Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik EmptyGisteren om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik EmptyGisteren om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Empty06.11.24 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik

+4
Vleertje
Joyce
Dave Evans
sowhat
8 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Wolfgang'?

*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Vote_lcap0%*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Vote_lcap13%*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Vote_lcap13%*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Vote_lcap7%*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Vote_lcap0%*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
[ 2 ]
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Vote_lcap20%*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Vote_rcap 20% 
[ 3 ]
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Vote_lcap27%*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Vote_rcap 27% 
[ 4 ]
[ 0 ]
*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Vote_lcap7%*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Vote_rcap 7% 
[ 1 ]

Totaal aantal stemmen : 15

Enquête gesloten

*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Empty *RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik

Bericht  Gast 30.08.10 12:53

Tijd voor een klassieker!!

Wolfgang Amadeus Mozart (Salzburg, 27 januari 1756 – Wenen, 5 december 1791), eigenlijk Johannes Chrysostomus Wolfgangus Theophilus Mozart, was een componist, pianist, violist en dirigent van klassieke muziek. In de standaardvisie was W.A. Mozart een zogenaamd wonderkind dat op uitzonderlijk jonge leeftijd een aantal instrumenten kon bespelen en kon componeren. Reeds op jonge leeftijd heeft hij kwalitatief hoogstaand werk gecomponeerd. Mozart wordt als een van de belangrijkste en meest invloedrijke componisten beschouwd. Zijn werk heeft veel invloed gehad op latere componisten, onder anderen Ludwig van Beethoven en Johannes Brahms.

https://www.youtube.com/watch?v=GT7_Y1pIBb4

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Empty Re: *RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik

Bericht  sowhat 30.08.10 12:59

Leuk idee om eens wat anders dan popmuziek te laten ranken, Raver, maar ik word bloednerveus van klassiek dus ook van deze: 3

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Empty Re: *RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik

Bericht  Dave Evans 30.08.10 13:33

Haha is leuk om te proberen Raver en klassiek kan op zijn tijd best mooi zijn maar ik sluit me bij deze aan bij Sowhat! Ook een '3'
Doe maar maar Morning Mood van Grieg ofzo Smile

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Joyce 30.08.10 15:14

Ik ben zelf erg van de klassieke muziek, maar ik hou dan weer niet zo van Mozart *RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Icon_wink

Vind het priegelmuziek...( afgezien van zijn Requiem en het klarinetconcert)
Maar dat neemt niet weg, dat hij wel een geweldige componist was...

Een 6
Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6575

Bericht  Gast 30.08.10 17:24

Stelletje cultuurbarbaren!!!! We hebben het hier over MOZART. De man die verdieping na verdieping na verdieping in zijn in het oor luisterende muziek bracht als eerste nota bene!! Luister eens goed naar Wolfgang en ontdek dat zijn simpele composities een ingenieus vlechtwerk en mozaiek zijn van noten. Om de vertaalslag te maken bijvoorbeeld Brian Wilson van the Beach Boys en jawel (oke Mr. John!) the Beatles hebben dat ook in sommige van hun betere composities, evenals en ja ja daar zijn ze weer MUSE, ook the Byrds met 'turn.turn,turn" hebben die laag na laag in hun muziek. Zonder Wolfje was er geen eens popmuziek geweest in de vorm zoals wij die kennen. Hoewel ik liever als ik klassiek luister opteer voor de voor vele nog immer zogenaamd fout zijnde Richard Wagner wiens getetter en gedoe zeer dicht bij mij staan erken ik deemoedig de absolute genialitet en unieke composities van deze man die overigens ook te beschouwen is als het eerste echte populaire idool.
Na dit zal het niemand verbazen dat ik hiervoor niks minder dan een 10 geef.

Gast
Gast

Bericht  Vleertje 30.08.10 17:45

Een 7 want niet mijn favoriete klassieke stuk en ook niet mijn favoriete Mozart.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  MrJohn 30.08.10 17:54

Net als Joyce ben ik wat Mozart betreft erg onder de indruk van zijn Requiem.

Eine kleine Nachtmusik daarentegen is wat al te oppervlakkig massavermaak naar mijn smaak: een 6
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74

Bericht  Gast 30.08.10 17:56

Ik sluit me ook aan bij de requiem liefhebbers.
Hier hou ik niet zo van, maar een onvoldoende kan natuurlijk nooit voor Mozart; een 8.

Gast
Gast

Bericht  Dave Evans 30.08.10 18:04

Dus........alléén maar omdat het Mozart is moet je een hoog cijfer geven. Nou mijn oortjes denken er niet over en beoordelen liever de melodie Razz

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Gast 30.08.10 18:11

Laat het lekker "music for the masses" zijn, ik vind het mooi.
Ik heb niet veel verstand van klassiek (ik kan de titels nooit onthouden) maar herken wel veel melodieën. Dus pompompom ik ze vaak mee.

Gast
Gast

Bericht  Gast 30.08.10 19:06

Nee Dave Evans, omdat al zijn muziek geniaal in elkaar steekt. Er heeft waarschijnlijk nooit een groter muzikaal genie geleefd dan Mozart; daarom.

Ik beoordeel dus ook de muziek.

Overigens heb ik dit niet aangevraagd hoor.
Ik zou het niet kunnen hebben verdragen als Mozart afgebrand werd Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Dave Evans 30.08.10 20:32

Nou ik had het niet alléén tegen jou hoor Katje, maar als je schrijft hier hou ik niet zo van, is het wel raar dat daarna een '8' volgt Wink

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Gast 30.08.10 21:41

Dave Evans schreef:Dus........alléén maar omdat het Mozart is moet je een hoog cijfer geven. Nou mijn oortjes denken er niet over en beoordelen liever de melodie Razz
Inderdaad is dat zo Dave omdat Mozart nu eenmaal met niets te vergelijken is en uniek ongeveer als niemand de genialiteit van een Da Vinci, Michelangelo een van Gogh of een Einstein ter discussie stelt zo werkt dat ook met Wolfgang, hetgeen niet wil zeggen dat ieder werk even groots is dat hebben alle heren hier genoemd gemeen maar het totaal plaatje is waar het om gaat. Overigens zou ik Mozarts Requiem en Don Giovanni niet eens durven beoordelen dat zou pure hoogmoed zijn naar mijn mening.

Gast
Gast

Bericht  Dave Evans 30.08.10 22:33

Toch durf ik het best, al is het misschien hoogmoedswaanzin, Mozart en consorten te beoordelen hoor Razz

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Grafmat 30.08.10 22:51

Tja, als ik dit een 10 ga geven, wat moet ik dan in hemelsnaam geven voor het Requiem van Mozart, of voor de 9e van Mahler...???? Het adagio van de laatstgenoemde is wat mij betreft het allermooiste (in elk geval meest ontroerende) stuk muziek ooit gecomponeerd, hoe slecht je klassiek en popmuziek ook met mekaar kunt vergelijken.

Voor de liefhebbers het allermooiste deel uit deze symfonie (het is in 3 delen geknipt, dus vergeet vooral niet deel 2 en 3):

Als je ervan uitgaat dat alleen het allermooiste een 10 verdient, MOET ik deze popmelodie uit het klassieke tijdperk beperken tot een 8, hoezeer ik Mozart ook respecteer als een van de allergrootste componisten aller tijden.

Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4327
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 52

http://www.orinocoradio.nl

Bericht  Joyce 30.08.10 23:00

Misschien toch een keer een topic voor klassieke muziek openen?
Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Bericht  Gast 31.08.10 6:53

Joyce, dat vind ik een heel goed idee, zolang er maar niet iemand is die denkt dat die van den Ende en Verlinde musicalshit ook in het genre "klassiek" thuishoort Laughing

Gast
Gast

Bericht  Joyce 31.08.10 9:30

*RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Lol

Ook maar een musical topic dan ??? *RTH* Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Icon_wink
Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Bericht  Dave Evans 31.08.10 12:48

Grappenmakers Wink

Ook maar een Soul, Rock, House, Ballad, Rock'n Roll, etc. topic dan maar Very Happy

EDIT: Nou vooruit dan, als proef heb ik voor wat 'afwijkende' muzieksoorten een underboard gemaakt.
Kijk maar onder muziekcafé Smile

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Ries 01.09.10 16:52

Hoewel ik niet eens wil pretenderen verstand te hebben van klassieke muziek ken ik dit natuurlijk wel en heb ik het vaak gedraaid omdat mijn dochter van destijds babyleeftijd er erg rustig van werd. Elke dag draaiden we dit stuk een keer of 4 en ik moet zeggen dat het mij eigenlijk nooit verveelde, ik geef hier een 7 voor.
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Jan... 03.09.10 19:23

Moeilijk te oordelen, maar ik kan het onmogelijk slecht vinden. Wat dat betreft sluit ik me aan bij Journey. Een 7.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: