*RTH* Clean Bandit - Mozart's House
+6
MrJohn
Joostvdaa
Frodo
Jan...
sowhat
Dave Evans
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Mozart's House'
*RTH* Clean Bandit - Mozart's House
[28-05-2013]
Een erg 'kersverse' RTH!
https://www.youtube.com/watch?v=-Ao9Dsi6s9w
Het in Londen gevestigde muzikale collectief Clean Bandit maakt een niet alledaagse mix van klassiek, hiphop en electro. Maar noem het geen 'fusion', daar houden ze niet van. Ze geven de voorkeur aan de omschrijving 'electronic chamber music'; 'elektronische kamermuziek'. Naast de strijkers, die een belangrijk onderdeel van de sound zijn, gaan ze soms nog verder met het klassieke element. Zoals bij de nieuwe single 'Mozart's House', waarbij ze zelfs de grote meester Mozart sampelen.
In de U.K. is deze single al een hit. Hij is meteen lekker binnengekomen in de chart, meldt de band op Facebook: 'Our single mozart's house went STRAight in at no. 17 in the singles chart today!! Only one place behind taylor swift!! And ahead of... Michael Buble!!'
https://www.youtube.com/watch?v=rd0cT7Dnpt8
Een erg 'kersverse' RTH!
https://www.youtube.com/watch?v=-Ao9Dsi6s9w
Het in Londen gevestigde muzikale collectief Clean Bandit maakt een niet alledaagse mix van klassiek, hiphop en electro. Maar noem het geen 'fusion', daar houden ze niet van. Ze geven de voorkeur aan de omschrijving 'electronic chamber music'; 'elektronische kamermuziek'. Naast de strijkers, die een belangrijk onderdeel van de sound zijn, gaan ze soms nog verder met het klassieke element. Zoals bij de nieuwe single 'Mozart's House', waarbij ze zelfs de grote meester Mozart sampelen.
In de U.K. is deze single al een hit. Hij is meteen lekker binnengekomen in de chart, meldt de band op Facebook: 'Our single mozart's house went STRAight in at no. 17 in the singles chart today!! Only one place behind taylor swift!! And ahead of... Michael Buble!!'
https://www.youtube.com/watch?v=rd0cT7Dnpt8
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Clean Bandit - Mozart's House
Ik vind dat hiphop, wat ik al niet zo'n fijne stijl vind, erg bijten met dat Mozart. 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
klassiek en popmuziek in welke vorm dan ook moeten ze verbieden. Een 1
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Onvoorstelbaar maar het is weer gelukt om een stel te vinden die het begrip "bagger" naar een hoger plan weet te stuwen, je heb "bagger" en "bagger" dit is BAGGER met hoofdletters en van koninklijke allure 1.
Gast- Gast
Het gras is door de heren boven mij al voor de voeten weggemaaid.
Een 1.
Een 1.
Klassiek of modern is geen constante in de muziekhistorie. Sommige laat 19de eeuw/begin 20ste eeuw componisten werden door hun tijdgenoten verguisd vanwege hun moderniteit. Nu kwalificeert men het als klassieke muziek. Zo zal met sommige muziek van heden ten dage over pakweg 50 jaar hetzelfde gebeuren.
Ik doe daarom niet mee aan die conservatieve tegenstelling en ik juich ook experimenten op het brede vlak toe. Het een zal bevallen en het ander misschien niet, net zoals we altijd oordelen als het over muziek gaat.
Ik vind deze RTH niet echt geweldig, maar ik ga deze mix niet simpelweg afkeuren, omdat het heilige huisjes aantast.
Best de moeite waard zonder echt groots te zijn : een 7.
Ik doe daarom niet mee aan die conservatieve tegenstelling en ik juich ook experimenten op het brede vlak toe. Het een zal bevallen en het ander misschien niet, net zoals we altijd oordelen als het over muziek gaat.
Ik vind deze RTH niet echt geweldig, maar ik ga deze mix niet simpelweg afkeuren, omdat het heilige huisjes aantast.
Best de moeite waard zonder echt groots te zijn : een 7.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Nope dit vind ik dus helemaal niks, een 4....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Pfff eens om klassiek en pop niet met elkaar te laten gaan. Het klinkt altijd verkeerd. Daarbij klinken die synthloopjes ook wel heel simpel, dom en saai. Er zit totaal geen diepgang in, gevoelloos zelfs. Dikke 1.
Gast- Gast
Er zijn maar uiterst weinig pogingen geslaagd waar 1 der popmuziekgenres wordt gecombineerd met het klassieke muziekgenre - het lukt meestal beter om inspiratie uit de klassieke muziek te halen en deze om te zetten in het maken van popmuziek. De recente combinatie-poging in deze RTH is duidelijk niet geslaagd. De gesamplede melodie van Mozart blijft een vreemde eend in de electro-bijt. Het lijkt er meer op dat de makers meenden, zoals in het begin van het nummer gezegd, het nodig te vinden om aan te tonen dat electro niet eentonig is door er een klassieke melodie in te gooien. Niet gelukt dus. Omdat bagger nog altijd slechter kan: een kleine 3
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Uitstekende beginminuut natuurlijk, daarna nog wel redelijk onderhoudend maar met iets te veel herhalingen.
Een 7.
Een 7.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Totaal niet de moeite waard van het beluisteren dit. Wat een ellendig nummer zeg. Ik ben zeker niet iemand die meteen alles wat hiphop is afkeurt maar dit is niet best.
Een 2 voor de moeite.
Een 2 voor de moeite.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* P.A.S. - Let's clean up the ghetto
» *RTH* Blur - Country House
» *RTH* Animals - The House of the Rising Sun
» *RTH* Ben Folds Five - House
» *RTH* The Fall - My New House