eigenlijk veel te moe voor een stukje.
Voor meer over Glenn Branca, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Glenn_Branca
Voor meer over No wave, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/No_wave

Kernwoorden: repetitie, dissonantie, gitaarmuren, onheilspellend, i like! Very Happy, herrie?!

Serveertip: keihard!

Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1316
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39
Woonplaats : Baarn

http://www.last.fm/user/paap_floyd

Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  Gast 15.09.10 0:30

Kijk dat Glenn Branca heb wel wat, het is net of er soms een lading oude duitsche stuka's aan komen denderen inderdaad onheilspellend en bij flarden ook mooi, er word in ieder geval eens iets anders met de gitaar gepoogd te doen en goed of slecht dat valt in de heren zeer te prijzen, vernieuwend ook ondanks fragmenten Robert Fripp en Good old Frankie Z. Het is een album wat ik zeker vaker ga luisteren intrigerende muziek wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Paaps Album Top 57 - Album van de dag! Empty Re: Paaps Album Top 57 - Album van de dag!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Reageren
 
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum