*RTH* Robert Johnson - Come on in my kitchen
+10
PPProfessor
Roy
Joostvdaa
Ries
Frodo
MrJohn
sowhat
Mirrr
Martinus
Timmus
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Come on in my kitchen"?
*RTH* Robert Johnson - Come on in my kitchen
[11-04-2015]
Ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van Le Garage, het restaurant van 's lands bekendste tv-kok Joop Braakhekke.
"Delta Blues Legend" Robert Leroy Johnson - begonnen als bluesharmonicaspeler maar al snel overgestapt op de gitaar - geldt, ondanks het geringe aantal nummers dat hij heeft nagelaten, als één van de meest invloedrijke bluesgitaristen aller tijden. Hij leefde van 1911 tot 1938; over zijn vroege dood doen verschillende theorieën de ronde, onder andere dat hij vergiftigde whiskey zou hebben gedronken. Ook kan niet onomwonden worden vastgesteld waar en wanneer hij begraven is.
Robert Johnson werd door de Kerk geëxcommuniceerd omdat hij in zijn songs suggereerde dat hij zijn ziel aan de duivel had verkocht (in de jaren '90 werd dit verhaal "gedroomd" door de eergisteren gelauwerde Acda & de Munnik in hun theatershow Zwerf On').
De RTH van vandaag werd opgenomen in San Antonio in 1936, in het vermaarde Sheraton Gunter Hotell, Room 414.
Ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van Le Garage, het restaurant van 's lands bekendste tv-kok Joop Braakhekke.
"Delta Blues Legend" Robert Leroy Johnson - begonnen als bluesharmonicaspeler maar al snel overgestapt op de gitaar - geldt, ondanks het geringe aantal nummers dat hij heeft nagelaten, als één van de meest invloedrijke bluesgitaristen aller tijden. Hij leefde van 1911 tot 1938; over zijn vroege dood doen verschillende theorieën de ronde, onder andere dat hij vergiftigde whiskey zou hebben gedronken. Ook kan niet onomwonden worden vastgesteld waar en wanneer hij begraven is.
Robert Johnson werd door de Kerk geëxcommuniceerd omdat hij in zijn songs suggereerde dat hij zijn ziel aan de duivel had verkocht (in de jaren '90 werd dit verhaal "gedroomd" door de eergisteren gelauwerde Acda & de Munnik in hun theatershow Zwerf On').
De RTH van vandaag werd opgenomen in San Antonio in 1936, in het vermaarde Sheraton Gunter Hotell, Room 414.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16838
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* Robert Johnson - Come on in my kitchen
Prachtige keus.
''ondanks het geringe aantal nummers dat hij heeft nagelaten, als één van de meest invloedrijke bluesgitaristen aller tijden''
Zegt genoeg.
10
''ondanks het geringe aantal nummers dat hij heeft nagelaten, als één van de meest invloedrijke bluesgitaristen aller tijden''
Zegt genoeg.
10
Martinus- Music-freak
- Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 10-12-14
Leeftijd : 30
Oud, maar nog steeds erg mooi, een 8
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12270
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Kan allemaal wel heel authentiek zijn, maar ik vind het gewoon niet mooi. 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
En nu maar hopen dat we na de uitzending van de prachtige RTH Top 100 van 2014 ook dit jaar verwend zullen worden.
Vandaag wordt in ieder geval een juweeltje gepresenteerd. Een originele blues, het genre waaraan zovelen muzikaal schatplichtig zijn. In alle ingetogenheid indringende hemelse klanken en navenante stem van de legende Robert Johnson.
Een 10.
Vandaag wordt in ieder geval een juweeltje gepresenteerd. Een originele blues, het genre waaraan zovelen muzikaal schatplichtig zijn. In alle ingetogenheid indringende hemelse klanken en navenante stem van de legende Robert Johnson.
Een 10.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16691
Leeftijd : 74
Wanneer je deze muziek afzet tegen wat er tegenwoordig bestaat is het niet wereldschokkend. Maar dat lijkt mij een verkeerd perspectief. Alles wat er tegenwoordig bestaat is ontwikkeld uit het voorgaande. Juist het bedenken van iets nieuws, van iets dat tot die tijd nog niet bestond, is een prestatie van formaat. Je hoort hier bij wijze van spreke de opa van Seasick Steve.
En dan ga ik niet meteen een 10 geven natuurlijk, maar een mooie 8 is hier wel op zijn plaats.
En dan ga ik niet meteen een 10 geven natuurlijk, maar een mooie 8 is hier wel op zijn plaats.
Ben enorme liefhebber van Jimi, en als liefhebber van hem moet je ff de geschiedenis induiken en dan dan kom je bij wondertokkelaar Robert terecht. Virtuoos is een woord dat alleen voor hem is bedacht. Tuurlijk is het allemaal qua opname technieken outdated maar man luister naar zijn vingertjes, HEERLIJK!!!!!!
Een 9!
Een 9!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7102
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Ieder woord hierover is er eigenlijk 1 teveel en ook is alles inmiddels wel over deze gigant gezegd wat er maar te zeggen valt, wat rest is slechts in stilte genieten van deze hele echte gigant zonder wie heel veel artiesten een bestaan in de donkere krochten van de samenleving hadden geleden, een 10 is wel het minste voor dit briljante gebeuren.
Gast- Gast
Ik vind het altijd lastig om dit soort nummers te ranken. Je ontkomt er niet aan om het in zijn tijdsgeest te plaatsen. Anderzijds rank ik in beginsel alleen mijn persoonlijke beleving van een plaat en vind ik de schatplichtigheid die velen aan deze muziek hebben, voor de ranking weinig relevant. Dit levert hooguit een bonuspuntje op. Als ik er sec naar luister vind ik het geen bijzonder nummer, maar ook niet vervelend ofzo. Ik kom dan uit op een 6.
Heerlijke onvervalste blues. Een voorbeeld voor vele na hem. Een dikke 9.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Mooi sfeertje en fijne plaatjes erbij (nou ja, fijn...). Qua muziek OK maar niet om nou een gat in de lucht te springen. 7
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Ik vind de verhalen over Robert Johnson altijd prachtig zoals Leo Blokhuis ze verteld en Crossroad Blues was een machtige film die je gezien moet hebben. Maar en je voelt hem al aankomen, ik moet gewoon de muziek beoordelen en dat vinden mijn oortjes minder geweldig. Sorry voor de mensen met superlatieven, maar ik haal hier echt niet meer dan een 3 uit!
- Aantal berichten : 25398
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Matige zang en eenvoudig gepingel. Een 4.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16838
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Eenvoudig gepingel... wie weet. Maar eenvoudig spelen is niet zo simpel als het lijkt... Maar uiteindelijk gaat het bij mij toch vaak om de emotie in de muziek.. en dit mag eenvoudig spel zijn ; samen met de zang is het iets unieks geworden. En een inspiratiebron voor vele ( blues ) - gitaristen en zangers...alleen daarom al een 10.
Roche- Beheerder
- Aantal berichten : 3546
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 68
Grootheid met een intrigerende levensloop. Zonder hem hadden we veel grote artiesten uit de popgeschiedenis nooit gekend! En dan ook nog zo'n mooi nummer maken! Een 10 voor deze held
Heel bekend maar het is wel blues en daar heb ik weinig geduld mee. Je kunt er niet lekker op dansen, het is niets om een hele tijd naar te luisteren nee ik word hier niet gelukkig van. Is het niet goed jawel het is wel goed. Is het mooi nee ik vind het niet mooi. Is het voldoende ja het is wel voldoende. Is het een ruime voldoende nee dat dan weer niet. Ik kan er niet meer dan een 6 voor geven. Dat is mijn oordeel en daar moet u het mee doen. Ik verbaas me werkelijk over al die hoge cijfers bij dit nummer. Ik vind Opgezwolle veel gezelliger om naar te luisteren dan dit.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Don Johnson - Heartbeat
» *RTH* Andreas Johnson - Glorious
» *RTH* Jack Johnson - Banana Pancakes
» *RTH* Linton Kwesi Johnson – Street 66
» *RTH* Jack Johnson - Spring wind
» *RTH* Andreas Johnson - Glorious
» *RTH* Jack Johnson - Banana Pancakes