*RTH* Elbow - One day like this
+8
Mauricedegier
MrJohn
Grafmat
sowhat
Timmus
Mies
Frodo
Dave Evans
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Jouw cijfer voor 'One day like this'
*RTH* Elbow - One day like this
[20-03-2010]
Een redelijk recent nummer dit maal. Namelijk ééntje uit 2008! Er bestaan meerdere mooie video's van dit nummer, maar ik heb gekozen voor hun optreden op Glastonbury in 2008.
Dit ook om te illustreren hoe sterk Elbow 'live' is
Ladies and Gentleman listen to 'One day like this'
https://www.youtube.com/watch?v=ILxlVqf2fYU
Trouwens dit is misschien wel de allerbeste uitvoering van dit nummer:
https://www.youtube.com/watch?v=hk2xaeXnxlM
Een redelijk recent nummer dit maal. Namelijk ééntje uit 2008! Er bestaan meerdere mooie video's van dit nummer, maar ik heb gekozen voor hun optreden op Glastonbury in 2008.
Dit ook om te illustreren hoe sterk Elbow 'live' is
Ladies and Gentleman listen to 'One day like this'
https://www.youtube.com/watch?v=ILxlVqf2fYU
Trouwens dit is misschien wel de allerbeste uitvoering van dit nummer:
https://www.youtube.com/watch?v=hk2xaeXnxlM
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Elbow - One day like this
Ik heb ze door dit nummer leren kennen, kippenvel; een 10
Mies- Moderator
- Aantal berichten : 4072
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 58
Frodo, ik weet niet hoeveel liter azijn jij genuttigd hebt, maar je cijfers bij RTH van de afgelopen maanden zijn wel heel erg laag. Als je een band als Elbow al een 3 geeft, dan moet een band wel heel erg perfect zijn wil ze bij jou een voldoende scoren.
Goed, tot zover mijn kritiek op een andere stemmer. Ik ga het nu over dit nummer hebben. Dit nummer getuigt van zoveel kwaliteit als gevoel dat ik het oordeel van de hiervoor aangesprokene nogmaals in twijfel trek, want een band/artiest die zoveel emotie, compatibiliteit én muzikaal kunnen in één nummer kan verwerken, verdient een hoog eindoordeel. Van mij komt een 9.
Goed, tot zover mijn kritiek op een andere stemmer. Ik ga het nu over dit nummer hebben. Dit nummer getuigt van zoveel kwaliteit als gevoel dat ik het oordeel van de hiervoor aangesprokene nogmaals in twijfel trek, want een band/artiest die zoveel emotie, compatibiliteit én muzikaal kunnen in één nummer kan verwerken, verdient een hoog eindoordeel. Van mij komt een 9.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Mies schreef:Ik heb ze door dit nummer leren kennen, kippenvel; een 10
Moet je de 10 wel even geven Mies
Ai Frodo nou had ik je tot nu toe nog redelijk hoog zitten als muziekcriticus en regelmatig concertbezoeker, maar het feit dat je Elbow niet kent en daarna ook nog een ontluisterende 3 geeft, stuiter je bij mij wel enkele treedjes omlaag hoor.
Geeft niet, voor straf mag je nu de beide clips 10x bekijken
Dit is natuurlijk muzikale poëzie en de plaat zal dit jaar bij mij dan ook hoog in mijn eigen voorkeurslijst staan!
Met name op de tweede clip is de muziek briljant Voeg daarbij de speciale stem van de zanger en dan kom je bij mij op een '10' uit!
Ik houd hier niet van en dat is bekend: 4.
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Leeftijd : 67
Liet ik me toch bijn verleiden om vanwege de 3 (en de 4 van sowhat die zojuist verschijnt) v an Frodo een 10 te geven, hahaha.
Maar dit is in mijn oren een 9. Had niet verwacht dat je dit niks zou vinden, Frodo, apart...
Maar dit is in mijn oren een 9. Had niet verwacht dat je dit niks zou vinden, Frodo, apart...
Ik begrijp dat niet.
Ik vind het een zeikerig en bijzonder slecht gezongen nummer en geef een 3.
Een ander is door de muziek geraakt, vindt het geweldig en geeft een 9.
Bij een ander liedje is het weer andersom.
What's the fuzz?
Ik begrijp dat niet.
Ik vind het een zeikerig en bijzonder slecht gezongen nummer en geef een 3.
Een ander is door de muziek geraakt, vindt het geweldig en geeft een 9.
Bij een ander liedje is het weer andersom.
What's the fuzz?
Elbow was destijds voor mij een van de sensaties van het muziekseizoen en als je het ook live waar kunt maken op het Britse Glastonbury - 's werelds grootste en meest veelzeggende popfestival - ben je van grote klasse: een 8
En wat de scores van Sowhat en Frodo betreft. Smaken verschillen nu eenmaal, laten we dus niet discussieren over eenieders waardering, maar de muziek an sich jureren.
En wat de scores van Sowhat en Frodo betreft. Smaken verschillen nu eenmaal, laten we dus niet discussieren over eenieders waardering, maar de muziek an sich jureren.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Frodo: Geen ophef hier, alleen wat verbazing omdat ik gewoon de inschatting gemaakt zou hebben dat je hier wel een redelijk tot hoog cijfer voor zou gaan geven...
Dat blijkt niet zo te zijn, dus vandaar dat ik dat even meldde.
Dat blijkt niet zo te zijn, dus vandaar dat ik dat even meldde.
Dat was blijkbaar dus niet zo en dat maakt dit topic juist ook weer interressant!
Dat was blijkbaar dus niet zo en dat maakt dit topic juist ook weer interressant!
Laatst aangepast door Dave Evans op 20.03.10 0:06; in totaal 1 keer bewerkt
Voor de mooiste en beste plaat van de laatste jaren past slechts 1 cijfer
10
10
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
@dave evans: ik kan het wel een beetje begrijpen. Een paar jaar geleden was ik een groot fan van Coldplay, maar dat is behoorlijk weggezakt. Ik vind dat ze teveel mainstream zijn geworden, waardoor de voorspelbaarheid en zeikerigheid de overhand krijgt. Dat geldt in sterkere mate voor Coldplay-klonen natuurlijk.
De reden dat ik dit niet kende is waarschijnlijk dat ik er zo'n jeuk van krijg dat ik snel naar iets anders doorzap.
Mag ik van de gelegenheid gebruik maken om te vragen of je eens iets van Staind, System Of A Down, J.J. Cale of Kayak wilt plaatsen? Die krijgen veel te weinig aandacht.
De reden dat ik dit niet kende is waarschijnlijk dat ik er zo'n jeuk van krijg dat ik snel naar iets anders doorzap.
Mag ik van de gelegenheid gebruik maken om te vragen of je eens iets van Staind, System Of A Down, J.J. Cale of Kayak wilt plaatsen? Die krijgen veel te weinig aandacht.
Tja, laat ik het zo eens zeggen, ik vind Novastar ook geweldig dan lijkt het mij duidelijk welk cijfer deze prachtplaat gaat krijgen toch??
Gast- Gast
Welkom Frodo.
Eerst waren Jan en ik de azijnpissers. Maar waarschijnlijk geef jij ook je mening wat je mooi en niet mooi vindt.
Ik heb het nummer nu vier keer beluisterd. Leuke woorden in de tekst om het nummer aan te kondigen. De enthousiasme straalt er van af. Alleen als je het nummer gaat beluisteren. Leuk, leuk, maar na drie keer wordt het echt niet meer leuk en dan is het voor mij gaaaaap. Ik doe mijn best jongens maar na vier keer luisteren ben ik er echt wel klaar mee. Waar blijft het. Moet het soms mooi zijn omdat het ingetogen is? Moet het soms mooi zijn omdat een andere reden?
Laat ik het ander zeggen. Ik zie vele tienen en negens? Overtuig me. Mijn cijfer is een 4 omdat ik het niet spannend genoeg vindt en omdat het wel aardig is maar er echt niet uit knalt. Geef me dan eens jullie mening waarom het een tien dan moet zijn. Om te roepen de mooiste en beste plaat is voor mij echt geen overtuiging. Dat is je eigen mening. En nee, geen vervelende discussie, ik vraag het echt serieus.....waarom zou ik dit eigenlijk een hoog cijfer moeten geven.
Eerst waren Jan en ik de azijnpissers. Maar waarschijnlijk geef jij ook je mening wat je mooi en niet mooi vindt.
Ik heb het nummer nu vier keer beluisterd. Leuke woorden in de tekst om het nummer aan te kondigen. De enthousiasme straalt er van af. Alleen als je het nummer gaat beluisteren. Leuk, leuk, maar na drie keer wordt het echt niet meer leuk en dan is het voor mij gaaaaap. Ik doe mijn best jongens maar na vier keer luisteren ben ik er echt wel klaar mee. Waar blijft het. Moet het soms mooi zijn omdat het ingetogen is? Moet het soms mooi zijn omdat een andere reden?
Laat ik het ander zeggen. Ik zie vele tienen en negens? Overtuig me. Mijn cijfer is een 4 omdat ik het niet spannend genoeg vindt en omdat het wel aardig is maar er echt niet uit knalt. Geef me dan eens jullie mening waarom het een tien dan moet zijn. Om te roepen de mooiste en beste plaat is voor mij echt geen overtuiging. Dat is je eigen mening. En nee, geen vervelende discussie, ik vraag het echt serieus.....waarom zou ik dit eigenlijk een hoog cijfer moeten geven.
Gast- Gast
Tja Alex,als 1e ben en blijf je een meer dan voortreffelijke azijnpisser wiens tegendraadse mening (net als bij Jan4004 azijnzeiker nr.2)ik altijd bijzonder verwelkom en met zeer veel plezier tot mij neem.
Waarom ik dit geweldig vind is moeilijk uit te leggen, ik vind namelijk dat Muziek emotie is in al zijn verschijningsvormen ( en of ik of jij of wie dan ook het Muziek vind doet dan niet meer ter zake want de definitie van wat Muziek is bestaat niet in mijn ogen) en emotie laat zich niet sturen. Waarom val jij op die ene dame en ik op die andere ?? om exact dezelfde reden, ik vind bijvoorbeeld deze man een zeer prettig stemgeluid hebbende die me raakt en waarom die me raakt?? Waarom zijn bij jou peren lekkerder dan bananen??
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit kattengejank vinden van de bovenste plank alleen behoor ik daar niet toe en jij wellicht wel so be it.Waarom krijg ik tranen in de ogen bij de versie van Little Wing door de Meester himself en spontaan diaree bij hetzelfde nummer dan uitgevoerd door Stevie Ray Vaughn???
Muziek is emotie en staat los van de techniek of kwaliteiten van de artiest in kwestie, ik ben gek op Mahler en vind Mozart een watje terwijl ik best wel hoor hoe complex Mozart zijn muziek heeft gemaakt, maar het raakt me maar niet.
Deze van Elbow raakt me dus en tot mijn spijt kan ik je maar niet adekwaat genoeg uitleggen waarom dat zo is behalve dan door te zeggen dat het nu eenmaal zo is.
Waarom ik dit geweldig vind is moeilijk uit te leggen, ik vind namelijk dat Muziek emotie is in al zijn verschijningsvormen ( en of ik of jij of wie dan ook het Muziek vind doet dan niet meer ter zake want de definitie van wat Muziek is bestaat niet in mijn ogen) en emotie laat zich niet sturen. Waarom val jij op die ene dame en ik op die andere ?? om exact dezelfde reden, ik vind bijvoorbeeld deze man een zeer prettig stemgeluid hebbende die me raakt en waarom die me raakt?? Waarom zijn bij jou peren lekkerder dan bananen??
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit kattengejank vinden van de bovenste plank alleen behoor ik daar niet toe en jij wellicht wel so be it.Waarom krijg ik tranen in de ogen bij de versie van Little Wing door de Meester himself en spontaan diaree bij hetzelfde nummer dan uitgevoerd door Stevie Ray Vaughn???
Muziek is emotie en staat los van de techniek of kwaliteiten van de artiest in kwestie, ik ben gek op Mahler en vind Mozart een watje terwijl ik best wel hoor hoe complex Mozart zijn muziek heeft gemaakt, maar het raakt me maar niet.
Deze van Elbow raakt me dus en tot mijn spijt kan ik je maar niet adekwaat genoeg uitleggen waarom dat zo is behalve dan door te zeggen dat het nu eenmaal zo is.
Gast- Gast
Alex schreef:Mijn cijfer is een 4 omdat ik het niet spannend genoeg vindt en omdat het wel aardig is maar er echt niet uit knalt.
Hieruit blijkt mijns inziens dat jij veel "strenger" stemt dan de (meeste) andere stemmers hier. Als ik een nummer "niet spannend, wel aardig maar niet eruit knallend" vind, kom ik toch hoger uit dan een 4. Daarmee zeg ik niet dat je geen 4 mag geven of dat ik jouw mening niet respecteer, maar ik vind de argumentatie en het cijfer niet in evenwicht.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Zo en nu azijnpisser nummer 3. Die stopt even met azijnpissen. Want tot zijn stomme verbazing vind die best mooi. Normaal als een band een blik violen open trekt, dan vlucht ik meteen de gordijnen in (het Metallica-trauma), maar deze violen zijn zeer onderhoudend en mooi in functie van de plaat. Dus ik durf hier wel een 7 voor te geven. Even voor de motivatie: ik heb in tegenstelling tot Alex 2 keer geluisterd en vind de Glastonbury versie veel mooier dan de wat statische klassieke versie en in het Hey Jude-gedeelte zit in die versie een vervelend, hoogdravend koortje. De outro is net als Hey Jude wat lang, maar mist de kracht van die klassieker.
En nu over het stemgedrag van Alex (en waarschijnlijk Jan). Wij stemmen nu eenmaal op gevoel en als we iets horen aan het nummer dat ons niet bevalt, dan halen we het naar beneden. Daarom lijkt het streng over te komen. Maar nu spreek ik namens Alex, maar ik weet zeker dat dat klopt. Het viel me trouwens op dat vooral de mening van mij en Alex werden gebruikt in het overigens heerlijke programma over de beste RTH-hits.
Ik zit nu trouwens te luisteren naar het einde van de klassieke versie en die is echt niet te harden. Paukenslagen, trompetjes, koortjes de hoogte in, mmmm toch weer het Metallica-trauma. Laat ik me maar vast houden aan de mooie Glastonbury versie en deze ellende snel vergeten.
En nu over het stemgedrag van Alex (en waarschijnlijk Jan). Wij stemmen nu eenmaal op gevoel en als we iets horen aan het nummer dat ons niet bevalt, dan halen we het naar beneden. Daarom lijkt het streng over te komen. Maar nu spreek ik namens Alex, maar ik weet zeker dat dat klopt. Het viel me trouwens op dat vooral de mening van mij en Alex werden gebruikt in het overigens heerlijke programma over de beste RTH-hits.
Ik zit nu trouwens te luisteren naar het einde van de klassieke versie en die is echt niet te harden. Paukenslagen, trompetjes, koortjes de hoogte in, mmmm toch weer het Metallica-trauma. Laat ik me maar vast houden aan de mooie Glastonbury versie en deze ellende snel vergeten.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
"Ik zit nu trouwens te luisteren naar het einde van de klassieke versie en die is echt niet te harden. Paukenslagen, trompetjes, koortjes de hoogte in, mmmm toch weer het Metallica-trauma. Laat ik me maar vast houden aan de mooie Glastonbury versie en deze ellende snel vergeten."
Verrek, we zijn het hierover zowaar eens!! Nu word het oppassen!
Verrek, we zijn het hierover zowaar eens!! Nu word het oppassen!
Gast- Gast
Zal ik me er als relatieve newbee ook eens tegenaan bemoeien?
Volgens mij is het zo'n typische waarheid als een koe dat muzieksmaak subjectief en dus persoonlijk is. Voor mij geldt dat 1) ik me nauwelijks laat beïnvloeden door wat anderen vinden, ik geef gewoon mijn mening, en 2) ik niet verwacht maar ook niet wens dat iedereen er min of meer dezelfde mening op na houdt.
Ik vind het overigens meestal wel grappig om tegengestelde meningen te lezen en respecteer ze allemaal. Dat probeer ik overigens altijd te doen, ook bij explosieve onderwerpen die te maken hebben met bijv politiek.
Volgens mij is het zo'n typische waarheid als een koe dat muzieksmaak subjectief en dus persoonlijk is. Voor mij geldt dat 1) ik me nauwelijks laat beïnvloeden door wat anderen vinden, ik geef gewoon mijn mening, en 2) ik niet verwacht maar ook niet wens dat iedereen er min of meer dezelfde mening op na houdt.
Ik vind het overigens meestal wel grappig om tegengestelde meningen te lezen en respecteer ze allemaal. Dat probeer ik overigens altijd te doen, ook bij explosieve onderwerpen die te maken hebben met bijv politiek.
Inderdaad zijn de violen in dit lied prachtig! Ik weet nooit of ik de outro nou prachtig mooi lang vind of slepend, maar ik hou het meestal op het eerste. Ik geef ook een 9, met dezelfde noot dat de violen bij de BBC oververtegenwoordigd zijn en dat het koortje ook niet mijn voorkeur krijgt.
Het valt me al geruime tijd op dat wanneer er een liedje in de categorie die ik maar voor het gemak Intelligente muziek noem, wordt gerankt, en dat als iemand een laag cijfer geeft, er direct een paar opspringen.
Dit in tegenstelling tot als bijvoorbeeld de Dolly Dots worden gerankt. Dan is een hoog cijfer voor sommigen weer not done.
Ik blijf onafhankelijk stemmen, op gevoel, dit in het kader van het motto Muziek is emotie.
Ik sluit af met een quote van MrJohn, waar ik volledig achter sta:
Smaken verschillen nu eenmaal, laten we dus niet discussieren over eenieders waardering, maar de muziek an sich jureren.
Dit in tegenstelling tot als bijvoorbeeld de Dolly Dots worden gerankt. Dan is een hoog cijfer voor sommigen weer not done.
Ik blijf onafhankelijk stemmen, op gevoel, dit in het kader van het motto Muziek is emotie.
Ik sluit af met een quote van MrJohn, waar ik volledig achter sta:
Smaken verschillen nu eenmaal, laten we dus niet discussieren over eenieders waardering, maar de muziek an sich jureren.
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Leeftijd : 67
Toch is het soms ook wel leuk om te discussiëren over de smaak van iemand terwijl je zijn mening erbij respecteert.
Ach hoe vaak ben ik door Jan wel niet op mijn plaats gezet, zonder daarbij ook maar 1 procent van mijn eigen smaak in te leveren. En andersom trouwens ook.
En het enige wat zowel Grafmat en ik hier opmerkten is dat we een andere waardering van Frodo voor dit nummer verwachten (maar in iemands smaak kun je je soms vergissen en daardoor blijft het ook leuk), meer niet...........
En ja soms zijn de Dolly Dots ook leuk
Ach hoe vaak ben ik door Jan wel niet op mijn plaats gezet, zonder daarbij ook maar 1 procent van mijn eigen smaak in te leveren. En andersom trouwens ook.
En het enige wat zowel Grafmat en ik hier opmerkten is dat we een andere waardering van Frodo voor dit nummer verwachten (maar in iemands smaak kun je je soms vergissen en daardoor blijft het ook leuk), meer niet...........
En ja soms zijn de Dolly Dots ook leuk
Vindt dit best een ok plaatje maar zeker niet voor 4X achtereen te horen, daar heb ik dan weer andere topsongs voor.
Kan me ook goed voorstellen dat je dit een traag en zuigend nummer vindt door stem van zangert, vooral eerste 2 minuten. Maar die viooltjes etc op het ende maken heul veel goed.
Ik ga tussen de 10nen en 4en inzitten met een verdiende 7.
Kan me ook goed voorstellen dat je dit een traag en zuigend nummer vindt door stem van zangert, vooral eerste 2 minuten. Maar die viooltjes etc op het ende maken heul veel goed.
Ik ga tussen de 10nen en 4en inzitten met een verdiende 7.
Gast- Gast
[b]Prachtig nummer, een 9 voor de eerste uitvoering, mooi ingetogen en slepend. Noem het Metallica trauma, ik vind de tweede uitvoering nog mooier en geef die een dikke 10. Gemiddeld dus een 9,5 wat weer een 10 wordt. [/b]
muis- Music-freak
- Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 29-12-08
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Elbow - Starlings
» *RTH* Elbow - Mirrorball
» Album Jukebox
» *RTH* Elbow - Grounds for Divorce
» *RTH* Elbow - Mirrorball
» Album Jukebox
» *RTH* Elbow - Grounds for Divorce