*RTH* Robert Long - Flink Zijn
+7
MrJohn
Boontje
Vleertje
Jan...
Mauricedegier
sowhat
Dave Evans
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
*RTH* Robert Long - Flink Zijn
[02-08-2010]
Jaja weer een verzoekje
Robert Long, pseudoniem van Jan Gerrit Bob Arend (Bob) Leverman (Utrecht, 22 oktober 1943 - Antwerpen, 13 december 2006) was een Nederlands zanger, schrijver, componist, cabaretier en televisiepresentator.
https://www.youtube.com/watch?v=0QIvXG-8vrU
Jaja weer een verzoekje
Robert Long, pseudoniem van Jan Gerrit Bob Arend (Bob) Leverman (Utrecht, 22 oktober 1943 - Antwerpen, 13 december 2006) was een Nederlands zanger, schrijver, componist, cabaretier en televisiepresentator.
https://www.youtube.com/watch?v=0QIvXG-8vrU
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Robert Long - Flink Zijn
Een buurmeisje mocht vroeger niet bij ons thuiskomen, omdat mijn moeder luisterde naar platen van Robert Long. Een homo en dan nog met die opruiende teksten ook was teveel van het goede
Als kleine meid kon ik de nummers al meezingen en nu luister ik er nog steeds graag naar.
Ik heb hele dierbare herinneringen aan Long's muziek.
Zijn vroege LP's Vroeger of later, Dag kleine jongen en Levenslang vind ik juweeltjes. Zowel de liefdesliedjes als de protestliederen zijn tekstueel heel sterk; Robert Long was echt een taalkunstenaar zonder ergens gekunsteld of vaag te worden.
Flink zijn staat in mijn top3 van Robert Long nummers.
Broos, kwetsbaar en oprecht; een 10.
Als kleine meid kon ik de nummers al meezingen en nu luister ik er nog steeds graag naar.
Ik heb hele dierbare herinneringen aan Long's muziek.
Zijn vroege LP's Vroeger of later, Dag kleine jongen en Levenslang vind ik juweeltjes. Zowel de liefdesliedjes als de protestliederen zijn tekstueel heel sterk; Robert Long was echt een taalkunstenaar zonder ergens gekunsteld of vaag te worden.
Flink zijn staat in mijn top3 van Robert Long nummers.
Broos, kwetsbaar en oprecht; een 10.
Gast- Gast
Ik vind dit veel te gekunsteld: 4
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Mooi nederlandstalignummer. Niet geheel mijn smaak muziek, maar deze is toch ruim voldoende
7
7
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
SW, ik ben nooit kinderachtig wat smaak betreft, maar ik zou graag een uitleg willen hoe je zo'n nummer oprecht gezongen vanuit eigen ervaring van Robert , gekunsteld kunt noemen.
Je moet natuurlijk niet naar de clip kijken, want die is er door heel iemand anders na Robert's dood onder geplakt.
Je moet natuurlijk niet naar de clip kijken, want die is er door heel iemand anders na Robert's dood onder geplakt.
Gast- Gast
Katje,
Ik zie nu pas dat jij in je eerste berichtje het woord Gekunsteld hebt gebruikt. Ik heb het dus uit mezelf opgeschreven en niet om je te plagen, wat ik trouwens graag doe
Ik heb over dit liedje vroeger veel discussies gehad met een vriend, die deze lp had. Ze hebben geprobeerd van dit liedje iets moois van proberen te maken, maar dat is wat mij betreft geworden tot een pathetisch kleinkunstliedje. Dat hart voel ik niet, wel bij Frans Halsema, die ook dit soort liedjes zingt, maar dan over vrouwen. Robert neemt ons van uur tot uur mee in zijn gevoel en dat is steeds hetzelfde: kut dus.
Ik kan Robert Long trouwens goed waarderen als zanger van cynische liedjes, maar zijn liefdesliedjes zet ik af.
Het clipje heb ik trouwens niet gezien. Ik heb het liedje al zo vaak gehoord, dat ik heb beoordeeld zonder te luisteren.
Maar ik hoop dat je me nog wel lief vind
Ik zie nu pas dat jij in je eerste berichtje het woord Gekunsteld hebt gebruikt. Ik heb het dus uit mezelf opgeschreven en niet om je te plagen, wat ik trouwens graag doe
Ik heb over dit liedje vroeger veel discussies gehad met een vriend, die deze lp had. Ze hebben geprobeerd van dit liedje iets moois van proberen te maken, maar dat is wat mij betreft geworden tot een pathetisch kleinkunstliedje. Dat hart voel ik niet, wel bij Frans Halsema, die ook dit soort liedjes zingt, maar dan over vrouwen. Robert neemt ons van uur tot uur mee in zijn gevoel en dat is steeds hetzelfde: kut dus.
Ik kan Robert Long trouwens goed waarderen als zanger van cynische liedjes, maar zijn liefdesliedjes zet ik af.
Het clipje heb ik trouwens niet gezien. Ik heb het liedje al zo vaak gehoord, dat ik heb beoordeeld zonder te luisteren.
Maar ik hoop dat je me nog wel lief vind
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Leeftijd : 67
Vreemd Sowhat, want hij heeft ook zijn liefdesliedjes puur vanuit zijn eigen ervaring geschreven, daar is echt niks gekunstelds aan; maar goed het mag voor jou zo overkomen.
Iedereen heeft toch een ander gevoel bij muziek.
Iedereen heeft toch een ander gevoel bij muziek.
Gast- Gast
Ik heb werkelijk niets met de muziek van Robert Long maar wordt door dit liedje toch aangenaam verrast!
De meeste platen van hem zouden dan ook een 3 of nog lager krijgen maar hier heb ik toch wel zeker een '7' voor over!
De meeste platen van hem zouden dan ook een 3 of nog lager krijgen maar hier heb ik toch wel zeker een '7' voor over!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Over Robert Long kan ik kort over zijn, ik vind daar werkelijk waar geen zak aan. Echt vreselijk. Een dikverdiende 1 is op zijn plaats. Bij gebrek aan 0-en.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Net als sowhat kan ik zijn cynische liedjes erg waarderen maar dit vind ik ook niet prettig klinken. Een 3 voor dit nummer.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
In de uitvoering van Paul de Leeuw een 9
In deze een 3
Krijg negatieve kippevel van meneer Long
In deze een 3
Krijg negatieve kippevel van meneer Long
Boontje- Music-director
- Aantal berichten : 1792
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 61
Ik kan niet anders concluderen. Long heeft gedeeltelijk een mooi oeuvre, maar dit is niets. Ik sluit me dus maar aan bij de drieen.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Ook ik vind de liedjes van Robert Long maar ten dele goed. De LP Vroeger of Later is klasse, maar dit nummer kan me dan weer niet bekoren.
Een 3.
Een 3.
Een 7 lijkt mij hier afdoende vind het gewoon een leuk nummer niet meer niet minder.
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Lang gedubd tussen een 8 en een 9, omdat dit nummer een speciale betekenis heeft voor mij. Toch maar voor de 9 gegaan. Maar eigenlijk is mijn Set the fire to the third bar negen mooier.
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3076
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Helaas is de warme vriendschap die ik voelde na het constateren van een gezamenlijke Hendrix adoratie na dit schrijven alweer een vroege dood gestorven. Ook ik kan over dit nummer kort zijn dit is BRILJANT en er is ook niets wat er NIET echt aan is. Deze man was op alle LP's die Katje al zo treffend benoemde een geniale tekstuele duizendPOOT en zeker na al het Homobashen en de afgelopen Gayparade krijgt dit juweeltje een harde 10 met een diamanten griffel.jan4004 schreef:Over Robert Long kan ik kort over zijn, ik vind daar werkelijk waar geen zak aan. Echt vreselijk. Een dikverdiende 1 is op zijn plaats. Bij gebrek aan 0-en.
Gast- Gast
Mooie stem, dat sowieso. En een erg eerlijk nummer. Een 8.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Robert Long - Kalverliefde
» *RTH* Robert Long - Het leven was lijden
» *RTH* Robert Plant - Big Log
» *RTH* Robert Palmer - Best of both worlds
» *RTH* Robert Miles - Children
» *RTH* Robert Long - Het leven was lijden
» *RTH* Robert Plant - Big Log